menu

Film / Cast en crew / Fred Astaire

zoeken in:
Frank Sinatra:
Ik heb maar één ding te zeggen over Fred: hij is waarschijnlijk de beste danser die ik ooit gezien heb tijdens mijn jaren in de showbusiness!

Audrey Hepburn:
Hij had stijl. Zijn gewoontes waren geregeld banaal, en nog erger, extreem elegant, omdat hij klasse had. Of hij mooi was? Ik denk dat hij charme had, en charme is het mooiste ter wereld, nietwaar?

Michael Jackson:
Niemand zal ooit Mr. Astaire kunnen evenaren, maar ik ben nooit gestopt met proberen hem te imiteren; het is zijn stijl, alle aspecten van zijn kunst: hij oefent en oefent totdat hij het kan zoals hij het wil.

Jammer dat er zo weinig dvd's van Fred Astaire zijn uitgebracht in Nederland.

Fred was de beste!

Ik kan geen keuze maken tussen Astaire en Kelly.
Astaire is de chiquere van de twee, en Kelly de 'acrobaat'.
Te verschillend om te vergelijken eigenlijk, maar allebei fabuleuze dansers, waar ik na al die jaren , en hun films al heel vaak gezien te hebben, nog steeds met veel bewondering en genoegen naar kijk.

Beiden 5* !

Fred Astraire moet haast wel de meest legendarische acteur zijn van wie de naam nooit op MovieMeter genoemd wordt. Tot nu toe dan.

Maar verder moet ik ook heel eerlijk zeggen nooit een film van hem gezien te hebben. Ze liggen in Nederland inderdaad niet voor het oprapen en ik vraag me ook af of zijn films wel mijn ding zijn.

Film Pegasus (moderator)
Ik had ook vrij weinig van de man gezien. Tot je hem ziet dansen in Band Wagon. Dan merk je meteen waar Michael Jackson de mosterd vandaan haalt (Jackson basseerde z'n clip Smooth Criminal op een scène uit deze film). Een man met veel charisma en stijl, zoals je er tegenwoordig nog maar weinig vindt...

In the Band Wagon was ie al redelijk oud, daarvoor was ie helemaal onnavolgbaar. Geweldige danser, matige acteur.

Ik heb het idee dat die man altijd al op leeftijd was. Zo zag hij er tenminste uit. Ten tijden van Top Hat (1935) was hij natuurlijk al 36, en toen brak hij eigenlijk pas door in Hollywood. Maar oude kop of niet, man, wat kon hij dansen zeg!

Haha, dat vond ik ook altijd.
Hij heeft er nooit jong uit gezien.
Als ik het mij goed herinner had hij voordat hij doorbrak een dansact met zijn zus.

Maar wát een ongelooflijke danser, en het leek allemaal zo moeiteloos te gaan.
(léék zeg ik duidelijk erbij, want wat moet dat een oefening hebben gekost)

En volgens mij heeft Michael Jackson hiet de boter gehaald voor Smooth Criminal. En neen, ik verander niet van mening.

Uit 'The Band Wagon' - Fred Astaire and Cyd Charisse.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=yuJxYmJlEHY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En dit is één van mijn lievelingsnummers met Astaire solo, Puttin' On the Ritz

https://www.youtube.com/watch?v=IFabjc6mFk4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En nog zo'n heerlijke: FRED ASTAIRE and CYD CHARISSE - Dancing in the dark, at the Central Park

https://www.youtube.com/watch?v=wDHwJrbrp0Y

Er gaat een bekend verhaal over de Paramount Pictures screentest van Fred Astaire die werd afgewezen. 'Kan niet zingen. Kan niet acteren. Wordt een beetje kaal. Kan een beetje dansen', werd over hem gezegd. Wat zal degene die hem heeft afgewezen zich achteraf achter de oren hebben gekrabd zeg!

speedy23 schreef:
En volgens mij heeft Michael Jackson hiet de boter gehaald voor Smooth Criminal. En neen, ik verander niet van mening.

MJ heeft het zelf ook gezegd:

Niemand zal ooit Mr. Astaire kunnen evenaren, maar ik ben nooit gestopt met proberen hem te imiteren; het is zijn stijl, alle aspecten van zijn kunst: hij oefent en oefent totdat hij het kan zoals hij het wil.

BenicioDelToro schreef:
Er gaat een bekend verhaal over de Paramount Pictures screentest van Fred Astaire die werd afgewezen. 'Kan niet zingen. Kan niet acteren. Wordt een beetje kaal. Kan een beetje dansen', werd over hem gezegd. Wat zal degene die hem heeft afgewezen zich achteraf achter de oren hebben gekrabd zeg!

Beoordelingsblunders bij screentests zijn er legio gemaakt.
Foute castings nog meer.

Je vraagt je af wie ze op die afdelingen van een filmmaatschappij neerzetten...

@speedy:

Mooi werk, van Fred zowel als van jou (en je hebt m.i. gelijk)

Dick2008
Ik ben niet zo fan van Fred Astaire als acteur. Als danser kan je ook steeds afvragen wie was nou beter Fred of Gene (Kelly).
Maar Fred Astaire kon ook wel heel goed zingen (Gene Kelly eigenlijk ook). Ik vind het maar heerlijke muziek uit die films. En liedjes van o.a. Gershwin en Irving Berlin werden toen flinke hits en terecht.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Als danser kan je ook steeds afvragen wie was nou beter Fred of Gene (Kelly).

Astaire was beter. Ik zie dat toch wel ook terug in bijvoorbeeld Royal Wedding. Natuurlijk heb je dat solo-dansen waar ik niet zo'n liefhebber van ben maar als hij met een vrouw danst.....zo sierlijk en stijlvol. En hij wekt bij mij de indruk, dat een vrouw die niet kan dansen, dat bij hem wel kan.

Kelly was meer "acrobatisch" begaafd, Astaire stijlvol.
Allebei grote talenten.

Samen met een collega werk ik aan een eigen voorstelling ('Het bed van Fred' - première 4 sept. '14) waarin legende Fred Astaire centraal staat. Veel prachtige films voorbij zien komen waarin hij heeft meegespeeld, met name Swingtime spreekt mij erg aan.
We dansen een klein fragment uit Swingtime, heerlijke muziek 'Pick yourself up' En ook inspirerend, net als Fred Astaire zelf die nooit één dansles gevolgd heeft. Wat een icoon!

Dick2008
Dick2008 schreef:
(quote)

Astaire was beter. Ik zie dat toch wel ook terug in bijvoorbeeld Royal Wedding. Natuurlijk heb je dat solo-dansen waar ik niet zo'n liefhebber van ben maar als hij met een vrouw danst.....zo sierlijk en stijlvol. En hij wekt bij mij de indruk, dat een vrouw die niet kan dansen, dat bij hem wel kan.

23 films van gezien toch veel hoor waaronder alle 10 met Ginger Rogers (24 films gezien, hoort tot mijn favoriete actrices, al zijn het vooral de jaren '30-films).

Zal naast dat dansen wel nooit echt tot mijn favoriete acteurs gaan horen. Hoewel hij dat zelf niet vond, vind ik dat juist wel en dat is dat hij een goede zanger was/is. (En dat vinden vele). Had vroeger een hekel aan hem (als acteur), maar dat is behoorlijk afgezwakt. (Gene Kelly vind ik dan weer minder geworden, zal inderdaad door dat atletische komen, moet je van houden. Maar eveneens ook goede zanger. Van die 14 films gezien).

Film Pegasus (moderator)
Zelfs bij halve dansnummers hield hij zijn gevoel voor ritme, zoals in dit leuke drum-nummer. Lijkt allemaal simple, maar dat komt omdat hij het zo naturel brengt:

https://www.youtube.com/watch?v=ulkCG2E-QNY

Gast
geplaatst: vandaag om 08:32 uur

geplaatst: vandaag om 08:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.