• 8.985.579 stemmen

Show titel: Barry

Ontwikkeld door: Bill Hader en Alec Berg

Met: Bill Hader, Henry Winkler en Sarah Goldberg

Datum van release: zondag 31 maart 2019

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• HBO Max Bekijk seizoen 2 via HBO Max

Plot Barry

Barry is een gedesillusioneerde inwoner van het Midwesten, die huurmoordenaar wordt op aandringen van Monroe Fuches, een oude vriend die hem gaat begeleiden. Barry wordt naar Los Angeles gestuurd om een jonge acteur te vermoorden, verstoort per ongeluk een acteerles en raakt besmet met het acteervirus op het moment dat hij een band opbouwt met leraar/goeroe Gene Cousineau en zijn studenten, inclusief een mooie vrouw met de naam Sally Reed.

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. The Show Must Go on, Probably?

31 maart 2019 (28 minuten)

Barry probeert Sally en de klas te overtuigen om een toneelstuk toch op te voeren, ondanks de afwezigheid van Cousineau, die diep is geschokt door de verdwijning van Detective Moss. Nu Goran weg is, krijgt het nieuwe samenwerkingsverband tussen NoHo Hank en Cristobal met kinderziekten en jaloezie te maken. Terug in Cleveland komt Fuches erachter dat het vinden van vervangende huurmoordenaars niet eenvoudig is.

2. 2. The Power of No

7 april 2019 (28 minuten)

Onder druk van Noho Hank heeft Barry moeite om een belangrijke hit uit te voeren. Nadat Gene de klas heeft gevraagd om in hun persoonlijke trauma te graven voor een origineel stuk, wordt hij geconfronteerd met zijn eigen verleden. Een bezoek aan haar vertegenwoordigers verloopt teleurstellend voor Sally. Fuches probeert vragen te ontwijken in Cleveland.

3. 3. Past = Present x Future over Yesterday

14 april 2019 (28 minuten)

Gene vraagt Barry om als onderdeel van een klasproject in zijn verleden te duiken en Sally denkt na over haar eigen persoonlijke geschiedenis. Barry biedt aan om de mannen van NoHo Hank te trainen. Fuches vindt Barry op een onverwachte locatie.

4. 4. What?!

21 april 2019 (28 minuten)

Het geduld van Barry wordt tot het uiterste getest als iemand uit Sally’s verleden opduikt in LA. Gene krijgt een plezierige verrassing en motiveert Barry om te geloven dat verandering mogelijk is.

5. 5. Ronny/Lily

28 april 2019 (28 minuten)

Een ontmoeting die Barry niet had voorspeld, heeft verrassende effecten.

6. 6. The Truth Has a Ring to It

5 mei 2019 (28 minuten)

Tijdens de voorbereiding op zijn grote scène met Sally, probeert Barry samen met Gene in karakter te komen. Sally probeert haar waarheid te omarmen. Noho Hank bereidt zich voor op een belangrijke avond met zijn nieuw-getrainde mannen. Fuches gaat op een missie.

7. 7. The Audition

12 mei 2019 (28 minuten)

Barry bereidt zich onder begeleiding van Gene voor op zijn eerste auditie. Sally komt voor zichzelf op bij een bijeenkomst met een belangrijke televisieproducer. Noho Hank geeft zichzelf bloot.

8. 8. Berkman/Block

19 mei 2019 (28 minuten)

Barry zweert zijn criminele leven op te geven. Moss nadert een arrestatie.

Vanaf 31 maart terug op HBO

avatar van jivesand

jivesand

Geweldige serie. Absurdistische humor wordt gecombineerd met toch zeer spannende plots die me soms aan Breaking bad doen denken. Niet dat het zo geweldig is als die serie, maar ik vind deze beter dan bijvoorbeeld Beter call Saul. Aflevering 5 (Ronny/Lily) is een mooi voorbeeld van deze combinatie van spanning en humor. Ik wist bij vlagen niet wat ik zag.

avatar van Roy1967

Roy1967

Door een flink aantal enorm grappige personages kan ik hier flink om lachen. De verwikkelingen rond de theatergroep zorgden wel voor een flinke dip in de humor. Maar No Ho Hank en Monroe Fuches zijn hilarisch.

We Have to Kill Barry!

Net zoals seizoen 1 is seizoen 2 ook meer dan geslaagd. Het acteerwerk is sterk en het komedie gehalte is erg hoog. Aflevering 5. Wat een gekkigheid. Heerlijk! Bij seizoen 1 schreef ik: de gezamenlijke scenes van Barry en NoHo Hank, hilarisch! Niks aan veranderd kan ik jullie melden. De serie Barry beschikt over leuke, zeer grappige en interessante personages. Barry zelf, NoHo Hank, Gene Cousineau en Monroe Fuches ect ect. Meest irritante personage: Sally Reed. Mocht seizoen 3 ooit ten tonele verschijnen dan hoop ik dat zij in de eerste aflevering meteen afgeslacht wordt. Wat een vreselijk egoïstisch kind!

Seizoen 2: genoten tot en met!

****

avatar van dreambrotherjb

dreambrotherjb

Wat een kijkplezier is deze serie!

Seizoen 1 heeft af en toe misschien net wat teveel 'cringe-momenten' (vooral dan in gezelschap van de acteurs), in seizoen 2 ligt het evenwicht daarin beter.

Hoe dan ook originele en geweldige combinatie van komische momenten met doodserieuze tragiek!

Zeer geslaagd!