• 8.985.287 stemmen

Marsupilami - Seizoen 1 (1993)

Show titel: Marsupilami

Ontwikkeld door: Mark O'Hare en Erik Wiese

Met: Jim Cummings (stemrol), Samuel E. Wright (stemrol) en Steve Mackall (stemrol)

Datum van release: zaterdag 18 september 1993

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Marsupilami

Marsupilami is een vlot sprekend, goedgemutst buideldier die met zijn lange staart lijkt op een kruising tussen een cheeta en een aap. Marsupilami woont in de jungle en maakt de meeste knotsgekke avonturen mee. Samen met Maurice de gorilla, Stuie de olifant, Eduardo de jaguar en Norman de stroper probeert Marsupilami zijn dagen zo goed mogelijk te vullen. Soms komt hier kattenkwaad bij kijken, maar vaak ook heel veel lol.

Afleveringen Seizoen 1 (1993)

1. 1. Working Class Mars / King of the Beach / The Hairy Ape

18 september 1993 (30 minuten)

2. 2. Normzan of the Jungle / Room Service / Bath Time for Maurice

25 september 1993 (30 minuten)

3. 3. Hole in Mars / Crab Scouts / The Treasure of the Sierra Marsdre

2 oktober 1993 (30 minuten)

4. 4. Wizard of Mars / TV Jeebies / The Puck Stops Here

9 oktober 1993 (30 minuten)

5. 5. Mar-Sup-Du-Jour / Kung-Fu Kitty / Romancing the Clone

16 oktober 1993 (30 minuten)

6. 6. Toucan Always Get What You Want / I.Q. You, Too / A Fear of Kites

23 oktober 1993 (30 minuten)

7. 7. Mars' Problem Pachyderm / Night of the Living Shnookums / Marsupilami Meets Dr. Normanstein

30 oktober 1993 (30 minuten)

8. 8. Steamboat Mars / Something Fishy / Someone's in the Kitchen with Mars

6 november 1993 (30 minuten)

9. 9. Hey, Hey!, They're the Monkeys! / Jingle Bells, Something Smells / Prime Mates Forever

13 november 1993 (30 minuten)

10. 10. Thorn O' Plenty / Basic Insting / Witch Doctor Is Which?

20 november 1993 (30 minuten)

11. 11. A Spotless Record / A Boy and His Crab / Mars vs. Man

27 november 1993 (30 minuten)

12. 12. Cropsy Turvy / A Crabby Honeymoon / Safari So Good

4 december 1993 (30 minuten)

13. 13. Royal Foil / Flambe, Bombe / Jungle Fever

11 december 1993 (30 minuten)

avatar van Xeeno

Xeeno

Vond 'em een stuk leuker in de Robbedoes. Toen Disney 't beestje had gekocht en er een tekenfilm van maakte was 't ineens een heel ander personage dat ineens kon praten.

Dit viel inderdaad enorm tegen als je bekend was met de oorspronkelijke Robbedoes-verhalen en zijn eigen spin-off serie. In het origineel werd ook veel meer het idee gegeven dat er verslag werd gedaan van een 'echt' beest in een bikkelhard ecosysteem. De schattige Marsupilami's in een oerwoudomgeving waar alles elkaar opeet. Daar zie je niks meer van terug in deze kindvriendelijke Disney-variant.

avatar van NRT

NRT

Ik heb juist wel goede herinneringen aan Marsupilami. Ik heb die videocassettes grijs gedraaid.

Oh ja, ik ook. Maar ik had bepaalde verwachtingen door de (betere) strips. De Boes- en Dommel-strips ontdekte ik pas op latere leeftijd, ook een pak volwassener en gemener.

avatar van NRT

NRT

Donkerwoud schreef:

Boes is nog zoiets wat ik ontelbare keren heb gekeken. Maar ik had wel niet het idee dat de tekenfilms gemeen waren. Het zal dus wel echt over de strips gaan.