- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Film en tijdsgeest/periode: in hoeverre rekening mee houden?
Film en tijdsgeest/periode: in hoeverre rekening mee houden?
neo
-
- 15408 berichten
- 9641 stemmen
Films die op technische gebied misschien achterhaald zijn kunnen nog steeds krachtig zijn wat mij betreft. Maar er zijn er die die kracht gewoon niet behouden. Neem King Kong uit 1933. Tegenover andere films uit die tijd lukt het mij niet om deze nog steeds spectacular te noemen; daarvoor is de techniek te houterig. In dit geval komt het echter ook doordat de muziek van Max Steiner zo grandioos bloempompend is, wat qua geweldige tempo en bombarie niet strookt met de houtigere techniek (vaart met geen vaart).
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik dank Ramon, Kos en Sander2 voor hun pogingen Djelle en Onderhond wat verstand bij te brengen. Meestal heb ik er geen problemen mee wat anderen van een bepaalde film vinden. Als Djelle en Onderhond echter samen optrekken om The Seventh Seal door het slijk te halen, dan kan ik het niet laten te reageren aangezien het mijn meest geliefde film betreft. Ik laat het erbij wat betreft deze discussie; ik zal het waarschijnlijk nooit eens worden met die twee querulanten.
Ga me maar mengen.
Jij zegt dat ze samen optrekken om een film naar beneden te halen. Dat is jou constatering en ws totaal niet de waarheid.
Ik snap dat dit jou favoriete film is maar ga niet over the top in het bekritiseren als iemand anders daar anders over denkt.
Onderhond
-
- 87348 berichten
- 12252 stemmen
Goed, dan mag je het bij deze ook laten en kan je rustig ergens anders heen, want ik trek nergens met Djelle op om een film door het slijk te halen.
Al de derde of vierde keer dat je je druk maakt om je eigen waanbeelden. Gezond kan het echt niet zijn.
Verder eens met wat kiriyama zegt. Dat je ingaat op kritiek die mensen leveren vind ik allemaal best, maar om jezelf aangevallen te voelen vind ik een stap te ver, of het moest er ook letterlijk staan.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ok. Niet meestal, maar ik ben het al regelmatig tegengekomen (en niet immer op het einde nee).
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
In discussie gaan met elkaar is proberen elkaar te begrijpen.
Als zinsdelen worden gequote en daar sarcastisch op wordt gereageerd zal hier nooit een eind aan komen.
Waar willen jullie naartoe? Elkaar overuigen zal niet lukken op deze manier.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Het gaat over overzichtelijkheid. Ik hoef niet alles te quoten opdat Ramon zou weten op wat ik reageer. En soms zegt een korte sarcastische opmerking meer dan een hele lap uitleg waarom je iets bv verschrikkelijk flauw of onterrecht vind.
starbright boy (moderator films)
-
- 21636 berichten
- 4600 stemmen
Volgens mij mis je essentie van arkadi's bericht volkomen, djelle.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2369 stemmen
Goed, dan mag je het bij deze ook laten en kan je rustig ergens anders heen, want ik trek nergens met Djelle op om een film door het slijk te halen.
Nou, dan moet jij toch eens een nieuwe bril kopen, als je je eigen reacties niet meer kan lezen. Jullie zijn het toch roerend met elkaar eens dat een zekere groep reageerders zich 'verheven' voelt. Dat wat betreft The Seventh Seal. Vervolgens stuit ik vandaag op jullie geleuter bij Enter the Dragon, alwaar de heren elkaar opnieuw veren in de reet aan het steken zijn. Nogmaals, ieder zijn mening, maar ga niet roepen dat ik waandenkbeelden heb als ik een bepaald patroon in jouw en djelle's reacties zie dat toch vaak overeenkomt. Overigens zijn we bij Kill Bill wel dezelfde mening toegedaan, Onderhond, dus ik neem mijn woorden terug dat ik je reacties niet serieus neem omdat we toch altijd van mening blijven verschillen. Er blijken ergens nog raakvlakken te zijn. En met die hoopgevende constatering is deze discussie voor mij nu echt gesloten.
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
op elke sarcastische respons komt een andere onredelijke comment. Als buitenstaander begrijp ik jullie beide en kan ik een partij kiezen.
Maar als jullie beide dit doen zal hier alleen maar gereageerd worden op wat de ander zegt in een niet begrijpende manier maar alleen maar in een geirriteerde manier. Zo kan je hier nog 10 pagina's doorgaan.
Snap alleen het nut niet als er niet(wat er niet zal Komen)
tot een eindconclusie wordt gekomen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Wil je echt dat ik een dagje naar gebash van jou op zoek ga? Ik snap niet dat je overal tegenin blijft gaan. Hoogst irritant. Je kunt jezelf ook eens een keer onder de loep nemen ipv altijd maar te reageren en te reageren.
Nogmaals (en ik heb je dat al heel vaak gezegd): ik vind het niet erg dat je een film kut vindt die ik mooi vind. Het gaat mij om je denigrerend toon naar het minnende publiek (direct of indirect). Alsof je iets te bewijzen hebt. Bovendien (en dat had ik al gemeld) vind ik dat je weinig duidelijke argumenten hebt in je reviews. Meestal zijn het verwijzingen en uiteindelijk word je kwaad op de lezer die deze verwijzingen niet tot argumenten wil kneden. Dan mag je best eens gaan nadenken over een andere vorm van communiceren.
..zucht... Het zijn enkel verwijzingen naar argumenten. We moeten het zelf maar tot iets weten te kneden. De toelichting komt bij jou altijd pas later, wanneer users geirriteerd reageren en we weer offtopic gaan.
Tuurlijk. Want het kan en mag natuurlijk niet aan jezelf liggen. Onmogelijk.
Toelichting: iedereen zou me wat kunnen leren, behalve jij.
Dat zeg ik toch?
Wijs, waar, maar onvermijdelijk.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Je kunt jezelf ook eens een keer onder de loep nemen ipv altijd maar te reageren en te reageren.
Zeker wie de film zag weet over de meeste dingen naar wat ik zoal refereer. Wie de film niet zag kan zich wel iets voorstellen bij 'ongewenste overgangen van zware herhalende filosofische dramatiek naar kinderachtige luchtigheid'. Het is dat je het niet wil begrijpen.
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
oK. kan er slotje op dit topic. Hoe vermakelijk en hoe irritant het ook is en ik kan er ook niet naar kijken maar dit is zo niet relevant. Ga dit in PM uitvechten.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Ik ben het hier gewoon roerend mee eens hoor, vooral in djelle's geval. Iedereen zal wel eens een film reviewen zonder enige nuance, maar djelle doet dit in het geval van de klassieke film keer op keer op keer. Meestal kan ik djelle's reviews lezen als een synopsis van de film, maar dan met wat negatieve bijvoeglijke naamwoorden, wat negatieve of ironisch bedoelde 'vervangende woorden' en meestal nog met een provocerende stoot na mbt de arme stakkers die de film wel goed vinden. Ironie dus, sarcasme haast, maar dan wel zonder enige vorm van inhoud.
Inderdaad. Het slaat gewoon helemaal nergens op. Djelle geeft nu eenmaal niet vaak aan waarom hij een film slecht vindt. Ik heb nog steeds geen argumentatie gelezen bij Det Sjunde Inseglet, Ugetsu Monogatari, Pickpocket en een hoop andere films. Bij Pickpocket schrijf je zelfs dit:
Pickpocket speelt natuurlijk in het nadeel omdat het niet in kleur is.
Vind je het gek dat mensen je dan niet serieus nemen?? Ga toch eens inhoudelijk op de zaken in in plaats van alleen maar loze kreten uit te slaan als 'gemekker', 'onding', 'semi-intellectuele kitsch' of wat dan ook. Wat vond je er dan zo mekkerig aan, wees toch eens concreet!
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
oK. kan er slotje op dit topic. Hoe vermakelijk en hoe irritant het ook is en ik kan er ook niet naar kijken maar dit is zo niet relevant. Ga dit in PM uitvechten.
Dat zou dan een PM worden tussen een stuk of zes mensen. Als je het zo irritant vindt, lees het dan niet.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Nee, jij zit altijd te trollen (en dat haalt de zin om normaal te discussieren geheel weg) Net als vandaag bij Enter The Dragon. Je hebt de film niet eens gezien, maar omdat ik een opmerking maak over tijdsgeest, die strookt met hetgene wat misterblond beweert, zie jij dat als een uitgelezen mogelijkheid om misterblond er uiteindelijk van te beschuldigen dat ie klassiekers haast blind hoge cijfers geeft 'omdat het klassiekers zijn'. Wat ontieglijk flauw. Misterblond geirriteerd, maar ook ik geirriteerd (niet gereageerd om erger te voorkomen), vooral omdat je maanden geleden mij ook probeerde af te schilderen als iemand die zo is. Dat je er steeds mee weg komt vind ik ongelooflijk.
Ik maak wel een dagje vrij als je dat echt wilt. Als daar alles mee verholpen is.... tjongejonge.
Dat heb ik in mijn eerste post hier al uitgelegd. Ik blijf niet aan de gang.
Ik ben vreselijk benieuwd. Maar is het nodig?
En door de manier en de toon waarop je dat doet, doe je dat wel.
....
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Dus het maakt het relevant als er meer dan 3 mensen een doelloze en irritante discussie voeren dat het dan maar in in topic kan?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Dat zou dan een PM worden tussen een stuk of zes mensen. Als je het zo irritant vindt, lees het dan niet.
Maar dit is gewoon het verder uitvechten van een persoonlijke vete geworden, die bovendien nog eens totaal offtopic is. Lees de titel er nog maar eens op na .
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
O mijn god, ik had de berichten bij Enter the Dragon nog niet gelezen. Kan het nog onbeschofter van djelle? Wat een KUT opmerking zeg!
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Zo kunne er nog wel 20 doelloze dicussies worden gevoerd in een verschillend topic.
'ik ben het niet ben jou eens'
'nou en ik ook niet met jou'
ík vond de hemel juist mooi kleuren gedurende scene"
'snap niet dat je dat vindt als filmliefhebber' enz
op naar volgende discussie.
Bye bye MoMe
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Een persoonlijke vete tussen wie? Ik en Djelle, Sander en Djelle, of bij Enter The Dragon Misterblond en Djelle? Ik denk dat het gewoon een algehele irritatie is hoor.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Maar het loopt inderdaad op niets uit. Ik houd er verder over op. Zeer offtopic natuurlijk, maar ik zie ook niet hoe dit met pm opgelost kan worden.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Maar het loopt inderdaad op niets uit. Ik houd er verder over op. Zeer offtopic natuurlijk, maar ik zie ook niet hoe dit met pm opgelost kan worden.
Alletwee volwassen zijn, je trots inslikken, en mekaar mijden .
Onderhond
-
- 87348 berichten
- 12252 stemmen
Dat doe ik wel als je vanuit die zaken gaat besluiten "dat wij samen optrekken om The Seventh Seal door het slijk halen". Die uitspraak heeft er in de verte verte niks mee te maken
Verder heb ik bij Enter The Dragon vooral (of uitsluitend ?) op mister blonde gereageerd.
En daarnaast is djelle één van de weinige personen die negatief durft reageren bij klassiekers, en daarvoor (ook) steeds de wind van voren krijgt. Daarom kan het lijken dat we elkaar steeds bijspringen. Ikzelf heb ook al discussies me djelle zelf gehad bij andere films, dus veel verder dan "lijken" gaat het ook niet.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
En daarnaast is djelle één van de weinige personen die negatief durft reageren bij klassiekers, en daarvoor (ook) steeds de wind van voren krijgt.
Of gewoon een van de weinigen die ze niet goed vindt tout court .
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
O mijn god, ik had de berichten bij Enter the Dragon nog niet gelezen. Kan het nog onbeschofter van djelle? Wat een KUT opmerking zeg!
[i]mister blonde schreef:
Je zag deze film niet eens, man.[i]
Ik hoef deze film niet gezien te hebben om te weten wat wel of niet mogelijk was in die tijd.
Ja, inderdaad, triest.
kappeuter (crew films)
-
- 73781 berichten
- 5869 stemmen
Dit topic gaat even op slot. Het blijkt dat er enkel geruzie van komt op dit moment.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.