• 8.985.415 stemmen

The First - Seizoen 1 (2018)

Show titel: The First

Ontwikkeld door: Beau Willimon

Met: Sean Penn, Hannah Ware en Rey Lucas

Datum van release: vrijdag 14 september 2018

Eerst uitgezonden op: Hulu (Verenigde Staten)

Plot The First

Het is het bedrijf Vista eindelijk gelukt: een bemande missie naar Mars opzetten. Toch blijkt dit, zelfs in het laatste stadium, nog meer dan genoeg haken en ogen te hebben. De bedoeling van de missie is interplanetaire kolonisatie, maar al snel ontstaan er problemen. Wanneer de machine om op Mars mee rond te rijden, de Mars Ascent Vehicle (MAV), kapot gaat, komt het team voor de nodige problemen te staan. Daarnaast hebben alle betrokkenen ook de nodige persoonlijke problemen waar ze mee om moeten gaan.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Separation

14 september 2018 (42 minuten)

Op de dag van de lancering tellen de CEO van Vista, Laz Ingram, en de crew van de Providence af voordat ze beginnen aan de eerste bemande missie naar Mars. Voormalig commandant Tom Hagerty kijkt ernaar vanuit huis.

2. 2. What’s Needed

14 september 2018 (42 minuten)

De missie staat op het punt afgebroken te worden en het Vista team reist naar Washington om te getuigen voor het congres. De Castillo familie zet hun rechtszaak tegen Vista door.

3. 3. Cycles

14 september 2018 (42 minuten)

Kayla en Tom komen in een lastige situatie terecht wanneer ze voor een moeilijke beslissing komen te staan. Wanneer een apparaat op Mars problemen vertoont, komt de crew in gevaar.

4. 4. Where Life Is

14 september 2018 (42 minuten)

Het huwelijk van Sadie en Ollie wordt zwaar op de proef gesteld. Laz werkt samen met de ingenieurs in een race tegen de klok om de MAV te repareren.

5. 5. Two Portraits

14 september 2018 (42 minuten)

Denise schildert een portret van haar overleden moeder. Dit zorgt ervoor dat ze haar turbulente verleden onder ogen moet komen. Zowel haar goede tijden als haar trauma's komen naar boven.

6. 6. Collisions

14 september 2018 (42 minuten)

Laz probeert een invloedrijke journalist aan haar kant te krijgen aangezien deze cruciaal is in de verslaggeving van de Mars missie. Aiko en Eitan testen een oplossing voor het MAV probleem.

7. 7. The Choice

14 september 2018 (42 minuten)

Tom en de crew van de Providence moeten een keuze maken met potentiële levensgevaarlijke consequenties. Matteo worstelt met zijn verleden.

8. 8. Near and Far

14 september 2018 (42 minuten)

De leden van Providence 2 maken zich klaar voor hun missie op de dag van de lancering. Laz en Denise moeten zich voorbereiden op een nieuw hoofdstuk in hun leven.

avatar van renzoroy_mm

Erg goede serie, zit nu in de 5e ep. Tot nu toe is het wel veel meer een drama serie dan sci-fi, wat ik zelf niet erg vind. Sean Penn is goed op dreef.

avatar van ZZ TOP

ZZ TOP

Ben benieuwd!

Komt op mijn lijst te staan.

Ja hoor, dit komt hoog binnen op de (ellenlange) kijklijst.

Beetje vreemde mengeling van science fiction en drama, traag maar wel onderhoudend en overwegend boeiend. Leuk ook om Sean Penn eens in een televisieserie te zien. Hij doet het overigens prima, net als de rest van de cast. Visueel zeer verzorgd in elkaar gezet. De nadruk ligt duidelijk op de personages, niet op de SF-aspecten, wat voor veel kijkers een domper zal zijn. Ik kon er wel iets mee, zeker gezien de sterk uitgewerkte personages en de fraaie dialogen.