menu

Film / Algemeen / Reclame in de bioscoop

zoeken in:
Naast het grote pauzeprobleem, erger ik me ook altijd weer aan die ellelange reeks reclames die voorbijkomt.
Zouden ze na al die jaren nou nog steedws niet door hebben dat niemand naar die krengen kijkt.

In de States heb je geen reclame voor de film. Een aantal trailers en daarna gelijk de film.

Wat is jullie mening:
. reclames
. geen reclames en € 0,50 meer betalen voor een kaartje.

Aangezien je normaal bij het naar de bioscoop gaan toch enige tijd voor de film begint al in de zaal plaatsneemt (ik in ieder geval wel), zie je toch vijf a tien minuten naar een groot zwart scherm te kijken. Wat maakt het nu uit of daar niets te zien is, of er reclames te zien zijn of dat er trailers te zien zijn? Bij reclames/trailers is er in ieder geval iets te zien, dus dat is dan alleen maar een voordeel. Ik zie niet in wat daar het bezwaar tegen zou zijn.

Yak
Ik vind de reclames niet zo'n groot probleem. Kun je nog even lekker ouwehoeren met je vrienden zodat dat tijdens de film niet meer hoeft. Of het spelletje 'raad de reclame' doen.

Ik moet het maar nooit hardop zeggen omdat ik anders misschien mensen op ideeën breng, maar ik dank de lieve God op mijn knieën dat ze de film tussendoor niet pauzeren om er even wat reclames tussendoor te gooien, op het moment dat de reclamemakers weten dat de hele zaal vol aandacht naar het scherm zit te staren. Midden in een actiescène.. POP! Drink Coca-Cola! Rook Marlboro! En vervolgens pauze.

Dat zou ik er wel voor over hebben!

Herald
Naast het grote pauzeprobleem, erger ik me ook altijd weer aan die ellelange reeks reclames die voorbijkomt.
Zouden ze na al die jaren nou nog steedws niet door hebben dat niemand naar die krengen kijkt.

Nou de grap is dat mensen juist naar die reclames kijken omdat er verder niks anders is. Je kan er niet omheen, een groot beeld, veel geluid. Knappe jongen die de reclames niet opmerkt.

Absoluut. Nog wel meer ook.

neo (crew)
op zich heb ik geen problemen met de filmtrailers en de dolby filmpje. maar de reclame kan me toch wel irriteren, omdat altijd mensen zitten mee te praten met de reclames. daarom vind ik een filmhuis zo goed: alleen 2 of 3 trailers en dan begint de film.

op zich heb ik geen problemen met de filmtrailers en de dolby filmpje.

Wow, correctie, GEEN commercials, maar zeker WEL trailers (liefst een stuk of 5).
Die dolby leaders, tsja och, als ze leuk zijn. Maar draaien die nog ergens dan?

neo (crew)
(quote)

Wow, correctie, GEEN commercials, maar zeker WEL trailers (liefst een stuk of 5).
Die dolby leaders, tsja och, als ze leuk zijn. Maar draaien die nog ergens dan?

die dolby filmpjes draaien ze nog steeds bij de commericiele films. niet meer in arthouse theaters dacht ik.

Ik zie ze nimmer bij de Pathe's in het Amsterdamse.

snapt iemand wat de bedoeling is van die dolfijen met dat ijsje?

ik heb niet zo'n moeite met reclame voor de films. kun je inderdaad nog ff ouwehoeren met je gezelschap. liever zou ik een stuk of 5 trailers zien. het nadeel van reclame is wel dat wanneer je vaak naar de bios gaat, ze vrij snel saai worden.

Reclame filmpjes: Ik kan zonder maar nog wel te verdragen. Hoort er een beetje bij. Een aanloopje, zeker bij een film waar ik lang naar heb uitgekeken.

Dia-reclame: Reclame op zijn ergst. Dan liever wat bewegende beelden. Volgens mij ook totaal ineffectief. Hoe wel deze wel weer makkelijker te negeren is.

Trailers: Graag!

ik ben waarschijnlijk een uitzondering, maar ik haat trailers. Ik kijk er echt nooit naar. De meeste geven teveel weg van de film.

Ik kijk liever blanco naar een film.

neo (crew)
je kan het niet vaak genoeg zeggen heh petey

Yak
petey schreef:

Same here, Petey, en dat met de nodige uitroeptekens. Wanneer ik van verschillende mensen hoor dat een bepaalde film heel goed moet zijn, dan mijd ik bijna panisch elk ander gegeven over de betreffende film. Momenteel is Donnie Darko, door velen op deze geweldige site geroemd, zo'n kandidaat. Ik weet niks van deze film, en wil het ook niet weten, behalve dat hij heel goed moet zijn.

petey schreef:

ik ben waarschijnlijk een uitzondering, maar ik haat trailers. Ik kijk er echt nooit naar. De meeste geven teveel weg van de film.

de meeste fils waar trailers voor draaien zijn films waarvan je de trailer niet hoeft te hebben gezien om het einde te voorspellen.

trailers kunnen mij juist enthousiast maken voor een film die ik best zou willen zien. andersom gebeurt het ook wel 's dat ik op video nog wel leuke films zie, die ik in de bioscoop links had laten liggen omdat de trailer me niet aan stond.

het mes snijdt dus aan twee kanten.

Hier (in Amsterdam) is er geloof ik nergens meer pauze tijdens de film. In elk geval niet in de grote bioscopen.

En voor de film? Ach, het hoort erbij. Ik denk trouwens dat een kaartje wel meer dan vijftig cent duurder zou worden zonder reclame. En reclame hoort nu eenmaal ook gewoon bij onze maatschappij, voornamelijk door reclame krijgen merken naamsbekendheid en dan is het weer "cool" of "hip" om die dingen te bezitten.

Ik erger me ook meer aan trailers, je ziet vaak echt te veel van de film. Gewoon niet leuk meer.

In cinecenter is nog altijd een pauze, heel irritant, omdat daar nu juist vaak goede films draaien.
Wat die bioscoop reclame betreft, het is me opgevallen dat mensen er echt rekening mee houden tegenwoordig, veel mensen komen nog tijdens de reclame binnen. Gevolg is dat tijdens een festival, waar geen reclame voor de films zit veel mensen te laat komen. Dit viel me vooral op tijdens het Festival vd Fantastische Film.

In Film > Algemeen > Voeren andere bioscopen hetzelfde "smijt de bezoeker dood met reclame beleid" als CINEWORLD in Beverwijk?:

Ik vroeg mij af of andere bioscopen net zoveel reclame voor de film hebben als Cineworld in Beverwijk.
Ik kan het mij haast niet voorstellen aangezien deze bioscoop zoveel reclame voor de film doet dat het gewoon zeer klant onvriendelijk wordt.
Ik heb de tijd helaas niet opgenomen maar het is toch zeker wel een kwartier denk ik.

Allereerst heb je de regionale reclame van verschillende winkels/diensten uit de regio waar de bioscoop staat.
Dit zijn stilstaande reclame boodschappen.

Vervolgens heb je de normale commercials van de grote merken zoals Heineken etc...

Daarna krijg je de trailers (maar dit is leuk)

Ik ga niet heel vaak naar de bioscoop, maar ik wordt het echt spuugzat op de manier hoe er met DIK betalende klanten wordt omgegaan op deze manier.
Je gaat iemand niet naar zulke lange reclame blokken laten kijken. Natuurlijk snap ik dat het een bron van inkomsten is voor de bios, maar gezien het feit dat een bioscoop kaartje hier 8,50 - 9,50 kost
(en daarmee tot de duurdere bioscopen van Nederland behoort, de duurste is Pathé Tushinski in Amsterdam met 10 euro, dit scheelt dus niet zoveel.
Bron: 404 / Vara Kassa - kassa.vara.nl

Vindt ik het zeer ongepast om dit te doen.
Een paar commercials en daarna wat trailers is niks mis mee, maar wat ze nu doen is gewoon absurd.

Daarbij heb ik ook zoiets van "wat nou als je zeer regelmatig de bioscoop bezoekt... dan wordt je toch gillend gek..." en je kaartjes moeten bij reserveren 30 min. van te voren worden opgehaald dus je kan ook niet later de zaal binnenstappen.
Al denk ik dat je niet eens een kwartier later de zaal mag binnenstappen...
(maar met dit "smijt de bezoekers dood met reclame beleid" krijg je toch wel de neiging om gewoon standaard
een kwartier later binnen te lopen.

Nogmaals, de exacte tijd weet ik niet. Twee vrienden van mij dachten toch zeker wel langer dan een kwartier (tussen een kwartier en een half uur) maar dit weet ik niet zeker... het voelt in ieder geval als UREN....

Mijn vraag is of meer bioscopen dit achterlijke (kan er geen netter woord voor verzinnen) beleidt voeren en zo ja, wat jullie mening daarop is.

Want Cineworld in Beverwijk is een prachtbioscopen met megaschermen, heerlijke stoelen, goede beenruimte etc...
Maar ik vindt dit beleidt echt achterlijk (misdadig zelfs, en dan ook nog eens 9,50 voor een bioscoop kaartje vragen...)

Bij Pathé Eindhoven begint de film pas 25 minuten nadat de eerste dia-reclame verschijnt. Dat is ongeveer 19 minuten pure reclame en nog eens 6 minuten aan van die trailers waarin je de hele film al hebt gezien.

jerryv schreef:
Ik vroeg mij af of andere bioscopen net zoveel reclame voor de film hebben als Cineworld in Beverwijk.

Hier in Amsterdam meestal een commercial of 5, 6 en maximaal 4 trailers. De gemiddelde trailer duurt net iets langer dan 2 minuten. De commercials zelden meer dan een minuut. Ik zie hier nooit meer diarree-klamee.

ik wordt het echt spuugzat op de manier hoe er met DIK betalende klanten wordt omgegaan op deze manier.

Niets weerhoudt jou als dikbetalende klant ervan een kwartiertje later naar binnen te gaan.
Natuurlijk snap ik dat het een bron van inkomsten is voor de bios, maar gezien het feit dat een bioscoop kaartje hier 8,50 - 9,50 kost

Ze zullen het dus wel nodig hebben om kaartjes voor dat bedrag te kunnen verkopen.
"wat nou als je zeer regelmatig de bioscoop bezoekt...

Iedereen die regelmatig de bios bezoekt weet dat-ie niet te vroeg naar binnen moet gaan. Gewoon net op tijd voor de trailers (al moet je dat op deze site ook niet hardop zeggen).

je kaartjes moeten bij reserveren 30 min. van te voren worden opgehaald dus je kan ook niet later de zaal binnenstappen.

Ik reserveer zelden. Enkel als ik denk dat het nodig is, en dan zorg ik dat ik me ergens drie kwartier kan vermaken. Heel (heeeeeeeeel) soms is er een gezellige foyer, anders in een nabijgelegen café.

Al denk ik dat je niet eens een kwartier later de zaal mag binnenstappen...

Nog nooit gehoord dat dat niet mocht. In sommige bioscopen mag je na aanvang van de hoofdfilm niet meer naar binnen.

Want Cineworld in Beverwijk is een prachtbioscopen met megaschermen, heerlijke stoelen, goede beenruimte etc...

En dat kost dus allemaal.

Overigens niets mis met het indienen van een klacht bij het management als je vindt dat de reclame te lang duurt. Maar er zijn toch echt goede manieren te verzinnen om deze ergernis in de toekomst te voorkomen.

moviefreak#1 schreef:
Bij Pathé Eindhoven begint de film pas 25 minuten nadat de eerste dia-reclame verschijnt. Dat is ongeveer 19 minuten pure reclame en nog eens 6 minuten aan van die trailers waarin je de hele film al hebt gezien.
Inderdaad, viel me de laatste keer bij Lord of War wel heel erg op in Pathé Eindhoven.

Ik denk dat je nog zuinig bent geweest met die 19 minuten, want de film begon bij ons ruim 35 (!) minuten na de vermelde aanvangstijd. Ronduit belachelijk... ik stoor me hier ook uitermate aan!

Kwestie van het kassapersoneel vragen hoe laat het voorprogramma eindigt en de hoofdfilm begint. Die zijn daar over het algemeen zeer hulpvaardig in.

Drie of vier reclames voor de film begint en het gebruikelijke "zet je mobieltjes uit". Vind ik zelf wel meevallen en niet hinderlijk, zo heb je nog even tijd om goed in te schatten of je nog even popcorn kan halen of even naar de WC kan gaan voor de voorstelling.

Ik vind het gewoonlijk wel mee vallen. 5 minuten reclame, 5 minuten trailers. Het kan erger. Alleen bij King Kong vonden ze het blijkbaar nodig om eerst een half uur trailers te laten zien.

Het is gewoon zo dat als je een goede plaats wilt hebben , dan moet je op tijd binnen zijn. Zelfs nog vóór de reclames beginnen. Als je dan een film als King Kong gaat bekijken van 3 uur en je ook nog eens door een half uur reclame heen moet worstelen is dat gewoon te lang zonder pauze. In elk geval voor kettingrokers als ik

Maar dit even terzijde

Wij krijgen een stoel toegewezen en pas als het heel rustig is (zoals bij The Notebook afgelopen oktober) kan je ergens anders gaan zitten, maar normaal zit je gewoon op de plek die je via het kaartje toegewezen word. Als je reserveert krijg je de bovenste, ben je laatste dan krijg je de onderste, simpel.

Zoals in dit topic te lezen is zijn er bioscopen bij die 25 min. aan reclame hebben.
Reclame tijdens de pauze zou natuurlijk een geweldige oplossing zijn... diegene die niet richten de popcorn e.d. gaan hebben dan nog wat te zien in de zaal.
Maar dit zal wel niet zo aantrekkelijk zijn als voor dat de film begint...)

Ik blijf er in ieder geval bij dat het geen stijl is.
En helemaal als een bioscoop zo verschrikkelijk duur is.

Jerryv

Gast
geplaatst: vandaag om 22:15 uur

geplaatst: vandaag om 22:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.