menu

Film / Nieuws / The Matrix 4 (2021)

zoeken in:
Ik kwam deze site tegen waarin wordt gediscussieerd over de mogelijkheid voor een Matrix 4:
http://www.the-trukstop.com/articles/2008/matrix.html

Een kort stukje van de website:

The Matrix Resurrection
Should there ever be a 4th Matrix movie?
February 27, 2008

Mr. Anderson. Welcome back, we missed you...

The Matrix Resurrection Ask a geek about any major sci-fi or fantasy franchise and they will almost certainly give you numerous reasons either as to why filmmakers should either commence making another movie in the series; or as to why it should be avoided like pestilence.

No other movie series suffers from this wide range of opinions than The Matrix. The original movie, strongly regarded as a classic by both fans and critics alike, was a stand-alone epic. It was revolutionary and visually exciting.

...& then the sequels came out.

The previous two chapters of The Matrix tale, Reloaded and Revolutions, were met with mixed reviews and thoughts from viewers. Reloaded gained much critical praise, though Revolutions was not as fortunate. The two films to this day suffer from perhaps the widest ranges of judgments that any movie probably ever has. For every person that said the sequels sucked, there is another person that found them just as exciting as the original film.

So, when conversation on the issue of whether or not the Wachowski Brothers should ever make a fourth Matrix movie; as in the case with the sequels - reactions and opinions become very polarized. Those disenchanted with the follow ups usually reply in the negative; while those who loved the movies continue to hope that the brothers will intend to return to "the desert of the real" sometime in the future.

At the end of the day, however, the decision to make a fourth Matrix movie will not hinge on the wide range of opinions the films have generated. It will come down to an argument of money.

Neo Combined, the three Matrix films were budgeted an estimated $363,000,000 by Warner Brothers.

Worldwide, all three films made a total of $1,615,900,000. That is nearly a $1.2 billion profit. Yes, that’s right: $1.2 Billion.

That does not include revenue generated from DVD rentals and purchases, video games, merchandise, and the rest.

In short, two factors will determine whether there will be a Matrix 4. Factor number one is obviously the money, the bottom line, and the earnings. Despite your opinion on the movies, they make money.

And factor number two is whether the Wachowski's essentially want to make the film or not; which eventually at some point, they probably will.

Take a look at George Lucas as an example. Back in the mid-1980s, he shrugged off the likelihood of any further Star Wars films. Over 15 years later he announced Star Wars Episodes I, II, and III. My point is the people who make these films have the liberty at any point to change their minds and return to their sagas.

The Wachowski Brothers could undoubtedly do that.

But, some people might ask, what could the film probably be about? Some feel that The Matrix Revolutions wrapped up the trilogy. Whilst it could be easily perceived that Revolutions closed the story arc nicely, there are still unanswered questions, and further possibilities.

So, let us take a look what a 4th Matrix movie could possibly investigate...

Pastichio Rocker
Als ze willen kunnen ze overal een sequel op maken. Maar liever niet. Ze hadden het sowieso bij 1 film moeten houden.

deTuinman
gebakken lucht, stukjes filosofie van nerds

Ik zie een prequel trilogy wel zitten, netzoals bij Star Wars. Hoe the Matrix is gestart (de Animatrix gaat er niet echt diep op in).

deTuinman schreef:
gebakken lucht, stukjes filosofie van nerds

tja...ik vind het mooi dat iemand er zo over kan filosoferen.

veron35
Ik ga me hier zeker niet aan wagen. Deel 1 was al erg matig.

combi
veron35 schreef:
Ik ga me hier zeker niet aan wagen. Deel 1 was al erg matig.
je hebt gewoon een hekel aan reeves maar ze hadden het beter bij 1 deel kunnen houden , de magie is toch wel verdwenen na deel 2 en 3. een vervolg mag van mij wel komen omdat het opzich vermakelijke films zijn maar zit er niet op te wachten ofzo.

Er had nog zoveel verteld kunnen worden, maar zoals gezegd hebben ze dat redelijk verpest met de sequels. Nu ik zowel deel 2 als 3 onderhand een behoorlijk aantal keren heb gezien begin ik ze toch wel te waarderen, maar qua verhaal stellen ze allbei toch erg teleur. Een 4e deel zou leuk en goed kúnnen zijn, maar dan moet er deze keer toch echt veel meer aandacht aan het verhaal worden besteed in plaats van enkel "zoveel mogelijk actiescenes in een dun verhaal weten te verweven".

Pastichio Rocker schreef:
Als ze willen kunnen ze overal een sequel op maken. Maar liever niet. Ze hadden het sowieso bij 1 film moeten houden.

Typisch. Wordt door veel mensen gezegd. Vind ik echt onzin, die eerste heeft misschien het beste verhaal maar de actie en special effects in de tweede en derde zijn zoooo goed. Bv dat gevecht met al die agent smiths op dat plein of de scene op de snelweg.

Echt weer zon "Film kenner" opmerking. Alleen die eerste was goed en die andere hadden geen mooi prachtig goed verhaal. Al die "filmkenners" vinden zichzelf zooo goed, behoorlijk triest.

Btw niet persoonlijk op jou gericht maar op alle "filmkenners" die het grote publiek afzeiken om hun zogenaamde wansmaak.

combi
FrisoBoei schreef:
(quote)

Btw niet persoonlijk op jou gericht maar op alle "filmkenners" die het grote publiek afzeiken om hun zogenaamde wansmaak.

FrisoBoei schreef:
(quote)

Typisch. Wordt door veel mensen gezegd. Vind ik echt onzin, die eerste heeft misschien het beste verhaal maar de actie en special effects in de tweede en derde zijn zoooo goed. Bv dat gevecht met al die agent smiths op dat plein of de scene op de snelweg.

Echt weer zon "Film kenner" opmerking. Alleen die eerste was goed en die andere hadden geen mooi prachtig goed verhaal. Al die "filmkenners" vinden zichzelf zooo goed, behoorlijk triest.

Zo zou ik nu kunnen zeggen:

typisch een reactie van weer zo'n Matrixfanaat.

Da's net zo kort door de bocht!

Heeft ook niks met filmkenners te maken, die volgens jou het grote publiek afzeiken, eerder filmfans die na deel 1 hoopten op nog zulke goede films en teleurgesteld de bios uit kwamen.

Ik vind zelf ook dat alleen de eerste echt goed is. Dat was een in veel opzichte revolutionaire film, zeker wat de SFX betreft en de manier van actie- en vechtscene's in beeld brengen, die er na ontelbare keren zouden worden gecopieeerd.

Uiteraard hebben de twee vervolgen waanzinnige actiescene's, om echt je mond bij af te likken, daar hoor je mij ook niet over klagen,

maar.... de scene's er voor en na zijn vaak zo ontzettend saai, langdradig en niet interessant. Na het geweldige en boeiende eerste deel was dat voor mij een enorme teleustelling.

Eigenlijk hadden ze maar 1 vervolg moeten maken en de beste ingredienten van de twee vervolgen in die ene film moeten stoppen, dan had je een meesterlijke film gehad.

Maar dit is uiteraard mijn bescheiden mening.

Ach, waarom ook niet. Vanaf deel 2 gaat het toch alleen maar om de special effects en ik moet toegeven, het blijft de beste luchtige actiefilm die er is. De snelwegscène in deel 2 is imo legendarisch, dus het kan niet meer misgaan. Zolang de originele cast meedoet, zal ik zeker een van de mensen zijn die er een bioscoopkaartje voor koopt.

Pastichio Rocker
FrisoBoei schreef:
(quote)

Tja, sommige 'filmkenners' zoeken soms wat meer in een film dan alleen maar een blik special effects en een paar knokpartijen, en wat dat betreft is The Matrix superieur aan zijn vervolgen.

Ze hebben deel 2 en 3 vol gestopt met special effects en computeranimatie om zo het het gebrek aan verhaal te maskeren, wat ook nog eens nodeloos ingewikkeld wordt gemaakt, terwijl het allemaal vrij simpel in elkaar steekt.

De enige die hier triest doet ben jij. Ik verkondig hier slechts mijn mening en IK vind dat ze het bij 1 deel hadden moeten houden.

idd zowiezo moesten ze bij deel 1 al ophouden. Dan zou deel 1 veel meer waardering krijgen ook. Deel 2 & 3 waren maar om snel te vergeten. Ik hoop toch dan wel stiekem op deel 4, hoop dat ze iets leuks van kunnen maken

the matrix moest wel 3 delig zijn anders klopt het verhaal niet want vannaf deel 2 komen de machines, best wel logish
ik vind jullie moeten matrix niet zo afkraken
ik vind al die andere flms wijverig

the matrix is juist een goede film
een 4e deel is leuk maar ook weer niet.

maar je moet the matrix ook weer niet opnieuw kijken.
tweemaal gezien is genoeg.

Een deel 4 mag van mij wel kom! Heb dit weekend weer alle 3 de delen zitten kijken en moet zeggen, wat een geniale trillogie.

Deel 1 vind het overgrote deel van de kijkers geweldig, maar deel 2 en 3 niet. Persoonlijk passen 2 en 3 echt wel bij deel 1. Ondanks dat deel 1 een stuk meer verhaal had, betekent dat deel 1 niet meteen beter is. Deel 1 was vernieuwend en het verhaal vind ik nog steeds geniaal, maar zo als met bijna alle trillogie films, gaat het na deel 1 een stuk sneller en komt er steeds meer actie voor. Ik denk zelf dat juist door het afnemen van verhaal en het toenemen van actie men teleurgesteld was toen ze deel 2 en 3 hadden gezien, maar laten we eerlijk zijn, wanneer je het totaal plaatje bekijkt, is dat zeker niet slecht!

Maar nu even weer over deel 4. Is er al meer informatie over te vinden? Het einde van deel 3, zal namelijk voor een geniaal vervolg kunnen zorgen! Een oorlog die maar voor de helft voorbij is, neo die word weggedragen, maar je weet eigenlijk niet hoe het verder met hem is afgelopen. Zion verkeerd nog steeds in een puinhoop en the matrix verkeerd nog in zijn oude status.

Genoeg punten om op verder te gaan lijkt me!:D

Dit is al het zoveelste vervolg dat (misschien) komt. Ik kan onderhand wel stapels films opnoemen waar een vervolg van komt.
Ik krijg er onderhand wel genoeg van. Er zijn wel films waar ik wel zin in heb, zoals potc deel 4. Maar met films als saw vraag ik me af of er ooit een einde komt.
Ik vond de eerste 3 films van de matrix helemaal geweldig. Maar het lijkt me geen goed idee om met nog een vervolg te komen. Hoewel het vorige deel natuurlijk wel genoeg ruimte bied voor nog een deel.
Ik weet het niet, en ik wacht angstig af.

NathanMandjes
Deel 1 is feitelijk een verfilming van de bijbel, alleen dan gegoten in een SF jasje (wedergeboorte door liefde, goed en kwaad, profeet, etc.) Deel 2 gaat nog wel maar deel 3 is gewoon jammer.

88Fabian
Nog een 4de deel lijkt me niet nodig.al was deel 3 wel raar geeindigt.en een verhaal die zich afspeelt voor de andere 3 films lijkt me al helemaal niet nodig.

Ik ben een gigantische fan van de hele Matrix-franchise, maar ik denk niet dat een sequel of prequel meer gaat opleveren qua verhaal. Wat we dan krijgen is meer van dezelfde bullet-time actie die al werd uitgemolken in de trilogie, en dat zal de franchise nog meer pijn doen dan Revolutions dat al deed.

Naar mijn weten werd het verhaal al verder verteld in The Matrix Online. Hoewel deze game geflopt is, kan de Matrix-fan die echt wil weten wat er verder gebeurde de verhaallijn van deze game opzoeken. Persoonlijk ben ik tevreden met het verhaal van Neo die we te zien kregen in de Matrix trilogie, meer hoef ik echt niet te weten.

De eerste was Fantastisch! De tweede was Slecht! En de derde was Matig to Goed! Maar een vierde slaat alles! ik hoop dat ze dit niet gaan maken! voor mij geen Matrix 4!

om eerlijk te zijn vond ik deel 2 en 3 net zo goed als deel 1 maar dan op een ander gebied
Waarin het eerste deel het had met de orginaliteit hsdden deel 2 en 3 het met de special effects.

Op een deel 4 zit ik niet te wachten maar de makers kunnen het ook anders doen, bv een prequel lijkt mij ook wel mooi, om te zien hoe het voor neo begon en anders misschien een spinoff aangezien morpheus het heeft overleeft

Ik vond de eerste de beste, 2 en 3 waren wat minder... een vierde hoeft voor mij niet

Dit moeten ze dus echt niet flikken. The Matrix is één van de beste filmreeksen allertijden. Laat het ze nou asjeblieft niet verneuken. Niet dat ik geloof dat het er van komt, maar in godsnaam... Doe het niet!

revengeyo
ik vond ze alle 3 top hoor!

WTF...?? dit mag dus echt niet gebeuren. ze moeten het hart niet uit hun flikker halen om nog een vervolg te maken op een fantastische trillogy

Wat voor mij deel een zo goed maakte was de transformatie van Mr Anderson in Neo. De trainingen en zijn strijd om erachter te komen of hij "the One"wel of niet was.Dit miste ik erg in de andere twee delen, hoewel ik die ook wel kon waarderen.

Als de Wachowski brothers een vierde deel zouden maken hoop ik dat er meer de nadruk komt te liggen op de menselijke kant van de mensen in de matrix.Het gegeven dat wij mensen als batterijen dienen en ons een computer gestuurd leven wordt voorgeschoteld blijft voor mij het meest interresant.

Nog een mooie bijdrage: Wat mag ik hopen.

Slechter dan deel 3 kan toch niet..

't Is bekend waar de nieuwe Matrix over gaat. Trailer is inmiddels uit: Matrix 4

puckb96
Ze moeten geen sequel maken op The Matrix Revolutions. Het verhaal is afgelopen, hoewel een prequel trilogy misschien wel leuk kan zijn. Maar in ieder geval geen vierde deel als vervolg.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:17 uur

geplaatst: vandaag om 15:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.