• 8.985.308 stemmen

Studio Tarara - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Studio Tarara

Ontwikkeld door: Tim van Aelst

Met: Koen De Graeve, Ruth Beeckmans en Peter Van den Begin

Oorsprong: België

Datum van release: dinsdag 12 februari 2019

Eerst uitgezonden op: VTM (België)

Plot Studio Tarara

1993. Achter de schermen van VTM verliezen de acteurs van de populaire sketchshow Studio Tarara zich in een spiraal van zelfdestructie. Ricky is verslaafd aan drank en drugs, Sandra aan seks en Jean is een machtsgeile pervert. Er is hoop wanneer zowel Ricky als Sandra de liefde vinden, maar een onverwachte zelfmoord sleurt de hele studio mee in een onderzoek.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

12 februari 2019 (55 minuten)

De kijkcijfers van de populaire sketch show 'Studio Tarara' swingen de pan uit. Kleedster Babs is jarig en wordt op de set verrast door haar collega's. Het feestje heeft noodlottige gevolgen.

19 februari 2019 (55 minuten)

De verliefde Ricky komt te weten waarom Roxanne ontslagen is bij het Rad Van Fortuin. Ondertussen kampt Sandra met haar eigen demonen.

26 februari 2019 (55 minuten)

5 maart 2019 (55 minuten)

12 maart 2019 (55 minuten)

19 maart 2019 (55 minuten)

26 maart 2019 (55 minuten)

Vanavond nieuw op VTM.

Nooit gedacht dat ik nog zo enthousiast zou zijn over een serie die rond VTM draait.

Desalnietemin staat Studio Tarara al sinds de eerste aankondiging, lange tijd geleden, op mijn kijklijst. Shelter zie ik dergelijk drama wel tot een goed einde brengen en de cast is al helemaal niet verkeerd. Daarnaast is het ook de nostalgie die lonkt, mijn tienerjaren begonnen en eindigden in de jaren '90s en de komst van deze zender en de daarbij horende programma's of figuren (Amedee!), daar hangen toch heel wat herinneringen aan vast.

Stiekem ook heel benieuwd naar wat er zich destijds in de studio's allemaal afgespeeld heeft, want die verhalen zijn een eigen leven gaan leiden. We zullen het nooit weten, dat staat vast. Het is wel zo dat deze reeks op een waargebeurde en stil gehouden gebeurtenis gebaseerd is.

NRT

Ik heb de eerste 10 minuten even snel gekeken omdat het wat laat was toen ik terug thuis was. Die vielen redelijk mee. Leuk sfeertje en wel grappige humor. Nu zag ik wel dat de aflevering vrij lang duurt. De commentaren op facebook zijn ook vrij negatief en zelfs een recensie op hln.be is niet erg lovend. Iemand die de eerste aflevering wel goed vond. Tegenwoordig heb je zoveel keuze dat je ook zorgvuldig je series moet kiezen aangezien je na het werk meestal maar 3 of 4 uurtjes hebt om iets te bekijken.

avatar van J. Clouseau

J. Clouseau

Ik ben meteen fan van de eerste aflevering. De reeks speelt in op het contrast tussen de lolligheid van een sketchshow en de tragiek achter de schermen: dat klinkt als een huizenhoog cliché, maar wordt hier heel overtuigend gebracht. De dialogen zijn sterk en worden met verve vertolkt door een droomcast. Koen De Graeve, Ruth Beeckmans en Peter Van den Begin stelen de show, maar ik ben ook dolblij om Janne Desmet eens op televisie te zien. Met haar personage (in onversneden West-Vlaams) leef je misschien nog het meest mee. De verwachtingen zijn hoog voor de rest van de reeks.

avatar van Vinck_mm

Vinck_mm

Ik ben fan! Prachtige soundtrack en sterke acteerprestaties in de eerste dubbelaflevering. De gemiddelde VTM-kijker snapt niet wat hem/haar overkomt, vandaar de negatieve en kinderachtige reacties. Parels voor de zwijnen. Als ik Smashing Pumpkins, Oasis, Buffalo Tom en Morphine in één aflevering voorbij hoor komen kan het voor mij al niet meer stuk. Bovendien zie ik Koen De Graeve en Peter Van Den Begin enorm graag spelen. Ook hier doen ze het schitterend. Het plot is niet duizelingwekkend origineel maar zal zeker volstaan om een vermakelijk seizoen mee vol te krijgen. Het personage van Geert Van Rampelberg verdient ook een eervolle vermelding! Zoveel tragiek in zijn steeds herhalende moppen. Ook de punchlines van de sketches die er vaak niet komen zijn briljant. Benieuwd naar volgende week en dat alle zeurpieten gewoon wegblijven, ze snappen er niks van.

Vinck_mm schreef:

Aan jouw top 10 te zien hebben we ongeveer wel wat van dezelfde smaak. Ook jouw recente stemmen kan ik me wel in vinden. Het VTM-publiek is inderdaad ook niet mijn publiek en laten we maar zeggen bij uitbreiding het Vlaamse publiek. Dat heeft niks met neerkijken op iemand te maken, maar het verschil in smaak. Geert van Rampelberg en Koen de Graeve zijn twee van mijn favoriete personages en natuurlijk ook Peter Van Den Begin.

Dan maar een kans geven o.b.v. de eerste 10 minuten en deze twee reacties hierboven.

De uitzenddata klopt hier niet. VTM heeft vorige week de eerste twee afleveringen na elkaar uitgezonden, dus de overige episodes (1 per week) schuiven een week naar voor. Gisteren was dus afl 3.

Spacejet schreef:

Klopt, maar dat hebben ze ofwel bij VTM ofwel in de tv-gids slecht gecommuniceerd.

NRT

Vrij aardig tot nu toe allemaal. Vooral de #MeToo-stukjes met Peter van den Begin vind ik zeer sterk. Je krijgt toch eens een kijkje op dat hele gebeuren in de showbizz.

NRT

Opnieuw een redelijk sterke aflevering. Het acteren vind ik goed, zeker van Koen de Graeve en Geert van Rampelberg. De nadruk gaat wel steeds meer op drama liggen dan op humor, maar dat is zeker geen probleem.

NRT

Wat is die Charlotte Timmers toch een knap vrouwke in deze serie. Ze staat echt prachtig met dat kapsel.

NRT schreef:

Dan moet ik het misschien toch maar eens bekijken.

Privacy settings - hln.be

moedertje Hier wel nog met trui aan

avatar van jeanke95_mm

jeanke95_mm

topserie en goede acteurs! niet verwacht van VTM

'k Ga hier nu "verplicht" vroeger mee van start, want de spoilers beginnen al binnen te komen hier en daar.

avatar van brajoapau

brajoapau

NRT

Weet iemand wat dat einde had te betekenen? Ik snapte het niet volledig. Ik heb een vermoeden, maar wil het zeker weten.

Zelf nog niet gezien, maar ik veronderstel dat het volgende week duidelijk zal worden?

Spacejet schreef:

Hoogstwaarschijnlijk. Ik denk ook dat ik wel weet wat er aan de hand is, maar ik heb een kantje dat af en toe twijfelt.

Wel best een leuke serie. Ik had hier veel minder van verwacht. Het werd aangekondigd als een serie die de losbandige beginjaren van VTM beschreef. Zuipen, drugs en neuken. Het is toch wel meer dan dat. Veel meer drama, maar dat is wel positief in dit geval. Ook maatschappelijke thema's komen aan bod. Het #MeToo-gebeuren begon mij wat de keel uit te hangen en ik dacht dat er in veel gevallen wat aanstellerig gedrag was van die vrouwen. In deze serie wordt dit juist heel goed beschreven. Ik kan dit nu ook veel beter plaatsen.Daarnaast zijn er enkele gevestigde waarden zoals Koen de Graeve, Geert van Rampelberg, Ruth Beeckmans en Peter van den Begin die worden bijgestaan door minder bekende acteurs, maar die het wel goed doen. Ik ben best benieuwd naar de laatste aflevering.

P.S.: dat liedje blijft wel hangen van Tien Om Te Zien.

NRT

Aardige serie uiteindelijk. Goede acteurs, leuke chemie en een prima onderwerp dat actueel is. Alleen vond ik de laatste aflevering wat tegenvallen. Had netiets 'groters' verwacht. Nu blijkt den jean de dader te zijn, maar dat was al te voorspellen. Stel je voor dat bijvoorbeeld 'Den Trikke' de dader was. Ik dacht eerst dat Ricky zelfmoord ging plegen en na een paar afleveringen had ik gegokt op Den Trikke. Jean had ik niet zien aankomen buiten misschien op het laatste, maar ik dacht dat een gewetenloze klootzak dit nooit zou doen. De laatste aflevering is natuurlijk vooral gericht op een tweede seizoen. Prima mee vermaakt, maar niks speciaals.

Toegegeven, de vier sterren zijn een gevolg van het voordeel van de twijfel. Tijdens de eerste helft van deze reeks had ik namelijk nooit verwacht dat ik uiteindelijk een 8 zou overwegen. Zeer aangenaam verrast door de tweede helft van deze reeks, waarbij de serie zich, zeker in de laatste drie episodes, ontpopt tot een sterk en actueel drama.

Want, jaja, dames en heren, ook dat is Studio ... (allen samen) ... Tarara! Ge moogt gerust zijn.

De grote acteur binnen deze cast is natuurlijk Koen De Graeve, die dan ook de hoofdrol op zich neemt. We beleven Studio Tarara voornamelijk vanuit zijn verhaal. Toch zijn het enkele andere vertolkingen die mij het meest zijn bijgebleven. Ruth Beeckmans bijvoorbeeld. Niet alleen bewijst ze zich keer op keer tijdens de meest serieuze scènes, de komische timing waarover ze beschikt, is weinigen gegeven. Peter Van den Begin, altijd goed, is ook zeer 'genietbaar' in zijn zeer dubieuze rol.

Maar het is bovenal Geert Van Rampelberg die hier met de pluimen mag gaan lopen. Het moment waarop de vrolijke publieksopwarmer even opzij gaat van zodra de opnames beginnen, zie je zijn blik veranderen. Die subtiliteit is in de vertolking van Patrick altijd aanwezig, een ongelooflijke naturel. Het lijkt ook de vloek van Van Rampelberg. Vaak speelt hij de ondersteunende rol, een beetje in de schaduw van de grotere acteur of actrice. Ook nu weer, maar hij steekt er met kop en schouders bovenuit.

Het meest fijne aan Studio Tarara, is het feit dat het ook zonder de '90s links overeind zou blijven. Het is geen reeks die leunt op nostalgie, het is kwaliteit waar de nostalgie op niet al te geforceerde wijze door verweven zit. En het werkt op beide vlakken, ik heb genoten van de humor. Daarmee doel ik niet op de sketches, maar bijvoorbeeld op alle running jokes in de reeks. En minstens evenveel geboeid door het drama dat stilaan de bovenhand nam. Een zeer geslaagde mengeling, goed in evenwicht.

Een tweede seizoen hoeft van mij niet. Het einde kan evengoed als open beschouwd worden.

JorisTVmeter

Heb de reeks ook eindelijk gezien en sluit me volledig aan bij Spacejet hierboven. Toch wil ook nog een eervolle vermelding geven aan de andere personages van Charlotte Timmers (altijd genieten ),

Jonas Vermeulen en zeker ook Janne Desmet. Ze geven toch iets extra aan de cast.

Een tweede seizoen hoeft voor mij ook niet echt, dat gaat de sterkte van deze reeks alleen maar doen dalen denk ik.

avatar van Corcicus

Corcicus

Een ronduit deprimerende serie vol tragische figuren. Zeer goed geacteerd wel, maar niet bepaald komisch. Het is één en al drama.

avatar van Toontje G

Toontje G

Prima serie met een mix van sterke humor en dramatiek.