• 8.985.214 stemmen

Community - Seizoen 6 (2015)

Show titel: Community

Ontwikkeld door: Dan Harmon

Met: Joel McHale, Gillian Jacobs en Danny Pudi

Datum van release: dinsdag 17 maart 2015

Eerst uitgezonden op: YAHOO! Screen (Verenigde Staten)

Plot Community

Community draait om een studiegroep op het Greendale Community College. De centrale figuur in het verhaal is Jeff Winger, een geschorste advocaat die opnieuw colleges volgt nadat zijn diploma ongeldig is verklaard. Winger richt een studiegroep op om indruk te maken op Britta Perry.

Afleveringen Seizoen 6 (2015)

1. 1. Ladders

17 maart 2015 (28 minuten)

Dean Pelton huurt een administratieve consultant in om de dingen bij Greensdale te organiseren.

2. 2. Lawnmower Maintenance and Postnatal Care

17 maart 2015 (27 minuten)

Dean schaft een VR-systeem aan dat de financiële ondergang voor de school kan betekenen. Jeff is genoodzaakt de maker, Elroy Patashnik, te vinden om zo de school te redden. Nadat ze bij Annie en Abed ingetrokken is, ontdekt Britta dat haar ouders de schulden die ze bij haar vrienden heeft betaald hebben. Chang wordt gebeten door een kat.

3. 3. Basic Crisis Room Decorum

24 maart 2015 (25 minuten)

De Greendale gang gaat in het offensief nadat een rivaliserende school een reclamespotje lanceert dat Greendale belachelijk maakt.

4. 4. Queer Studies & Advanced Waxing

31 maart 2015 (31 minuten)

Dean Pelton wordt gevraagd om te liegen. Chang doet audities voor een rol in de toneelbewerking van 'The Karate Kid'.

5. 5. Laws of Robotics and Party Rights

7 april 2015 (29 minuten)

Gevangenen wonen lessen bij in Greendale via telerobots. Britta probeert één van de regels van Annie te omzeilen.

6. 6. Basic Email Security

14 april 2015 (28 minuten)

Een hacker dreigt met het publiceren van de e-mails van het bestuur als ze een gepland optreden van een racistische comedian niet annuleren.

7. 7. Advanced Safety Features

21 april 2015 (29 minuten)

Een ex van Britta overtuigt haar er van om zich aan te sluiten bij een guerrilla marketing campagne.

8. 8. Intro to Recycled Cinema

28 april 2015 (28 minuten)

Chang verlaat Greendale om zijn roem in Hollywood na te streven. Abed gaat akkoord met het voltooien van zijn onafgewerkte film met de hulp van Frankie, haar vriend Maury die filmproducent is en Jeff.

9. 9. Grifting 101

5 mei 2015 (29 minuten)

Wanneer een slimme oplichter, Professor DeSalvo, zijn klas gebruikt om de studiegroep te bedriegen, werven ze Jeff aan om wraak te nemen. De situatie loopt scheef wanneer Britta en Dean Pelton betrokken raken in Jeff en Professor DeSalvo's wedstrijd om de beste oplichting te bedenken.

10. 10. Basic RV Repair and Palmistry

12 mei 2015 (26 minuten)

Terwijl de groep een road trip houdt om zich te ontdoen van een Greendale artefact, verandert Abed de situatie in een speelfilm.

11. 11. Modern Espionage

19 mei 2015 (29 minuten)

Jeff wordt betrokken in een geheim potje paintball op de campus en Frankie dreigt met iedereen die meedoet te schorsen.

12. 12. Wedding Videography

26 mei 2015 (26 minuten)

Een huwelijksaanzoek in de les rechten van Jeff legt een connectie tussen de toekomstige bruid en bruidegom bloot.

13. 13. 13

2 juni 2015 (27 minuten)

Nu dat hun zesde jaar op Greendale ten einde loopt, vraagt Abed aan iedereen om zich in te beelden over wat ze zouden doen in seizoen zeven.

avatar van jerome998

jerome998

Dankzij een paar sterke afleveringen is mijn score nog mild, maar wat een verschrikkelijk laatste seizoen was dit. Qua personageontwikkelingen en verhaallijnen leek dit seizoen compleet los te staan van de voorgaande 5 zeer goede tot ijzersterke seizoenen. Daarnaast was de toevoeging van Paget Brewster wat mij betreft een regelrechte miscast, wat een irritant personage is dat. Jammer dat één van mijn favoriete series zo aan zijn einde is gekomen.

Wat scoort dit hele slappe laatste seizoen nog hoog hier zeg. Community is echt een favoriete serie van me, maar dan wel de eerste 3 seizoenen en vooruit, seizoen 4 was minder maar ook wel aardig. Maar seizoen 5 was al heel beperkt en dit laatste seizoen stelt al helemaal weinig voor. Ik mis de oude groep, ik mis het leven op Greendale toen ze allemaal nog gewoon de lessen daar volgden en ik mis de scherpe en enorm grappige afleveringen van weleer. Er zit een nieuwe paintball-aflevering in, maar als je dat vergelijkt met hoe het ooit was, dan is het nu niet veel. Wel vond ik de slotaflevering op een of andere manier sympathiek. Toen ik dit seizoen een paar jaar terug bekeek heb ik er wel van genoten, maar als je de 6 seizoenen kort op elkaar bekijkt, dan merk je het enorme kwaliteitsverschil.

De nieuwe castleden zijn het ook gewoon niet en ze verknallen ook een beetje de onderlinge verhoudingen die de groep voorheen had. Community is gewoon 2 seizoenen te lang doorgegaan. Maar toch mag dit niet eindigen zonder de ''and a movie'' waar ze door de hele serie naar hebben gehint. Zou fijn zijn als ze die film nog eens realiseren met de complete cast uit de eerste jaren.

Ik heb erg getwijfeld of ik dit een onvoldoende moest geven, maar ach. Het is nog vermakelijk genoeg voor een hele krappe voldoende.

avatar van grovonion

grovonion

The Oceanic Six schreef:

Wel vond ik de slotaflevering op een of andere manier sympathiek.

Dat vind ik ook, maar voor de rest is dit duidelijk het zwakste sezoen. Gelukkig nemen ze inderdaad zichzelf een beetje op de korrel in de laatste introspectieve aflevering, maar al bij al hadden ze er best op het einde van sezoen 5 een einde gemaakt.

avatar van grovonion

grovonion

Ik mis Jeff, Annie en de rest wel. Tijdens de laatste weken, eigenlijk vanaf het begin van de lock-down elke dag wel een paar afleveringen gekeken, zo werd community een klein deel van mijn leven, en nu zonder nieuw materiaal te moeten doen voelt wel een beetje raar, als je bedoeld wat ik snap.

Ai, aflevering 10 is wel heel erg slecht. Beetje pijnlijk. Nog drie afleveringen te gaan en dan zit het erop. Ze zijn mijn inziens twee seizoenen te lang doorgegaan. Hoewel het natuurlijk niet vervelend is om naar te kijken.

avatar van schrans

schrans

Dit deed pijn. Niet (per se) omdat het het laatste seizoen was, maar eerder omdat het tot een flauw afkooksel is geworden van zichzelf. Sinds Troy (en Chevy en Shirley) uit de serie gegaan zijn, was de balans en de fantastische groepsdynamiek weg. De nieuwkomers kunnen absoluut niet wedijveren met hun voorgangers en lopen erbij als bijpersonages. De opwaardering van Dean is van het goede teveel, waardoor - gecombineerd met de mindere maar wel langere scenario's en afleveringen - dit een lange en moeilijke zit blijkt te zijn. Ze hadden mogen stoppen na seizoen 3 (max 4).

Niet het slot waar men op had gehoopt, maar er zijn toch steeds meer geluiden dat er nog een film komt. Het seizoen was zeker niet slecht, maar haalt het niet bij het niveau van de eerdere seizoenen doordat de cast zo ontzettend veranderd is. De verhaallijnen zelf waren wel prima dit seizoen. Ook vond ik Keith David wel een leuke toevoeging. Wederom moet ik even benoemen hoe irritant Britta (eigenlijk de hele serie) en Chang (laatste seizoenen) zijn. Gewoon echt niet grappig. Hopelijk gaan we de groep nog eens terugzien!

catdog

De beloofde film is nu dan eindelijk door de gehele cast aangekondigd! #SixSeasonsandaMovie

catdog schreef:

Ik lees het ja. Op zich enorm leuk dat ze dit eindelijk doen en sowieso is meer Community tof (plus, ik blijf een beetje verliefd op Allison Brie en Gillian Jacobs ) maar als ze dit zonder Donald Glover, Yvette Nicole Brown en Chevy Chase doen waar de media nu op hint dan vind ik dit echt jammer en doet het afbreuk aan de serie. Dan krijg je zo'n seizoen 6 wat niet veel soeps was en me nooit meer het Community gevoel gaf.

The Oceanic Six schreef:

Chevy zal sowieso niet terugkeren gezien het kwaad zeer tussen hem en de rest van de cast en crew. Yvette lijkt er gewoon bij te zijn aangezien zij ook de aankondiging deelt op haar social media. En Donald werd door Joel en Alison meegenomen in de tags van hun posts dus die verwacht ik ook gewoon terug te zien. Zou anders inderdaad zonde zijn.

Maar wellicht dat ze dan een wat kleiner rolletje krijgen dan de rest ofzo. We gaan het meemaken.

catdog schreef:

Ik zou het jammer vinden als iemand zou ontbreken. Ook Chase hoort erbij. Ik meende dat hij ruzie destijds had met de producers, maar toch niet met de andere collega's? De serie was zonder hem nooit meer zo leuk.

Ik snap de acteurs ook niet. Deze film is al jaren in ontwikkeling. Zorg ervoor dat de serie waar iedereen op Chase en Yeung mee door is gebroken dan ook met jou zal worden afgesloten. Zonder Troy is Ahmed 10x minder leuk. Zonder Yvette haar moraaltjes is de rest van de groep minder gevat. Zonder Chase is de prikkel van iets niet-politiek corrects weg.

The Oceanic Six schreef:

Chase had vooral veel aanvaringen met Glover en er waren meerdere berichten dat Chase zich praktisch net als Pierce gedroeg op de set. Hij heeft al jaren geen contact meer met geen enkel ander cast member.

Ben het wel eens dat de personages op z’n best zijn als ze er allemaal zijn en ze elkaar allemaal aansterken. Even afwachten wat de berichtgeving rondom Donald en Yvette zal zijn. Ze waren wel allebei; ondanks vervroegde exit in de serie, bij de table read aanwezig in 2020 en Joel had meerdere keren aangegeven dat Donald enthousiast was over wat van zijn ideeën van de film en bereid was terug te keren mocht die film er komen. Of hij zich aan zijn woord heeft gehouden gaan we meemaken…

En je bedoelt Abed neem ik aan?

Haha, Abed ja. Heb het al een paar jaar niet meer gezien

Ik wist dat niet van Chase. Dan zal de kans wel 0 zijn, maar toch is het zonde.