• 8.985.266 stemmen

Deadwood - Seizoen 3 (2006)

Show titel: Deadwood

Ontwikkeld door: David Milch

Met: Timothy Olyphant, Ian McShane en Molly Parker

Datum van release: zondag 11 juni 2006

Eerst uitgezonden op: HBO (Verenigde Staten)

• CANAL+ Bekijk seizoen 3 via CANAL+

Plot Deadwood

1876. Deadwood, South Dakota. Een helse plaats vol misdaad en corruptie. Het leven is er hard, keihard. Een menigte rusteloze mislukkelingen die koortsachtig op zoek is naar goud, trekt naar deze vogelvrije nederzetting waar alles en iedereen te koop is. De kolonisten, van een ex-politieman tot een berekenende saloon-eigenaar en van de legendarische Wild Bill Hickok tot Calamity Jane, moeten ten koste van alles zien te overleven. Welkom in Deadwood... Een helse plaats om fortuin te maken.

Afleveringen Seizoen 3 (2006)

1. 1. Tell Your God To Ready For Blood

11 juni 2006 (52 minuten)

Met de eerste verkiezingen van Deadwood maken de kandidaten hun plannen duidelijk. Een zwangere Alma heeft last van verontrustende complicaties.

2. 2. I Am Not The Man You Take Me For

18 juni 2006 (52 minuten)

De kandidaten bereiden hun campagnespeeches voor terwijl Doc Alma tracht te overtuigen dat een operatie nodig is om haar ongeboren kind te redden.

3. 3. True Colors

25 juni 2006 (51 minuten)

Een postkoets uit San Francisco brengt nieuwe mensen naar Deadwood -- en een paar oude bekenden. Bullock onthult de waarheid over de moorden in de Gem.

4. 4. Full Faith and Credit

2 juli 2006 (51 minuten)

Alma opent de eerste bank in het stadje; Hearst laat zijn plannen weten aan Swearengen en Tolliver en Langrishe ziet Chez Ami in een heel ander licht.

5. 5. A Two-Headed Beast

9 juli 2006 (53 minuten)

Terwijl Tolliver naar iemand zoekt die hem kan vertegenwoordigen wat betreft Hearst, vindt Trixie Alma's vreemde gedrag verdacht.

6. 6. A Rich Find

16 juli 2006 (52 minuten)

Hearst zit in de bak en Swearengen dwingt de sheriff te vertellen waarom Hearst gearresteerd is. Trixie confronteert Alma over haar drugsverslaving.

7. 7. Unauthorized Cinnamon

23 juli 2006 (49 minuten)

Met een belangrijke vergadering die opdoemt krijgen Jewel en Dan ruzie over kaneel en Trixie is bezorgd over Sofia's gezondheid.

8. 8. Leviathan Smiles

30 juli 2006 (53 minuten)

De postkoets levert twee nieuwkomers af: Wyatt en Morgan Earp... maar niemand weet welke partij zij zullen kiezen.

9. 9. Amateur Night

6 augustus 2006 (49 minuten)

Terwijl de mannen van Hearst de straat opgaan, organiseert Langrishe een talentenjacht met een mengelmoes aan lokaal talent.

10. 10. A Constant Throb

13 augustus 2006 (48 minuten)

Een verdwaald schot mist Alma maar de hele stad is gealarmeerd. Maar wie zou er op een vrouw schieten? Langrishe heeft een nieuwe acteur voor zijn groep.

11. 11. The Catbird Seat

20 augustus 2006 (49 minuten)

Nadat Alma er bijna aan onderdoor is gegaan neemt Hearst actie wat betekent dat een ontdane Trixie zijn bloed wel kan drinken.

12. 12. Tell Him Something Pretty

27 augustus 2006 (49 minuten)

De spanning is om te snijden tijdens de verkiezingen: Hearst wil Trixie dood hebben en Swearengen bedenkt een plan om haar te redden.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Deadwood - the movie: FUCKING DEADWOOD KOMT TERUG!.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Als fan van Ian McShane zal ik dit toch eens binnenharken dan.

Nog nooit iets van gezien namelijk.

Is ongeveer zoveel Ian McShane als je maar krijgen kunt.

Was ook even in jubelstemming, maar ergens baart het me óók zorgen: die verfilmingen zijn niet zelden rappe afdankertjes om even de fans te pleasen. Entourage viel tegen. Sex and the City had nog geen onsje van de kwaliteit van de serie. Dead like Me: Life After Death kreeg alleen maar haatreacties. Volgens mij had Prison Break twee superslecht ontvangen gedrochten. Veronica Mars liet vooral zien waarom de serie, een jaar of tien eerder, zo goed was.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Vanaf 2e seizoen zou "Deadwood" eigenlijk "Hearst" moeten heten: wordt alsmaar naar gerefereerd en in 3e seizoen verschijnt ie dan en domineert meteen in elke episode. In de laatste aflevering vertrekt hij dan eindelijk, maar in de a.s. tv-film keert dit irritante personage helaas weer terug: cast-lijst Deadwood-2019.

Had naar nieuwe uitdagingen/personages uitgekeken, straks hoogstwaarschijnlijk continuering van de Hearst ellende... (interview.)

Maar afijn, we zijn dan 10 jaar verder en afgaande op genoemde cast-lijst lijken Seth & Martha Bullock samen een zoon en dochter te hebben en is Sofia is een mooie tiener geworden. En er is een bruiloft op komst: van alsnog Alma en Seth of Sol en Trixie?

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Trailer zag er goed uit!

avatar van pdonidvie

pdonidvie

Dogie Hogan schreef:

Bedankt voor de spoiler.

avatar van Boenga

Boenga

Bij het afsluiten van de laatste aflevering van het laatste seizoen kwamen de beroemde woorden van Basil Fawlty in m'n gedachten: Oh Joooy !

Net in de laatste twee afleveringen kwam er een beetje vaart in het verhaal, als een laatste stuiptrekkingen.

Maar verder, zoals ik al eerder schreef, waar de hoge score van deadwood vandaan komt, ik kan het echt niet vatten.

Saaie dialogen, met non-stop gevloek (wat volgens IMDB niet klopt in die tijd) in onnatuurlijk lyrische zinnen. Als het de bedoeling van de makers was om een beeld te geven van hoe Deadwood werkelijk was, dan is dat wel een heel vreemde keuze. Los van het feit dat een uurtje of drie, in plaats van dertig, meer dan voldoende was geweest.

De 2* zijn dus ook hier uitsluitend voor de indrukwekkende manier waarop alles in beeld gebracht wordt.

Al zit ik ook daar soms met vragen. Zoals ik al eerder schreef: nooit regen, maar altijd modder in de straten.

Of: een 'kamp' met goudzoekers, waar blijkbaar toch niet zo vaak naar goud gezocht wordt: in elke buitenscene loopt daar op elk moment meer volk rond dan in de Kalverstraat in Amsterdam of de Nieuwstraat in Brussel.

Op naar beter.

Voor ik aan de film begin heb ik de hele serie maar eens in zijn geheel opnieuw gekeken. Hoewel ik dit seizoen en het vorige wel wat minder geschreven vind dan het eerste, dat subtielere humor en nog mooiere monologen had, is dit nog steeds wel een heerlijk seizoen. Het is mooi om het gevoel van gemeenschap en beschaving over de seizoenen te zien groeien in Deadwood.

Je ziet zoveel van de oude bekende personages nu beter met elkaar door een deur kunnen. Swearengen is haast veranderd in een oude goedzak. Heel Deadwood verenigt zich ook omdat dit seizoen een geweldige antagonist heeft in Hearst. Uitstekende rol van McRaney. Vind die theatergroep wel echt wat minder, ook al is Langrishe nog wel leuk. Ben nu wel benieuwd naar de film, want het verhaal was duidelijk nog niet uitverteld.