• 143.213 films
  • 7.046 series
  • 21.386 seizoenen
  • 481.229 acteurs
  • 286.445 gebruikers
  • 8.227.865 stemmen

Marvel Cinematic Universe

zoeken in:

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Je zou het in twee kampen moeten delen: Fox/Sony. Daar liggen de rechten van de X-Men (dus ook Wolverine), Fantastic Four, Deadpool en bij Sony Spider-Man.

Marvel Studios zelf maakt de films: Iron Man, Thor, Incredible Hulk, Captain America, Avengers, Guardians of the Galaxy, Ant-Man, Black Panther, Doctor Strange, Inhumans en Captain Marvel.

Over Spider-Man wordt al jaren gesteggeld. Volgens mij is het nu zo geregeld dat Marvel Spider-Man mag gebruiken in Captain America 3: Civil War, en dan maken Marvel en Sony samen een standalone Spider-Man-film.

Het DC-universe laten we maar even buiten beschouwing.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Thanks!

Zal dat dan ook de reden zijn dat via bovenstaande url de bovenste categorie (want Marvel zélf) veel beter wordt bijgehouden dan die van de X-Men etc.? Zo'n laatste Fantastic Four bijvoorbeeld staat er nog steeds niet bij. En Deadpool dus ook niet.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Met als achterliggende vraag: hoe compleet is mijn Marvel-'verzameling' als ik de nu lopende verhaallijnen als uitgangspunt neem?

http://i67.tinypic.com/30rpbo6.jpg

(Ant-Man staat nog op de wenslijst en Avengers 2 heb ik inmiddels ook.)

In die 'cartoons' heb ik geen interesse en Howard The Duck, Blade etc. staan er volgens mij ver van af. Deadpool, Fantastic Four (alleen de nieuwste) en wellicht ook Daredevil gezien de nieuwe tv-serie vind ik twijfelgevallen.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Dank je, alleen is dat enkel het MCU.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je mist iig nog het magistrale meesterwerk Fantastic Four .

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

IK heb FF nog niet eens durven kijken. Hoor er alleen maar slechte dingen over.

List of films based on Marvel Comics - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Hier een nog completere lijst.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Oh ja, daar zien ze het dus echt als één grote bak met films die allemaal gebaseerd zijn op Marvel-comics. Zo'n nieuwe Fantastic Four of Deadpool staat dan op zichzelf, zolang het geen onderdeel uitmaakt van het MCU van (studio) Marvel zelf.

Of zoiets...

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Nee, de Fantastic Four, X-Men en Deadpool maken geen deel uit van het MCU.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Nee, dat bedoel ik. Dat zijn dan eigen eilandjes, net als (tot nu toe) Spider-Man en Daredevil bijvoorbeeld.

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Daredevil was de eerste serie in de Netflix-Marvel-universe. De tweede was Jessica Jones. De derde gaat over Luke Cage. Misschien daarna eentje over Iron Fist, en die komen dan weer samen als de Defenders. Misschien komen zij te zijner tijd ook wel aan bod in het MCU. We zullen zien.

centurion81

• 1960 berichten
  • 1630 stemmen

AHWA schreef:

Daredevil was de eerste serie in de Netflix-Marvel-universe. De tweede was Jessica Jones. De derde gaat over Luke Cage. Misschien daarna eentje over Iron Fist, en die komen dan weer samen als de Defenders. Misschien komen zij te zijner tijd ook wel aan bod in het MCU. We zullen zien.

Volgens mij is het ook al bekend dat er na Daredevil Season 2 ook nog een spin-off komt van Punisher.

Verder heb je nog Marvel's Agent Carter over Peggy Carter, wat in de 50s speelt en Marvel's Agents of Shield, wat als een soort aorta de hele MCU aan elkaar breit, en de weg plaveit voor de Inhumans in 2019. Inhumans zou wel eens Marvel's eigen versie van X-Men kunnen worden, waarvan de rechten zoals eerder al genoemd bij Fox liggen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Iemand hier trouwens bekend met de Marvel One Shots? Een reeks van 5 shorts (variërend qua speelduur van 4 tot 20 minuten) die eigenlijk als verdere uitdieping van het verhaal dienen of gewoon een toffe easter egg zijn.

Dit zijn ze:

* The Consultant (2011)

* A Funny Thing Happened on the Way to Thor's Hammer (2011)

* Item 47 (2012)

* Agent Carter (2013)

* All Hail the King (2014)

Vond vooral de laatste 3 echt goed eigenlijk. Ze zijn te vinden op sommige Blu-Ray releases (niet op DVD...) maar het wereldwijde web is je vriend als je ze graag wil zien en enkel de DVD in bezit hebt.

frolunda

• 1002 berichten
  • 4415 stemmen

Ik zou wel eens een Marvel film met daarin Namor the sub-mariner willen zien,maar daar hoor ik weinig over.Schijnt ook een rechtenkwestie te zijn.Vond dat vroeger wel één van de meest interessante Marvel comic figuren.

Zwolle84

• 8023 berichten
  • 0 stemmen

Spidey duikt nu definitief op in het MCU (wel zelf even de zinnen van het bericht in de juiste volgorde zetten, Nu.nl heeft er weer een mooie puzzel van gemaakt):

Spider-Man duikt op in nieuwe beelden Captain America: Civil War | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

En de trailer zelf:

Ajax&Litmanen1

• 54881 berichten
  • 3441 stemmen

Robert Downey Jr. ge?nteresseerd in 'Iron Man 4' - FilmTotaal filmnieuws

Wordt lastig, maar hopelijk vinden ze nog een gaatje in het druk bezette schema. Ik vind Downey jr echt de allerbeste van de enorme lijst hoofdrolspelers van Marvel comic verfilmingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hebben ze Inhumans niet onlangs van de releaselijst gehaald?

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Downey is in Civil War ook weer erg goed, hoor. Van mij mogen ze Inhumans wel uitstellen. Hoop dat ze tegen die tijd een deal met Fox hebben gesloten zodat we Avengers vs X-Men krijgen.

Nicholas

• 1763 berichten
  • 278 stemmen

Gerucht is Phase 4 > Fantastic Four.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zou dat? Die rechten liggen toch nog altijd niet bij Marvel? Of zou Fox na de teleurstelling van de nieuwste reboot de rechten dan toch terug vrijgeven.

Guardians of the Galaxy 3 in Phase Four was al wel beslist geloof ik

mjk87

• 11495 berichten
  • 3284 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Robert Downey Jr. ge?nteresseerd in 'Iron Man 4' - FilmTotaal filmnieuws

Wordt lastig, maar hopelijk vinden ze nog een gaatje in het druk bezette schema. Ik vind Downey jr echt de allerbeste van de enorme lijst hoofdrolspelers van Marvel comic verfilmingen.

Iron Man 3 leverde meer dan $ 1,2 mld op wereldwijd, het meeste van alle losse films (dus buiten de twee Avengers), dus deel 4 komt er echt wel.

Nicholas

• 1763 berichten
  • 278 stemmen

Metalfist schreef:

Zou dat? Die rechten liggen toch nog altijd niet bij Marvel? Of zou Fox na de teleurstelling van de nieuwste reboot de rechten dan toch terug vrijgeven.

Je kunt natuurlijk eenzelfde situatie krijgen zoals je nu met Spider-Man ziet. Mislukking na mislukking en dan kiest de studio eieren voor hun geld. Zo'n soort samenwerking zie ik wel gebeuren op den duur. Zeker als je zult zien dat Spider-Man nu wél een hit wordt.

kleintje 2

• 379 berichten
  • 510 stemmen

Voor diegene die wisten dat Spider-Man: Homecoming 2 al gepland was voor 2019, hadden al een klein vermoeden dat er nog iets na Avengers 4 (Infinity War part 2) zou komen. Goed dat ze hier al een kleine voorspelling over hebben kunnen doen.

kleintje 2

• 379 berichten
  • 510 stemmen

MSN

Marvel films worden misschien R-Rated in de toekomst. We moeten maar afwachten.

Nicholas

• 1763 berichten
  • 278 stemmen

Reken er voorlopig maar niet op. Lijkt me meer een zoethoudertje.

kleintje 2

• 379 berichten
  • 510 stemmen

Er gaan doden vallen in 'Avengers: Infinity War' | Filmtotaal filmnieuws

Er gaan doden vallen in Infinity War! Chris Evans heeft aangekondigd dat Captain America na Avengers 4 niet meer zal verschijnen. Hij zal dus een van de vele zijn die Infinity War waarschijnlijk wel zal overleven.

Marvel Studios-baas Kevin Feige heeft nu aangegeven dat voor een aantal personages het doek al valt in Avengers: Infinity War. Ook anderen vragen zich af of Iron man zal blijven en hoe het na het MCU verder zal moeten. We moeten maar positief blijven en hopen dat ze de beste erin laten. Wat er na het MCU zal komen zal voor ons nog even een raadsel blijven.

Na al het nieuws wat we tegenwoordig te horen krijgen is het zeker dat Infinity War alles zal gaan veranderen. Het zal dus zeker een bijzondere Marvel film worden.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

"Met 22 films reeds achter de rug, hebben we er nog eens twintig gepland die heel anders worden dan wat we tot nu toe gemaakt hebben," begon Feige. "Bewust ook."
Ben benieuwd wat ze met "heel anders" bedoelen, en nog wel toegepast op alle reeksen. Met X-Men: The New Mutants (2018) gaan ze al de horrorkant op.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.