ad
  • 141.835 films
  • 6.871 series
  • 20.904 seizoenen
  • 470.674 acteurs
  • 285.342 gebruikers
  • 8.182.124 stemmen

Marvel Cinematic Universe

zoeken in:

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Hopelijk meer r-rated kleinere verhalen, zoals Deadpool en vooral Logan al het goede voorbeeld hebben gegeven in de superheldenwereld.

Groter en met meer explosies hoef ik niet. Het punt is bereikt dat ik al zoveel imponerende CGI dingen heb gezien dat ik meer verlang naar betere inhoud.

Tommeh

• 7141 berichten
  • 2667 stemmen

Voor wie benieuwd is naar de nieuwe Avengers film, maar (net als ik) het overzicht in het Marvel universum volledig kwijt is, is hier een overzicht van de tijdlijn met alle films en series in chronologische volgorde. Deze kan dus afwijken van de volgorde waarin de films/series uit zijn gekomen.

mjk87

• 11426 berichten
  • 3257 stemmen

Tommeh schreef:

Voor wie benieuwd is naar de nieuwe Avengers film, maar (net als ik) het overzicht in het Marvel universum volledig kwijt is, is hier een overzicht van de tijdlijn met alle films en series in chronologische volgorde. Deze kan dus afwijken van de volgorde waarin de films/series uit zijn gekomen.

Is er in Captain Marvel dan een wijziging, die zou in de jaren 90 spelen dus ergens tussen Captain America 1 en Iron Man 1? Nu staat die na Avengers 3 qua tijd.

Shinobi

• 3669 berichten
  • 2281 stemmen

'Captain Marvel' is inderdaad een prequel en zou zich moeten afspelen voor 'Iron Man' mjk87. Dus dat overzicht mag in de prullenbak gegooid worden.

horizons

• 5148 berichten
  • 1984 stemmen

Shinobi schreef:

'Captain Marvel' is inderdaad een prequel en zou zich moeten afspelen voor 'Iron Man' mjk87. Dus dat overzicht mag in de prullenbak gegooid worden.

Inderdaad zal Captain Marvel in de jaren '90 spelen maar ik vermoed vooral beginnen. Einde van de film en zeker mid en end credits zullen haar aan Infinity War koppelen.

Nicholas

• 1763 berichten
  • 278 stemmen

Mijn voorspelling:

Captain Marvel zal beginnen als een soort van girlpower versie van Top Gun om vervolgens het kosmische van de laatste films mee te nemen. Vervolgens krijg je een verklaring waarom CM er niet bij was gedurende alle Avengers gebeurtenissen (wat waarschijnlijk zal betekenen dat ze de laatste 20 jaar niet op Aarde was). Tenslotte zullen we bij het punt aan belanden waar Infinity War (+ post credit scène) eindigt.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

kleintje 2 schreef:

Er gaan doden vallen in 'Avengers: Infinity War' | Filmtotaal filmnieuws

Er gaan doden vallen in Infinity War! Chris Evans heeft aangekondigd dat Captain America na Avengers 4 niet meer zal verschijnen. Hij zal dus een van de vele zijn die Infinity War waarschijnlijk wel zal overleven.

Marvel Studios-baas Kevin Feige heeft nu aangegeven dat voor een aantal personages het doek al valt in Avengers: Infinity War. Ook anderen vragen zich af of Iron man zal blijven en hoe het na het MCU verder zal moeten. We moeten maar positief blijven en hopen dat ze de beste erin laten. Wat er na het MCU zal komen zal voor ons nog even een raadsel blijven.

Na al het nieuws wat we tegenwoordig te horen krijgen is het zeker dat Infinity War alles zal gaan veranderen. Het zal dus zeker een bijzondere Marvel film worden.

Ik moest griniken bij deze reactie ?. Er gaan doden vallen. Misschien voor de films nieuw, maar in de comics allang zo'n nutteloze dooddoener want ze komen toch altijd weer terug tot leven ?. Impact 0.0

Sowieso heb ik het wel een beetje gezien met deze films van vooral Marvel. Ja, mooi gemaakt, emotionele impact van niks, gewoon leuk verstand op 0 en op naar de volgende. Bioscoop ga ik er niet meer voor naar toe, komt wel op dvd/bluray. En de comics ben ik al jaren klaar mee, die zijn dramatisch tegenwoordig, met name van Marvel.

kleintje 2

• 366 berichten
  • 493 stemmen

Bakema NL schreef:

Ik moest griniken bij deze reactie ?. Er gaan doden vallen. Misschien voor de films nieuw, maar in de comics allang zo'n nutteloze dooddoener want ze komen toch altijd weer terug tot leven ?. Impact 0.0

Sowieso heb ik het wel een beetje gezien met deze films van vooral Marvel. Ja, mooi gemaakt, emotionele impact van niks, gewoon leuk verstand op 0 en op naar de volgende. Bioscoop ga ik er niet meer voor naar toe, komt wel op dvd/bluray. En de comics ben ik al jaren klaar mee, die zijn dramatisch tegenwoordig, met name van Marvel.

Jij mag je mening hebben. Ik vond het in ieder geval de beste film die ik in jaren in de bios gezien heb.

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Bakema NL schreef:

(quote)

Genoeg superheldenfilms waarbij er bekende namen gewoon echt dood gaan. The Dark Knight Trilogie, Logan, Amazing Spider-Man 2, Infinity War. Beetje vreemd om zoiets te roepen. Er zit in diverse films ook genoeg emotionele diepgang.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Oh dat deze een hoogtepuntje zal zijn geloof ik wel....toch ren ik niet meer naar de bios er voor.

Alle films die je noemt Ajax&Litmanen1 zijn geen Marvel films op Infinity war na. En dood betekent niks (meer) in comics, ook in de films kan er zo een draai aan worden gegeven. Diepgang kan ik niet veel ontdekken, dit wordt in de comics van eerder (niet die troep van nu) beter gedaan. Veel dingen vind ik erg gehaast. Ergens ook logisch, dat moet nu want anders zit het publiek alweer op de telefoon te kijken.

Nee....ik trek de comics eerst wel even uit de kast voor het Infinity war etc. verhaal.....krijg ik ook Warlock er bij, die laat in de films nog even op zich wachten, maar zijn cocon is er.

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Bakema NL schreef:

Oh dat deze een hoogtepuntje zal zijn geloof ik wel....toch ren ik niet meer naar de bios er voor.

Alle films die je noemt Ajax&Litmanen1 zijn geen Marvel films op Infinity war na. En dood betekent niks (meer) in comics, ook in de films kan er zo een draai aan worden gegeven. Diepgang kan ik niet veel ontdekken, dit wordt in de comics van eerder (niet die troep van nu) beter gedaan. Veel dingen vind ik erg gehaast. Ergens ook logisch, dat moet nu want anders zit het publiek alweer op de telefoon te kijken.

Nee....ik trek de comics eerst wel even uit de kast voor het Infinity war etc. verhaal.....krijg ik ook Warlock er bij, die laat in de films nog even op zich wachten, maar zijn cocon is er.

Jij zei ''vooral Marvel''. Daarmee bedoelde je dus ook gewoon het superheldengenre in zijn algemeenheid.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Ja...maar DC ben ik nieuwsgieriger naar dan Marvel.

En eens kijken wat ze van Valiant gaan maken, de huidige comics volg ik niet....teveel en de vroegere comics heb ik letterlijk allemaal dus herhaling van zetten hoef ik niet te lezen. Maar een goed gemaakte XO Manowar, Ninjak en Bloodshot (Vin Diesel doet die) zou ik wel willen zien. Echter nog beter zou Magnus, Turok en Solar zijn....maar dat is geen onderdeel meer van Valiant geloof ik. En eigenlijk zouden die 3 dan gebaseerd moeten worden op de originele verhalen uit de Gold Key periode ipv Valiant.

Superheldmoe in comics....want het mooiste is toch al geweest en dat pc gedoe is om te kotsen....en ook wel met films inmiddels...gewoon leuk, maar niks bijzonders meer. En vooral Marvel betreft dat.

Donkerwoud

• 7293 berichten
  • 3231 stemmen

Ik kwam deze tekst tegen van een oud-docent. Wel een spoiler naar de laatste van 'The Avengers'. Stan Lee (1922-2018): de dood en wederopstanding van een stripauteur | Wetenschap.nu

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Eindelijk officieel: Dit wordt Marvels Phase 4! | Filmtotaal filmnieuws

De releasedata die door Marvel onthuld zijn, zijn als volgt:

Black Widow: 1 mei 2020

Eternals: 6 november 2020

Shang-Chi and the Legend of the 10 Rings: 21 februari 2021

Doctor Strange and the Multiverse of Madness: 7 mei 2021

Thor: Love and Thunder: 5 november 2021

Wel spijtig dat er 5 jaar tussen de eerste en tweede Dr. Strange film zit. Die vond ik juist erg leuk.

horizons

• 5148 berichten
  • 1984 stemmen

Heb daar niet zijn problemen mee. Maakt het wat frisser als er maar tijd tussen zit.

Ben benieuwd hoe 2020 voor MCU uitpakt bij de bioscoop bezoekers. Eternals en Shang-Chi toch wel erg onbekend. Maar de marketing machine van MCU is altijd wel sterk.

Terugkeer van Portman in Thor 4 is wel opvallend. En benieuwd of Strange 2 echt horror durft te worden. Zou mooi zijn een comedy en horror Marvel in 2021.

En gaat new Mutants nog uitkomen? Ik vond die trailer gaaf.

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Ik vrees er wel wat voor je. Het zijn niet de meest bekende namen. Komt er ook geen nieuwe Avengers meer? Een film met Hulk? Anderzijds vind ik het onbekende ook wel mooi. In 2008 zei Iron Man me ook weinig. En ook Dr. Strange en Guardians of the Galaxy moest ik leren kennen. Pakte allemaal goed uit.

Hoop wel dat ze Deadpool nog in MCU gaan krijgen, maar wel alleen r-rated. Anders hoeft het van mij niet. Idem met Wolverine.

mjk87

• 11426 berichten
  • 3257 stemmen

Ach, onbekende namen. Hoeveel fanboys van de filmreeks kenden Iron Man, Dr. Strange, Ant-Man, Captain America en Thor als Marvel-figuur en niet als Noorse dondergod?

DC heeft met Superman en Batman allicht de bekendste helden. maar ook Sony heeft Marvel's Spider-Man en Fox (nu Disney) heeft Marvels's X-Men die als groep ook bekender zijn. Marvel zelf had altijd de onbekendere helden en heeft de Avengers volgens mij veel groter gemaakt dan dat ze hiervoor waren en nu kent iedereen ze, maar of dat 12 jaar terug ook zo was?

IH88

• 6023 berichten
  • 3013 stemmen

horizons Ajax&Litmanen1 The Eternals met Jolie en Salma Hayek he. Dat gaat wel goed komen qua marketing en opbrengst.

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

mjk87 schreef:

Ach, onbekende namen. Hoeveel fanboys van de filmreeks kenden Iron Man, Dr. Strange, Ant-Man, Captain America en Thor als Marvel-figuur en niet als Noorse dondergod?

DC heeft met Superman en Batman allicht de bekendste helden. maar ook Sony heeft Marvel's Spider-Man en Fox (nu Disney) heeft Marvels's X-Men die als groep ook bekender zijn. Marvel zelf had altijd de onbekendere helden en heeft de Avengers volgens mij veel groter gemaakt dan dat ze hiervoor waren en nu kent iedereen ze, maar of dat 12 jaar terug ook zo was?

Eens. Wat ik al zei. Heb er ook alle vertrouwen in. De grootste namen zitten inderdaad niet bij Marvel, maar ze hebben wel het grootste succes. Voor mij zijn Superman en Batman de meest iconische helden als je het historisch bekijkt, maar Iron Man, Thor en Spider-Man zijn tegenwoordig veel interessanter gebleken op het witte doek.

En het voorkomt moeheid. Een nieuwe sequel van een bekende held moet je met mate brengen, anders komt er wel een moment dat het publiek geen zin meer heeft. Als je het fris kan houden hou je dit nog opnieuw 10 jaar vol.

Nicholas

• 1763 berichten
  • 278 stemmen

Ik heb het wel een beetje gehad met het MCU, nu ze daar helemaal geflipt zijn vwb de roep om meer diversiteit in hun films. Nu moet er zo nodig weer een doof personage gecreëerd worden. Zo ontzettend vermoeiend.

Ajax&Litmanen1

• 54622 berichten
  • 3421 stemmen

Gerucht: Sony zet Marvel buitenspel bij twee nieuwe 'Spider-Man'-films [UPDATE] | Filmtotaal filmnieuws

Dit zou wel dramatisch zijn, voor alle partijen. Voor Marvel omdat Tom Holland de nieuwe blikvanger moet zijn nu Downey Jr. weg is.

Voor Sony omdat ze rukfilms maken zonder Marvel. Zo'n Venom was tergend slecht geschreven. Krijgen we weer een nieuwe reboot met het oorsprongsverhaal? Mag het niet hopen. Tom Holland zijn versie werkte juist omdat ze alles eens oversloegen en hem meteen voor de leeuwen gooiden.

Beter komen ze er hier nog uit. Ik zou als ik Disney was ook gewoon 50 procent eisen. Zonder Spider-Man overleeft Marvel wel, zonder Marvel overleeft Spider-Man het denk ik niet.

Thorongil

• 1403 berichten
  • 405 stemmen

Zijn ze het op den duur zelf nog niet beu de zoveelste Spider-Man te maken. Wat een creatieve armoede tegenwoordig.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.