menu

Film / Algemeen / Films die je in de bioscoop moet zien

zoeken in:
Sinds de komst van dvd en digitale tv worden er veel films thuis bekeken. Maar er zijn ook nog van die spektakels die je in de bioscoop moet bekijken. Zoals i am legend ik ging hem in december 2007 bekijken en toen ik hem in april dit jaar op prime terug zag bleek het einde compleet verandert te zijn. welke films moeten nog in bioscoop bekeken zijn geweest?

Ik ben eigenlijk van mening dat geen enkele film in de bioscoop bekeken móet worden. Ik heb zelf met een (grote) groep vrienden Scary Movie 3 in de bioscoop gezien en ik heb daar enorm van genoten. Niet dat die film zo briljant was maar een volle zaal met mensen met rare en aanstekelijke lachjes is dan misschien nog wel leuker dan de film zelf. In die categorie heb je nu onder anderen The Hangover en vooral Brüno.

Chainsaw (moderator)
Eens met moviefreak; het is niet zozeer de film, maar meer de sfeer van de bioscoop die iets weet toe te voegen aan de filmbeleving. Zo heb ik me bijvoorbeeld uitstekend vermaakt met Jackass: The Movie en Borat, om de redenen die moviefreak hierboven noemt. En ook bij bepaalde horrorfilms (zoals onlangs nog de Friday the 13th remake) zijn die doodsbange, gierende meiden in de bioscoop ook vermakelijk. Zolang het niet te overdreven is, in ieder geval.

Overigens zijn de meeste enkel op special effects leunende blockbusters in de bioscoop een net iets leukere ervaring. Ik weet nog dat The Day After Tomorrow me in de bioscoop erg goed is bevallen, maar bij het terugzien op 'klein' scherm blijft er maar weinig over.

Chainsaw schreef:
Eens met moviefreak; het is niet zozeer de film, maar meer de sfeer van de bioscoop die iets weet toe te voegen aan de filmbeleving.
Maar die sfeer kan evenzeer afbreuk doen aan de filmbeleving... Vandaar dat ik amper naar de bioscoop ga.

Halcyon schreef:
(quote)
Maar die sfeer kan evenzeer afbreuk doen aan de filmbeleving... Vandaar dat ik amper naar de bioscoop ga.

Ja precies maar dat ligt eraan wat voor film je bezoekt. Als ik een mooie film (arthouse) wil zien dan ga ik natuurlijk niet naar de Pathé om dan vervolgens al die bakvissen te horen klagen dat er niets aan is of het genot van de zakken chips en bakken popcorn aan te horen. Daar pas ik ook absoluut voor.

Chainsaw (moderator)
Halcyon schreef:
(quote)

Klopt, maar het gaat de bioscoop ook vaak om de ervaring en het gedoe eromheen. Als je met een paar vrienden wat gaat drinken en daarna in een volle zaal een flauwe komedie of cliché horror gaat kijken, komt dat zo'n film alleen maar ten goede. Een goed sfeertje in de bioscoop (of in ieder geval een passend sfeertje) doet een film meestal alleen maar goed.

Een film waar ik echt al heel lang naar uitkijk of (zoals moviefreak zegt) een interessante rustige arthouse film waar je elke seconde van wil beleven, kijk ik liever ook niet in een volle zaal. Die zie ik nog het liefst gewoon helemaal alleen en kan een bioscoopbezoek zoals je zegt inderdaad afbreuk doen aan de filmbeleving.

Avatar moet ik ECHT in de bios zien.

neo (crew)
Énkele berichten over gescheld verwijderd.

2012 is ook wel zo'n film die het verdient om in de cinema te zien doordat de effecten op zo'n gigantisch scherm veel beter tot hun recht komen.

Chainsaw schreef:
Eens met moviefreak; het is niet zozeer de film, maar meer de sfeer van de bioscoop die iets weet toe te voegen aan de filmbeleving. Zo heb ik me bijvoorbeeld uitstekend vermaakt met Jackass: The Movie en Borat, om de redenen die moviefreak hierboven noemt. En ook bij bepaalde horrorfilms (zoals onlangs nog de Friday the 13th remake) zijn die doodsbange, gierende meiden in de bioscoop ook vermakelijk. Zolang het niet te overdreven is, in ieder geval.

Overigens zijn de meeste enkel op special effects leunende blockbusters in de bioscoop een net iets leukere ervaring. Ik weet nog dat The Day After Tomorrow me in de bioscoop erg goed is bevallen, maar bij het terugzien op 'klein' scherm blijft er maar weinig over.

nee, het gaat meer om de film. Als ik een film zoals scary movie wil kijken heb ik er meer plezier van thuis dan in de bios, terwijl het juist het tegenovergestelde is met bv de 2de transformers. Ik vind het zelf niet leuk om komedies en dramas in de bipos te kijken. ik ga naar de bios voor de Special effects en het geluid en dat is beter dan zon film thuis kijken

De film zelf is een goede film. Maar de 3D geeft er wel een sensatie aan waardoor hij zeker stijgt in de waardering. Daarom denk ik ook dat het gemiddelde van deze film dadelijk fiks zou dalen als hij niet meer in de bios draait.

huVILEub schreef:

De film zelf is een goede film. Maar de 3D geeft er wel een sensatie aan waardoor hij zeker stijgt in de waardering. Daarom denk ik ook dat het gemiddelde van deze film dadelijk fiks zou dalen als hij niet meer in de bios draait.

volledig met je eens.

Zoals velen Avatar 3D
Gewoon geweldige ervaring, zou ook zeker wat extra moeten doen om naar de 3D versie te gaan.

Alle films moeten in de bioscoop gezien worden. Ben nog steeds van mening dat het medium daar voor is gemaakt.

Het is sowieso een mooiere ervaring, maar voor een standaard hollywood productie hoef ik echt niet elke keer naar de bios. Vooral als je thuis een redelijke set hebt.

(die al in de bioscoop zijn geweest ) Lord of The rings 1 ,2 en 3. 2012
300
( die nu draaien of worden verwacht)

The Wolfman
Alice in Wonderland ( als het nog door gaat in de bios)
Clash of the Titans

jipt schreef:

inderdaad, is ook de eerste film die in me opkwam.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.