• 8.986.571 stemmen

Oorsprong: Colombia

Datum van release: vrijdag 16 augustus 2019

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Frontera Verde

Helena, een jonge rechercheur uit Bogota, gaat naar het Colombiaans-Braziliaanse grensgebied. Samen met haar partner, de Indiaanse Colombiaan Reynaldo, onderzoekt ze een reeks bizarre moorden. De slachtoffers, vier vrouwen, zijn midden in de jungle op rituele wijze om het leven gebracht. Helena begint te vermoeden dat een geïsoleerde indianenstam met de zaak te maken heeft. Als ze eenmaal begint te graven, komt er nog veel meer merkwaardigs naar boven; van oude nazi’s tot junglemagie. Ook is er mogelijk een verband met haar eigen verleden.

1. 1. The Deep Jungle

16 augustus 2019 (47 minuten)

De moorden op vier vrouwelijke zendelingen brengen rechercheur Helena diep de jungle in. Jaren daarvoor kregen Yua en Ushe opdracht de jungle te beschermen.

2. 2. The Walkers

16 augustus 2019 (42 minuten)

Helena stuit op weerstand van de lokale bevolking en gaat op eigen houtje op onderzoek uit. Ze wordt gekweld door Ushe, een van Yua's protegés, die ook is vermoord.

3. 3. The Tree

16 augustus 2019 (40 minuten)

Helena legt verbanden tussen de moorden en haar pijnlijke, persoonlijke geschiedenis. Bijna 50 jaar eerder vocht Yua's stam tegen de mannen van Joseph.

4. 4. The Poison

16 augustus 2019 (40 minuten)

Helena bezoekt een machtige smokkelaar in het midden van de jungle. Ze ontdekt dat hij onvermoede connecties heeft met haar familie en een verrassende gevangene.

5. 5. The Death

16 augustus 2019 (42 minuten)

Een lokale agent wil Helena helpen de gevangene terug te brengen naar de stad. Een flashback zet vraagtekens bij Helena's geboorte en haar missie.

6. 6. The Seed

16 augustus 2019 (41 minuten)

De gevangene ontsnapt en een krankzinnige zoektocht volgt. Joseph en zijn mannen zijn van plan de geheimen van de jungle te leren kennen.

7. 7. The Light

16 augustus 2019 (48 minuten)

Ushe's stam brengt haar terug naar de jungle. Helaas komen Joseph en zijn mannen erachter waar ze zijn en hebben ze de achtervolging ingezet.

8. 8. The Dark

16 augustus 2019 (31 minuten)

Op aarde voeren de stammen oorlog met elkaar. Ondertussen staat Helena, met de hulp van Ushe, tegenover de vijand in het kosmische hart van de jungle.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Van deze 8 delige serie wordt het ijzersterke bizarre onheilspellend verhaal langzaam verteld. Je moet er niet zomaar even bij weglopen want er gebeurd veel en er wordt veel verteld. Het verhaal zit vol met rituelen, mythes en mystiek. De begeleidende soundtrack en sound effecten dragen flink bij aan de sfeer. Prima acteerwerk van allen. Camerawerk en locaties zijn werkelijk voortreffelijk. Een verfrissende verhaal zoals ik dat nog nooit heb gezien. En ondanks dat het verhaal langzaam wordt verteld je toch geboeid blijft kijken. Ik heb gisteravond 2 delen gezien en vandaag de overige 6 delen. Gewoonweg uitmuntend. 5.0

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Dit klinkt inderdaad wel interessant. Wie weet binnenkort eens proberen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Net de eerste aflevering hiervan gekeken. Ik weet nog niet of ik dit verder ga kijken. Het was op zich aardig te kijken maar ontzettend boeiend vond ik het nou ook weer niet.

Ik heb wel de hele serie gezien maar ik was er niet zo kapot van. Je kunt de serie in twee stukken delen: een deel waar best wat vaart inzit en ook wat actie kent en een deel dat die hele vaart er juist weer uithaalt met rituelen en het één zijn met de natuur. Dat laatste is voor een keertje niet erg maar het had een te groot aandeel.

avatar van EIGER3970

EIGER3970

Die nazi's zitten echt overal... op de maan... en ook in de jungle!