• 8.978.871 stemmen

Black Sails - Seizoen 3 (2016)

Show titel: Black Sails

Ontwikkeld door: Jonathan E. Steinberg en Robert Levine

Met: Toby Stephens, Hannah New en Luke Arnold

Oorsprong: Verenigde Staten / Zuid-Afrika

Datum van release: zaterdag 23 januari 2016

Eerst uitgezonden op: starz (Verenigde Staten)

Plot Black Sails

Het is 1715, de piraterij in de Caraïben beleeft een gouden tijdperk. New Providence Island, een voormalige Britse kolonie, is nu een vrijhaven zonder God noch gebod, waar beruchte zeerovers de scepter zwaaien. De meest gevreesde onder hen is Kapitein Flint. Maar de Britse Marine staat op het punt om terug te slaan en onder die omstandigheden leren we andere facetten van de bikkelharde piraat kennen. Gedreven door diepe, complexe en zelfs romantische motieven, bundelt Flint zijn krachten met de indrukwekkende Eleanor Guthrie, dochter van de plaatselijke smokkelkoning. Samen smeden ze een plan om de ultieme prijs binnen te halen en het voortbestaan van hun levenswijze te verzekeren. Hun tegenstanders zijn echter niet van de minsten. Er zijn de rivaliserende kapiteins die Flint benijden om zijn macht. Er is de vader van Eleanor, die andere plannen heeft voor het eiland. En er is John Silver, een jonge zeeman die recent werd gemonsterd en continu probeert om zijn kapitein in het geheim de wind uit de zeilen te halen.

Afleveringen Seizoen 3 (2016)

1. 1. XIX.

23 januari 2016 (55 minuten)

Alles wordt op de proef gesteld wanneer er een nieuwe bedreiging bij komt, een bedreiging die de piraten nooit hadden kunnen zien aankomen. Een bedreiging die de piraten kent, ze begrijpt en ze binnen de kortste keren tegen elkaar op zet.

2. 2. XX.

30 januari 2016 (55 minuten)

De bemanning van de Walrus vecht tegen de elementen. Teach is het niet eens met Rackham. Rogers en Eleanor bepalen de voorwaarden voor hun partnerschap. Bonny is bezorgd over haar toekomst met Max.

3. 3. XXI.

6 februari 2016 (55 minuten)

Het conflict tussen Flint en Silver escaleert als de honger en dorst hun tol gaat eisen. Woodes en Eleanor arriveren met verontrustende omstandigheden in Nassau. Blackbeard neemt de leiding tijdens een onzekere situatie op het eiland.

4. 4. XXII.

13 februari 2016 (55 minuten)

Er lijkt eindelijk verandering zichtbaar in Nassau. Op een vreemd eiland moeten Flint, Silver en Billy samenwerken tegen een gemeenschappelijke vijand. Blackbeard en Vane bedenken samen een plan om te ontsnappen.

5. 5. XXIII.

20 februari 2016 (55 minuten)

Nu de dood dichtbij komt, dwingt Silver Flint om actie te ondernemen. Teach leert Vane om verder te gaan. Een nieuw gevaar houdt Eleanor en Rogers alert.

6. 6. XXIV.

27 februari 2016 (55 minuten)

Flint en Teach botsen van mening over de toekomst van de piraterij. Rogers arresteert iemand. Tackham vindt een nieuw doel en Madi schiet Silver te hulp.

7. 7. XXV.

5 maart 2016 (55 minuten)

Flint en Silver keren terug naar Nassau om wat ze zijn begonnen af te maken en er ontstaat een legende. Met het lot van Rackham in de handen van Rogers, ziet de toekomst er grimmig uit. Vane's missie gaat verder.

8. 8. XXVI.

12 maart 2016 (55 minuten)

Rogers wordt aangevallen tijdens het vervoeren van een gevangene. Op Walrus breekt geweld uit. Silver en Madi worden getest en Billy ziet in het aankomende gevecht een nieuwe rol voor zichzelf.

9. 9. XXVII.

19 maart 2016 (55 minuten)

Eleanor zet alles op alles om Rogers te redden. Billy trommelt bondgenoten op. Flint er Silver bereiden zich voor op oorlog.

10. 10. XXVIII.

26 maart 2016 (55 minuten)

Rogers en zijn troepen komen oog in oog met de piraten. Ondertussen zitten Rackham en Bonny met een onmogelijk probleem. Silver probeert Flint onder druk te zetten om antwoorden boven tafel te krijgen.

avatar van Toontje_mm

Toontje_mm

Dit seizoen al aardig onderweg en bevalt ook weer uitstekend. Erg toffe rol voor Ray Stevenson als Edward Teach oftewel Blackbeard.

Zeker wel een serie die ik graag volg en erg hoog heb zitten momenteel. Piraterij in beeld gebracht op een manier die ik in ieder geval nog niet eerder heb gezien.

avatar van BloodBrothers

BloodBrothers

Heel erg benieuwd naar dit seizoen, al hoop ik gehoord dat het een topseizoen is! Hopen dat het snel op Netflix zal verschijnen.

BloodBrothers schreef:

Dat kan nog wel eens een jaar gaan duren ben ik bang. De serie heeft in NL een deal met HBO voor nieuwe afleveringen.

avatar van joolstein

joolstein

hihi, dan zal ik nog wat water op het vuur gooien! Ik ben pas bij aflevering 3 en het issss goed!

avatar van jaslan

jaslan

Voor mij het beste seizoen tot nu toe. Er sinds seizoen 1 een opgaande lijn te zien in verhaal en ontwikkeling. Na het zien van dit seizoen zou je kunnen zeggen dat in seizoen 1 de wereld word geschetst, in seizoen 2 meer de achtergrond van de personages word uitgelicht en naar het einde van seizoen 2 tot en met het einde van seizoen 3 de worsteling en strijd zichtbaar word, met daarbij een steeds dieper verhaal wat zich afspeelt.

Wat maakt dit seizoen dan beter dan de voorgaande? De karakters worden nog verder uitgediept, je ziet uiteraard weer prachtige beelden van de omgeving, het verhaal word steeds beter en er komen weer interessante nieuwe figuren in het spel.

Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen om te zien wat de makers nu weer bedenken.

Maar in de plaats van mijn bericht te lezen moet je eigenlijk gewoon de serie gaan kijken, word je tijd beter besteed .

avatar van gotti

gotti

Beste seizoen tot nu toe. Minder soapy dan de voorgaande. En met Blackbeard erbij is het vrouwengeneuzel waar de voorgaande twee seizoenen nogal eens onder leden definitief voor bij.

Heerlijk seizoen. Het verhaal wordt steeds beter uitgediept en er wordt veel minder opvulling ingezet dan in de voorgaande seizoenen. De personages beginnen te leven en vorm te krijgen en ook de actie is wat meer op de voorgrond aanwezig dit seizoen. Ik ben nu erg benieuwd naar seizoen 4 en of deze stijgende lijn wordt voortgezet.

Het heeft wat maanden mogen duren, maar ik heb het weer afgerond.

Het seizoen kabbelt wederom rustig voort, maar de laatate twee afleveringen zorgen voor een halve ster erbij. Wat een indrukwekkende actiescènes! Eigenlijk zien we die zelden op deze schaal in series. Wat mij betreft stelen Captain Vane (zoals altijd) en nieuwkomer Blackbeard de show in dit seizoen.

Erg benieuwd naar het vierde seizoen.

Ik moet dit maar eens hernemen, nu ik er aan denk. Het tweede seizoen was straffe televisie. Hopelijk kan het derde dit evenaren.

avatar van Davido

Davido

Absoluut beter seizoen dan 1 en 2. IT er helemaal in. Heb deze dan ook in 2 dagen weggekeken. Zeer benieuwd naar het laatste seizoen.