- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Film van het jaar
Film van het jaar
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
2015
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her +
GoodOldJack
-
- 1206 berichten
- 4492 stemmen
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant +
MovieExpert
-
- 80 berichten
- 0 stemmen
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw +
Graaf Machine
-
- 7978 berichten
- 1045 stemmen
2015:
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw
1 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens +
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
2015:
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw
1 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
1 Mad Max: Fury Road +
Alathir
-
- 2067 berichten
- 1589 stemmen
2015: Een matig filmjaar vind ik persoonlijk. Slechts 1 film gezien die ik 4.5* ster heb gegeven aan een diamant van een film die toch ontzettend ondergewaardeerd wordt, namelijk Man Down (2015). Ik vond het een geweldige ervaring, maar de film lijkt nogal een hit-and-miss te zijn. Verder zijn er nog wel een aantal goede films met 4* zoals Broer (2015) of Run All Night (2015) om er weer enkele ondergewaardeerde te noemen.
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw
1 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
1 Mad Max: Fury Road
1 Man Down +
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
2015 mwah....toch niet zo zwak filmjaar met deze twee kanjers van films :
Mad Max: Fury Road , Star Wars: Episode VII - The Force Awakens,
Andere goeie films zijn : The Hateful Eight, The Revenant, Jurassic World , Spectre, The Martian, Ant-Man, The VVitch: A New-England Folktale, Inside Out, The Age of Adaline , Crimson Peak , In the Heart of the Sea , No Escape en Parlor.
En dan moet ik nog een aantal films zeker zien van dat jaar.....
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw
2 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens +
1 Mad Max: Fury Road
1 Man Down
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
1 Mustang
1 Carol
1 A Girl Like Her
1 The Revenant
1 Southpaw
2 Star Wars: Episode VII - The Force Awakens +
1 Mad Max: Fury Road
1 Man Down
1 The Hateful Eight +
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
2016 (?)
1 Manchester by the Sea +
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
1 Manchester by the Sea
1 Elle +
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Doen jullie morgen 2017 hoewel het jaar nog lopende is?
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
1 Manchester by the Sea
1 Elle
1 The Neon Demon +
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Doen jullie morgen 2017 hoewel het jaar nog lopende is?
Heeft voor mij persoonlijk weinig nut, aangezien het er maar een paar zijn. Maar ga je vooral je gang
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Heeft voor mij persoonlijk weinig nut, aangezien het er maar een paar zijn. Maar ga je vooral je gang
Of misschien kunnen we vanaf morgen verdergaan met 1949 en zo terug werken tot 1910 of welk het jaar ook mag zijn waarin de eerste langspeelfilm uit kwam. Nu ik plaats al een tijdje geen film meer maar bekijk de lijst toch altijd even.
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Of misschien kunnen we vanaf morgen verdergaan met 1949 en zo terug werken tot 1910 of welk het jaar ook mag zijn waarin de eerste langspeelfilm uit kwam. Nu ik plaats al een tijdje geen film meer maar bekijk de lijst toch altijd even.
Ik denk dat daar wel animo voor is, ja. Ikzelf daarentegen heb daar te weinig films voor gezien.
Graaf Machine
-
- 7978 berichten
- 1045 stemmen
2016:
1 Manchester by the Sea
1 Elle
2 The Neon Demon +
MovieExpert
-
- 80 berichten
- 0 stemmen
2016:
1 Manchester by the Sea
1 Elle
2 The Neon Demon
1 Deadpool +
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
2016:
Opnieuw een vrij goed jaar tot nu toe, en ik moet nog veel zien.
3 The Neon Demon +
1 Manchester by the Sea
1 Elle
1 Deadpool
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
2016
Ondanks de vele kritieken vond ik Batman v Superman: Dawn of Justice toch wel een topper. Lijkt een film waarbij je helemaal voor of tegen bent.
Rogue One heb ik in de eerste week van dit jaar gezien, kan dus ook bij vorig filmjaar beschouwd worden. Is altijd moeilijk met films rond die periode. Maar ik reken de film bij 2017.
X-Men: Apocalypse vond ik erg tegenvallend en het zwakste deel van de hele reeks. Dan was Deadpool inderdaad wat anders.
Don't Breathe vond ik een prima thriller. La La Land van zijn kant een matige film. Jason Bourne werkt ook niet meer zoals de trilogie. The Jungle Book kon gezien mijn voorliefde voor de originele animatiefilm zeker de hoge verwachtingen bevestigen. Warcraft verrassend goed. Busanhaeng was een prima horror. Free State of Jones zoals verwacht goed. Maar er ontbreken ook nog titels die ik nog niet gezien heb. Dus er is nog van alles en nog wat te ontdekken en kan het filmjaar 2016 nog niet echt beoordelen. Maar tot nu toe vond ik dat niet zo geweldig filmjaar gezien de films die ik tot nu toe heb beoordeeld.
2016
3 The Neon Demon
1 Manchester by the Sea
1 Elle
1 Deadpool
1 The Jungle Book +
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
2016
Een filmjaar waar ik teleurgesteld was in de hypes en verrast was door enkele films omdat op het eerste zicht niet veel bijzonder waren. Voor mij geen Deadpool of La La Land. Geen slechte films, maar voor films die zich zo hard op de borst kloppen mocht het toch meer zijn. Net als BFG, Zootopia, Doctor Strange, Rogue One of Finding Dory die wel wat fans hadden blijkbaar. Wel genoten van enkele 'afgeschoten' films als Nerve, The shallows, The 5th wave en Suicide Squad. Vergeet Zootopia, maar ga voor animatiefilms La tortue rouge en Kubo and the two strings. Geen La La Land maar muziekfilm Sing Street. Verder nog Arrival, Brimstone, The Neon Demon, Jungle Book, I Daniel Blake en de verrassing van het jaar (dat mij door de titel eerder leek op een Marvel-film): Captain Fantastic.
3 The Neon Demon
1 Manchester by the Sea
1 Elle
1 Deadpool
1 The Jungle Book
1 Captain Fantastic
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
Bedankt voor de organisatie!
Misschien een idee om de slechtste films uit een bepaald jaar te benoemen?
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Bedankt voor de organisatie!
Misschien een idee om de slechtste films uit een bepaald jaar te benoemen?
Nice!
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Bedankt voor de organisatie!
Misschien een idee om de slechtste films uit een bepaald jaar te benoemen?
Of nog beter de slechtste film van het jaar met een hoge algemene waardering . Geeft ongetwijfeld leuke discussies
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Eens proberen dan van 1949 en zo naar boven
1949
1 The Queen of Spades +
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Is dit de slechtste film van het jaar?
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Is dit de slechtste film van het jaar?
Als dat zo was dan zou ik wel een ander topic zijn gestart. Maar als er verder niemand meer post dan mag dit topic een stille dood sterven.