• 8.985.204 stemmen

Det Som Göms i Snö - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: The Truth Will Out

Ontwikkeld door: Leif G.W. Persson en Leif G.W. Persson

Met: Robert Gustafsson, Maria Sundbom en Johan Ulveson

Oorsprong: Zweden

Datum van release: dinsdag 21 augustus 2018

Eerst uitgezonden op: Kanal 5 (Zweden)

Plot Det Som Göms i Snö

Na een lang ziekteverlof gaat Peter Wendel weer aan het werk. Hij moet meteen een moord onderzoeken. Dit onderzoek is gestart nadat een onbekende de politie had getipt dat de beruchtste seriemoordenaar van Zweden, die al jaren achter de tralies zit, onschuldig is. Wendel moet in alle haast de minst geschikte mensen van het korps inschakelen om zijn nieuwe cold case team operationeel te krijgen. Maar wanneer Wendel en zijn dochter wel heel dicht bij het onderzoek betrokken raken, wordt de zaak alleen maar complexer …

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

21 augustus 2018 (45 minuten)

Wanneer Peter Wendel in een dringende moordonderzoek wordt gesleurd, moet hij de minst geschikte mensen van het korps inschakelen om zijn nieuwe onderzoeksteam operationeel te krijgen.

28 augustus 2018 (45 minuten)

Er ontstaat chaos wanneer het onderzoek gelekt wordt naar de media. Peter verbergt zijn persoonlijke connectie met het moordwapen. Samen met Barbro komt hij even later in aanraking met de moordenaar.

4 september 2018 (45 minuten)

Wanneer informatie over het moordwapen uitlekt, wordt Peter verdacht gemaakt. Jorma en Caijsa maken een vreselijke ontdekking die grote gevolgen heeft.

11 september 2018 (45 minuten)

Peter krijgt problemen wanneer hij contact probeert op te nemen met de minister van Justitie. Wanneer een nieuwe getuige plotseling opduikt, neemt het onderzoek een onverwachte wending.

18 september 2018 (45 minuten)

Peter's minachting voor de minister van Justitie heeft ernstige gevolgen voor het onderzoeksteam. Ondertussen plant hun hoofdverdachte een nieuwe, vreselijke misdaad.

25 september 2018 (45 minuten)

Peter weigert zijn schorsing te accepteren en blijft zijn verdachte volgen. Ondertussen begint Barbro haar eigen onderzoek naar een mysterieuze verdwijning.

2 oktober 2018 (45 minuten)

De verdachte vlucht en neemt een gijzelaar. Het onderzoeksteam racet tegen de klok om het plan van de moordenaar te stoppen, waarbij de minister van Justitie betrokken is.

9 oktober 2018 (45 minuten)

De minister van Justitie is ontvoerd en de wereld richt zijn blik op Zweden. Peter Wendel wordt geconfronteerd met harde kritiek omdat hij de moordenaar niet heeft gevat.

avatar van jakkepoes_mm

jakkepoes_mm

Deze serie draait op Canvas op de zaterdag.

Ben absoluut niet tevreden met het einde. Verder is dit wel een bing watcher.

Ik ben een beetje als Gargamel, ik haat slechte eindes. Bij deze kennelijk en net bij Störst av Allt - Seizoen 1 (2019) las ik het ook al (is het hier ook een happy end?). Zoiets kan me echt weerhouden het te proberen...

Geen slecht einde maar nu komt er zeker een deel 2 omdat het verhaal niet af is. Ik vind dat een serie wel afgerond moet zijn een bepaald gedeelte na 8 afleveringen

cor1946

Een raar begin, Rommelig, slecht gespeeld.

cor1946

Ik ben nieuwegierig hoe het eindigt maar boeiend is het niet, traag traag en nog eens traag.

cor1946

Het was geen hoogvlieger deze serie maar de laatste paar delen waren wel goed. Het is wachten op seizoen 2.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Ben normaal wel fan van Scandinavische series maar deze viel wat tegen. Einde vond ik ook erg afgeraffeld. Krap aan 3*.

avatar van james_cameron

james_cameron

Deze achtdelige zweedse televisieserie komt wat langzaam op gang, waarbij het tevens even wennen is aan de personages en de toonzetting, maar gaandeweg ontpopt dit zich tot een spannende en bijzonder onderhoudende krimi. De plot steekt geraffineerd in elkaar, de humor is lekker onderkoeld en de kleurrijke personages zijn prettig gestoord. Het bij elkaar geraapte cold case-team dat een moord uit het verleden moet zien op te lossen is één van de meest onwaarschijnlijke groepen mensen die ik ooit bij elkaar heb gezien, maar vreemd genoeg werkt het wel.

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Een van de betere Scandinavische misdaadseries. Het begin en het einde van deze serie is helaas redelijk traag. Maar afgezien van dat was dit een boeiende serie met een paar interessante karakters. Als voorbeeld Barbro: wat een slim en nuchter figuur. De cast was best goed gekozen. Het plot zat goed in elkaar. Dat het mysterie globaal wordt opgelost maar er ook nog wat eindjes open blijven, ben ik inmiddels van dit soort series gewend; er zou eens een volgend seizoen kunnen komen al is dat heel vaak niet het geval.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima serie, alleen zoals de meesten zeggen, een afgeraffeld einde.