menu

Film / Cast en crew / Leonardo DiCaprio

zoeken in:
starbright boy (moderator)
Gangs... heb ik niet gezien, in the beach vond ik middelmatig.

mister blonde schreef:
(quote)

je moet de prestaties van een acteur overall nemen. juist in rollen die hem minder liggen en niet direct tot zijn beste behoren, is erg goed aanwijsbaar waartoe de acteur in staat is. je rekent een voetballer toch ook niet af op een of twee goed gespeelde wedstrijden aan het eind van het seizoen. juist in moeilijke wedstrijden moet hij laten zien dat ie er staat.

di caprio lijkt in zijn films slechts zichzelf te promoten en is het best te vergelijken met een voetballer die uitsluitend solo´s maakt, maar daarin hopeloos verdrinkt. hij verspeelt keer op keer de bal i.p.v. de bal af te spelen en in dienst van het elftal te gaan spelen.
vertaalt naar di Caprio houdt dat in; stop met het presenteren van jezelf--> begin met je in te leven in de rol. nee wordt het karakter van je rol.

Je weet het wel te vertellen he. Plaats het in de context van het profvoetbal en dat is dat....
Zo is het natuurlijk niet. Gangs of New York is niet de beste van hem, maar hij verdrinkt niet. Zou hij wel verdrinken, dan is dat aan Martin Scorcese te verwijten, die naar mijn mening de kans niet heeft gegrepen om er een topper van te maken.

Ik vraag me dan wel af welke scene in The Beach je dan niet geloofwaardig vond?

malkovich schreef:
Je weet het wel te vertellen hè. Plaats het in de context van het profvoetbal en dat is dat....
was slechts een vergelijking (wel eentje die goed op gaat, anders maak ik hem niet).

Zo is het natuurlijk niet.
toch wel...

Gangs of New York is niet de beste van hem, maar hij verdrinkt niet. Zou hij wel verdrinken, dan is dat aan Martin Scorcese te verwijten, die naar mijn mening de kans niet heeft gegrepen om er een topper van te maken.
tja... het is natuurlijk nooit de schuld van de heilige di caprio. blame it on the director. erg flauw. vind het meer dan een beetje vreemd. Lewis stijgt wel boven zichzelf uit, waarom zou di caprio dat niet kunnen? (mr. blonde weet stiekem het antwoord wel).

Ik vraag me dan wel af welke scène in The Beach je dan niet geloofwaardig vond?
de vraag die je dient te stellen is; 'in welke scène 'vond je di caprio niet geloofwaardig?'het antwoord is dan; in welke scène wel...

ik heb trouwens wel alles gezegd wat ik wilde zeggen. jij mag van mij het laatste woord hebben malkovich. we gaan het toch niet eens worden en het wordt een beetje een welles/ nietes spelletje.

mister blonde schreef:

ik heb trouwens wel alles gezegd wat ik wilde zeggen. jij mag van mij het laatste woord hebben malkovich. we gaan het toch niet eens worden en het wordt een beetje een welles/ nietes spelletje.

Het gaat er toch niet om wie het laatste woord heeft? We voeren een gezonde discussie, vind ik. En Lewis stijgt niet boven zichzelf uit. Dat is gewoon een hele goede acteur, die is er toe in staat...
Dat Leonardo di Caprio een beetje wegvalt, komt door de rol die hij heeft. Wil niet zeggen dat hij een slechte prestatie heeft neergezet. In What's eating Gilbert Grape steelt hij ook de show. Dat terwijl er een andere topper een grote rol heeft: Johhny Depp.....

wat ik lomp vinne, is dat iedereen Leo afkraakt, want heej! hij speelde in Titanic en alle meisjus vinden die leuk en alle meisjus vonden hem toen leuk!...oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Echt grote BULLSHIT!!! Leo is vet cewl!

films zoals: - What's eating Gilbert Grape - The Basketball diaries - Romeo + Juliette - The Quick and the Dead - The beach - en toch ook wel Titanic!!!

en het toffe aan hem ook is... ook al heeft hi de hoofdrol, hij gaat bijna altijd dood, of net aan, dat ie gaat flippen enzow...

evilll_nelus schreef:

Leo is vet cewl!

Vet is ie zeker geworden, ja. Damn!

je hebt me overtuigd.

Hihi... inderdaad! VET COOLE ARGUMENTEN!

film obsession
Hij is echt een goede acteur hoor mensen...ik begrijp niet waarom er altijd zoveel kritiek is. Bekijk nog eens the basketball diaries zou ik zeggen.

T®inity
Elke acteur krijgt kritiek, ik zie niet zo veel in hem maar dat is weer mijn mening.

En mijn mening is weer dat ik hem een prima acteur vindt. Sommige films een uitzondering uiteraard!!

T®inity
Elke acteur kan wel eens minder zijn, soms is er ook te weinig aandacht gestoken in de karakters. Er is niks zoals een 'perfect' acteur/actrice.

Goeie acteur maar niks speciaal vindt ik
Zijn films op zich vind ik ook niet erg super.
alleen de titanic is erg goed.

knowledge
titanic ?? die zuigt het merg uit volwassen berenbotten . wat dacht je van this boys life , what's eating gilbert grape en total eclipse ? ik vind hem ook niets bijzonder trouwens ...

Ik vind Leonardo DiCaprio een goede acteur. Titanic vond ik een prachtige film, maar vergde niet bepaald een wereldprestatie van Leo. Zn beste rol speelde ie in What's Eating Gilbert Grape.

Leonardo DiCaprio speelt niet in mijn favoriete films ofzo, maar ik vind hem zeker geen matig acteur, hij kan het wel degelijk en hoort hoog in het lijstje van goede acteurs als je het mij vraagt!

In The Aviator vond ik hem erg goed. In 't begin moest ik ff wennen aan hem, maar hij begon steeds meer in zijn rol te komen.
In CMIYC en WEGG vond ik hem ook goed.

Goed acteur toch wel. aviator, the beach, gangs of new york, ja hoor ik vind het wel goed. vooral zijn rol in gilberts grapes waarin hij een zwak begaafde jongen speelt. is toch wel bijzonder goed

Ik heb toch aardig wat films van hem gezien en de enige waarin ie het goed doet is the basketball diaries tot nu toe naar mijn mening

Bert1
Di Caprio is subliem in the Aviator!

Vond DiCaprio in Titanic erg goed en uitgelaten spelen, samen met Winslet spetterde hij van het scherm, iets wat hij voor mijn gevoel met de Aviator niet deed. Soms had ik zelfs té veel het idee dat hij echt "speelde". Hij is een prima acteur en heeft dat ook bewezen, maar ik vind hem beter op het romantische drama gebied.

Leo is mijn favoriete acteur sinds ik 11 ofzo was ik ben vooral verkocht aan zijn uitstekende prestaties in deze films
* Titanic favoriet 1 van leo
* Romeo&Juliet favoriet 2 van leo
* This Boys Life
* Whats eating gilber grape
*quick and the dead
* basketball diaries
* Marvins Room
* Man In IRon Mask
* The Beach
* gangs of ny
* catch me if you can
* aviator
* critters 3 (jonge leo)
oeps zeg maar ik heb al zijn films gezien en overal schitterd die in ; er is maar eentje die ik gezien heb en die enorm tegenviel en dat is Total Eclipse
en die speelde ook zeer goed in de serie Growing Pains lekker stuk
en nu wachten achter zijn nieuwe films zoals the departed en the blood diamont

Ik vond hem in The Beach echt jammie!!
Terwijl ik hem in andere films niet echt bijzonder leuk vind
Maar hij kan wel acteren vind ik! Titanic was wel zijn topper.

Als dat zijn topper is dan is ie wel erg slecht

Titanic zelf was zeker wel een topper, imo.

Titanic (1997) 4,5*
Catch Me If You Can (2002) 4*
Gangs of New York (2002) 4*

Leonardo is een redelijk goede acteur, maar het is wel zeker dat hij bijna altijd de juiste films uitkiest...

feanaro surion schreef:
Als dat zijn topper is dan is ie wel erg slecht

Daarom vind ik er ook niet veel aan

Veel van zijn films vallen onder mijn favorieten:

- Titanic
- Marvin's Room
- The Basketball Diaries

Drie geweldige films. Hij lijkt erg op River Phoenix

Falkor
Leo speelt in alle films geweldig!!!! vind ik.
en hij is gewoon lekker om te zien!!
LEO I LOVE YOU VERY MUCH!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.