• 8.985.880 stemmen

The Fall - Seizoen 2 (2014)

Show titel: The Fall

Ontwikkeld door: Allan Cubitt

Met: Gillian Anderson, Jamie Dornan en Laura Donnelly

Datum van release: zondag 9 november 2014

Eerst uitgezonden op: RTÉ One (Ierland)

Plot The Fall

Politie-inspecteur Stella Gibson van de London Metropolitan Police wordt ingehuurd om een onopgeloste moord in Belfast te ontrafelen. De verantwoordelijke seriemoordenaar, Paul Spector, blijft ondertussen gruwelijke moorden plegen. Tijdens het politie-onderzoek komen de verhalen van alle betrokkenen aan bod.

Afleveringen Seizoen 2 (2014)

1. 1. Walk the Line

9 november 2014 (1 uur)

Gibson probeert om het overlevende slachtoffer van Spector te helpen om zich de identiteit van de aanvaller te herinneren. Spector probeert ondertussen de losse eindjes die hij achterliet op te lossen.

2. 2. One Named Peter

16 november 2014 (1 uur)

Gibson realiseert zich dat haar fouten het leven van getuige Rose Stagg in gevaar heeft gebracht. Wanhopig om haar te redden pakt ze het politieonderzoek op als seriemoordenaar Paul Spector de straten van Belfast blijft teisteren.

3. 3. It's Always Darkest

23 november 2014 (1 uur)

Gibson laat de familie Spector uitgebreid bewaken. Ze denkt dat hun hen leiden naar Paul wiens verblijfplaats onbekend is. Als de zoektocht naar Rose Stagg steeds wanhopiger wordt reageert Spector zijn woede af op Gibson.

4. 4. Strangler

30 november 2014 (1 uur)

Gibson informeert Burns dat hun confrontatie in de hotelkamer mogelijk gezien is door Spector. De rechercheur is geschokt als hij ontdekt dat de seriemoordenaar een van de nog levende slachtoffers bezocht heeft in het ziekenhuis.

5. 5. The Fall

7 december 2014 (1 uur)

Nu Spector onder toezicht staat wil Gibson wil ze ervoor zorgen dat de arrestatie solide gebeurt en er geen bewijs verloren gaat. Zo hebben ze de beste kans van slagen om Rose Stagg te redden. De moordenaars onvoorspelbaarheid zorgt er echter voor dat haar zorgvuldig voorbereidde plannen in duigen vallen.

6. 6. In Summation

17 december 2014 (1 uur)

Gibsons onderzoek leidt haar naar het hol van de moordenaar. Er is echter geen teken van Ross Stagg. Ze besluit de ondervragingen van Katie en Sally Ann te intensiveren in een wanhopige poging haar te vinden.

Van het eerste seizoen heb ik zeer genoten maar het tweede vind ik ontstellend zwak. De sterke punten van de serie uit het eerste seizoen (mysterie van de moordenaar, de mysterieuze beweegredenen) zijn er helemaal uit. De 'reason of being' van de serie zijn helemaal vervallen. Wat er in de plaats komt is een ongeloofwaardig kat-en-muisspel dat op de zenuwen werkt. "Wanneer gaat het hier wat vooruit? "

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Eens met het bovenstaande, hoewel mijn mening minder hevig is. (Zowel in positiviteit over het eerste seizoen als in negativiteit over dit tweede seizoen. Overigens: 'ontstellend zwak' klinkt een stuk negatiever dan 3* doen vermoeden? Dit laatste terzijde.) Inderdaad, er is een stuk mysterie weggevallen, en vooral: een stuk spanning. The Fall wordt in s2 niet spannender, het is eigenlijk alleen maar aan het rekken (en wekt daarmee de indruk dat ze niet voorbereid waren op een tweede seizoen toen ze het eerste schreven). Het wordt alsmaar ongeloofwaardiger, niet alleen de rol Dornan maar ook zeker die van zijn jonge muze, ik vind de plotlijn met de 'boze' bewoners die hem af en toe opjagen ook bijzonder onovertuigend en die komen hem gewoon toevallig tegen?, en zoals ik al bij seizoen 1 plaatste: de 1-op-1-band tussen agente en dader die zo sterk wordt gesuggereerd, maakt vooral een geforceerde indruk. Verder allemaal niet heel onaardig, het kijkt prima weg, er zitten aardige momenten in (bv. de video-opnames op zijn mobiel), maar nee, ik denk dat weinigen het gemist hadden als dit seizoen niet was gemaakt.

Het eerste seizoen vond ik wel goed maar door de zwakke slotaflevering had ik weinig behoefte aan seizoen 2. Me er uiteindelijk toch aan gewaagd and I am glad I did. Hoewel er aanvankelijk niet doorheen was te harken, zoooo traag, werd ik letterlijk weggeblazen door de slotaflevering. Die was echt ijzersterk. En dan doel ik op alle dialogen in de gevangenis. Het acteerwerk. Ijzersterk. Geen idee wat er nog van seizoen 3 gemaakt kan worden maar ik laat me verrassen.

Waar seizoen 1 in de eerste paar afleveringen sterk was en zwak eindigde, waren met name de eerste drie afleveringen van seizoen 2 een draak om uit te moeten zitten. Hierna wordt het iets beter, maar de serie zit bomvol fouten, plotholes, absurde keuzes van personages en ga zo maar door. Dorman blijft acteren als een natte krant en Andersons personage wordt langzamerhand meer een karikatuur dan wat anders.

De show is nog net een zesje op dit punt maar ik maak me toch wel ernstige zorgen om seizoen 3.. .waar moet dat in hemelsnaam nog over gaan?

avatar van Pecore_mm

Pecore_mm

Bijzonder matige opvolger van een leuk eerste seizoen. Het spannende en mysterieuze maakt plaats voor het saaie en oppervlakkige. Gillian Anderson speelt een karikatuur van haar karakter uit het eerste seizoen.

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Ik ben nu halverwege,maar het valt niet mee om erdoor tekomen,jammer,ik had er meer van verwacht,maar we kijken door !!!

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Tis niet als het eerste seizoen,valt wat tegen,maar je wilt wel verder kijken

op naar het derde seizoen,

avatar van umbra

umbra

Dit 2de seizoen vond ik toch al minder dan het eerste seizoen. Keek nog vlotjes weg, maar spanning was pak minder. 7/10

Het beste is er nu wel vanaf. Zowel Stella als Paul zijn een stuk minder interessant dit seizoen, en hun connectie is zo geforceerd (zeker na recent Killing Eve te hebben gezien). Paul komt ook niet meer zo realistisch over en is nu veel meer de standaard kwaadaardige seriemoordenaar.

Maar wat het seizoen vooral naar beneden haalt is hoe irritant de babysitter inmiddels is. Ook dit schrijfwerk doet de geloofwaardigheid geen goed. En dan heb ik het nog niet eens over die scène met de pedopriester gehad, of de andere manier waarop de serie thema's als religie en misogynie op de meest botte manier behandelt.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Was seizoen 1 op het randje, seizoen is gewoon taaie kost. Te langdradig, te traag. Op deze manier kun je nog 10 seizoenen vol maken. Jammer, aangezien seizoen 1 best een goede start was.