menu

Film / Algemeen / Reclame in de bioscoop

zoeken in:
Bij Pathe's is het in mijn ervaring ongeveer 20 tot 25 minuten na vermelde tijd dat de film begint. Voor mijn gevoel was het pak em beet een jaar of 3 geleden erger, en liep het toen meer naar de 30 minuten.

Vaak worden de reclames aangepast aan de film. Zo kreeg ik bij Corpse Bride best lange reclames, en bij Red Eye was het hek helemaal van de dam, met een etterig vervelende Jeans reclame van 4 minuten ofzo, en daarna nog een korte rijexamen filmpje erbij.

Pathe Reclames vind ik overigens niet zo erg, ik stoor me meer aan reclames in Metro bioscopen e.d. waarbij je zo een stomme dia-show krijgt van winkels uit de buurt.

jerryv schreef:
Reclame tijdens de pauze zou natuurlijk een geweldige oplossing zijn

Bioscopen met pauzes zijn sowieso uit den boze. Bioscopen die hun films gaan onderbreken voor reclame zal ik hoogstpersoonlijk in de as leggen.

Precies. Het is geen TV!

Sorry Wouter en Cornelis maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik vindt er heel wat voor te zeggen om pauze af te schaffen, het haalt je immers uit de film en de momenten waarop de pauze begint zijn ook niet altijd even fijn (al valt dat ook wel mee)

Maar ik ben bij een film van 3 uur wel voorstander van pauze
Even je benen strekken, misschien wat te drinken kopen e.d.
Nee, ik vindt daar niks mis mee.

Ze doen het ook bij films die 90 min. duren... dat is wat minder.

Die discussie is hier al vaker gevoerd (bijv. hier). Ik blijf hoedanook tegen pauzes als ze niet door de makers zijn aangebracht (en dat zijn ze zo goed als nooit).

Maar die reclames-in-de-pauze die jij voorstelde vind ik echt godgeklaagd, schaamteloos en krankjorum. Het is gvd SBS6 niet.

cornelis schreef:
schaamteloos en krankjorum. Het is gvd SBS6 niet.

Als ze Hart van Nederland in de pauze in de bios gaan uitzenden zou het dieptepunt bereikt zijn.

Overigens wil ik wel altijd graag een goede plek als ik naar de bios ga en dan ben je dus wel gedwongen op tijd te zijn en alle reclame uit te zitten.
Die verschrikkelijke reclame's van Bacardi ben ik nu echt zo zat dat ik besloten heb nooit meer iets van Bacardi te kopen. Bij mij werkt dat soms echt averechts, reclame.

Zavo schreef:

Overigens wil ik wel altijd graag een goede plek als ik naar de bios ga en dan ben je dus wel gedwongen op tijd te zijn en alle reclame uit te zitten.

als je reserveerd dan kan je tog ook later komen want je heb tog je eigen plek sowieso

Kan je niet op internet reserveren?

Ik wou dat je in de VS op internet je plek kon reserveren behalve alleen de kaartjes bestellen (a la vluchten boeken)... maar een zitplaats reserveren kun je hier bijna nergens. Bijna nooit krijg je een zitplaats toegewezen.

En pauzes? wist niet dat die nog bestonden...

Ik ben ook meestal ruim een half uur van tevoren aanwezig, om zodra de deuren open gaan de eerste te zijn die binnengaat om de beste plek uit te zoeken. 4 van de 5 films waar ik heen ga hebben vrije zitplaatsen, dus reserveren heeft geen zin.

Ik kom net terug uit de bioscoop en ik heb even bijgehouden: EEN DIK HALF UUR AAN RECLAME!!!

Sl0ppetje schreef:

als je reserveerd dan kan je tog ook later komen want je heb tog je eigen plek sowieso

Ja, maar je moet wel een half uur vantevoren je kaartje ophalen. Als de reclames dan ook nog eens een half uur duren, dan heb je een uur alsnog niets te doen. Te kort om ergens uit eten te gaan of nog even naar huis te wippen, te lang om ergens anders dan in de bioscoopzaal te gaan zitten wachten.

Zelva schreef:
je moet wel een half uur vantevoren je kaartje ophalen.

Of nog eerder natuurlijk. Kun je wel uit eten. Het is ook maar hoe moeilijk je het wil maken.

Het alternatief is dat de bioscoopkaartjes duurder worden.

SuperSideSwipe schreef:
4 van de 5 films waar ik heen ga hebben vrije zitplaatsen, dus reserveren heeft geen zin.

En dan is het zo vol dat je geen goede plek meer kan vinden?
Ik zit eigenlijk altijd prima. Als je per se midden op rij 9 wil zitten, dan zul je daar idd wat moeite voor moeten doen. Of de hele zaal afhuren.

cornelis schreef:

Of nog eerder natuurlijk. Kun je wel uit eten. Het is ook maar hoe moeilijk je het wil maken.

Hoe vroeg moet je dan wel niet gaan? Voor hetzelfde geld zijn er nauwelijks reclames en heb je dan weer te weinig tijd.

Het alternatief is dat de bioscoopkaartjes duurder worden.

Je gaat je toch afvragen hoe ze dat in Ede doen dan.

Zelva schreef:
Voor hetzelfde geld zijn er nauwelijks reclames en heb je dan weer te weinig tijd.

Vraag het de kassajuf bij het bestellen van de kaartjes. Je zit nu een beetje te zoeken naar manieren om je er zoveel mogelijk aan te ergeren.

Je gaat je toch afvragen hoe ze dat in Ede doen dan.

Vertel...

kijkert
SuperSideSwipe schreef:
Ik ben ook meestal ruim een half uur van tevoren aanwezig, om zodra de deuren open gaan de eerste te zijn die binnengaat om de beste plek uit te zoeken. 4 van de 5 films waar ik heen ga hebben vrije zitplaatsen, dus reserveren heeft geen zin.

Als ik in mijn eentje ben wil ik het liefst op de allervoorste rij zitten. Lekker dicht op het scherm.
Dan hoef je ook nooit te haasten, want er zijn er maar weinig zo gek om dat te willen.

Ik ook, kijkert. Da's lekker stoer.

Ik probeer altijd zo dicht mogelijk bij het gangpad te zitten.

Pathé Groningen doet ook aan reclame. Geen regionale reclames, maar wel commercials van Heineken etc. Daarna trailers. Totaal zo'n 15 - 20 minuten denk ik. Ik stoor me der nooit zo aan, je kan dan voor de tijd nog even wat bijpraten, soms zit er een komische commercial bij en trailers is ook altijd wel leuk.

Bioscoopkaartjes van 8.50 tot 9.50 vind ik wel erg duur Jerryv. Bij Pathé (hier in groningen in ieder geval) kun je zo'n filmvoordeelpas halen en dan kun je 6 keer voor 33 euri. Vind ik een heel redelijke prijs, 5.50 per film (op welk moment en naar welke film je ook gaat).

In amsterdam kan je een maandkaart voor 19 euro kopen en dan zo vak naar de film alls je blieft.

In groningen is die kaar lekker 17.50 per maand . (maar dan moet je wel 4 maan lid blijven, dus voordat dat uitkan tov de voordeelpas moet je 4 maand lang elke week naar de bios, en zoveel leuks komt er niet uit.)

flipsen schreef:
In groningen is die kaar lekker 17.50 per maand

In Amsterdam ook, hoor.

Ow, ok, ik dacht even dat hij dezelfde bedoelde als ik...

Maar goed, voor 5.50 euri en versnaperingen die ik altijd lekker zelf mee neem ipv daar koop, neem ik het grote reclameblok wat ervoor zit maar voor lief.

als ik door de week naar de film ga, ga ik vaak pas 5 a 10 minuten na de aangegeven begintijd naar binnen. Ik heb dan alle reklames en de meeste trailers gemist en ben ruim op tijd voor de film, en heb toch nog een goeie plek. In het weekend/vakantie is dat moeilijker en moet je 20 minuten van te voren er zijn om een goeie zitplaats te hebben. Daar heb ik op zich niet zo'n probleem mee, want je kan dan toch met je familie/vrienden/date praten. Maar gedurende de 15 minuten van reklames en trailers kan dat niet

En natuurlijk breng ik ook eten/drinken van buiten mee. Mr. Pibb + Red Vine = Crazy Delicious.

cornelis schreef:

Maar die reclames-in-de-pauze die jij voorstelde vind ik echt godgeklaagd, schaamteloos en krankjorum. Het is gvd SBS6 niet.

Hoezo?
Ten eerste: ALS er een pauze is dan is er niks te zien op het scherm dus waarom dan geen (lokale) commercials inplaats van VOOR de film?
Die stilstaande beelden (dia reclames denk ik) hebben toch geen geluid nodig dus je kan ze tijdens de pauze afspelen zodat mensen toch nog iets te kijken hebben ZONDER iedereen daar lastig mee te vallen voordat de film begint.

IK BEDOEL NIET: DE FILM ONDERBREKEN OM RECLAME TE VERTONEN!!!!!!!!!

IK BEDOEL (HEEL DUIDELIJK) dat als er TOCH pauze is... je die tijd toch kan benutten om reclame te vertonen en op die manier geld binnen te krijgen op een minder irritante manier dan dat nu het geval is?

Pauze iskut. Pauze met reclame: nogkutter.

Dan liever vooraf. Geen gepolonaise middenin een film.

jerryv schreef:
ALS er een pauze is dan is er niks te zien op het scherm dus waarom dan geen (lokale) commercials inplaats van VOOR de film?

Omdat je ze VOOR de film kunt vermijden, en ik in de pauze met niets lastig gevallen wil worden (zeker niet met (audio)visuele prikkels), omdat ik 'in' de film wil blijven.

IK BEDOEL NIET: DE FILM ONDERBREKEN OM RECLAME TE VERTONEN!!!!!!!!!

Same difference. Je onderbreekt de film (pauze) en vult die met reclame.

op die manier geld binnen te krijgen op een minder irritante manier dan dat nu het geval is?

Die manier is natuurlijk vele malen irritanter, en nog lastiger te ontwijken.

Ook vervelend: dat direct na de aftiteling die Sky-Radio-CD meteen weer aan gaat. Ik wil de aftiteling vaak wel uitzitten om weer langzaam terug te komen in de werkelijkheid. Dan wil ik dus niet meteen weer een nieuwe prikkel, maar in rust de zaal uitlopen. Nooit begrepen waarom dat niet mag.

Alleen al het feit dat de mensen de op de rijen voor je opstaan en de mensen naast je beginnen te dringen om zo snel mogelijk weer bij het gangpad te komen maakt het toch meestal al onmogelijk om rustig de aftiteling uit te zitten? Ik geef toe dat ik niet vaak in een bioscoop kom, maar als ik daar dan kom is dat wel keer op keer mijn ervaring (ook in filmhuizen).

cornelis schreef:
Vraag het de kassajuf bij het bestellen van de kaartjes.

Ja... En wat heb ik daar aan dan? Moet ik dan nóg weer vroeger komen om toch ergens te kunnen eten als de reclames toevallig erg kort blijken te zijn.

Je zit nu een beetje te zoeken naar manieren om je er zoveel mogelijk aan te ergeren

Maar die ergernis is er al. Ik zie niet in waarom ik iedere keer een hele avond zou moeten uittrekken om één filmpje te bekijken. Ideale situatie zou zijn: lekker thuis eten, naar de bios, film begint na een kwartiertje, 2 uurtjes later lekker weer naar huis. En als je dan echt een keer zin hebt in een hele avond vermaak, dan kun je dat er zelf van maken. Het moet geen verplichting zijn.

Vertel...

,,Wie is dan wel de winnaar van de Kassa-Bioscooptest 2005? Dat is CineMec in Ede geworden. Behalve dat de bioscoop erg goed beeld en geluid heeft, is een erg groot voordeel dat de bioscoop geen reclame voor het begin van de film toont. In plaats daarvan vertelt een van de medewerkers iets over de film."

Prijs voor een kaartje: Ongeveer 7,5 tot 8,5 euro.

Queto Yurlunyur schreef:
Alleen al het feit dat de mensen de op de rijen voor je opstaan en de mensen naast je beginnen te dringen om zo snel mogelijk weer bij het gangpad te komen maakt het toch meestal al onmogelijk om rustig de aftiteling uit te zitten?

Kan ik mee leven. Die onnnodige muziek vind ik veel erger.

Zelva schreef:
Moet ik dan nóg weer vroeger komen om toch ergens te kunnen eten als de reclames toevallig erg kort blijken te zijn.

Verzin een list, zou ik zeggen. Maar maak het jezelf niet te moeilijk.

Maar die ergernis is er al.

De ergernis zit in jouw hoofd.

Ik zie niet in waarom ik iedere keer een hele avond zou moeten uittrekken om één filmpje te bekijken.

Doet hoeft ook helemaal niet. Kwestie van zorgvuldig kiezen.

Ideale situatie zou zijn: lekker thuis eten, naar de bios, film begint na een kwartiertje, 2 uurtjes later lekker weer naar huis.

Afgezien van het feit dat de meeste films langer dan die 2 uur zijn, en ik zelf graag de trailers zie: zo ziet een bioscoopbezoek bij mij er dus ongeveer uit.

En als je dan echt een keer zin hebt in een hele avond vermaak, dan kun je dat er zelf van maken. Het moet geen verplichting zijn.

Dat is het niet, dat maak jij ervan.

Prijs voor een kaartje: Ongeveer 7,5 tot 8,5 euro.

Prijs is dus bijna hetzelfde als in de Pathés in Amsterdam. Iets zegt me dat de vierkante meterprijs hier wat hoger is.
Maar als ze het kunnen doen, heel graag lovenswaardig. Stuur Pathé een mail met de suggestie.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:04 uur

geplaatst: vandaag om 22:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.