menu

Film / Algemeen / Na het filmscript

zoeken in:
zoe
ik heb een scenario voor een kortfilm geschreven en zou dit nu ook verfilmd zien worden. Kan iemand mij wat tips, namen of i.d. geven hoe ik hiermee veder kom?

Diesel
Stuur je script op naar Steven Spielberg zou ik zeggen.

Why not, give it a try..

Neem contact op met mensen (bijv. docenten) op een filmacademie. Misschien kunnen zij iets regelen, mocht je scenario weerzinwekkend goed zijn.

Mister_Pink
Of bruikbaar. Ik wil ook wel graag weten hoe scenaristen aan de bak komen. Ik schrijf zelf ook scenarios. Ik ben er nu met 2 bezig. Ze spelen zich gewoon af in amerika, en ik schrijf ze in het engels.

Of je gaat (naast de filmacademie) naar culturele centra (waar men die cursussen kan doen, zoals videocursus, fotografiecursus, muzieklessen, etc.), daar wil vast een docent je wel hulp bieden (misschien dat hij/zij connecties heeft...).

Edit: of een omroep. Ik weet bijvoorbeeld dat de NPS (www.nps.nl[/url]) jaarlijks prijzen uitreikt voor de beste korte film en iedereen mag meedoen, misschien weten/hebben ze ook wel iets voor scripts? Kijk maar eens op de site binnen de NPS: http://www.omroep.nl/nps/dekor...

zoe
Alvast bedankt voor de reakties. Ik kan alvast wat sites bekijken. Iemand anders nog praktiche tips?

In De Site > Gebruikers > Scenario hand-over.:

Hallo allemaal,

De reden dat ik dit topic open is dat ik denk dat dit topic nog niet bestaat(Echt waar?) en héél handig kan zijn voor regisseurs die interesse hebben in korte film scenario's.

Simpel. Je eigen (Korte) film scenario's die jij zelf niet kunt verfilmen, maar wel heel graag verfilmd zou willen zien worden, kan je hier neerzetten en aan regisseurs overhandigen, die interesse hebben. Wie weet ontstaat er hier een goed scenarist/regisseur duo. Go your gang!

Overigens voor degene die interesse hebben zal ik binnenkort hier een paar korte film scenario's neerzetten van ongeveer 5 tot 6 bladzijden. Wat ongeveer neerkomt op 6-7 minuten film aangezien mijn korte film scenario's geen dialoog bevatten.

Groetjes,
Ali Esrail

Gast
geplaatst: vandaag om 18:04 uur

geplaatst: vandaag om 18:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.