menu

Film / Algemeen / Meerdere bioscoopbezoeken voor één film

zoeken in:
dominion
2x Avatar 3D .

Nog nooit dubbel gezien. Toen ik klein was had ik dat graag gewild, maar nu is 1x prima (als ik überhaupt ga, want dat gebeurt zelden)

2 keer naar Tangled, nu.

Reinbo
Dat deed ik vroeger erg vaak. Met name omdat de bios de enige plek was om films op de juiste manier te zien. Toen had je nog geen widesreen dvds en reuzachtige tv's. En een meesterwerk in 4:3 vhs kwaliteit op zo'n oude tv kijken was het niet echt voor mij....

Wild at Heart 10x
Platoon 7x
Big Trouble in Little China 5x
Prince of Darkness 5x
The Fly 5x
Expendables 4x
Inland Empire 3x
Fight Club 3x
E.T. 3x
Terminator 3x
Scarface 3x
Treasure of the four crowns 3D 3x
Body Double 3x
A Clockwork Orange 3x
Gremlins 3x
Conan the Destroyer 3x
Indiana Jones and the Temple of Doom 3x
The Thing 3x
Robocop 3x

En verder nog heel wat films 2x

2 keer naar Step Up 3D, verder geen enkele keer een dubbel bioscoopbezoek.

In mijn jongere jaren was het heel gewoon om leuke films vaker te gaan bekijken in de bioscoop.
Een tweede vertoning gewoon blijven zitten (voorstellingen waren doorlopend destijds) was gebruikelijk.
Meerdere bioscoopbezoeken per week (zelfde film) ook.
Vooral in de jaren zestig/ zeventig (de 'oertijd' voor de meeste MM users denk ik) reisde ik ook regelmatig per fiets, bus - of trein naar bioscopen buiten mijn eigen woonplaats, die mijn favoriete films vertoonden.

Zo heb ik bijvoorbeeld de Tarzan films (en dat zijn er nogal wat) ieder zeker tussen de vijf en 15 keer in diverse bioscopen gezien.
Daar had ik indien nodig ook barre fietstochtjes, bij abominabele weersomstandigheden, voor over.
Anderhalf uur over besneeuwde binnenwegen karren is daarbij ook al voorgekomen.
Soms in begeleiding van even gekke vrienden.
Dan viel de reis wat makkelijker.
Kletsnat van de regen, of doorgevroren zaten we vaak in de zaal.
Tegen de tijd dat je wat droger, of ontdooid was, was de film afgelopen en moest je de hele weg nog terug, haha.

Those were the days,

N.B.

Ik moet er misschien wel even bij vermelden dat films destijds veel langer in de bioscopen rouleerden dan tegenwoordig.
De populairste Tarzan films zijn bijvoorbeeld vanaf 1946 steeds beschikbaar gebleven, tot en met de jaren zeventig, en werden regelmatig her-vertoond omdat ze nog steeds publiek trokken.
Wanneer de kopieën tot op de draad versleten waren werden er nieuwe in roulatie gebracht.

dominion
Spy Kids 2x
Spy Kids 3D 2x
Harry Potter and the Goblet of Fire 2x

Toevalling twee keer naar The Hangover geweest, maar anders doe ik het eigenlijk nooit. Ga ook niet zo vaak naar de bioscoop.

speranza
Nog nooit gedaan.

Elineloves schreef:
2 keer naar Step Up 3D, verder geen enkele keer een dubbel bioscoopbezoek.

Vandaag voor de tweede keer naar Burlesque.

ace leader
Nog nooit gedaan..

Enkele die net in mij opkomen:

Mr. Nobody 2x
Pandoranin Kutusu ( Pandora's box ) 2x
Okuribito ( Departures ) 2x
Ajami 2x
Izgnanie 2x

Is toch gewoon geldverspilling?

Waarom is meerdere keren naar dezelfde film gaan geldverspilling? Zat mensen die elke week 3 dagen gaan stappen. Is dat toch even goed geldverspilling?

Zeker met een unlimited pas is het geen verspilling, hoor.

Of kijk jij je dvd's ook maar één keer?

alles is tegenwoordig geldverspilling, dus ik sta er niet van raar te kijken

Reinbo
AGE-411 schreef:
Is toch gewoon geldverspilling?

Vreemde gedachte waarom? Een film kan bij herziening toch ook vermaak bieden? Of luister jij ook maar een keer naar een cd?

Coraline en Alice in Wonderland.

Coraline zag ik eerst "normaal" in het filmhuis en ben ik later in een grotere bioscoop in 3D gaan zien. Bij Alice in Wonderland deed ik precies het tegenovergestelde.

Lijkt mij toch helemaal niet vreemd om een film twee keer in de bioscoop te zien, blijft toch een andere beleving dan thuis (voor mij althans, zullen hier en daar vast wel mensen zijn die met hun gigantische set inmiddels weinig verschil hebben).

Reinbo
Nee hoor, ik heb thuis een gigaset, maar voor het echte AV geweld moet je toch naar de bios.

Inglourious Basterds 2x
Verder zijn er geen andere films waar ik 2x heen ben geweest.

The Chronicles Of Narnia: The Voyage Of The Dawn Treader 3x
The Dark Knight 2x

Toevallig allebei dus evenveel keer in de cinema gezien als hun volgorde in een filmserie. Voor de rest geen enkele film meermaals in de cinema bekeken, al zou ik graag nog eens The Lord Of The Rings Trilogie op het witte doek willen terugzien. Bij mij moet er toch altijd een 4-5 tal weken tussen elke kijkbeurt tussen zitten. Dus 10 keer zal ik een film nooit bekijken, zou mijn budget ook niet toelaten.

Mio Nome È Nessuno, Il (1973)
Alien (1979)
C'era una Volta il West (1968)
Once upon a Time in America (1984)

Alleen Scary Movie 3 heb ik 2x gezien. Die vond ik toentertijd erg grappig. Nog steeds eigenlijk

Avatar 2x ( 1x in 3D en 1x 3D Imax )
LOTR Fellowship 2x
LOTR Two towers 2x
LOTR Return king 3x
Ik moet zuinig omgaan met bioscoopbezoek, financiele redenen.
Maar mocht ik nog eens ooit een unlimited pas kunnen aanschaffen......
Nu moet ik vaak films thuis bekijken terwijl ik ze graag in de bios zou zien.

Wat kost zo'n pas tegenwoordig? €18?

Klopt. Dat is toch een aardig bedrag voor een heel jaar.

wow, 18 eu. voor een jaar lang bioscoo's bezoekjes..

speranza
Geen enkele film vaker dan één keer in de bioscoop gezien.

Minotaures schreef:
wow, 18 eu. voor een jaar lang bioscoo's bezoekjes..
18 euro per maand.

lol.. zo zie je maar hoeveel ervaring ik met een bioscoop wel niet heb, het is inderdaad veel geld in een jaar.

Maar voor iemand die wekelijks naar de zalen gaat is het ideaal, zo'n prijs.

Tot nu toe:

2 x Step Up 3D
2 x Burlesque
2 x Scre4m.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.