• 8.985.823 stemmen

Chantal Komt Werken - Seizoen 2 (2019)

Show titel: Chantal Komt Werken

Ontwikkeld door: Chantal Janzen

Met: Chantal Janzen

Datum van release: donderdag 28 maart 2019

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

• Videoland Bekijk seizoen 2 via Videoland

Plot Chantal Komt Werken

Chantal Janzen gaat aan het werk in voor haar totaal onbekende werkvelden. Chantal krijgt hiervoor uitnodigingen van de meest uiteenlopende bedrijven. Na een kennismaking gaat ze aan het werk op het voor haar onbekend terrein en krijgt ze prachtige persoonlijke verhalen te horen en ervaart ze het enthousiasme en de kennis waarmee deze beroepen worden uitgeoefend. Ze gaat onder andere aan de slag bij de Amsterdamse brandweer, in de bouw, een kinderdagverblijf en bij een garage.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. Brandweerman & Gastheer

28 maart 2019 (43 minuten)

Chantal wordt door de Amsterdamse brandweer uitgenodigd om een intense 24-uursdienst mee te draaien. Daarnaast gaat Chantal aan de slag als pretparkmedewerker. Een droom die uitkomt. Of toch niet?

2. 2. Bouwvakker & Volkszanger

4 april 2019 (42 minuten)

Chantal gaat in de bouw werken. Al om 7 uur in de ochtend moet ze aan de slag. Ook ontvangt ze een uitnodiging van volkszanger Rein Mercha. De opdracht: overal waar ze komt, moet het dak eraf.

3. 3. Kleuterjuf & Winkelbediende

11 april 2019 (45 minuten)

Chantal gaat aan de slag als kleuterjuf. Ze moet 29 drukke beweeglijke kinderen van 6 jaar in het gareel houden. Bij haar volgende opdracht gaat ze aan het werk in een rijdende supermarkt die in Tilburg rondrijdt.

4. 4. Ouderenverzorger & Soapactrice

18 april 2019 (45 minuten)

Chantal gaat aan het werk in een verzorgingshuis. Daar ervaart ze onder meer hoe belangrijk en mooi het beroep van verzorger is. Ook gaat Chantal aan de slag als figurant in de soapserie 'Goede Tijden, Slechte Tijden'.

5. 5. Boer & Kermisexploitant

25 april 2019 (45 minuten)

Chantal gaat werken op een melkveehouderij in Losser. Terwijl de melk via de uiers te melktank in drupt, is ze al ondergepoept door een koe. Verder gaat Chantal aan de slag op een kermis in Apeldoorn.

6. 6. Verpleegkundige & Reisleider

1 mei 2019 (45 minuten)

Chantal gaat aan de slag in het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Ze ontmoet daar de jonge helden die voor hun gezondheid vechten en de liefdevolle verpleegkundigen. Verder gaat ze aan het werk als reisleider.

7. 7. Havenarbeider & Burgemeester

8 mei 2019 (45 minuten)

Chantal is gevraagd om in de havens van Rotterdam te komen werken. Ze mag helpen met het lossen van containerschepen. Ook loopt ze een dag mee met de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch.

Toontje_mm

Soort Dirty Jobs maar dan minder Dirty.

Dit soort dingen kan ze wel, die Chantal.

Toontje_mm

Chantal is in mijn ogen een typische coryfee.

Iemand die het goed zou doen in een wassenbeeldenmuseum maar minder als zompig pulserend voorwerp in een eventueel meer privaat georiënteerde setting.

Maar dat is allemaal slechts een persoonlijk gevoel, uiteraard.

Leuk is ze zeker, beslist een guitig bekkie in al haar facetten, en over het algemeen ook wel erg uitstekend in wat ze doet.

Toontje_mm

Er is mij op een aantal gelegenheden vrij nadrukkelijk verteld dat dit een forum van enig niveau zou zijn.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Bij aflevering 3 heb ik hardop moeten lachen. Mijn vooroordelen over drukke kinderen zijn weer eens bevestigd. Mijn respect voor de echte kleuterjuf die dat dagelijks ondervindt. Ik heb zelf meer met a-sociaal gedrag van de ouders te maken die voor de school staan en denken alles te mogen uit naam van hun kind. De rijdende buurtsuper door de (achterstands)wijken van Tilburg was ook erg komisch.

Off-topic berichten/discussie verwijderd.

Hou het netjes s.v.p