• 8.985.940 stemmen

Lucifer - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Lucifer

Ontwikkeld door: Tom Kapinos en Tom Kapinos

Met: Tom Ellis, Lesley-Ann Brandt en Lauren German

Datum van release: maandag 25 januari 2016

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

Plot Lucifer

Lucifer is de charmante, charismatische en knappe gevallen engel uit de hel. De ontevreden heerser van de hel doet afstand van zijn titel en verlaat zijn koninkrijk voor de drukte van Los Angeles. Daar vindt hij al gauw de spanning die hij zocht door de politie van Los Angeles bij te staan in het straffen van criminelen. Maar hoe langer hij weg is uit de onderwereld, hoe groter de dreiging wordt dat het ergste uit de geschiedenis van de mensheid kan ontsnappen.

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Pilot

25 januari 2016 (45 minuten)

Satan heeft tijdelijk de hel verlaten om na te denken over zijn rol. Terwijl hij "op vakantie" is in Los Angeles zorgt een samenloop van omstandigheden ervoor dat hij in aanraking komt met een LAPD rechercheur die vreemd genoeg resistent blijkt te zijn tegen zijn buitenaardse charme. Ondertussen zijn anderen niet blij dat hij afwijkt van zijn dagelijkse bezigheden.

2. 2. Lucifer, Stay. Good Devil.

1 februari 2016 (45 minuten)

Als de zoon van een filmster na een achtervolging door de paparazzi de dood treft, werpt Chloe een diepere blik op het ongeval met een beetje hulp van Lucifer. Ondertussen blijven Maze en Amenadiel Lucifer aanmoedigen om terug naar de hel te gaan.

3. 3. The Would-Be Prince of Darkness

8 februari 2016 (45 minuten)

Een talentvolle quarterback roept de hulp in van Lucifer als hij een lijk in zijn zwembad vind. Lucifer vraagt Chloe om mee te helpen bij het onderzoek die hen leidt naar de wereld van het grote geld in de sport.

4. 4. Manly Whatnots

15 februari 2016 (45 minuten)

Lucifer is van mening dat hij Chloë moet verleiden om over zijn verliefdheid voor haar te komen. Ondertussen nemen ze een zaak aan over een vermist meisje en uit Amenadiel zijn bezorgdheid over Lucifer aan Maze.

5. 5. Sweet Kicks

22 februari 2016 (45 minuten)

Nadat een jonge vrouw wordt vermoord tijdens een schietpartij bij een modeshow, begint Lucifer geïntrigeerd te raken door het gevaar van de situatie en smeekt hij Chloe om op de zaak gezet te worden. Ondertussen, als Maze toegeeft aan Amenadiel dat ze terug wil naar de hel, zet hij zijn zinnen op Dr. Linda.

6. 6. Favorite Son

29 februari 2016 (45 minuten)

Lucifer laat Chloe in de steek wanneer hij verveeld raakt tijdens haar onderzoek naar een meedogenloze moord inzake een motorbende. Echter, wanneer hij er achter komt dat er iets gestolen is tijdens het misdrijf dat hem aan het hart gaat eist hij dat Chloe hem weer toelaat bij het onderzoek.

7. 7. Wingman

7 maart 2016 (45 minuten)

In een poging de inhoud van een gestolen container te vinden, roept Lucifer de hulp in van een onwaarschijnlijke bondgenoot. Ondertussen duikt Chloe dieper in de Palmetto zaak waardoor ze een aanwijzing vindt die uiteindelijk de waarheid kan blootstellen.

8. 8. Et Tu, Doctor?

14 maart 2016 (45 minuten)

Als een therapeut wordt vermoord, roepen Lucifer en Chloe de hulp in van Dr. Linda om te kijken naar mogelijke verdachten. Ondertussen confronteert Malcolm Chloe over de avond dat hij werd neergeschoten en beleeft Lucifer zijn eerst jaloezie-aanval.

9. 9. A Priest Walks into a Bar

21 maart 2016 (45 minuten)

Een priester roept de hulp van Lucifer in als hij denkt dat een ondergrondse drugsoperatie opgezet is in een jeugdcentrum in de buurt. Ondertussen probeert Malcolm een oogje te houden op Dan.

10. 10. Pops

28 maart 2016 (45 minuten)

Lucifer en Chloe zijn belast met het oplossen van de moord op een prominente restaurateur. Als ze zijn zoon ontmoeten vermoeden ze dat hij een rol heeft gespeeld bij zijn dood. Ondertussen keert Chloe's moeder terug naar huis wat voor de nodige onrust zorgt bij Chloe. Lucifer ontdekt dat zijn disfunctionele familie niet zo uniek is als hij dacht.

11. 11. St. Lucifer

4 april 2016 (45 minuten)

Wanneer de filantroop Tim Dunlear dood wordt gevonden verkent Lucifer zijn goede kant door zich voor te doen als weldoener voor Tim's blitse liefdadigheidsinstelling in Los Angeles.

12. 12. #TeamLucifer

11 april 2016 (45 minuten)

Wanneer een vrouw dood wordt aangetroffen op de Hollywood Walk of Fame met haar lichaam in de vorm van een pentagram gedraaid leidt het onderzoek van Lucifer en zijn team naar een wereld van satanisten. Ze beseffen al snel dat het kwaad niet altijd leeft waar je het zou verwachten.

13. 13. Take Me Back To Hell

25 april 2016 (45 minuten)

Wanneer Lucifer beschuldigd wordt van een moord die hij niet gepleegd heeft, moeten Chloe en hij samenwerken om zijn naam te zuiveren. De enige manier is om zo snel mogelijk de identiteit van de ware moordenaar te achterhalen.

Plot gezien maar ik denk toch dat er te veel flauwe humor inzit.

avatar van Poebie_mm

Poebie_mm

De eerste 2 afleveringen achter elkaar gezien. Ik moet zeggen dat het leuk is, maar of ik er een heel seizoen van kan verdragen is nog maar de vraag. Misschien moet je echt tussen de afleveringen een week laten zitten.

avatar van michaelnicht

michaelnicht

Ik ken dit soort series inmiddels wel. Aardig idee, aardig acteerwerk, aardig plot. Maar helaas niet genoeg om me voorbij de zevende aflevering te helpen.

Niet doorheen te komen joh. Ontzettend kinderachtige serie met zeer flauwe humor en acteerwerk dat ver beneden de maat is. Seizoen 2 en 3 laat ik dan ook zeker aan mij voorbij gaan.

avatar van jester

jester

Niet onaardig, maar na twee afleveringen heb ik het trucje wel gezien. Om het veel meer afleveringen vol te houden (laat staan drie seizoenen) moet het wel een stuk interessanter worden.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Een serie die in het begin mischien niet gelijk leuk is maar die zeker het waard is verder te kijken vind ik.

avatar van Aapje81

Aapje81

Bijzonder ontspannen serie met een uitstekende Tom Ellis in de titelrol als de narcistische Lucifer. Telkens viel ik met deze serie van de ene verbazing in de andere. De dialogen zijn scherp. De humor is geweldig en de serie bevat op alle fronten voldoende spanning. Daarnaast mag de uitstekende soundtrack niet onvermeld blijven.

Op het eerste oog lijkt het misschien formulewerk maar door de uitstekende uitvoering en een ernstige onderlaag is dit een bijzonder sterk eerste seizoen.

Ik heb dit eerste seizoen er in een recordtempo doorheen gejaagd en ben dan ook zeer benieuwd hoe het verder gaat!

Genoten!

avatar van Karst

Karst

Niet te doen dit. Tenenkrommend acteerwerk, ruk verhaal, dialogen gingen nergens over, hoofdrolspeler zonder charisma.

Gewoon overslaan. Je kunt beter je tijd gaan besteden aan series die wel de moeite waard zijn. Als je die allemaal gezien zijn kun je Lucifer eens proberen. Wedden dat je zo op Bol zit om dan maar een boek te bestellen?

avatar van Elife

Elife

Geweldige serie, na allerlei heftige films en series kijken, was ik toe aan iets humoristisch.

Eerste seizoen gezien, heerlijke serie, geweldige humor.

Krijg er goede zin van.

Dit worden slapeloze nachten, ga ze allemaal achter elkaar zien.

Pak lekker mijn vakantiedagen op.

avatar van DuLac85

DuLac85

Vermakelijk eerste seizoen. Ik kijk vaak eerst naar het gemiddelde cijfer van een seizoen voordat ik aan een serie ga beginnen. Helaas zijn er mensen die al stemmen op een serie voordat de eerste aflevering is uitgezonden, waardoor de gemiddeldes ook niet meer helemaal serieus te nemen zijn. Dat je stemt op een serie voordat je ook maar één aflevering hebt gezien is natuurlijk belachelijk. Kunnen deze cijfers verwijderd worden? Het betreft de stemmen vóór 25 januari 2016.

avatar van SPEEDROCK

SPEEDROCK

Leuke ontdekking, deze Lucifer. Lijkt op series als CSI / Law and order/ Chicago P.D. - series die ik normaal niks aan vindt omdat de hoofdrolspelers te bijdehand en te serieus met stalen gezicht politiezaken oplossen... maar nu met humor en met de originele connectie met hel en duivel vind ik het een vermakelijke serie. Leuk samenspel tussen Lucifer en Chloe, de spanning tussen beiden geeft het extra smaak. Mooie vrouw trouwens ook, die Lauren German. Ik heb pas 5 afleveringen gezien, maar ik zie dat de seizoenen hierna alleen nog maar beter worden gewaardeerd, dus dat beloofd wat!