- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Peter Jackson begint aan verfilming De Hobbit
Peter Jackson begint aan verfilming De Hobbit

jester
-
- 725 berichten
- 1063 stemmen
AMSTERDAM - Peter Jackson, producent en regisseur van de Lord of the Rings-trilogie, heeft een contract getekend om twee films te produceren die gebaseerd zijn op Tolkiens boek De Hobbit. Wie de regisseur wordt, is nog niet bekend.
De Hobbit is de voorloper van de Lord of The Rings-trilogie en Tolkien had het oorspronkelijk bedoeld als een kinderboek. Het gaat over de avonturen van de jonge Bilbo Balings; Frodo komt er nog niet in voor, de tovenaar Gandalf wel. Sir Ian Mckellen heeft al laten weten dat hij wel weer in Gandalfs huid wil kruipen.
Peter Jackson heeft laten weten 'dolblij' te zijn 'dat we onze reis door middenaarde kunnen voortzetten'. Hij heeft enorme ruzie gehad met de productiemaatschappij New Line over de inkomsten uit de eerste Lord of The Rings-film uit 2002. De vicepresident van New Line, Bob Shaye, liet zich ooit ontvallen dat Jackson de Hobbit nooit zou verfilmen 'zo lang ik dat kan verhinderen'. Maar, zegt Jackson, 'we hebben de problemen kunnen oplossen'.
De twee Hobbit-films worden de komende twee jaar tegelijkertijd opgenomen. Die methode hanteerde Jackson ook bij de drie Lord of The Rings-films. De Hobbit-films komen in 2010 en 2011 in de bioscoop.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Dit stond al bij de regisseurspagina van Jackson.

moviefreak#1
-
- 14232 berichten
- 18421 stemmen
Gaan we nu weer George Lucas achtige praktijken krijgen ? Eerst een goede trilogie afleveren om die vervolgens compleet belachelijk te maken door een paar prequels te maken .

jester
-
- 725 berichten
- 1063 stemmen
Ik vond het al gek dat ik het niet kon vinden. Wat mij betreft mag dit topic weg/dicht.

Madecineman (moderator films)
-
- 7481 berichten
- 1675 stemmen
Okay, slotje erop.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.