menu

Film / Algemeen / mooiste/leukste/beste recensie van de maand

zoeken in:
Is het een leuk idee om aan het einde van de maand te bepalen wie de mooiste/leukste/beste recensie/reactie van die maand heeft geschreven?
Misschien brengt dat in sommige gevallen het niveau van de recensies omhoog? Misschien in de loop der tijd dat we er een prijs op kunnen zetten? Een recensie moet minstens 3 keer als beste hier of in mijn pm zijn binnengekomen. Mocht dit niet gehaald worden, dan is er gewoon geen winnaar. Zijn er bijvoorbeeld 3 recensies met 4 "aanhangers" dan komt er een 2e stemronde over deze 3.

We beginnen dan te beoordelen vanaf 1 oktober ok?. Je mag het in het onderwerp hier zelf plaatsen of naar mij pmen. Even duidelijk vermelden om welke film en om welke recensie/reactie het gaat.

Mochten jullie een iets betere opzet weten of er gewoon helemaal niks in zien zet dat dan ook even hier neer.

Mug
Het kontenlikkerig gedrag van veel leden (grote club ondertussen) naar elkaar toe leidt echt niet naar 'betere recensies/reacties'. Oftewel: 'ik zie er niks in dus zet ik het even hier neer'. Sterker nog... (nou nee, ik sta al bekend als een grote zuurpruim)

We kunnen het 1 of 2 maanden aanzien en als blijkt dat er elke keer op dezelfde vaste user wordt gestemd door dezelfde users stoppen we er weer mee ja. Ik zie zoveel goede recensies van zoveel verschillende mensen dat ik zelf in ieder geval puur naar de tekst kijk en niet wie het geschreven heeft. Maar goed, bedankt voor je reactie in ieder geval.

Nomak
Ik vind het ook geen goed idee. Ik ben het ook met Mug eens, aan dat kontlikken heb je niets. In het "welke user volg je graag topic" heb je toch ook een hele hoop users die mekaar volgen. Allemaal erg leuk voor die populaire leden, maar de berichten van andere users worden dus blijkbaar gewoon overgeslaan of als minderwaardig beschouwd. Het zal vermoedelijk dus meestal één van dat populaire clubje zijn die met de prijs gaat lopen.

En sowieso zal er steeds iemand winnen die een bericht schrijft bij een bekende film. Prachtige berichten bij onbekende films maken maar bitter weinig kans aangezien die films veel te weinig aandacht krijgen.

Ik lees zelf recensies van jou en van Mug en nog tig anderen.
We kunnen het toch 2 maandjes aanzien en dan zien we wel of dit echt zo zal uitpakken. Ik zie van vrij onbekende users soms opeens zo'n schitterende recensie ertussen staan die me veel meer doet dan die van de "vaste" users. Maar ook jij bedankt voor je reactie. Jullie zijn ook de 2 waar ik sowieso niet van had verwacht dat je het wat zou vinden.

Laten we kijken hoe het loopt toch? Ik vind het een leuk idee.

Misschien handiger om dan eerst een nominatieronde te doen alvorens te stemmen. Zo haal je het element 'alleen recensies bij bekende(re) films kunnen winnen' weg.

Ok, misschien is dat een goed plan.

Je zet hier de film en de recensie en de user neer.en dan op de 20e of zo van de maand gaat er op die recensies gestemd worden. Niet je eigen recensies insturen en ook niet stemmen op je eigen recensie.
Misschien kunnen we het stemmen dan 3 punten voor de beste doen 2 voor de 2e beste en 3 voor de 3e beste?

Dus elke maand wordt de lijst van recensies, die hier komt, ververst en kun je aan het einde van die maand stemmen? En je bedoelt 1 punt voor de 3e beste neem ik aan?

Sorry, 1 punt voor de 3e beste ja. Was er even niet bij met de gedachte
En precies, elke maand weer nieuwe recensies waar dan hier op gestemd wordt rond de 20e of zo.

Madecineman (moderator)
Topic gaat op slot. We proberen topics die een groot risico in zich hebben uit te monden in een soort van "wie is de populairste user contest" te voorkomen. Ik heb de starter van het topic ingelicht via PM.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:38 uur

geplaatst: vandaag om 18:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.