Film / Filmgames / Knock-out Europese film
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:32 uur
Het is gebeurt. De 'zwaar ondergewaardeerde' Das Boot wint. Jammer dat M de finale niet heeft gehaalt, maar gelukkig is het een Duitse film. Die Duitse films liggen mij wel. Met deze winnaar kan ik zeker leven 



0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:34 uur
mmm... te laat om te stemmen. Clockwork Orange is m.i. toch echt veel beter dan Das Boot. Maar goed...
Stuur je wel effe een foto als je aan de tape begint Rogier
Stuur je wel effe een foto als je aan de tape begint Rogier


0
Reinbo
geplaatst: 3 januari 2006, 16:36 uur
Leuke film Das Boot, maar ik ken gelukkig heel veel betere Europese films....... a Clockwork Orange is ook niet 100% Europees IMO, dus dat die niet wint kan ik mee leven.
Underground is voor mij de beste!
@ U96 Stuur mij een foto als je het laatste stukje tade opslurpt.
Underground is voor mij de beste!
@ U96 Stuur mij een foto als je het laatste stukje tade opslurpt.

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:37 uur
Ik kan het nogsteeds niet geloven. Das Boot heeft tegen mijn verwachtingen in gewonnen!!

De heren van de film salueren uit dankbaarheid.

De heren van de film salueren uit dankbaarheid.

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:38 uur
Ik denk dat ik me toch maar heb bedacht met het opeten van dat lint. 

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:38 uur
Ik ben ook benieuwd naar het beeldmateriaal van U
. Dit is denk ik ook wel de verrassendste winnaar van alle knock outs die gespeeld zijn.

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:40 uur
Niet verrassend. Maar Amélie had natuurlijk in de finale moeten staan i.p.v. A Clockwork Orange.
(ik zal het me zelf nooit vergeven, die 1/10de van een seconde)
(ik zal het me zelf nooit vergeven, die 1/10de van een seconde)
0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:45 uur
BoordAppel schreef:
Ik ben ook benieuwd naar het beeldmateriaal van U
. Dit is denk ik ook wel de verrassendste winnaar van alle knock outs die gespeeld zijn.
Ik ben ook benieuwd naar het beeldmateriaal van U

Inderdaad heel erg verrassend.
Als je Kubricks films niet als Europees beschouwt (waarom niet is mij een raadsel) dan had Monty Python and the Holy Grail moeten winnen of anders M. Maar Das Boot is ook nog goed voor 4,5*.
0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:46 uur
The One Ring schreef:
Maar Das Boot is ook nog goed voor 4,5*.
Maar Das Boot is ook nog goed voor 4,5*.
Maar toch jammer dat je de minst goede versie heb gezien. De langere zijn veel beter.

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:47 uur
Bij de halve finale was het voor mij over. Irréversible was mijn duidelijk favoriet. Beetje jammere winnaar voor een knock-out vol aparte(re) films.
0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:52 uur
Onderhond schreef:
Bij de halve finale was het voor mij over. Irréversible was mijn duidelijk favoriet. Beetje jammere winnaar voor een knock-out vol aparte(re) films.
Bij de halve finale was het voor mij over. Irréversible was mijn duidelijk favoriet. Beetje jammere winnaar voor een knock-out vol aparte(re) films.
Maar dit is dan ook geen knock-out voor apartere films, die is al geweest. Das Boot is niet apart, maar wel de meest beklemmende film die ik ken. Grootste minpunt van de film is zijn titel

0
geplaatst: 3 januari 2006, 16:58 uur
Ik ben echt zo blij dat Das Boot heeft gewonnen. Als viering meteen de soundtrack opgezet en vanavond misschien tijd maken voor de Director's Cut. 


0
Reinbo
geplaatst: 3 januari 2006, 17:03 uur
The One Ring schreef:
Als je Kubricks films niet als Europees beschouwt (waarom niet is mij een raadsel)
Als je Kubricks films niet als Europees beschouwt (waarom niet is mij een raadsel)
De man is Amerikaan en maakte zijn films met Amerikaans geld...en dan had Dr. Strangelove nog een 100% Amerikaans onderwerp naar een Amerikaans boek.
0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:04 uur
aegron schreef:
tegen welke film is amelie er eigenlijk uitgegaan?
Clockwork Orange, A (1971)tegen welke film is amelie er eigenlijk uitgegaan?
0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:06 uur
onvoorstelbaar trouwens dat Delicatessen (1991) het heeft afgelegd tegen Soldaat van Oranje (1977) 
(ben even het topic terug aan het lezen
)

(ben even het topic terug aan het lezen

0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:15 uur
Reinbo schreef:
De man is Amerikaan en maakte zijn films met Amerikaans geld...en dan had Dr. Strangelove nog een 100% Amerikaans onderwerp naar een Amerikaans boek.
(quote)
De man is Amerikaan en maakte zijn films met Amerikaans geld...en dan had Dr. Strangelove nog een 100% Amerikaans onderwerp naar een Amerikaans boek.
Maar Sellers was een Brit

0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:18 uur
En aangezien de regisseur de "eindverantwoordelijke" is van een film ...

0
Reinbo
geplaatst: 3 januari 2006, 17:23 uur
The One Ring schreef:
Het geïnvesteerde geld van Kubricks films na Spartacus kwam volgens mij toch echt uit Engeland.
Het geïnvesteerde geld van Kubricks films na Spartacus kwam volgens mij toch echt uit Engeland.
Nee hoor, films werden vrijwel volledig betaald door Warner Bros.
0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:25 uur
Onderhond schreef:
En aangezien de regisseur de "eindverantwoordelijke" is van een film ...
Hop, overnieuw beginnen met alle Chaplins en Hitchcocks erbij En aangezien de regisseur de "eindverantwoordelijke" is van een film ...

0
geplaatst: 3 januari 2006, 17:52 uur
Jammer genoeg blijkt uit de motivaties dat niet voor de beste film gekozen is, maar voor de meest Europese film. En dat is een criterium dat nogal op slappe poten staat natuurlijk.
Inderdaad, je maakt dus een lijst met Europese films, en kiest daaruit de beste.
Initieel wordt namelijk een lijst gemaakt van genomineerden. Deze zijn officieel allemaal Europese films. Je kan volgens mij moeilijk gaan zeggen dat de ene meer Europees is dan de andere. Stel dat een hollandse voetballer vindt dat een Nederlands international met een donkere huidskleur "minder Nederlands" is dan hem, en dus minder recht heeft om bij de elf "beste Nederlandse" spelers te horen. Ik vraag me af hoe groot de krantenkoppen zouden zijn.
Een nationaliteit is een conventie, een afspraak. Eens bepaald welke nationaliteit een film heeft, kan je dat toch moeilijk opnieuw in twijfel gaan trekken.
Het is niet vergelijkbaar met bvb. de discussie omtrent de "mystery"-films waar tegen The Big Leb. werd gestemd omdat het niet echt een mystery-film is. Genres zijn bediscussieerbaar, nationaliteiten zijn officieel. Op de site worden films ook aan één land toegekend, alhoewel soms meerdere landen in aanmerking komen.
Mug schreef:
Het gaat niet om beste film, maar om beste Europese film, KrisV....(iedereen interpreteert dat anders)
Het gaat niet om beste film, maar om beste Europese film, KrisV....(iedereen interpreteert dat anders)
Inderdaad, je maakt dus een lijst met Europese films, en kiest daaruit de beste.
Initieel wordt namelijk een lijst gemaakt van genomineerden. Deze zijn officieel allemaal Europese films. Je kan volgens mij moeilijk gaan zeggen dat de ene meer Europees is dan de andere. Stel dat een hollandse voetballer vindt dat een Nederlands international met een donkere huidskleur "minder Nederlands" is dan hem, en dus minder recht heeft om bij de elf "beste Nederlandse" spelers te horen. Ik vraag me af hoe groot de krantenkoppen zouden zijn.
Een nationaliteit is een conventie, een afspraak. Eens bepaald welke nationaliteit een film heeft, kan je dat toch moeilijk opnieuw in twijfel gaan trekken.
Het is niet vergelijkbaar met bvb. de discussie omtrent de "mystery"-films waar tegen The Big Leb. werd gestemd omdat het niet echt een mystery-film is. Genres zijn bediscussieerbaar, nationaliteiten zijn officieel. Op de site worden films ook aan één land toegekend, alhoewel soms meerdere landen in aanmerking komen.
0
geplaatst: 3 januari 2006, 19:05 uur
Onverwachte winnaar maar wel een mooie!
Dit was een zeer leuke knock-out al had ik graag zelf een andere winnaar willen zien, bijvoorbeeld Festen. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik bedank Freud voor zijn inzet 


0
geplaatst: 3 januari 2006, 23:43 uur
Tss, ik mis altijd de leukste stukken, hebben jullie het zonder mij afgemaakt
.
Nee, ik ben erg tevreden, het viel me op dat de films uit deze Knock Out me veel beter lagen dan gewoonlijk, ik heb blijkbaar echt wel iets met Europese Cinema.
En om op KrisV in te gaan: je hebt absoluut een punt, maar ik denk dat het etiket 'Europese film' tegenwoordig ook als een soort genre gezien wordt. Althans dat leidt ik af uit commentaren op bijvoorbeeld De Zaak Alzheimer waarin die verweten wordt 'te amerikaans' te zijn. Maar goed, uiteindelijk stem je gewoon voor de film waarvoor je wilt stemmen, het feit dat je erop stemt wijst erop dat je er wel een of andere reden voor zult hebben dat je die film 'beter geschikt' acht dan de andere, en hoe je dat doet lijkt me vrij onbelangrijk.


Nee, ik ben erg tevreden, het viel me op dat de films uit deze Knock Out me veel beter lagen dan gewoonlijk, ik heb blijkbaar echt wel iets met Europese Cinema.
En om op KrisV in te gaan: je hebt absoluut een punt, maar ik denk dat het etiket 'Europese film' tegenwoordig ook als een soort genre gezien wordt. Althans dat leidt ik af uit commentaren op bijvoorbeeld De Zaak Alzheimer waarin die verweten wordt 'te amerikaans' te zijn. Maar goed, uiteindelijk stem je gewoon voor de film waarvoor je wilt stemmen, het feit dat je erop stemt wijst erop dat je er wel een of andere reden voor zult hebben dat je die film 'beter geschikt' acht dan de andere, en hoe je dat doet lijkt me vrij onbelangrijk.
0
geplaatst: 4 januari 2006, 09:44 uur
Freud schreef:
maar ik denk dat het etiket 'Europese film' tegenwoordig ook als een soort genre gezien wordt.
maar ik denk dat het etiket 'Europese film' tegenwoordig ook als een soort genre gezien wordt.
Hmm, zo had ik het nog nooit bekeken

Tja, misschien is dat dan wel de reden waarom de (Belgische) films "Calvaire" en "C'est arrivé près de chez vous" er (te) vroeg uitgegaan zijn, niet Europees genoeg van stijl

Bedankt voor de moeite trouwens


0
Reinbo
geplaatst: 4 januari 2006, 09:54 uur
Agony schreef:
onvoorstelbaar trouwens dat Delicatessen (1991) het heeft afgelegd tegen Soldaat van Oranje (1977)
onvoorstelbaar trouwens dat Delicatessen (1991) het heeft afgelegd tegen Soldaat van Oranje (1977)

Mwwwh een onsamenhangend misbaksel is meestal kansloos tegen een van de beste Europeese films ooit gemaakt.

* denotes required fields.