• 8.985.891 stemmen

Emergence - Seizoen 1 (2019-2020)

Show titel: Emergence

Ontwikkeld door: Tara Butters en Michele Fazekas

Met: Allison Tolman, Robert Bailey Jr. en Alexa Swinton

Datum van release: dinsdag 24 september 2019

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot Emergence

Politiechef Jo Evans ontdekt een jong kind in de buurt van de plek van een mysterieus ongeval. Het kind heeft geen herinnering meer van wat er zich heeft plaatsgevonden. De politiechef besluit voor haar te zorgen en neemt haar in huis. Ondertussen wordt ze door het onderzoek meegesleurd in een samenzwering die groter is dan ze ooit had kunnen bedenken, en waarbij de identiteit van het kind centraal staat.

Afleveringen Seizoen 1 (2019-2020)

1. 1. Pilot

24 september 2019 (42 minuten)

Politiechef Jo Evans ontdekt een tienjarig meisje, terwijl ze een mysterieuze vliegtuigcrash onderzoekt en brengt haar naar het ziekenhuis. Wanneer het meisje zich niets kan herinneren en er vreemde dingen gebeuren rondom het meisje, besluit Jo haar te beschermen en in huis te nemen.

2. 2. Camera Wheelbarrow Tiger Pillow

1 oktober 2019 (42 minuten)

Tijdens Jo's zoektocht naar antwoorden, brengt de komst van een mysterieuze man in het stadje mogelijk problemen mee voor de familie. Piper probeert haar nieuwe krachten te begrijpen, terwijl ze tijd besteedt met de familie.

3. 3. 2 Mg Cu Bid

8 oktober 2019 (42 minuten)

Een mysterieuze ziekte houdt Piper in zijn greep, terwijl Jo en Benny een machtige tech-magnaat onderzoekt. Jo overweegt hulp te accepteren van een onbekende bron en Alex probeert de code van een radiofrequentie te ontcijferen van Pipers vliegtuigongeluk.

4. 4. No Outlet

15 oktober 2019 (42 minuten)

Jo wil Emily ondervragen met Benny, maar Emily gaat niet op haar verzoek in. Een maatschappelijk werker komt langs om te bepalen of Jo de zorg voor Piper mag dragen. Nadat Jo meer leert over Pipers verleden, worstelt Jo met de beslissing om haar nog in huis te houden.

5. 5. RDZ9021

29 oktober 2019 (42 minuten)

Jo is vastberaden dat Kindred achter de aanval op Benny en April zat. Piper heeft ondertussen intense en verwarrende visoenen.

6. 6. Mile Marker 14

5 november 2019 (42 minuten)

Jo vertelt Chris de waarheid over Piper. Jo en Benny onderzoeken de dood van Kindreds voormalige zakenpartner, terwijl Mia Piper helpt met het ontdekken van haar gaven. Alex wil weten waarom Ed kiest voor de dood.

7. 7. Fatal Exception

19 november 2019 (42 minuten)

De familie is gespannen, nu ze het geheim van Piper weten. Hierdoor worstelt Piper met haar emoties, waar Emily discreet gebruik van maakt.

8. 8. American Chestnut

26 november 2019 (42 minuten)

FBI-agent Ryan Brooks komt aan in Southold om Richards dood te onderzoeken wat Jo's zoektocht naar Emily een stuk ingewikkelder maakt. Ondertussen gaan Alex en Piper op zoek naar antwoorden en viert de familie Mia's verjaardag.

9. 9. Where You Belong

10 december 2019 (42 minuten)

Jo en Chris moeten de FBI ontwijken, terwijl ze de hackers onderzoeken. Ed krijgt ondertussen een behandelplan voor zijn kanker dat te mooi lijkt om waar te zijn en een mysterieuze vrouw brengt Piper en de familie Evans in gevaar.

10. 10. 15 Years

7 januari 2020 (42 minuten)

De Evans krijgen informatie die naar Piper kan leiden. Terwijl Jo en Brooks op pad gaan, helpt Ed Mia om een bericht naar Piper te sturen. Ondertussen stuiten Alex en Chris op een mysterieuze zending in de haven.

11. 11. Applied Sciences

14 januari 2020 (42 minuten)

Jo en Brooks stellen een onwaarschijnlijk team samen, terwijl ze proberen te communiceren met Piper. Ondertussen is Piper van plan Benny te redden van Helens mysterieuze missie en krijgt Alex een levensveranderend aanbod.

12. 12. Killshot Pt. 1

21 januari 2020 (42 minuten)

13. 13. Killshot Pt. 2

28 januari 2020 (42 minuten)

Da's Allison 'Molly' Tolman op de poster (de agente), dus het plot en de acteurs kloppen alvast niet.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

beek0369 Bedankt voor het melden. Ik heb het aangepast.

En aan de trailer te zien gaat dit ook de science-fiction / mystery kant op. Wiki geeft 'fantasy/mystery/thriller/drama' aan, maar misschien even wachten tot er een betere bron is. ABC spreekt ook van thriller, dus dat stuur ik even in.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

In principe houden we altijd de genres van imdb aan. Als blijkt uit duidelijke bronnen dat een ander genre beter past kan je altijd een correctie indienen. In dit geval is de site van ABC zelf dus een goede bron.

avatar van 7 stars

7 stars

matige serie waarbij vooral de acteurs matig zijn. Het verhaal precies volgens het boekje, niks origineels te bekennen. Bijzonder kind gevonden in een complotmaatschappij. Iets te vaak gedaan. Ik weet niet of ik deze ga uitkijken.