menu

Film / Algemeen / IMAX

zoeken in:
RWL
Weet iemand waar de dichtsbijzijnde (vanaf Rotterdam gezien) Imax bios is? Of waar ik die info zou kunnen vinden?

neo (crew)
In Den Haag zit er nog eentje al betwijfel ik of ze daar buiten natuurfilms wat anders vertonen. Dus het zal denk ik Belgie worden. Dus die metalen krengen zie je niet in Nederland

Yak
Hier het programma van het Omniversum in Den Haag. Voornamelijk beessies en oerwoud en zo. Al lijkt Forces of Nature me wel erg gaaf.

RWL
Ok, dat het op z'n minst belgie zou gaan worden, wist ik al. Ik verwacht niet dat ze bij het Omniversum nog een Hollywood Bockbuster gaan draaien.

Heeft er iemand info over Imax in Belgie?!

Vandaag in de Daily Tiger:

Amsterdam krijgt Imax-theater

Pathé en Imax gaan in de Pathé ArenA in Amsterdam een Imax-bioscoopsysteem installeren. Het wordt de enige bioscoop in Nederland die Imaxbioscoopfilms kan vertonen. Het programma zal bestaan uit gewone en 3D-projecties. Imax en Pathé denken dat het project een groot succes wordt. ‘Imax heeft als distributieplatform voor grote Hollywood-films wereldwijd indrukwekkende resultaten opgeleverd’, zegt algemeen directeur Lauge Nielsen van Pathé Nederland. Hij verwacht met The Imax Experience meer bezoekers naar de multiplex bioscoop te trekken. De Imax-bioscoop opent in de lente. In Rotterdam was eerder jarenlang een Imax-Theater gevestigd. Dat werd gesloten wegens gebrek aan belangstelling. (BN)

neo (crew)

Tja, in Rotterdam wonen nu eenmaal geen filmliefhebbers.

is een imax bios zo'n bioscoop met een onwijs groot scherm helemaal om je heen net als in het omniversum?

lijkt me wel gaaf om daar een gewone normale film op te zien in plaats van een natuurfilm...

Art
Ik las op teletekst dat ze in de Pathe Arena een IMAX-scherm gaan plaatsen. Dat is toch wel positief nieuws

Volgend jaar het IFFA dan maar?

Ik ben voor.

RWL
Wanneer openen ze dat Imax theater dan? Hopen maar dat ze Robots nog gaan uitbrengen daar...

Belgie is ook al geen optie en duitsland heb ik geen zin in om naartoe te gaan. Yuk, dan maar de gewone bioscoop experience voor zover dat in deze tijd nog een experience is...

Heb jij even mazzel.
" Films die Pathé dit jaar vertoont, zijn Robots: the IMAX Experience en Charlie and the Chocolate Factory."

RWL
Whoohooo, thanks voor de info Zavo.
Mijn dag is weer goed .

MFEO
RWL schreef:
Weet iemand waar de dichtsbijzijnde (vanaf Rotterdam gezien) Imax bios is? Of waar ik die info zou kunnen vinden?

In Rotterdam zelf. Pathe Schouwburgplein

Wat is het verschil tussen iMax en 3D?

benthe schreef:
Wat is het verschil tussen iMax en 3D?

Zou ik ook willen weten..

Is het hetzelfde als 3D, want ik vond dat een DRAMA. Met een zonnebril op... Moet je bij IMAX ook een zonnebril op doen dan??

neo (crew)
Is er trouwens een goede bron voor IMAX films die in het verleden in Nederland gedraaid hebben? Ik heb er vast tientallen gezien in het Rotterdamse IMAX-theater, maar kan een boel titels aan de hand van aantekeningen in oude schriftjes niet meer terugvinden.

Hier staat wat uitleg over het verschill tussen RealD en IMAX 3D:
RealD vs. IMAX 3D | Facebook

Interessant filmpje over IMAX naar aanleiding van de release van TDKR:

YouTube - The Dark Knight Rises Premieres in IMAX at Liberty Science Center

Eigenlijk schandalig, maar ik heb nog nooit een film in IMAX gezien, binnenkort moet het er maar eens van komen, al moet ik er een stuk voor reizen. Maar wat ik wilde weten, wat is het nu precies? Is het gewoon simpelweg een scherm met een groter oppervlak? En wat zijn de gevolgen voor de kijkervaring? Ik hoor het graag!

In Film > Algemeen > IMAX in Nederland:

Ik vind het moeilijk hier exacte info over te vinden.
Maar welke IMAX zaal van Pathé is 70mm, dus NIET digitale project? Ik heb gehoord in Den Haag.

Nederland heeft geen 70mm IMAX zaal voor zover ik weet. Pathé Spuimarkt (Den Haag) heeft in elk geval een digitale projectie op het IMAX scherm.

IMAX Finally Realizes Audiences Don't Want 3D Movies.

Blij om te lezen. Ik hoop dat we binnenkort helemaal verlost zijn van dat onnodige 3D en de toeslagen. Het was een leuke gimmick, maar op een paar films na is het effect werkelijk te verwaarlozen.

Zwolle84
Ik vrees alleen wel dat de 2D-films/biosabonnementen in prijs zullen stijgen als deze toeslag helemaal wegvalt. Minder inkomsten zal geen optie zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:31 uur

geplaatst: vandaag om 13:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.