Mijn Series +

Into the Dark - Seizoen 1 (2018-2019)

Horror / Thriller

ontwikkeld door Jason Blum
met Tom Bateman, Delmot Mulroney en Rebecca Rittenhouse

Deze anthologieserie bestaat uit een serie losstaande verhalen. Elke aflevering is geïnspireerd op een feestdag. De debuutaflevering staat in het teken van Halloween. De volgende feestdag is Thanksgiving, dan volgen een verhalen over Kerstmis, Nieuwjaar, Valentijnsdag en overige feestdagen. In de afleveringen worden we geconfronteerd met begraafplaatsen, geesten en een gigantisch Furby-achtig, manshoog wezen met gloeiende rode ogen.

1. The Body
  10. Culture Shock
  11. School Spirit
  12. Pure
jakkepoes
Horrorserie met losse verhalen vind ik altijd de moeite van het kijken waard. De eerste aflevering is een verhaal dat zich afspeelt op de feestdag Halloween. Een huurmoordenaar moet op een bepaalde plaats een ingetaped lijk dumpen maar omdat het Halloween is wordt het een lastige avond voor hem en voor degenen die zijn pad kruisen. De killer wordt strak neergezet door Tom Bateman. Deel 2 is net uit die krijgt binnenkort mijn aandacht. Niet echt eng maar wel de moeite waard met een twist op het einde.

jakkepoes
Deel 2 gaat over een tiener met pleinvrees. Ze durft het huis niet uit en komt ergens achter waardoor ze gevaar loopt. Het laatste half uur is het beste met ook een pittige scene. Dermot Mulroney zet een prima rol neer als de vader van het meisje. Deze aflevering kon me wederom wel bekoren.
Deel 3 is inmiddels uit en ga ik zo snel mogelijk kijken.

avatar van renzoroy
De 1e 8 afleveringen waren een beetje net wel, net niet. Sommige waren ook heeeel slecht, zoals bijvoorbeeld Pooka. Nu net de 9e aflevering gekeken en dat is de 1e aflevering die echt onder het genre horror valt. Treehouse had dan ook wel wat horror elementen, maar 9 (They Came Knocking) is tot nu toe toch echt wel de beste. Als je niet tegen freaky kids kan, moet je hem skippen

avatar van Corcicus
Zeer wisselvallig toch wel. Sommige afleveringen zijn uitstekend, maar anderen sucken de pannen van het dak.