• 8.985.515 stemmen

Ik Weet Wie Je Bent - Seizoen 1 (2018)

Show titel: Ik Weet Wie Je Bent

Ontwikkeld door: Chantal van der Horst

Met: Ariane Schluter, Gaite Jansen en Daan Schuurmans

Datum van release: zondag 26 augustus 2018

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Ik Weet Wie Je Bent

Een verlaten weg midden in het bos. Aan zijn gescheurde kleding en bebloede gezicht vol schrammen is te zien dat hij een ongeluk heeft gehad. Maar de succesvolle strafrechtadvocaat Daniel Elias kan zich niets meer herinneren. Hij weet niet wie hij is of hoe hij daar terecht is gekomen. In het wrak van Daniels auto vindt de politie bloedsporen van zijn nichtje, de rechtenstudente Anna van Leer, die op die dezelfde nacht is verdwenen. Alles wijst naar Daniel als de belangrijkste verdachte in Anna’s verdwijning. Daniel moet een manier vinden om zijn onschuld te bewijzen, ook al weet hij zelf niet of hij nu schuldig is of niet.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Aflevering 1

26 augustus 2018 (50 minuten)

Daniel lijdt na een auto-ongeluk aan geheugenverlies. Bij het wrak van zijn verongelukte auto worden bloedsporen gevonden van zijn vermiste nichtje Anna.

2. 2. Aflevering 2

2 september 2018 (50 minuten)

Alize confronteert Daniel met een geheim als poging zijn geheugenverlies op te heffen. De politie vindt een leeg graf bij de locatie van Anna's laatste telefoontje.

3. 3. Aflevering 3

9 september 2018 (50 minuten)

Bloedonderzoek wijst uit dat Daniel onder invloed was van ketamine in de nacht dat zijn nichtje Anna verdween. Rechercheur Valk ontdekt dat Daniels zoon Paul op de universiteitscampus in drugs handelde. Hij pakt hem op.

4. 4. Aflevering 4

16 september 2018 (50 minuten)

Marc biecht op het politiebureau op dat hij verliefd is op zijn stiefzusje Anna, met wie hij op de avond van haar verdwijning nog ruzie had. Daniel besluit om zijn schoonvader Herman op te zoeken in de gevangenis.

5. 5. Aflevering 5

23 september 2018 (50 minuten)

Marc werkt mee aan de reconstructie van Anna's laatste avond op de universiteit. Wanneer blijkt dat ze zwanger was, is ook Marc ineens verdachte. Volgens Herman vroeg Anna hem om geld om voorgoed naar Thailand te gaan.

6. 6. Aflevering 6

30 september 2018 (50 minuten)

Een geheugentest moet eindelijk uitwijzen of Daniel wel echt aan geheugenverlies lijdt. Eva stemt ermee in een dag met Daniel door te brengen in ruil voor de naam van de mol door wie hij haar steeds een stap voor was.

7. 7. Aflevering 7

7 oktober 2018 (50 minuten)

Daniel bezoekt met Eva bekende plekken en krijgt een aantal herinneringen terug van hun tijd samen. Dan slaat de paniek toe, hij denkt dat hij schuldig is en besluit alles achter zich te laten. Slechts één persoon kan hem tegenhouden.

8. 8. Aflevering 8

14 oktober 2018 (50 minuten)

Daniel belandt in dezelfde gevangenis als zijn schoonvader Herman. De recherche zoekt Jimmy, die al dagen niet meer gezien is bij het hostel waar hij verbleef.

9. 9. Aflevering 9

21 oktober 2018 (50 minuten)

De politie vindt het lijk van Jimmy in een rivier vlakbij Gabor's vakantiehuis. Uit een email blijkt dat Gabor ene Pijke inhuurde om de motor van Jimmy te laten verdwijnen. Ondertussen wordt de liefde tussen Daniel en Eva sterker.

10. 10. Aflevering 10

28 oktober 2018 (50 minuten)

In de kelder onder het huis van Herman Kasteel doet Daniel een belangrijke ontdekking die hij alleen zijn vrouw Alize toevertrouwt.

11. 11. Aflevering 11

4 november 2018 (50 minuten)

Alize verblijft in kritieke toestand in het ziekenhuis. Daniel wordt ondervraagd en zegt dat hij een woedende Sonny met een mes tegenkwam bij zijn huis.

12. 12. Aflevering 12

11 november 2018 (50 minuten)

Daniel werkt aan een plan dat Herman als schuldige aanwijst van Anna's verdwijning. Gabor neemt wraak op Daniel door opdracht te geven Juliette te ontvoeren.

13. 13. Aflevering 13

18 november 2018 (50 minuten)

Alize ontwaakt uit haar coma en wijst Daniel als dader aan. Hij ontkent en overtuigt Paul dat Alize in de war is. Als rechercheurs op de hoogte raken van Daniels recente supermarktinkopen, krijgen ze het idee dat Anna nog in leven is.

14. 14. Aflevering 14

25 november 2018 (50 minuten)

Alize hoort van rechercheur Bax dat Paul Anna heeft ontvoerd. Carlo Everse voert Gabors opdracht uit en ontvoert Juliette. Hij geeft de politie en Daniel tot 5 uur de tijd om Anna te vinden, anders zal Julliette sterven.

15. 15. Aflevering 15

2 december 2018 (50 minuten)

De rechercheurs dringen er bij Anna op aan de juiste versie van haar ontvoering te vertellen. Ze verdenken haar van het simuleren van een shock waardoor ze geen verklaring hoeft af te leggen zolang haar vader Ramon nog leeft.

16. 16. Aflevering 16

9 december 2018 (50 minuten)

Eva legt zich niet neer bij de vrijlating van Daniel. Na een ingeving vindt ze het bewijs dat Daniel voorgoed achter de tralies kan doen laten verdwijnen.

Na 1 (jerryv) of 2 (Mza) van de 16 afl. al stemmen, het blijft onbegrijpelijk...

Verder een wat rommelige serie die duidelijk inhaakt op een bepaalde recente zaak, maar daar meer mee probeert te doen. Met de nadruk op probeert, want erg goed is het niet. Maar het is nog vroeg en sommige ontwikkelingen zijn best slim uitgedacht.

Daan Schuurmans zal nooit een favoriet van mij worden. Hij heeft eigenlijk maar één uitdrukking op zijn gezicht en dat is die van een gladde schavuit - perfect voor de slechterik in een soap. Ook van de rest ben ik niet erg onder de indruk, maar dat ligt denk ik ook aan de inslag van de serie; soapy misdaad by kro/ncrv.

Ik begon met 3.5* en zit inmiddels op 2.5 ster je kunt gewoon je stem bijstellen dat is toch helemaal geen probleem beste beek0369

Hmm, okay, daar valt wat voor te zeggen Mza. Bij deze gedoogd.

Blijkt een remake te zijn van Sé quién eres (TV Series 2017) - IMDb. Volgens Schuurmans erg spannend... (nog) niet op TvM.

Op Imdb lees ik het kopje van de 1e de beste recensie (vrij vertaald): "Een intrigerend uitgangspunt dat veel te lang uitgesponnen wordt." Dat is na 9 afl. op de Nl.-serie ook al van toepassing...

ZAP! schreef:

Ik had nog geen aflevering gezien, maar op basis van het aantal afleveringen had ik al zo'n vermoeden. Er zijn weinig series die meer dan 12 episodes nodig hebben.

Idd. Het origineel ken ik dus niet, maar heeft ook 16 delen... scoort wel goed op Imdb.

Hier wordt overigens regelmatig heel houterig geacteerd met van die vreselijke dialogen die lijken op te letterlijk vertaalde Amerikaanse cinema clichés.

Afl. van gisteravond werd naar het einde toe wel beter omdat er juist wat schot in de zaak kwam.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Na 10 episodes ff een tussentijdse balans opmaken. Daan Schuurmans heeft nog steeds die grijns uit Schavuit van Oranje op zijn gezicht, met accent op "schavuit". Tot nu toe vind ik zijn acteren nog het meest tegenvallen en baal ook van zijn geregelde gemompel, waardoor aanspraak op teletekst pagina 888 gedaan moet worden. (Schuurmans zit nu weer in een andere NL thrillerserie met Maroc mafia o.i.d., en laat die maar links liggen.)

Maar sowieso zijn de onderlinge verschillen in acteertalent vrij groot. Omdat die andere NL thriller (Klem) in dezelfde periode bij de NPO loopt, ga je automatisch vergelijken, en die is qua acteerprestaties veel even-wichtiger. Ariane Schluter en Sophie van Winden zijn in Ik Weet Wie Je Bent opvallende uitschieters naar boven, alhoewel Van Winden wel vaak een gezicht heeft alsof ze net in een citroen gebeten heeft...

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Vanavond dan deel 16. Mocht de serie op Blu-ray verkrijgbaar zijn, dan denk ik wel die aan te schaffen.

Waarom ik dat met de recent gestopte andere TV-thriller Klem - seizoen 2 niet zou doen, ben ik nog niet uit.

avatar van Aapje81

Aapje81

Onthutsend slechte serie. Misschien dat ik me nog af ga reageren in een recensie.

mathieu . Same here.

avatar van quikfit_mm

quikfit_mm

Ik heb me heerlijk vermaakt met deze serie,ik vond alleen de kinderen(broer en zus Juliet en Paul)erg klef met elkaar.

avatar van Multivitamine_mm

Multivitamine_mm

Dit had een fantastische serie kunnen zijn, echter door het zeer matige acteerwerk (zitten gelukkig 'n paar uitzonderingen tussen) komt het allemaal totaal niet geloofwaardig over.

Eigenlijk geldt dit voor zeer veel Nederlandse series. Daarom kijk ik liever die van onze Zuiderburen.

avatar van aeverhoog

aeverhoog

In deze serie gedragen advocaten zich als privé-detectives en sturen ze de politie aan en gaan samen met hen op pad. Dat lijkt mij ver van de realiteit. Verdachten of betrokkenen die elkaar gaan uitvragen in de rechtbank? Die onzin was helemaal niet nodig. Daarnaast zijn de karakters - op een enkele uitzondering na - in deze serie allemaal knap vervelend. Mensen hebben natuurlijk verschillende kanten, maar misschien is de uitwerking in deze serie een uitvergroting van het Spaanse origineel. Daarom heet het misschien ook eerder een drama-serie dan een thriller.

De serie leidt, naast de vraag of Daniel Elias liegt of niet of iets daar tussen in, ook om de vraag hoe ver je gaat voor je familie. Als kijker wordt Voor mij is het na de laatste aflevering van deze serie wel klaar. Er zijn geen losse eindjes of vragen die nog beantwoord moeten worden. Als je iets niet begrijpt dan ligt dat meer aan je gebrek aan fantasie. Het enige dat je je dan kan afvragen of je het leuk vindt dat het zo afloopt. Dat lijkt me een kwestie van smaak. Ik heb me 16 afleveringen best vermaakt, maar dit is geen hoogvlieger.

avatar van djginod

djginod

Ik heb me gewoon vermaakt met deze serie. Ik zie Daan Schuurmans wel graag spelen. En als ik dan op internet lees, dat ze het einde niet snappen, dan denk ik echt van.. tsjah....

avatar van pierre18

pierre18

Er zit iets behoorlijk scheef in deze serie, vele karakters zijn bok en bok chagrijnig, schuren tegen het narcistische aan, kunnen elkaar niet uitstaan en kunnen maar ééndimensionaal in deze serie acteren. Dat krijg je met een rechter, advocaat, lector en wat dies meer zijt in één familie. Het verhaal is grappig maar ook nergens echt boeiend. De enige die er voor mij positief uitspringt is de agent die gewoon bezig is met een zaak en niet met verstoorde relaties.

avatar van mikey

mikey

raarste dialogen ooit geschreven & het acteerwerk is nivootje tessa/dave schram-kinderflick.