menu

Film / Algemeen / Reclame in de bioscoop

zoeken in:
Heb er geen last van, reclame is niks maar de mannen kunnen ermee door

Not so bad at all ?

Ja inderdaad zo bad is het wel

Ja, maar die is ook al zó oud. Ken trouwens geen enkele Coca Cola reclame die me irriteerde. Zag bij Ice Age 2 de reclame van T-Mobile Flex met dat heerlijke nummer, ja, dan is het leuk als je optimaal geluid om je heen hebt. Kan me er overigens weinig aan storen, wel handig als je nog naar de WC moet of nog even wat wilt halen.

Vind de reclames die nu draaien eigenlijk geen van alle storend.

Kan me de reclame van T-Mobile Flex niet meer voor de geest halen. Gelukkig maar, want de posters die ik wel eens in bioscopen zie hangen met:

Ging alles maar vanzelf

T-Mobile Flex....

Daar erger me ik dan wel aan, maar dat komt omdat het aanvragen van nummer behoud niet het sterkste punt van hun is. Zou per 7 maart gebeuren, na veelvoudig bellen zou het op 27 juni eindelijk eens moeten gebeuren

Waar ik me overigens wel aan stoor in bioscopen zijn de lange wachtrijen. Heb al vaak meegemaakt dat er mensen weg liepen uit de rij.

En mijn bios partner vond de rij gisteren bij voorbaat al te lang, dus ik mocht jammer genoeg doorrijden. Beetje jammer.

Het systeem van Pathe is niet zo lang geleden veranderd en naar mijn mening is het er niet echt beter op geworden allemaal....

L. luchtloper
Die reclame van Grolsch van "everlasting love" blijf ik gewoon geweldig vinden .

Ik krijg er echt een goed gevoel van: Een weekend gevoel, en zo'n gevoel van: nu zit ik eindelijk weer in de bioscoop .

Geweldig!

The Contender schreef:
Kan me de reclame van T-Mobile Flex niet meer voor de geest halen. Gelukkig maar

Dat is zo'n leuke reclame, waarin zo'n taxichauffeur de bagage naar zijn weggelopen klant brengt, waarin een bibliotheekjuffrouw een boek uitsteekt waar een klein jongetje naar opzoek is, waar een serveerster (een erg leuke serveerster) het theezakje van een bellende klant al heen en weer schud. En dan ook nog eens dat verslavende liedje!

Waar ik me overigens wel aan stoor in bioscopen zijn de lange wachtrijen. Heb al vaak meegemaakt dat er mensen weg liepen uit de rij.

In Zevenaar is dat zo erg, daar heb je een klein gangetje, nou, er kunnen zes mensen achterelkaar staan en de rest moet buiten. Er is ook maar één kassa, wat ik neit vind kunnen bij een bioscoop, vooral niet omdat er meerdere films draaien. Hoe dan ook, wat nog irritanter was, omdat er zoveel mensen naar The Da Vinci Code kwamen dat de film 10 minuten later begon, dat stoort me!

Ik ken die reclame wel. Opzich niet verkeerd, alleen jammer dat die van T-mobile is. Het nummer weet ik even niet. De reclame van Vodafone vind ik wel ok over die eendagsvlieg. Tenminste nog wat informatiefs.

Bij Pathe de kuip zijn er soms wel 4 kassa's open, maar dan nog een enorme drukte. Terwijl er toch aardig wat ruimte is. Er zijn 6 kassa's daarzo.

Ook erg irritant is dat als je al zeker 15/20 minuten in de rij staat, er mensen binnenkomen en die gewoon ff bijna vooraangaan staan. Zeker 15 mensen die tussen mij en hun zat.

Bij Mission Impossible 3 was het in scheveningen zo dat alle voorstelling al uitverkocht waren op internet, dus weinig kans nog aan de kassa. De enige die nog kon was 10 over 6, bleek dat er om 6 uur nog maar een extra voorstelling was ingelast. De zaal waar ik in zat zat wel behoorlijk vol.

Wat voor bioscoop is het in zevenaar?

L. luchtloper schreef:
Die reclame van Grolsch van "everlasting love" blijf ik gewoon geweldig vinden .

Vreselijk dat wijf.

L. luchtloper
Ha ha , ja ik weet het ook niet, ze komt wel aardig over . Ik vind het gewoon een mooi liedje, mooi gezongen en mooi pianospel .

Die ene blonde, die heel even in beeld komt (gesplitst beeld) en dan haar hoofd draait, dat vind ik een lekker wijf

L. luchtloper schreef:
Een weekend gevoel, en zo'n gevoel van: nu zit ik eindelijk weer in de bioscoop .

Geweldig!

Dat gevoel is super. Dat is ook een van de redenen waarom ik het vaak leuker vind om naar de bioscoop te gaan dan een dvd kijken.

Ook vaak de sfeer, de manier waarop je de film beleeft.

kos
Jordy schreef:
"Last train?"

AAAARRRGGHJHHHH wat een klotereclame
. Die is echt fout ja.

Ik vind zelf die M&M reclames nogal irritant.

Vind die reclame van die 'one day fly' wel goed ja!
Die reclame van kledingzaak W.E, die iets oudere al, van die man in pak vind ik ook geweldig.

kos schreef:

Ik vind zelf die M&M reclames nogal irritant.

Bah ja, gruwelijk. "Kijk ons vriendengroepje het eens gezellig hebben" .

L. luchtloper schreef:

Heb hem nie in de bios gezien, maar op tv. Weet nu iig welke je bedoeld. Vind die versie beter dan die van Jamie Cullum of U2

film_kaza
Strondvervelend. Zit ik in de bioscoop voor een leuke film, kan ik vervlende reclames kijken. Nou ik kijk veel liever trailers.

Mwa mij boeit t niet zo. Ik ga vaak met vrienden naar de bios en dan kun je nog een beetje bijpraten ipv gelijk met de film te beginnen.

neo (crew)
Er waren nu en dan weleens reclames die ik wel opwindend vond op het witte doek. Er was er zo enkele jaren terug eentje van de marine met een geweldige beat eronder.

L. luchtloper
Wederom heeft grolsch weer een mooie reclame in de bioscoop, met mensen die blikken naar elkaar gooien en dan vangen en doorgeven. Sinds kort is ie ook op tv.

Het mooiste vind ik toch wel de muziek die erbij is. Weet iemand welk nr. dit is?

Art
Dat is het nummer Sweet Georgia Brown van Brother Bones en sommige zullen dat nummer ook wel kennen van de Harlem Globetrotters. Het nummer werd iets te langzaam bevonden voor de reclame en dus besloot Massive Music Studio in samenwerking met kunstfluiter Geert Chatrou, voor kunstfluiten zie hier, er een eigen versie van te maken. Denk dat dit je wel op weg moet helpen

neo (crew)
Briljant is wel de Chanel No. 5 reclame, geregisseerd door Baz Luhrmann en met muziek van Craig Armstrong. Dat is nu een van de weinige reclames die ik heel erg waardeer op groot scherm. Droom er iedere keer weer bij weg.

FisherKing
Ik vind dat juist een van de slechtste reclames die er bestaan. Een reclame dient er toch op gericht te zijn om naamsbekendheid te vergroten.

(maar ik zal de visuals van Luhrman wel niet kunnen pruimen op een of andere manier...)

Overigens baseer ik mijn mening voornamelijk op 't tv-werk wat ik zag

Jordy schreef:
"Last train?"

AAAARRRGGHJHHHH wat een klotereclame

Inmiddels weer een aantal maanden verder en jawel hoor, hij is er nog steeds .

Please mommy, make it go away .

neo (crew)
Die is er nu ook alweer 3 jaar zeg!

L. luchtloper
moviefreak#1 schreef:
(quote)

Inmiddels weer een aantal maanden verder en jawel hoor, hij is er nog steeds .

Please mommy, make it go away .
Ja precies, erger me der ook aan, zeker die kop van die vent, als ie zegt: Not so bad at all

Ik vind die reclame van die nationale bioscoopbon ook irritant. Zit je lekker in het weekend relaxt in de bios, gaat het licht uit en dan denk je eindelijk begint ie jongen te panisch te schreeuwen: SNEL ZE KOMT ER ZO AAN, ZE KOMT ER ZO AAN, VOORZICHTIG MET DIE PLANT!

L. luchtloper
Art schreef:
Dat is het nummer Sweet Georgia Brown van Brother Bones en sommige zullen dat nummer ook wel kennen van de Harlem Globetrotters. Het nummer werd iets te langzaam bevonden voor de reclame en dus besloot Massive Music Studio in samenwerking met kunstfluiter Geert Chatrou, voor kunstfluiten zie hier, er een eigen versie van te maken. Denk dat dit je wel op weg moet helpen
Bedankt voor de tip Art

Vind de Chanelreclame drie keer niks.

neo (crew)
Zal waarschijnlijk ook wel beinvloed zijn door de prachtige muziek van een van mijn favoriete filmcomponisten in de reclame....

In Film > Algemeen > Minder bioscoopreclame in Kinepolis?:

Sinds half december valt het me op dat de Kinepolis-bioscoop in Brussel nog amper reclame toont voor de film. Een prima evolutie natuurlijk, zeker omdat het aantal trailers ineens flink de hoogte in is geschoten.

In de maanden oktober en november was dat wel even anders. Soms slechts een (of geen enkele) trailer en een dikke twintig minuten reclamespots die je op een doordeweekse dag ook om de haverklap op tv ziet.

Maar sinds december (na de kerstperiode) is het ineens omgekeerd. Zo ook gisteren: vijf trailers (Apocalypto, Ghost Rider, The Number 23 , 300 en Hannibal Rising) en amper vijf minuutjes gewone reclame.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen, en vooral: heeft iemand een gelijkaardige trend opgemerkt in andere Kinepolis-zalen? Of beginnen de bioscopen eindelijk te beseffen dat ze beter reclame voor eigen huis kunnen maken dan voor allerlei onzinnige consumptieproducten?

Filmtrailers zijn alleen maar leuk, en tsja het is beter dan niks, totdat je die reclames 10 x hebt gezien want bij ons blijven ze maar de zelfde 5 herhalen.

ik zou er in ieder geval geen 50 cent extra voor betalen zodat het weg gaat.

Ik vind het wel grappig dat ik de Bacardi reclame gewoon woord voor woord kan na vertellen. Heb hem inderdaad al erg vaak gezien, en vind het eigenlijk best jammer dat Bacardi geen geld uittrekt om eens een nieuw spotje op te nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.