menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Pathé

zoeken in:
Als ik een bewegende stoel wil ga ik wel voor de gemiddelde tiener zitten.

Dat wordt één en al ergernis inderdaad

De bioscoop wordt steeds meer een pretpark. Daar maak je ook geluid, gaat het puur om amusement en is de 'inhoud' nauwelijks relevant (hoe wanhopig bij de Efteling ook geprobeerd wordt alles in een semi-historisch dan wel mythisch kader te plaatsen). Ik zal toch niet enorm treuren als ik dit najaar (naar huidige planning) m'n abonnement eens opzeg. De kosten zullen toch met zekerheid verder stijgen als Pathé NL zo'n breed gedragen upgrade krijgt.

WTF.

Ik hoopte zo dat ons dit bespaard zou blijven, gezien ik de discussie gevolgd heb in de Amerikaanse film podcasts.

even luisteren vanaf 30:30 minuten, de rest gewoon overslaan. : /Filmcast Ep. 360

(hieronder een vluchtig geredigeerde versie van mijn gedachten hierover uit een discussie op FB vanavond, met een Pathé manager die ik ken uit mijn eigen Pathé tijd)

Het oogt mij als een commerciële vergissing, die niet alleen filmliefhebbers uit de bioscoop houdt, maar ook de doorsnee kijker vanwege de verhoogde prijs naar het VOD platform verjaagt. Nu maar hopen dat die commercieel directeur van Pathé, Doron Kurz, er meer in zit dan ik, want ik zie het niet gebeuren.

Dolby Atmos en Dolby Cinema ben ik helemaal voor. Imax upgrades ook, goede plannen op dat vlak. Maar hier zou ik uit volle macht tegen hebben gestemd, als ik er iets over te zeggen zou hebben gehad.

De film als 4DX uitbrengen vereist een vrij forse investering, die dus blijft voorbehouden aan de blockbusters. Nu zijn dat de films die het meest profiteren van toegevoegd spektakel, dus dat treft. De nieuwe Sofia Coppola of Yorgos Lanthimos komt niet in aanmerking. Gelukkig.

Ik heb er het afgelopen uur nog wat verder naar gegoogled, en er zijn idd wel degelijk mensen met een positieve mening. Ik ken ze niet van naam, maar The Guardian US en Cinemablend waren voorzichtig positief. Proberen is een ding, natuurlijk doe ik dat als filmliefhebber: I want to experience what I'm talking about. Vooroordelen moeten bevestigd of ontkracht worden.

Maar vooralsnog kan ik me zelfs niet voorstellen dat het bij actie/sci-fi op lange termijn toegevoegde waarde heeft, nadat de gimmick er vanaf is. Wil ik een Alien rerun zien in 4DX, of Die Hard? Kan ik de 'Tree! Tree!.......Rock!.....Rock!' scene met Bruce en Samuel L. beter waarderen terwijl mijn stoel net zo stuitert als die taxi in dat park? Ik betwijfel het. Ik denk dat het afleidt. Als een hogere immersie het doel is, lijkt dit me niet de juiste weg. En ook de casual filmkijker gaat geen hoog premium betalen jaar in, jaar uit, als het niet echt een toegevoegde waarde heeft.

ENIGE PLUSPUNT: Die nare mensen die tijdens een film constant hun mobiel checken, kunnen er tijdens al dat geschud vermoedelijk niet bij.... En mocht het toch lukken, dan hoop ik dat er een flinke shhhprietsh water recht door de speakergaatjes spuit....

Overigens, als die lachende gasten uit de podcast hierboven ook hun eerste 4DX hebben ondergaan, delen ze absoluut de mening van hun kameraad. Kan jammer genoeg niet vinden welk fragment het was van Jeff Cannata over zijn D-Box of 4DX ervaring, dat was ook tekenend.

Maar: Ik ben wel benieuwd naar de cijfers. Box office van dit soort voorstellingen vs. de niet 4DX voorstellingen, en dan uiteraard als huzarenstukje afgewogen tegen te kosten van het ombouwen van de zaal. Mits onomstotelijk vastgesteld, heb ik graag ongelijk. Dan hebben we echt iets geleerd/bewezen. Ook al is het futiel.

Ik heb niets van de Pathé strategie of zijn mening daarover los weten te peuteren, louter wat hij zelf van 4DX vindt/verwacht. Wel zo slim, natuurlijk.

Pathé gaat ook naar Twente. Fijn, kan ik als Hengeloër zijnde ook genieten van zo'n abonnement. Eens kijken hoe me dat bevalt. Pathé neemt Cinema Hengelo over

John Milton schreef:
beter waarderen terwijl mijn stoel net zo stuitert ? Ik betwijfel het. Ik denk dat het afleidt. Als een hogere immersie het doel is, lijkt dit me niet de juiste weg.
Ik lees dit nu pas, maar... de stoelen stuiteren niet alleen, maar ze porren je ook in je rug en stoten tegen je onderbenen. Wie vindt dat nou niet fijn in een bioscoop?

kappeuter (crew)
Directeuren bioscoopconcern Pathé per direct op non-actief | Show | AD.nl
Pathé's directeuren Dertje Meijer en Edwin Slutter per direct weg - hollandfilmnieuws.nl

Algemeen directeur Dertje Meijer en financieel directeur Edwin Slutter van Pathé zijn met onmiddellijke ingang op non-actief gesteld. Het nieuws wordt bevestigd door een woordvoerster van het concern.
Het plotselinge vertrek komt omdat de eigenaar van het Franse familiebedrijf, de familie Seydoux, niet langer vertrouwen had in het functioneren van Dertje Meijer en Edwin Slutter.

Merkwaardig nieuws.

Onmiddellijke ingang ook. Niet mis...

kappeuter (crew)
Pathé De Kuip ontvangt 100.000ste 4DX-bezoeker | Nieuws | Entertainment Business

In december opende Pathé in Pathé De Munt en Pathé De Kuip de eerste 4DX-zalen in Nederland. Pathé De Kuip verwelkomde vandaag de 100.000ste 4DX-bezoeker.
Pathé is het enige bioscoopconcern in Nederland dat 4DX vertoont, in Pathé De Kuip (Rotterdam) en Pathé De Munt (Amsterdam). 4DX brengt de bioscoopervaring naar een vierdimensionaal niveau. Bewegende stoelen, geuren en weersimulaties, zoals regen, wind, sneeuw en onweer, lopen door deze techniek perfect synchroon met de actie op het scherm.

kappeuter (crew)
Wat is er mis bij bioscoopketen Pathé? - Economie - de Volkskrant (betaalartikel)

De grootste bioscoopketen van Nederland is in de greep van een mysterieuze affaire. Nadat het Franse familiebedrijf vorige week vrijdag zowel de algemeen directeur als de financieel directeur van Pathé Nederland om onduidelijke redenen op non-actief had gesteld, kwam deze week naar buiten dat er een fraude-onderzoek bij het uitgaansbedrijf loopt.
Iemand zou zich met behulp van een vals e-mailadres hebben voorgedaan als bestuurder van Pathé, liet het Franse familiebedrijf woensdag in een summiere verklaring weten.

Jammer dat Cinema Hengelo ook Pathé is. Bij Cinema Hengelo kon ik een "5 strippen"-kaart kopen, waarmee ik gewoon 5 keer naar de film kon (binnen een jaar). En zelfs nog een gratis drankje kreeg (één keer). Dat was dan voor 35 euro, wat ik heel schappelijk vond.
Nu is het Pathé, en is hun beste aanbod een abonnement voor 20 euro in de maand, om onbeperkt film te kijken. Minimaal voor 4 maanden aan te schaffen (= 80 euro).
Maar zoveel films die ik in de bioscoop wil zien zijn er helemaal niet. Dus wordt het de standaardprijs van 9,75 euro per ticket. Een enorme verhoging van de prijs.

Dan toch maar liever naar de concurrent in Enschede, Kinepolis, waar ik nog wel een strippenkaart kan kopen, 10 keer voor 75 euro. Ook één jaar geldig.
Maar 10 keer per jaar dat gaat me dan wel lukken.

Edit: dat gratis drankje interesseerde me nooit zo, dat was meestal een keertje een koppie koffie voor aanvang, voor gratis dan. Dat zal zo'n bioscoop toch ook niet schelen op de jaaromzet.

kappeuter (crew)
Mocht je klant bij ING zijn, dan kun je na inwisseling van ING punten (tegenwoordig snel en automatisch verdiend als je af en toe pint in winkels en via lopende incasso's), doordeweeks voor € 6,- naar de film (maandag t/m donderdag).

Pathé Midweek Voucher

Je kunt deze ook met Airmiles betalen:

Pathé - Air Miles - airmiles.nl

Studenten en 50+ers krijgen korting (zie voorwaarden).

Logische stap. De voor een Pathé a-typische programmering was er allang niet meer.

en het streekbier van de tap ook niet

kappeuter (crew)
Pathé Scheveningen opent Dolby Cinema zaal
Feestelijk openingsevent op 18 juli met speciale voorstelling van Ant-Man and the Wasp 3D

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=EmB5Mv9uhEY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Vanaf 18 juli kunnen bezoekers van Pathé Scheveningen genieten van de ultieme filmervaring in de nieuwste Dolby Cinema zaal. Na Pathé de Munt en Pathé de Kuip is het de derde Pathé bioscoop in Nederland waar je films in een Dolby Cinema zaal kunt beleven. Om dat heugelijke feit te vieren vindt er op 18 juli een feestelijk openingsevent plaats, waarbij de gasten de unieke combinatie van intense beelden, meeslepend geluid en innovatief design gaan ervaren tijdens een speciale voorstelling van Ant-Man and the Wasp 3D.

“Pathé werkt sinds december 2017 samen met Dolby Cinema. We verwelkomen deze week, een half jaar na opening van de Dolby Cinema zaal in Pathé De Kuip in Rotterdam, de 100.000-ste bezoeker aldaar”, aldus Doron Kurz, Director Commerce van Pathé. “Onze bezoekers zijn zeer enthousiast over deze bijzondere manier van film kijken. Je moet het een keer ervaren hebben om te weten dat film kijken in Dolby Cinema een speciale beleving geeft. Na Amsterdam en Rotterdam zijn wij er trots op om Dolby Cinema in Pathé Scheveningen te presenteren.”

De Dolby Cinema zaal is ook vanaf 18 juli geopend voor publiek. Tickets voor een
feestelijke publieksopening met eveneens een vertoning van Ant-Man and the Wasp 3D om 21:15 zijn nu te koop. Voor de reguliere ticketprijs ontvangen bezoekers een gratis drankje en iets lekkers voor in de zaal.

Pathé vernieuwt voortdurend om aan de hoogste eisen van het publiek te voldoen en zijn bezoekers bij elk bezoek een filmervaring te bieden waarbij alle zintuigen op scherp worden gezet. Dolby Cinema™ biedt een totale bioscoopbeleving. Het combineert de krachtigste beeld- en geluidstechnologie met een innovatief design om van elk bioscoopbezoek een onvergetelijke ervaring te maken. Met intense en levensechte beelden brengt Dolby Vision™ het verhaal tot leven. En met Dolby Atmos™ zit je volledig in de film met adembenemend realistische, bewegende audio die om je heen de hele zaal lijkt rond te reizen. In combinatie met een innovatief bioscoopdesign plaatst Dolby Cinema™ je midden in het verhaal en maakt het je bioscoopbezoek tot een ware belevenis.

Websites Pathé, Dolby Cinema

(persbericht)

Graaf Machine schreef:
Jammer dat Cinema Hengelo ook Pathé is. Bij Cinema Hengelo kon ik een "5 strippen"-kaart kopen, waarmee ik gewoon 5 keer naar de film kon (binnen een jaar). En zelfs nog een gratis drankje kreeg (één keer). Dat was dan voor 35 euro, wat ik heel schappelijk vond.
Nu is het Pathé, en is hun beste aanbod een abonnement voor 20 euro in de maand, om onbeperkt film te kijken. Minimaal voor 4 maanden aan te schaffen (= 80 euro).
Maar zoveel films die ik in de bioscoop wil zien zijn er helemaal niet. Dus wordt het de standaardprijs van 9,75 euro per ticket. Een enorme verhoging van de prijs.

Dan toch maar liever naar de concurrent in Enschede, Kinepolis, waar ik nog wel een strippenkaart kan kopen, 10 keer voor 75 euro. Ook één jaar geldig.
Maar 10 keer per jaar dat gaat me dan wel lukken.

Edit: dat gratis drankje interesseerde me nooit zo, dat was meestal een keertje een koppie koffie voor aanvang, voor gratis dan. Dat zal zo'n bioscoop toch ook niet schelen op de jaaromzet.

HIer was ik goed fout. Heb nu sinds 2 maanden toch zo'n unlimited abonnement, en merk dat ik toch vaak en graag naar de bioscoop ga, naar films die ik anders nooit zou gaan zien.
Films die ik voorheen waarschijnlijk "mwoah...." zou vinden als ik ze op dvd zou zien, zijn toch wel "MWOAH!!!!" als je ze op groot doek ziet. Ben toch wel blij met het unlimited abonnement.

Zelfde hier.

Dan pak je mocht het zo uitkomen toch een Rampage of The Meg even mee, wat je anders (in mijn geval) niet gedaan zou hebben.

Dat ja.
Redbad en Han Solo was ik wel gaan kijken en Hereditary misschien ook wel. Maar Jurassic World: FK, Tag, Mission Impossible: Fallout, Skyscraper en The Meg had ik anders toch wel links laten liggen, terwijl ik me best heb vermaakt met die films.
De één is beter dan de ander, maar als het op groot doek in een donkere zaal komt is het toch lekker kijken.

kappeuter (crew)
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Netflix

Mescaline (moderator)
Met Halloween komt The Exorcist terug op het grote witte doek, ze zijn wel goed bezig bij Pathé zeg! Vorig jaar The Shining, ook een meesterwerk.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Cmt-G3owBqc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)
CEO-fraude kostte Pathé 19 miljoen euro | Binnenland | AD.nl

OMG, hoe dom kun je zijn...

Een fraudeursbende meldde zich op 8 maart bij Meijer en Slutter via een nepmailadres als bestuurder van het Franse hoofdkantoor van Pathé. Uit die naam vroegen de fraudeurs verschillende malen om geld, zogenaamd om de aankoop van een bedrijf in Dubai te financieren. Het geld zou na de deal worden teruggestort.
De twee Nederlandse topmensen uitten naar elkaar hun twijfel over de gang van zaken, maar bleven wel geld overmaken, tot een totaal van 19,2 miljoen euro. Een deel van dat bedrag leenden ze bij het hoofdkantoor in Frankrijk. Daar begonnen alarmbellen te rinkelen.

En plots snap je waarom de Unlimited pas alwéér duurder moest worden

kappeuter (crew)
En de bouw van nieuwe Pathé complex in Leeuwarden ligt al een poos stil...

kappeuter schreef:
Een fraudeursbende meldde zich op 8 maart bij Meijer en Slutter via een nepmailadres als bestuurder van het Franse hoofdkantoor van Pathé. Uit die naam vroegen de fraudeurs verschillende malen om geld, zogenaamd om de aankoop van een bedrijf in Dubai te financieren.

Dit wordt tegenwoordig vaker gedaan. De oplichters lijken dan een werknemer van het bedrijf zelf te zijn en willen informatie, ook bijv. paswoorden, om zo rijker te worden. Schijnbaar werkt dit goed.

Raar verhaal, het hoofdkantoor vraagt zogenaamd om geld en dat gaan ze dan ook nog lenen bij het hoofdkantoor?
Die twee directeuren zijn er vast bij betrokken, want wie gaat nou zomaar zoveel geld overmaken zonder eens even te bellen of het allemaal wel klopt.

Naar 1000 bedrijven sturen, altijd iemand die erin trapt. Al is het maar omdat het daar allicht policy is om geld zomaar over te boeken. Maar ja, deze medewerkers hadden twijfels, dan is het wel dom ja.

trebremmit schreef:
Raar verhaal, het hoofdkantoor vraagt zogenaamd om geld en dat gaan ze dan ook nog lenen bij het hoofdkantoor?
Die twee directeuren zijn er vast bij betrokken, want wie gaat nou zomaar zoveel geld overmaken zonder eens even te bellen of het allemaal wel klopt.
Lijkt mij ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:26 uur

geplaatst: vandaag om 06:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.