menu

Film / Algemeen / Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:
Sci-fi films uit de jaren 50 en 60 die ik heb gezien, cross-check ze met je eigen films zou ik zeggen...

Gamera tai daiakuju Giron (1969) 1 2.5
Moon Zero Two (1969) 5 2.9
2001: A Space Odyssey (1968) 7 8.3
Barbarella (1968) 5 5.4
Kaijû sôshingeki (1968) 4 6.1
Mighty Jack (1968) (TV) 1 1.3
Night of the Living Dead (1968) 5 7.9
Planet of the Apes (1968) 7 7.9
Daikaijû kuchu kessan: Gamera tai Gyaosu (1967) 2 2.5
Frankenstein Created Woman (1967) 6 6.2
You Only Live Twice (1967) 5 6.9
Daikaijû kessen: Gamera tai Barugon (1966) 5 2.6
Fantastic Voyage (1966) 4 6.7
Gojira, Ebirâ, Mosura: Nankai no daiketto (1966) 4 3.8
Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966) 7 2.3
Women of the Prehistoric Planet (1966) 3 2.0
Daikaijû Gamera (1965) 6 2.8
First Men in the Moon (1964) 6 6.5
Santa Claus Conquers the Martians (1964) 2 2.5
The Crawling Hand (1963) 2 2.3
The Day Mars Invaded Earth (1963) 6 4.5
The Slime People (1963) 3 1.8
The Day the Earth Caught Fire (1961) 7 7.2
Voyage to the Bottom of the Sea (1961) 7 5.9
Schweigende Stern, Der (1960) 5 3.3
The Time Machine (1960) 8 7.5
Journey to the Center of the Earth (1959) 5 6.9
Plan 9 from Outer Space (1959) 8 3.4
Teenagers from Outer Space (1959) 4 2.9
Earth vs the Spider (1958) 5 2.6
Momia azteca contra el robot humano, La (1958) 2 1.8
Teenage Cave Man (1958) 4 2.3
Teenage Monster (1958) 2 2.6
The Trollenberg Terror (1958) 6 3.9
20 Million Miles to Earth (1957) 4 6.3
The Amazing Colossal Man (1957) 3 3.6
The Black Scorpion (1957) 7 3.8
The Brain from Planet Arous (1957) 5 4.6
The Incredible Shrinking Man (1957) 7 7.6
Earth vs. the Flying Saucers (1956) 5 6.1
Invasion of the Body Snatchers (1956) 8 8.0
It Conquered the World (1956) 6 4.5
Bride of the Monster (1955) 3 3.3
Day the World Ended (1955) 5 5.2
King Dinosaur (1955) 2 1.5
Tarantula (1955) 8 6.4
Killers from Space (1954) 2 3.0
Them! (1954) 8 7.4
The Beast from 20,000 Fathoms (1953) 6 6.4
Cat-Women of the Moon (1953) 3 2.4
Project Moon Base (1953) 3 2.2
Robot Monster (1953) 4 3.4
The War of the Worlds (1953) 8 7.2
The Day the Earth Stood Still (1951) 8 8.1
Lost Continent (1951) 4 2.5
Rocketship X-M (1950)

En voor m'n volledige lijst: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=1515266

Hope this helps, want ik ben ook wel benieuwd aan het worden...

Ik heb nog een vage herrinering van een film. De 3de wereldoorlog breekt uit en een groep jongeren gaan zich in de bergen verschuilen. Ik weet nog dat ze zich bevoorraden in een tankstation, vertellen hun plan aan de uitbaters ( een oud koppel) en vragen of ze niet mee willen gaan. Uiteindelijk blijven ze in hun zaak. Ik weet nog dat "de vijand" in de heuvels zit en dat 1 van de jongeren de generaal beschiet met een zelfgemaakte pijl en boog.

Mug
Video-klassieker Red Dawn.

Ik zoek een nl talige film.
Het verhaal gaat als volgt: Een player versiert een meisje, hij heeft haar alles wat ze wil: gsm, juwelen, ...
Maar als hij eenmaal geld tekort heeft, laat hij zijn lief seks hebben met andere mannen in ruil voor geld.

Iemand?

In de kast heb ik nog een film staan over kabouters, hij heet "de kabouters" maar nergens hier kan ik hem vinden. het heeft niks met kabouter plop te maken

Ik zoek de titel van deze:

Het gaat over een overval/ roof op een soort kantoor (laag, breed gebouw)met een grote parkeerplaats er voor. Ze komen uiteindelijk door het plafond heen meen ik.

Op het eind moet een blinde in een busje naar dat gebouw toe rijden en die "bounct" dan over dat parkeer terrein heen omdat ie overal dwars doorheen rijdt. Vaak op tv geweest volgens mij.

Dank.

ja sneakers super film

ik heb ongeveer tien jaar geleden een bepaalde film gezien in een cinema-café. helaas herinner ik me er bitter weinig van. slechts 1 markante scène is blijven hangen. er is een shot loodrecht op een verlichte kamer. een dame met kort haar en in een wit nachtkleed wandelt traag in beeld (mss een trap af), draait haar hoofd en kijkt met grote, holle ogen recht naar de camera, met een akelige, ietwat veroordelende blik (naar de tegenoverliggende kamer, waar, als ik me niet vergis, een kind zit.. dochter mss?) ik herinner me niet of het bekende acteurs waren, geen jaartal en zelfs niet het land van herkomst. de film kan zowel van de jaren '70 als van begin jaren '90 zijn. ik schat wel eerder '70. hopelijk heeft iemand enig idee. alle tips zijn welkom.

Hallo daar! Ik ben nieuww hier en gelijk een vraag!

Een tijd geleden heb ik op tv een film gezien die ik graag nog een keer wil zien. Het gaat over een groep mensen (soldaten) die zichzelf hebben ingesloten in een bunker, omdat de buitenwereld (verlaten steden in een woestijnachtige omgeving) overgenomen is door robots, in de film is er ook een meisje, eigenlijk is dit meisje ook een robot. de robots zijn wat ik er nog van weet een soort spinnen, op een gegeven moment komen deze robots ook de bunker binnen...

Het is echt lang geleden dat ik deze film heb gezien, en ik weet ook echt niet meer of het nou een goede film is of niet maar ik zou hem graag nog een keer gaan huren! dus als iemand mij kan helpen... heel erg bedankt!

Marin0s

klinkt als screamers (1995)

Yess dat is hem...bedankt voor het snelle antwoord!!!

meutbal schreef:
ik heb ongeveer tien jaar geleden een bepaalde film gezien in een cinema-café. helaas herinner ik me er bitter weinig van. slechts 1 markante scène is blijven hangen. er is een shot loodrecht op een verlichte kamer. een dame met kort haar en in een wit nachtkleed wandelt traag in beeld (mss een trap af), draait haar hoofd en kijkt met grote, holle ogen recht naar de camera, met een akelige, ietwat veroordelende blik (naar de tegenoverliggende kamer, waar, als ik me niet vergis, een kind zit.. dochter mss?) ik herinner me niet of het bekende acteurs waren, geen jaartal en zelfs niet het land van herkomst. de film kan zowel van de jaren '70 als van begin jaren '90 zijn. ik schat wel eerder '70. hopelijk heeft iemand enig idee. alle tips zijn welkom.

de scène is overigens traag, maar intens. daarom vast dat ik me die net herinner.

ik zoek een film, juist

het speelt zich af in WO2. En het is kerstmis. Het gaat over een aantal amerikaanse soldaten (4 dacht ik) die de oorlog zat zijn. De duitsers die een eindje verder zitten zijn de oorlog echter ook zat. Op een gegeven moment word er met sneeuwballen gegooid en als ze vriendschap sluiten mag 1 van de 4 soldaten het niet weten.

op het einde worden de duitsers dan door die gast die het niet mocht weten in een hutje neergeknald

Ik weet het allemaal niet helemaal zeker maar volgens mij was het zoiets.

het is geen http://www.imdb.com/title/tt0424205/ de film die ik zoek ik als een stukje ouder

Martijnnn schreef:
ik zoek een film, juist

het speelt zich af in WO2. En het is kerstmis. Het gaat over een aantal amerikaanse soldaten (4 dacht ik) die de oorlog zat zijn. De duitsers die een eindje verder zitten zijn de oorlog echter ook zat. Op een gegeven moment word er met sneeuwballen gegooid en als ze vriendschap sluiten mag 1 van de 4 soldaten het niet weten.

op het einde worden de duitsers dan door die gast die het niet mocht weten in een hutje neergeknald

Ik weet het allemaal niet helemaal zeker maar volgens mij was het zoiets.

het is geen http://www.imdb.com/title/tt0424205/ de film die ik zoek ik als een stukje ouder

Ik heb geen idee hoor, maar speelt de film ook in Nederland? Want ik kan me zoiets herinneren en ik zoek die film dan ook. Op een gegeven moment wordt een dikkere blonde soldaat het huis uitgetrapt door de vader van het gezin waar hij verblijft. Of is dit totáál iets anders?

Hey mensen

m'n zusje en ik zoeken de titel van een film die we lang geleden gezien hebben.

Het gaat over een vulkaanuitbarsting. In de bossen rond de vulkaan woont een oud vrouwtje dat haar huisje echter niet wilt verlaten. Haar kleinkinderen gaan opzoek om haar in veiligheid te brengen. De mama van de kinderen gaat hen achterna. Ze gaan in een bootje maar door de vulkaanuitbarsting is het water zuur geworden en brandt het door het bootje. Om haar kleinkinderen op tijd op het droge te brengen springt de oma in het water om het bootje naar de kant te duwen. Ze raakt zwaar verbrand door het zure water.

Weet iemand welke film dit is?

Thx,

Tamke

Ik zoek een nederlandse film, ging geloof ik ook gangsters en drugs Etc. meer weet ik echt even niet.

Tamke schreef:
Hey mensen

m'n zusje en ik zoeken de titel van een film die we lang geleden gezien hebben.

Het gaat over een vulkaanuitbarsting. In de bossen rond de vulkaan woont een oud vrouwtje dat haar huisje echter niet wilt verlaten. Haar kleinkinderen gaan opzoek om haar in veiligheid te brengen. De mama van de kinderen gaat hen achterna. Ze gaan in een bootje maar door de vulkaanuitbarsting is het water zuur geworden en brandt het door het bootje. Om haar kleinkinderen op tijd op het droge te brengen springt de oma in het water om het bootje naar de kant te duwen. Ze raakt zwaar verbrand door het zure water.

Weet iemand welke film dit is?

Thx,

Tamke

Dante's Peak

P8rb schreef:
Ik zoek een nederlandse film, ging geloof ik ook gangsters en drugs Etc. meer weet ik echt even niet.

De Dominee?

Klopt! bedankt.

Dank u wel voor de supersnelle reactie!!

ik zoek een film , gaat over een alien!

er speelt een acteur in mee van Jurassic Park , hij speelt in alle 3 de delen mee en het is een man!

maar ik zoek juist een film dat hij naar een planeet gaat om een alien te slopen ofzo , en dat dan de geest van de alien in hem gaat!

wie weet dit raadsel?

gideonvdb
Torrez schreef:
ik zoek een film , gaat over een alien!

er speelt een acteur in mee van Jurassic Park , hij speelt in alle 3 de delen mee en het is een man!

maar ik zoek juist een film dat hij naar een planeet gaat om een alien te slopen ofzo , en dat dan de geest van de alien in hem gaat!

wie weet dit raadsel?
event horizon?

bedankt dat was em ja ..

MartineV
Hallo, ik werk in de videotheek en een klant was op zoek naar een film, maar ik heb geen idee welke ze bedoelt...

Het is een "the ring"achtige film over een jonge vrouw (bekende blonde actrice) die een huis heeft gekocht op een klif, of bij een klif en iets met een vuurtoren? En dan is er ook nog een meisje, kan aar dochtertje zijn dat van die klif af is gevallen ofzo? Iig ziet de vrouw in dat huis allemaal enge dingen enzo.

Heeft iemand enig idee welke film dit kan zijn?

Alvast bedankt!

kos
In The Fog woont een jonge vrouw in een soort vuurtoren geloof ik.

MartineV
ja, maar de verhaallijn komt niet echt overeen...

maar bedankt!

MartineV schreef:
Hallo, ik werk in de videotheek en een klant was op zoek naar een film, maar ik heb geen idee welke ze bedoelt...

Het is een "the ring"achtige film over een jonge vrouw (bekende blonde actrice) die een huis heeft gekocht op een klif, of bij een klif en iets met een vuurtoren? En dan is er ook nog een meisje, kan aar dochtertje zijn dat van die klif af is gevallen ofzo? Iig ziet de vrouw in dat huis allemaal enge dingen enzo.

Alvast bedankt!

Komt me wel bekend voor...

Is het toevallig die film dat die vrouw naar een afgelegen dorp gaat waar ze een huis huurt die al jaren leeg staat.
Tevens was er ook een vuurtoren waar een soort geest woont maar wel als een mens eruit ziet die had een moord gepleegd
aan het einde wordt die man vermoord klopt dat een beetje?

btw als het die film is die ik omschrijf moet je maar even tussen mijn stemmen zoeken. weet je toevallig het gerne?

MartineV schreef:

Alvast bedankt!

The Dark

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:13 uur

geplaatst: vandaag om 05:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.