menu

Film / Algemeen / Meerdere bioscoopbezoeken voor één film

zoeken in:
Avatar blinkt daarin wel uit bij mij, ben ik 4 of 5 keer heen geweest toen Verder kijk ik de Harry Potter films ook meestal wel meerdere keren in de bioscoop.

Edit: Sucker Punch ook 3x

Bij zoveel, recordhouder is altijd nog Space Jam met zes maal .

Tijd voor een herziening .

altijd maar 1 keer in bios

ET 10 keer

Octopussy min. 7 keer.

TRON (1982) 6keer

Jaws 3D 5 keer

Temple of Doom 5 keer

en nog een hele rits in de jaren 80 op zn minst 3 keer.

Ouders hadden een kroeg naast de bios

Titanic 4 keer
the mummy 3 keer
the mummy returns 3 keer
armageddon 2 keer
LOTR Return of the king 2 keer

Harry Potter 6 (gedwongen 2de keer)

waarom meer dan twee keer zien? ge kent de film toch

Ja, daar zie ik het nut ook niet van in the flash. Heb nog nooit een film twee of meer keer in de bioscoop gezien. Vroeger heel misschien, Space Jam, maar denk het ook niet.

the flash schreef:
waarom meer dan twee keer zien? ge kent de film toch
Zeg je dat ook tegen je vrouw/vriendin als ze weer sex wil ?

Ik ben net voor de derde keer naar The Artist geweest. Ik had hem al gezien ver voordat hij Bafta's of Oscars won en nu heb ik hem nog 2 keer gezien. Ik heb dit nog nooit eerder met een film gehad (normaal kijk ik nooit zo snel iets opnieuw) maar ik vind deze film zo geweldig! Ik kwam weer met een big smile de zaal uit. Ik kan niet wachten tot ik hem op Blu-Ray heb!

Nog nooit gedaan. Een bioscoop bezoek (met wat snacks en drinken) is al duur genoeg, ik ga dan niet naar hetzelfde nóg een keer.

Skycrawler
Het is lang geleden dat ik enthousiast ben geweest voor een film in de bioscoop. Jurassic Park, Star Wars Revenge of the Sith en Inglourious Basterds heb ik twee keer gezien, maar verder... .

Toevallig afgelopen zomer Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 twee keer gezien. Dat is, voor zover ik me kan herinneren, de enige film die ik vaker dan één keer in de bioscoop heb gezien. En het was het zeker waard.

Normaal ga ik nooit vrijwillig meerdere keren voor één film naar de bioscoop. Soms gebeurt het toevallig of moet ik met iemand mee die de film nog niet heeft gezien. Maar dit heb ik nog nooit gehad: Skyfall. Zo'n mooie film! Ik ben 'm al twee keer gaan zien in de bios en ik ben zelfs gepland om hem zondag voor de derde keer te gaan bekijken. Het is gewoon een geweldig goede film.
Tot nu heb ik deze films meerdere keren in de bios gezien:
- The Lion King 3D (2x)
- Harry Potter and the Half-Blood Prince (2x)
- Skyfall (2x, binnenkort 3x)

Alleen Les Misérables (2012) ben ik opzettelijk tweemaal gaan bekijken, vond het een genot zo op het grote scherm, en zo'n kans krijg je daarna niet zo snel meer.

Verder is het wel eens voorgekomen dat ik een film 2x in de bios heb gezien, omdat je dan met vrienden gaat die een film nog niet gezien hebben of zo, maar dat tel ik niet mee.

Best vaak.

Op het IFFR dit jaar in vierentwintig uur tijd Mama herkeken. Onlangs ook nog bij Jauja en Cemetery of Spelndor. En dat gaat nog wel vaker voorkomen dit jaar. Heb voor komend weekend Hard to be a God en The Revenant genoteerd.

Vorig jaar Upstream Color, Harmony Lessons, Lost River, Tokyo Story en Knight of Cups. In 2014: La Dolce Vita, After the Tone, Night Moves en Interstellar. En 2013: Spring Breakers, Post Tenebras Lux, The Grandmaster, Only God Forgives, To the Wonder en Museum Hours. 2012: Small Town Murder Songs, Drive, Essential Killing, Tyrannosaur, The Turin Horse, Sudoeste en L'envahisseur. 2011: Eternity (IFFR), Norwegian Wood, Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives en The Tree of Life vier keer in een paar maanden tijd. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor zover ik me herinner maar tweemaal: Avatar en La Vie d'Adele. De ervaring was bij beide films de tweede keer minstens zo goed als de eerste keer.

Nog nooit.

Ik twee keer volgens mij, Gone Girl en The Great Gatsby. Die laatste groeide uit tot m'n nummer 1.

Zo dat zijn er heel wat Verhoeven.

Ik heb er ook wel een paar, maar toch niet heel veel denk ik: Birdy, Betty Blue uit mijn filmische beginjaren.

Later dingen als Magnolia, Distance, Satans Tango.

En misschien na deze week Heart of a Dog wel

Cremaster (2 & 3), Stalker, Nostalghia, Vital, Star Wars: The Force Awakens. That's it volgens mij. Ben het wel vaker van plan, maar meestal komt het er dan toch niet van.

Verhoeven schreef:
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
In 2010: The Chaser, Katalin Varga, The Sound of Insects: Record of a Mummy, Altiplano, L'illusionniste, Inception en Eastern Plays.

2009: Watchmen, Boy A, Waltz With Bashir, Kan door Huid Heen, La Vie Moderne, Tulpan, Sunshine Cleaning, Tôkyô Sonata, Disgrace, Three Monkeys, Let the Right One In en 24 City.

2008: Eastern Promises, Stellet Licht, Mongol, Tricks en The Dark Knight drie keer.

Stalker en Tokyo Sonata bij mij ook , ja. En Zerkalo.

Ik krijg niet de indruk dat je films vaker kijkt omdat je ze zo goed vindt. Soms wel, maar ook omdat dat het zo uitkomt in de programmering. Of?

Ik neem aan dat Verhoeven gratis naar die films kon gaan? Als je ervoor moet betalen wordt het denk ik een heel ander verhaal.

Hoezo? Denk dat het grootste obstakel de tijd is. Waar halen we de tijd vandaag om films te zien? En die ook nog te herzien? Althans dat is mijn grootste uitdaging.

Herkijken op het grote doek doe ik vanwege meerdere redenen. Soms omdat ik vertoning op een filmfestival niet heel optimaal vond. Zoals bijvoorbeeld bij Tokyo Sonata en 24 City. Beiden Engels ondertiteld in een volle Luxor op het IFFR. Bij Eastern Plays had ik de eerste keer zoveel last bij de drie ondertitelingen dat ik die naderhand nog eens met alleen Nederlandse ondertiteling wou zien. Bij Katalin Varga was het het einde dat ik niet helemaal begreep en daardoor graag nog een keertje wou zien. Bij Essential Killing zat ik op het IFFR met flinke koppijn in de zaal. Dus ook weer een reden om te herzien.

Voor de rest wel allemaal titels die ik hoog heb zitten. Op La Dolce Vita na dan. Had gehoopt dat na zoveel jaar de herkijk op het witte doek nieuwe inzichten zou geven maar het bleef uiteindelijk bij mijn oorspronkelijke cijfer.

AHWA
Star Wars: The Force Awakens 3x en Captain America: Civil War aanstaande zaterdag voor de tweede keer. Daarna volgt X-Men Apocalypse.

Lang geleden Pokemon. Door de marathon ook het eerste deel van The Deathly Hallows en laatst drie maal naar Star Wars.

Alleen Knight of Cups vorig jaar na een week nog een keer in de bioscoop gekeken. Met dank aan Cineville. Voor de rest wil ik te veel nieuwe films zien om herzieningen in te lasten.

Herkijken gebruikers die op WIW zitten vaker films / documentaires dan gebruikers van MM?

Het topic gaat wel specifiek over 'herkijk in de bios' dus ik weet niet of die conclusie klopt.

Dick2008
Ik denk het niet. Hier zijn ook veel mensen bezig met herkijken. Tijd maar ook geld, dat zullen wel belangrijke factoren zijn voor dit topic.

(Edit: en de ergernissen in de bioscoop )

Gast
geplaatst: vandaag om 12:18 uur

geplaatst: vandaag om 12:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.