menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

De Site / Gebruikers / Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:
Flat Eric schreef:
(quote)

Ja! Herkenbaar, echt irritant. Doet echt afbreuk aan de filmbeleving. Ik voel me dan als een vampier die verschrompelt in het licht.

Als het na de aftiteling is geen probleem.

Erger vind ik bij de Vue dat na de pauze de film begint terwijl licht nog aan is. Zou veel beter werken als er een dertig seconden klok in beeld komt. Licht dooft tijdens die periode. Iedereen z'n laatste ding gezegd heeft en dat dan de film verder gaat.

Filmpje: Bezoeker 'Star Wars' door het lint vanwege gebruik mobiele telefoon | Filmtotaal filmnieuws

Kan me die man goed voorstellen.

Mensen die hun telefoon gebruiken tijdens de film is wel onderhand mijn ergernis nr 1 aan het worden. Even snel de tijd bekijken of 2 seconden een app lezen is nog niet zo erg, maar lui die lekker rustig gaan appen of instagrammen, pfff.

Bij Knives Out zat een gast de eerste minuten met z'n laptop open. Waar zit je dan met je hoofd? Aandacht te kort? Nou, bij deze krijgt hij het.
Ik had bijna het gevoel dat we met een über-hipster te maken hadden die het zat was om met z'n lotgenoten in de coffee bars te hangen en daarom bedacht had om het bioscoop publiek eens lekker te jennen.

Hij zat voor mij in een hoek waar ik weinig last van had, maar na enkele minuten wees z'n achterbuurman hem er toch snel op om even z'n laptop weg te stoppen. Hulde.

nummer2 schreef:
Hij zat voor mij in een hoek waar ik weinig last van had, maar na enkele minuten wees z'n achterbuurman hem er toch snel op om even z'n laptop weg te stoppen. Hulde.

Überhaupt dat je bij jezelf bedenkt een laptop mee te nemen naar een bioscoop snap ik al niet...

Hou dan gewoon de lichten aan in de bioscoop. Thuis ga je toch ook niet in het donker zitten?

Joy4ever schreef:
Hou dan gewoon de lichten aan in de bioscoop. Thuis ga je toch ook niet in het donker zitten?

Jawel...

Inderdaad. Thuis heb ik altijd een zaklantaarn bij de hand om de toetsen op de afstandsbediening te kunnen zien als ik film kijk en moet pauzeren o.i.d.
Gewoon gordijnen dicht, en lichten uit.

Ik verduister het wel wat, zeker als het licht is, inderdaad

Het kan wel eens discussie opleveren thuis. Sfeer verlichting vs bioscoop duisternis...

horizons schreef:
Het kan wel eens discussie opleveren thuis. Sfeer verlichting vs bioscoop duisternis...

Ja, bekende discussie. Alleen dan gaat het tussen bioscoop duisternis en alle lampen aan. De middenweg is in ieder geval het licht boven de tv uit en de verlichting een paar meter verderop aan. Echt blij ben ik niet met het licht aan, maar soms is het geven en nemen in het leven. Zeker als je bedenkt dat huren in je eentje heel lastig is momenteel...

Als ik thuis film ga kijken verduister ik het ook wel ja. Nog wel ergens een lampje aan, maar ga zeker niet in het volle licht zitten.

Wat ik in de bioscoop wel irritant vind is mensen die de zaal al binnenkomen voor de volgende film, terwijl de aftiteling van de vorige (waar ik dan nog zit) nog niet voorbij is.

En mensen die hun zooi niet meenemen. Als je het mee kunt nemen, kun je het toch ook weggooien?

Shadowed schreef:
Misschien omdat je altijd naar voren zit? Ik zit altijd redelijk ver naar achteren, dus dan valt het toch wel extra op. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen, misschien raak ik wat sneller afgeleid.
herman78 schreef:
Ik zit meestal iets voor het midden. Dus het zou inderdaad kunnen dat ik het daardoor niet zie inderdaad.

Late reactie, maar ik zat een paar weken terug in deze zaal bij Parasite en toen viel dat raam mij ook op. Maar het heeft mij eigenlijk geen moment gestoord. Ik vond het juist wel mooi zelfs.

Zal wel aan mij als persoon liggen dan. Ik heb al meerdere keren in KINO gezeten, krijg er met de tijd minder last van.

Van de week bij 1917 zit ik naast een of andere goochem met zo'n mega bak popcorn waar ze half West-Afrika de winter mee door kunnen helpen. Vanaf zijn eerste hap is zijn hand onophoudelijk heen en weer die bak in gegaan waarbij hij er een sport van maakte steeds de onderste maiskorrels op te zoeken waardoor ik behalve zijn gesmak ook naar zijn gegrabbel moest luisteren. Bloed irritant. Klein voordeel van zijn honger was dat ie met een minuut of 20 de bodem had bereikt. Maar liever dat ie tijdens de reclame was begonnen en niet bij het begin van de film. Het verpestte toch een klein beetje die waanzinnige cinematografie van Mendes in die loopgraven.

schram101 schreef:
Van de week bij 1917 zit ik naast een of andere goochem met zo'n mega bak popcorn waar ze half West-Afrika de winter mee door kunnen helpen. Vanaf zijn eerste hap is zijn hand onophoudelijk heen en weer die bak in gegaan waarbij hij er een sport van maakte steeds de onderste maiskorrels op te zoeken waardoor ik behalve zijn gesmak ook naar zijn gegrabbel moest luisteren. Bloed irritant. Klein voordeel van zijn honger was dat ie met een minuut of 20 de bodem had bereikt. Maar liever dat ie tijdens de reclame was begonnen en niet bij het begin van de film. Het verpestte toch een klein beetje die waanzinnige cinematografie van Mendes in die loopgraven.

Zit je nou te klagen omdat iemand in "de ruimte bij uitstek waar popcorn genuttigd wordt" popcorn zit te nuttigen?
En de hele zaal was gevuld, je kon niet zelf even ergens anders gaan zitten?

Graaf Machine schreef:
(quote)

Zit je nou te klagen omdat iemand in "de ruimte bij uitstek waar popcorn genuttigd wordt" popcorn zit te nuttigen?
En de hele zaal was gevuld, je kon niet zelf even ergens anders gaan zitten?

Niet helemaal; wel vanwege het geluid wat ie er bij maakte. En nee, het was de eerste dag dat de film draaide en de zaal zat vrijwel vol. Ik had de beste plaatsen gereserveerd een aantal dagen van te voren dus vond de voorste rij op het hoekje ook niet echt een goed alternatief.

Ik las zonet in de filmtopic van 1917 dat men in Kinepolis (Nederland?) midden in de film het aandurft om een break in te lassen?
Ik schrik me een bult en dat voor een film van amper 119 minuten. En dan voor dit soort film met dit vrij unieke montagegebruik zelfs schandelijk!

Is dat gebruikelijk? Want ik ga zelden een Kinepoliscomplex binnen, afgelopen twee jaar alvast niet meegemaakt.

Fisico schreef:
Ik las zonet in de filmtopic van 1917 dat men in Kinepolis (Nederland?) midden in de film het aandurft om een break in te lassen?
Ik schrik me een bult en dat voor een film van amper 119 minuten. En dan voor dit soort film met dit vrij unieke montagegebruik zelfs schandelijk!

Is dat gebruikelijk? Want ik ga zelden een Kinepoliscomplex binnen, afgelopen twee alvast niet meegemaakt.

In de Vue ook. Had ze nog wel gemaild of ze aan hun dogmatische beleid vasthielden (iets anders verwoord overigens) van een pauze in de film. Geen reactie gehad. Wel een pauze.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.