• 8.985.633 stemmen

Sportdocu's

avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

The Last Dance is momenteel best een hype en laat zelfs veel mensen die niks met basket of zelfs sport in zijn geheel, hebben, toch genieten van Michael Jordan en zijn teammaats. Volgens velen is dit de beste sportdocu ooit.

Nu vroeg ik me als sportliefhebber af, wat zijn naast The Last Dance zo nog de must see sportdocu's? Drop ze hier maar, mag oud zijn of nieuwer en over eender welke sport gaan. Uitleg erbij mag altijd uiteraard.

FOX

Sunderland 'Til I Die

Een briljant kijkje in de waanzin van een niet succesvolle voetbalclub. Twee geweldige seizoenen op Netflix.

En ook Formula 1: Drive to Survive op Netflix, over de Formule 1. Prima mee vermaakt. Ben geen groot F1 fan, kijk het soms wel, maar dit was best leuk.

Je hebt ook nog een oude Ajax docu van een jaar of 20 terug: Daar hoorden zij engelen zingen. Zelfde principe als met Sunderland. Een kijkje bij een voetbalclub waar het heel slecht gaat dat jaar.

avatar van depri83

depri83

Voor de geïnteresseerden:

Er staat nu een docu op fifa.com over de opkomst van het land en de voetbalnatie Kroatië. Erg mooie documentaire.