menu

Film / Nieuws / Bioscoopnieuws

zoeken in:

kappeuter (crew)
geplaatst:
Faillissement dreigt voor ‘s werelds grootste bioscoopketen - Filmkrant

Filmkrant schreef:
AMC Theaters houdt de gedwongen sluiting door quarantaine niet lang meer vol. ’s Werelds grootste bioscoopketen kan de inkomstenderving en doorlopende kosten nog opvangen tot eind juni, begin juli. Maar daarna dreigt faillissement. AMC Theaters bezit ruim 900 bioscopen met meer dan 10.000 schermen in de Verenigde Staten en Europa.
Het concern lijdt een verlies van $155 miljoen per maand, meldt The Hollywood Reporter. Met een reserve van $265 miljoen en een leenvermogen van $332 miljoen kan AMC Theaters het dus vier maanden uitzingen. Maar Wallstreet-analisten zien het amper een maand nadat bioscopen de deuren moesten sluiten al somber in.

geplaatst:
Bioscopen denken aan toekomstige heropening met 1,5 meter regel

Dat gaat leuk worden, dan moet je dus tussen 2 stoelen pakweg 2 lege stoeltjes houden.

Dat gaat druk worden bij de kaartverkoop

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Bioscopen denken aan toekomstige heropening met 1,5 meter regel

Dat gaat leuk worden, dan moet je dus tussen 2 stoelen pakweg 2 lege stoeltjes houden.

Dat gaat druk worden bij de kaartverkoop

2 lege stoelen tussen 2 stoelen, plus om en om een hele rij leeg. Gaat de bioscoop in Hengelo eindelijk weer eens uitverkochte zalen draaien?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Kan je 1,5 meter afstand bewaren in de bioscoop? 'Ze worden toch maar voor een kwart gevuld' - EenVandaag

EenVandaag schreef:
Volgens retailexpert Fred Rutgers zit er best potentie in een 'nieuwe bioscoopervaring'. "Als je de bioscoopzaal anders indeelt, kunnen het bijna kleine huiskamers worden. Zo creëer je een hele nieuwe filmervaring."
Op veel afstand tussen de bezoekers is volgens hem niets tegen. "Het is een kwestie van omdenken. Zo werkt het in elke branche: hoe kan je van een probleem een voordeel maken?"

kappeuter (crew)
geplaatst:
Plannen voor drive-in bioscoop op de Dam, zolang bioscopen dicht zijn | AD.nl

AD schreef:
Regisseur Martin Koolhoven en filminstituut Eye willen een drive-in bioscoop beginnen op de Dam. Zolang de bioscopen nog dicht moeten blijven, zou dit een goed alternatief kunnen zijn voor filmliefhebbers die hun vaste hobby missen. Koolhoven zou graag films kiezen en ook inleiden voor de mensen in de auto's voordat ze gaan kijken.

geplaatst:
Met het enthousiasme van onze Koolhoven moet dat wel lukken, dat kan hij als geen ander!
Enige nadeel is dat er een gerede kans bestaat dat hij, al van te voren, het halve plot plus het einde van de film verraadt (zie De kijk van Koolhoven)!

kappeuter (crew)
geplaatst:
Bioscoop straks nog maar voor kwart gevuld | BNR Nieuwsradio

BNR Nieuwsradio schreef:
Overigens is het nog niet zover, want voorlopig blijven de bioscopen nog dicht, nu het kabinet de corona-maatregelen heeft verlengd tot 20 mei.
Behalve een maximum aan het aantal bezoekers mogen bioscoopbezoekers pas kort voor aanvang van de film de bioscoop binnen en moeten ze na afloop ook meteen weer weg. Films zullen ook niet meer tegelijk geprogrammeerd worden, om te voorkomen dat bezoekers uit verschillende zalen elkaar tegenkomen. Ook wordt er meer schoongemaakt nadat de zaal leeg is, zoals het ontsmetten van onder meer alle deurklinken.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Buurtcinema laat je films op muren projecteren | Brussel | In de buurt | HLN

HLN schreef:
Buurtbioscoop Kinograph komt met een origineel initiatief nu de bioscoop gesloten is. Zij zijn op zoek naar mensen met een projector en een muur aan hun huis of appartement. Zaterdag willen ze zo immers een aantal kortfilms vertonen.
Kinograph heeft het over ‘lockdowncinema’. Het opzet is simpel: heb je een projector en een blinde muur in je achtertuin of aan je woning, dan kan je hen contacteren voor een voorstelling op zaterdagavond. Wie dat wil krijgt een selectie van Belgische en internationale kortfilms die je kan vertonen.

geplaatst:

Ik woon in Amsterdam . Ik denk dat er genoeg ruimte is tussen Sloterdijk en Westpoort voor een permanente drive-in bios . Ideale plek !

geplaatst:
Zolang winkels en vooral supermarkten open zijn zie ik niet goed waarom bioscopen nog niet open kunnen gaan.

geplaatst:
mjk87 schreef:
Zolang winkels en vooral supermarkten open zijn zie ik niet goed waarom bioscopen nog niet open kunnen gaan.

Supermarkten moeten open blijven. Bioscopen zijn een leuke luxe. Maar verder wel eens hoor, je kan overal corona krijgen.

Vraag me trouwens af hoeveel mensen hun bioscoop-pas op gaan zeggen als de bioscopen weer open gaan. Kan me niet voorstellen als de capaciteit gedeeld door 4 moet in een zaal dat ik nog een paar keer per maand op mijn gewenste tijdstippen ('s avonds na werk en in het weekend) naar de film kan om het rendabel te maken. En iemand meenemen is ook al nauwelijks meer leuk, want je zal een paar stoeltjes verderop moeten gaan zitten dan.

geplaatst:
mjk87 schreef:

2 uur met onbekenden in een donkere ruimte doorbrengen, is toch wat anders dan een paar minuten naar de supermarkt.
How one man spread coronavirus to NINE other people on his bus | Daily Mail Online - google.nl

Hoop eigenlijk vooral dat men niet, net als ik vooral op zaterdag of zondagochtend naar de bios gaat. Met meer dan 10 man, lijkt het me niet fijn.

geplaatst:
"2 uur met onbekenden in een donkere ruimte doorbrengen, is toch wat anders dan een paar minuten naar de supermarkt."

In die paar minuten supermarkt kom ik met meer mensen in bijna-aanraking dan in twee uur bioscoop. Bovendien, als ik niet te vaak naar de supermarkt ga, en probeer afstand te houden, ben ik soms wel bijna een half uur binnen, want het is voortdurend wachten op voorgangers.
Laat mij maar geïsoleerd van anderen in een bioscoopstoel zitten. Die twee uurtjes kunnen niet gevaarlijker zijn dan al het andere.

geplaatst:
Graaf Machine schreef:
"2 uur met onbekenden in een donkere ruimte doorbrengen, is toch wat anders dan een paar minuten naar de supermarkt."

In die paar minuten supermarkt kom ik met meer mensen in bijna-aanraking dan in twee uur bioscoop. Bovendien, als ik niet te vaak naar de supermarkt ga, en probeer afstand te houden, ben ik soms wel bijna een half uur binnen, want het is voortdurend wachten op voorgangers.
Laat mij maar geïsoleerd van anderen in een bioscoopstoel zitten. Die twee uurtjes kunnen niet gevaarlijker zijn dan al het andere.

Ik ga meestal s ochtends naar de supermarkt. Kom ik bijna niemand tegen.

Kans dat iemand mij besmet in de bios acht ik toch groter dan in de supermarkt. Maar goed, ieder zijn inschatting. Ben er ook niet bang voor, maar hoef het ook niet te krijgen.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Amerikaanse bioscopen dreigen met boycot Universal-films na coronacrisis - Vertigo

Vertigo schreef:
De Amerikaanse bioscoopketen AMC heeft alvast stappen ondernomen en een boycot van alle toekomstige Universal-films aangekondigd. Volgens CEO Adam Aron zal hetzelfde gelden voor andere studio’s die van het traditionele bioscoopmodel afstappen en moet er over dergelijke veranderingen eerst onderhandeld worden zodat ook de uitbaters er hun voordeel uit halen.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Naar de bios na corona - FD

FD schreef:
De maatregelen hebben één voordeel: je krijgt in de bioscoop wel meer beenruimte. Althans, totdat iemand tijdens de film – al dan niet hoestend – langs je benen schuift voor toiletbezoek.
Het mag duidelijk zijn dat de bioscoopervaring er op deze manier niet leuker op wordt. En dan heeft marktleider Pathé, die het plan voor de anderhalvemeterbioscoop heeft geschreven, het nog redelijk makkelijk met zijn grote bioscoopcomplexen.
Voor de liefhebber van arthouse-films is het überhaupt de vraag of een bioscoopbezoek er deze zomer nog in zit. Want hoe kun je social distancing handhaven in de veelal kleinere filmtheaters, bijvoorbeeld in de Amsterdamse pijpenla The Movies?
Kadir Selçuk, mede-eigenaar van The Movies en de eveneens Amsterdamse Filmhallen, vreest dat het toepassen van het protocol in The Movies heel moeilijk gaat worden. ‘Als je één stoel bezet hebt, moet je er drie vrijhouden. Dat kan bij Pathé wel, maar in kleine theaters lukt dat niet.’

kappeuter (crew)
geplaatst:
Tsjechische bioscopen heropenen als eerste in Europa - Filmkrant

Filmkrant schreef:
Binnen Europa zijn alleen in Zweden en Wit-Rusland de bioscopen gewoon open gebleven tijdens de coronacrisis. Dat is 2% van alle schermen. De heropening van de rest begint in Tsjechië. De regering van het Oost-Europese land heeft besloten dat publieke filmvertoningen vanaf 25 mei weer worden toegestaan.

geplaatst:
Kabinet versoepelt coronamaatregelen: Nederland gaat per maand verder open | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

Vanaf 1 juni:
De horeca kan per 1 juni voorzichtig open, met in acht nemen van de 1,5 meter. Buiten mogen mensen op terrassen worden bediend. Binnen is het mogelijk om een restaurant te bezoeken, maar onder strikte voorwaarden: alleen op reservering en met een maximumaantal van 30 personen. Deze verruiming onder voorwaarden geldt ook voor bioscopen en theaters.

Even afwachten maar 1 juni lijkt de boel weer open te gaan.

geplaatst:
Dan is de bioscoop open maar is er geen content. Films uit de oude doos laten draaien zou evt een leuke en creatieve oplossing kunnen zijn. Al zou ik daar persoonlijk geen gebruik van maken.

geplaatst:
Splinters schreef:
Dan is de bioscoop open maar is er geen content. Films uit de oude doos laten draaien zou evt een leuke en creatieve oplossing kunnen zijn. Al zou ik daar persoonlijk geen gebruik van maken.

Tenet, Mulan. Er staan nog wel een paar grote titels klaar.

Maar ik verwacht ook wel dat ze oude klassiekers weer gaan draaien om mensen te lokken.

Ben vooral bang dat je nauwelijks een film kan reserveren op een normaal tijdstip. Hoop dat kaarthouders voorrang krijgen.

geplaatst:
Gezien alle beperkingen en onzekerheden denk ik niet dat de gemiddelde productiemaatschappij staat de springen om snel films uit te brengen. Zeker niet als het dure producties zijn.

Mensen die de bioscoop missen zullen het voorlopig moeten doen met minimale content.

geplaatst:
1 juno mogen ze open. Met maximaal 30 man. Inclusief personeel. Dat is 1 zaal open maximaal?

Per 1 juli met maximaal 100 man.

geplaatst:
mjk87 schreef:
1 juno mogen ze open. Met maximaal 30 man. Inclusief personeel. Dat is 1 zaal open maximaal?

Per 1 juli met maximaal 100 man.

Ja, is het per zaal of per vestiging?

Of een keer of 10 per dag 30 mensen achter elkaar?

Mijn pas lijkt me ieder geval vrij nutteloos komende maanden. Hoe kan je bij zo weinig plek aan reserveringen komen?

geplaatst:
Ben twee weken geleden mijn bioscooppas verloren. Gek hoor, ben je dat ding kwijt, kun je toch niet naar de scoop, en dan toch balen. Ook best lastig om een nieuwe te krijgen, Movie Unlimited is niet echt Unlimited. Aan de contacten zitten zeker limieten.
Maar ondanks alles: als de boel weer open gaat, dan zit ik enkele avonden achtereen gewoon in mijn rode zeteltje, god wat mis ik dat.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:30 uur

geplaatst: vandaag om 20:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.