menu

Film / Cast en crew / Tarantino Vs Rodriquez

zoeken in:
Ramon K
Maar wat de films van Tarantno en Rodriguez allebei niet hebben zijn die lage budgets.

Precies! En daarom mag men ook best een beetje kritisch zijn bij de films van R en T (he xgogax?)

Want ik vind dat Tarantino met IB met een groot budget niet kon leveren wat een Castellari met een laag budget wel kon.

xgogax schreef:
Nou voor Machete wist ik helemaal niets over de ultra-controversiële Arizona Immigration Law ...
Dat is een kwestie van kranten lezen en achtergrondprogramma's kijken.

Ramon K schreef:
Castellari met een laag budget wel kon.
Hahaha nee, die man levert alleen troep.

mikey schreef:
Nee maar die citeren ook en maken geen 'serieuze' revenche action war flick met blote tieten. Zij doe alsof ze weten wat ze doen: exploitation. De expoitation(kijker) toen 'wist' dat niet.

Vind ik mooi opgemerkt. Misschien vandaar dat ik de films van Rodriguez (en Taratino ook trouwens) als nogal geforceerd ervaar, omdat het 'zelfbewuste' exploitation is.

Ramon K
mikey schreef:
(quote)
Hahaha nee, die man levert alleen troep.

Nee man, die wist nog wat spektakel in zijn films te brengen.

Af en toe,

Ramon K
omdat het 'zelfbewuste' exploitation is.

En dat vind ik dan ook weer leuk. Best gelukt in T's Kill Bill Vol. 1 vind ik.

Ja maar weet de aandacht niet vast te houden. Hij kan geen verhaal vertellen wat Tarantino wel kan.

Reinbo
Ramon K schreef:
(quote)

Precies! En daarom mag men ook best een beetje kritisch zijn bij de films van R en T (he xgogax?)

Want ik vind dat Tarantino met IB met een groot budget niet kon leveren wat een Castellari met een laag budget wel kon.

Hij heeft er ook iets heel anders van gemaakt.Ik snap je teleurstelling (En hoop dat Expandables wel delivered) maar IB is gewoon een strakke drama productie die heel ver van het exploitation genre vandaan staat.

Ramon K
Tarantino vind ik ook een betere verhalenverteller hoor. Behalve in IB dan. Wat een slecht plot.

Reinbo schreef:
een strakke drama productie die heel ver van het exploitation genre vandaan staat.
meneer chargeert weer eens

Ramon K
Ben het totaal niet met Reinbo eens, maar dat gedoe kun je vinden in het IB-topic.

yeyo schreef:
het 'zelfbewuste' exploitation is.
Precies. EN ook bedoeld voor zelfbewuste mensen

Bwa, ik hou bv. toch meer van onbedoelde humor dan bedoeld onbedoelde humor.

En dat is ook weer heel begrijpelijk

Tja, als sommigen die 'noch vis noch vlees' aanpak verkiezen is dat hen zeker gegund.

Reinbo
mikey schreef:
(quote)
meneer chargeert weer eens

Hoezo. Het heeft toch weinig met exploitation te maken...... Het is gewoon een blockbuster met diverse sterren en een flink budget. Verder steekt het strak in elkaar in is alles tot in de puntjes verzorgt.....

Ja maar je schreef een strakke drama productie. En ik zag een tamelijk gewelddadige oorlogsfilm bomvol rare grappen.

Reinbo
Da's toch ook drama..... Oorlogvoering komt er in ieder geval nauwelijks in voor.

IB poogt enkel een drama te zijn in het verhaal van Shoshann. Verder kan ik het niet echt als drama categoriseren.

xgogax schreef:
Met alle respect en ik wil ook niet zeuren , maar de personages van Robert Foster, Pam Grier en Harvey Keitel zijn toch alles behalve 'volwassen' . Eerder karikaturaal , vergelijkbaar met HITLER in Inglourious Basterds (2009) ...

Keitel misschien, maar Grier en vooral Forster?? Nee, absoluut niet. Ben het helemaal met Ramon K eens. Forsters personage is eentje waarin menige in midlife crisis verkerende man zich in zou kunnen herkennen. Niet echt te vergelijken met Hitlers personage in IB...

Rodriguez < Tarantino
Planet Terror > Death Proof

Beide hebben films waar ik helemaal niets mee heb:

Tarantino: Kill Bill I & II, Death Proof

Rodriguez: Spy Kids I, II, III, El mariachi, Desperado, Once Upon A Time In Mexico, The Faculty

Waarmee ze mijn respect verdienen:

Tarantino: Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jacky Brown, Inglourious Basterds

Rodriguez: From Dusk Till Dawn, Sin City, Planet Terror
(en ik verwacht binnenkort ook Machete in dit lijstje)

Reinbo
dutchtuga schreef:
IB poogt enkel een drama te zijn in het verhaal van Shoshann. Verder kan ik het niet echt als drama categoriseren.

Ik zie toch vooral acteurs scenes, op de shootout op het eind na zie ik enkel drama. (Spionage drama tegen de achtergrond van WW2.)

Reinbo
Rascal Ryan schreef:
Rodriguez < Tarantino
Planet Terror > Death Proof

Beide hebben films waar ik helemaal niets mee heb:

Tarantino: Kill Bill I & II, Death Proof

Rodriguez: Spy Kids I, II, III, El mariachi, Desperado, Once Upon A Time In Mexico, The Faculty

Waarmee ze mijn respect verdienen:

Tarantino: Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Jacky Brown, Inglourious Basterds

Rodriguez: From Dusk Till Dawn, Sin City, Planet Terror
(en ik verwacht binnenkort ook Machete in dit lijstje)

Heb je Spy Kids wel gezien? Erg leuke films, het beste wat Rodriguez gemaakt heeft (met PT).

Reinbo schreef:
(quote)

Ik zie toch vooral acteurs scenes, op de shootout op het eind na zie ik enkel drama. (Spionage drama tegen de achtergrond van WW2.)

Het hele gedoe met de Basterds kan je toch moeilijk drama noemen? Nog eerder spionage-thriller o.i.d.

Tja. Met menselijk drama heeft igb niet veel op. En wat de film daarover te bieden heeft nam ik met een flinke korrel.

Reinbo schreef:
Heb je Spy Kids wel gezien? Erg leuke films, het beste wat Rodriguez gemaakt heeft (met PT).

Misschien als ik deze films op erg jonge leeftijd had gezien. Maar nu zit er voor mij geen enkel jeugd sentiment aan vast en heb dan ook niets met deze films. Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik enkel Spy Kids 1 heb gezien. Tijdens het kijken was ik me aandacht soort van verloren tegen het einde en was ik in me gedachten verzonken. Dit kwam omdat het me niet kon boeien daardoor vielen bij mij automatisch deel II en III ook af. Wie weet geef ik het ooit nog een kans maar die kans is aanzienlijk klein. Ik wacht liever nog even op Machete !

puckb96
Tarantino natuurlijk. Rodriguez wist met Sin City en Machete wel wat goeie films te maken, maar voor de rest zoals The Faculty, From Dusk Till Dawn en The Mexico Trilogy vond ik allemaal niks. De humor is met name afgepakt van Tarantino. Tarantino is gewoon de master!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:30 uur

geplaatst: vandaag om 18:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.