menu

Film / Algemeen / Films die lang in de bioscoop draaien

zoeken in:
Bij Inception (2010):

Het komt niet vaak voor dat een film voor 5 maanden in de bios draait.

Klopt, maar het komt wel voor. Wel langer dan dat zelfs.

Reinbo
Deep Throat draaide zelfs een paar jaar.

En recenter heeft Amelie ook bijna een jaar gedraaid, en Into The Wild dik 30 weken.

Er zijn heel weinig films die zolang draaien.

The Dark Knight
The Hangover
Avatar draaide ook 5 maanden, volgens bijna een half jaar.
Inception draait nu ook al sinds begin / half juli.
Blood Diamond draaide ook redelijk lang.

ik weet nog dat jurassic park ook zeer lang speelde.

Sneak Preview, die draait ook al jaren!

the Rocky Horror Picture Show is volgens mij de langst draaiende film ooit. Correct me if I'm wrong....

What is The Longest Theatrical Run in the History of Cinema? | /Film - slashfilm.com

Which brings me to today's trivia question:

What Movie has been shown continually in movie theaters since its release in 1975 making it the longest theatrical run in history?

Dat lijkt me the Rocky Horror Picture Show

starbright boy (moderator)
As It Is In Heaven heeft in Utrecht een dik jaar gedraaid.

Das Leben der Anderen draaide ook langer dan een jaar.

(verwijderd)
Ik denk toch dat dit het juiste topic is voor mijn vraag, al weet ik het niet geheel zeker.

Ik zat even op Wolff zijn website rond te neuzen en zie dat een paar recentere films, die echter al wel lang uit de bioscoop zijn verdwenen, weer gaan draaien op 22 januari, zo te zien helaas allemaal in Rotterdam.

Onder andere:

- Her
- Mud
- Nightcrawler

Iemand enig idee waarom dit gaat gebeuren? Ik kan niks vinden op de site en/of Google.

Dat is het eenmalige programma This Is Cinerama in, je raadt het al, de Cinerama-bioscoop te Rotterdam. Zie de website voor de totaalprogrammering.

(En dit valt denk ik onder Film / Festivals en evenementen )

Hoop dat de nieuwe Star Wars snel gaat verdwijnen... neemt een hoop zalen in beslag...

(verwijderd)
Ah oké, raar dat ook dat geen specifieke zoekresultaten oplevert.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.