- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Die vond hij net niet goed .
Ow... Dan wordt het moeilijk...
En die andere die ik aangeraden heb...?
Daar moet toch wel een film tussen zitten die hij goed zou (moeten) vinden...?
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Ik zou zeggen, kijk gewoon heel veel films en je komt vanzelf wel iets leuks tegen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Pirates of the caribbean bevalt jou zeker wel.
Luchtige en goede film met mooie beelden.
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
pirates of the caribbean beviel me niet echt,mooie decors en een goed acterende johnny depp maar de film en het verhaal kwamen vrij infantiel over in mijn ogen
as
-
- 3543 berichten
- 5866 stemmen
Wat jij zoekt is de perfecte film. En die is er nu eenmaal niet. ik zou niet weten wat ik je zou moeten aanraden aangezien je toch in bijna alles een probleem ziet. Blijf zoeken zou ik zeggen maar volgens mij zit je jezelf gewoon gigantisch in de weg.
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
o diabo a quatro(die ik weliswaar niet helemaal van het begin heb gezien)is min of meer het prototype van het soort film dat ik zoek en tevens ook de meest perfecte film die ik zag..grappig..nergens geforceerd..mooie sfeer en mooie beelden met muziek die er perfect bij past..onvoorspelbaar..eigenaardige situaties..indrukwekkende personages en vol van die speciale momenten die een indruk laten..een aaneensluiting van gebeurtenissen(die weten te boeien)met interessante personages op een mooi decor..tevens ook sexy en een beetje mysterieus en langs de ene kant realistisch(gewone mensen..gewone dingen..geen explosies of UFO's)en langs de andere kant toch merkwaardig
het is een beetje moeilijk te omschrijven maar dat is het soort film dat ik zoek
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Ik heb wel een idee dat jou kan boeien, maar misschien heb ik het compleet mis. Het is mijn Top 1 film momenteel, omdat ik tenminste heel erg onder de indruk was. Maar je moet er wel de tijd voor nemen.
De Heimet-trilogie van Edgar Reitz: een aaneensluiting van gebeurtenissen vanaf begin 1900 tot 2000, interessante personages, realistisch en de verschillende delen blijven boeiend!!
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat ik het begin te begrijpen... Amores Perros maakt wel een redelijke kans om in jou smaak te vallen denk ik. Anders kan ik ook nog Any Way The Wind Blows of Lucía y el Sexo voorzichtig aanraden.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
pirates of the caribbean beviel me niet echt,mooie decors en een goed acterende johnny depp maar de film en het verhaal kwamen vrij infantiel over in mijn ogen
Heb jij uberhoubt weleens een film gezien die jou beviel...?
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
Heb jij uberhoubt weleens een film gezien die jou beviel...?
ja...zie maar naar mn 3.5 sterren lijstje en hoger
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Fantasy/avonturenfilms dan?
-Labyrinth
-Willow
-The Neverending Story
-The Goonies
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat zijn films met wat teveel onrealistische dingen.
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
Is dit een topic waarin we alle films met anarchist mogen bespreken???? Ow man, i need to get a life!
RupertPupkin
-
- 172 berichten
- 19 stemmen
Sideways en Smoke.. ( zijn misschien te langzaam)
Ik las ergens ook al City Of The Lost Children, daar sluit ik me bij aan. Gattaca en Millers Crossing zijn ook erg sfeervol en mooi geschoten,vooral de laatste.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Als je op zoek bent naar sfeer bereikt door een combinatie van beelden en muziek, dan is Suspiria je film. Qua personages en dialogen is dit dan weer minder interessant.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Blow, Donnie Brasco, Man on the Moon, The Truman Show, Forrest Gump, Eternal Sunshine of the Spotless Mind...
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
beste mensen..ik zit met een probleem..
de meeste films die ik zie vallen me min of meer tegen..of soms zelfs zwaar tegen..ik heb het hier ook voornamelijk over films uit de top-250 die meeste mensen wel lijken goed te vinden(bv the big lebowski..a clockwork orange..enz)
ik ben op zoek naar films met een bepaalde sfeer en mooie beelden waar het werkelijk leuk om naar de kijken is(the beach of troy bv..dus niet dingen zoals a space odyssey)..en wat inhoudelijk echt boeit zonder geforceerd over te komen..niet zoals de staandaard-hollywoodfilms dan,en dat ook niet te traag gaat..liefst ook een beetje mysterieus..sexy..maar mag natuurlijk ook iets als goodfellas zijn
donkere films als the godfather,dat tarantino gedoe(geweld en bloed als entertaiment),de steriele emotieloze kubrickfilms(diepzinnig he)..of dat actie/detectieve gedoe dat allemaal hetzelfde lijkt zijn mijn ding niet
kzoek iets meer in de richting van het eerste half uur(?) van the beach of cidade de deus(begonnen beide in mijn ogen als een meesterwerk..later ging het bergaf)..of o diabo a qautro(die blijkbaar niemand gezien heeft)..vanilla sky vond ik ook goed
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ,alvast bedankt,
anarchist
Misschien is Signs iets voor jou, mysterieus vanaf de eerste minuten, vrij rustig maar niet saai, niet een standaard hollywood film met veel special effects, een diepgaand verhaal over invloed van God. Mooi opgenomen bij een veld met een boerderij.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
The Butterfly Effect en Stir of Echoes zijn wel mysterieus.
En Gladiator zou je ook wel bevallen denk ik.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1719 stemmen
Behalve dat mysterieus en niet saai heb je gelijk
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Saw, Fargo, The Thing, Hooligans, The Omen, Irreversible en Amelié hebben ook een apart sfeertje en ze zijn ook nog eens erg boeiend.
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
gladiator vond ik saai
mulholland drive vond ik ook maar niks...te surrealitisch en vol van die lange saaie scenes die in feite over niks gaan..in 1 woord gewoon saai dus(en trouwens nergens sexy)
van magnolia ben ik een beetje bang dat het iets crash-achtig is..en crash vond ik ook vrij saai
american beauty zag ik heel lang geleden..en ik vond em vrij saai
fargo lijkt me ook niks eerlijk gezegd..vond the big lebowski zwaar tegenvalle(ja..te saai..op enkele hilarische momenten na)en fargo lijkt me iets gelijkaardigs
the thing is ook mijn ding niet denkik..ik hou niet echt zo van de kou..
ik raak toch eigenlijk vrij snel verveeld bij films denkik
kdenk dat amorres perros,blow en irreversible de volgende gaan zijn..lijken me zo de beste keuze
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
misschien is het italiaanse neo-realisme wel iets voor mij?
wat denken jullie?
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat jij veel te hoge (lees: onrealistische) eisen stelt eerlijk gezegd en dat je best zelf een film kan gaan regisseren die wél aan je eisen voldoet .
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
gladiator vond ik saai
mulholland drive vond ik ook maar niks...te surrealitisch en vol van die lange saaie scenes die in feite over niks gaan..in 1 woord gewoon saai dus(en trouwens nergens sexy)
van magnolia ben ik een beetje bang dat het iets crash-achtig is..en crash vond ik ook vrij saai
american beauty zag ik heel lang geleden..en ik vond em vrij saai
fargo lijkt me ook niks eerlijk gezegd..vond the big lebowski zwaar tegenvalle(ja..te saai..op enkele hilarische momenten na)en fargo lijkt me iets gelijkaardigs
the thing is ook mijn ding niet denkik..ik hou niet echt zo van de kou..
ik raak toch eigenlijk vrij snel verveeld bij films denkik
kdenk dat amorres perros,blow en irreversible de volgende gaan zijn..lijken me zo de beste keuze
Wel eens series geporbeerd?
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Zijn al wat ouder maar Blade Runner en Brazil spreken je wellicht aan.
stinissen (crew films & series)
-
- 22196 berichten
- 66785 stemmen
Je kunt ook gaan dammen....
Tomas
-
- 33 berichten
- 37 stemmen
Je wil geen geweld maar vind het mooi om te zien hoe kinderen elkaar door de hazzes knallen. ( CIty of God )
Uhmm Shawshank Redemption moet je wel bevallen of Memento..
Edit: Usual Suspects
Anarchist
-
- 497 berichten
- 607 stemmen
Je wil geen geweld maar vind het mooi om te zien hoe kinderen elkaar door de hazzes knallen. ( CIty of God )
Uhmm Shawshank Redemption moet je wel bevallen of Memento..
Edit: Usual Suspects
maar het is de waarheid..niet omdat city of god ''based on a true story'' is..het is gewoon de gang van zaken in brazilie.. kinderen kunnen trouwens heel gemeen zijn(om het dan maar zacht uit te drukken)
the shawshank redemption beviel me wel eigenlijk
the usual suspects vond ik een kutfilm..en ik vrees dat memento iets gelijkaardigs is..