menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:

geplaatst:
Ik vind het wel jammer dat , naar het lijkt, de hoofdmoot de Franse (talige) film is; er lijkt mij zoveel meer te ontdekken qua film(land).

geplaatst:
Mubi heeft de Library geopend. Werkt zo te zien alleen nog op pc/laptop.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Cool!

Moest even opzoeken wat het precies inhoudt, omdat me dat op de MUBI-site niet echt duidelijk werd:

The Hindu schreef:
Opening up a new avenue to feast on world cinema during the ongoing lockdown, Mubi has launched a new section, Library, allowing members to revisit and discover films that have previously been curated for limited viewing. This section will help members catch up on what they have missed during Mubi’s 30-day window to watch a film, as well as discover new titles.

Mubi launches new ‘Library’ section with films of Kieślowski, David Lynch, among others - The Hindu

BroadcastPro ME schreef:
The content is available on the MUBI website and soon will also be available on its Apple and Android apps.

MUBI offers subscribers free access to content library - BroadcastPro ME

kappeuter (crew)
geplaatst:
Via de MUBI mailing alsnog een toelichting in het Nederlands ontvangen:

MUBI schreef:
Onze VIDEOTHEEK is nu open.

Vandaag openen we onze VIDEOTHEEK. Een enorme en gloednieuwe sectie op MUBI. Gevuld met honderden prachtige films.

Films die je wellicht de eerste keer gemist hebt.
Films die je kunt herontdekken.
Films waarvan je niet eens wist dat ze bestonden.

Van MUBI specials en retrospectieven, tot onze double bills en andere exclusieve films. Alle films zijn zorgvuldig door ons uitgekozen. Zoals altijd.

De VIDEOTHEEK is inbegrepen in een MUBI-abonnement. Je kan het nu al ontdekken op onze website en binnenkort ook op onze Apple and Android apps.
https://www.moviemeter.nl/images/uploads/MUBI-videotheek.jpg

geplaatst:
Heel erg cool, zitten een boel titels bij die ik heel graag wil zien.

geplaatst:
Rvdz schreef:
Heel erg cool, zitten een boel titels bij die ik heel graag wil zien.

Dan maar zelf een abonnement nemen?:)

geplaatst:
Ik moet mij nog even (her)oriënteren en overwegen wat ik er precies van vind. Malick merkte eerder al op dat de datumindeling verwijderd was, wat concreet betekent dat je nog steeds de 30 titels hebt, maar niet langer met het predikaat 'nog X dagen beschikbaar'. Nu ik zie met welke titels de videotheek zoal gevuld is, lijkt het erop dat MUBI (bijna?) iedere titel die 30 dagen heeft gestaan direct gaat overhevelen naar de videotheek. Een logische vervolgvraag: wat is dan nog de charme/toegevoegde waarde van de homepage? Dit was wel echt waar MUBI zich mee onderscheidde van andere aanbieders, die ook gewoon met een videotheek/catalogus werken.

Edit: ik weet niet of het samenhangt met de wijziging, maar de site reageert bij mij momenteel enorm traag, of zelfs gewoon niet.

geplaatst:
Iemand nog tips uit de library? Louis Malle vind ik echt een ontdekking nu ik een paar weken een abonnement heb.

geplaatst:
tbouwh schreef:
(quote)

Dan maar zelf een abonnement nemen?:)

Haha, ik had al weer even een gratis trial van drie maanden, en die laat ik nu maar gewoon doorlopen als het verloopt Ik weet ook niet hoe gunstig het op de lange termijn voor Mubi gaat zijn verder, maar tegen het aantal lastig te vinden films die ik nu makkelijk kan kijken zeg ik in ieder geval geen nee.

geplaatst:
Ik laat de site maar even brommen met deze wijziging, want ik krijg nu ook gateway time-outs etc. Bij MUBI nog nooit gehad.

joachimt (crew)
geplaatst:
Ik vind het een beetje vaag gecommuniceerd. Ik zie op Films nu vertoond op MUBI nog steeds bij de onderste titels "leaving soon" staan. Klopt dat dan niet meer? Of gaan niet alle films naar de videotheek? En als alles naar de videotheek gaat, wordt dit dan een immer uitbreidende hoeveelheid films, als ze elke dag een film blijven toevoegen?

Gaan we het overzicht op MM hierop aanpassen? Lijkt me dan wel zo handig om hier een overzicht te hebben van alle films die te kijken zijn.
Zal nog wel wat programmeerwerk aan vast zitten......

starbright boy (moderator)
geplaatst:
Zoals ik het begrijp: Ze hadden al die huurfilms die je tegen een bedrag kon kijken. Dat plus meer is nu gratis te bekijken voor leden. De meeste films uit het wisselende aanbod blijven gewoon 30 dagen. Sommigen komen in de videotheek. Mubi onderhandelt voornamelijk 30 dagen rechten voor films. Dit gaat over films waar ze langere deals over hebben.

geplaatst:
met de nadruk op 'plus meer', want ik ben pas nog door de mubi rentals heengegaan

starbright boy (moderator)
geplaatst:
"plus veel meer" is inderdaad veel beter

geplaatst:
joachimt schreef:
Ik zie op Films nu vertoond op MUBI nog steeds bij de onderste titels "leaving soon" staan. Klopt dat dan niet meer? Of gaan niet alle films naar de videotheek? En als alles naar de videotheek gaat, wordt dit dan een immer uitbreidende hoeveelheid films, als ze elke dag een film blijven toevoegen?.

Bij The Crossing (vervalt over 3 dagen) staat het niet en in de Library staan ook de oudere films uit die reeks. Bij Black Moon (vervalt over 6 dagen) en Tout Va Bien (vervalt morgen) staat het wel en de oudere films uit die reeksen staan niet in de Library.

Ik zie in de Library voornamelijk films staan die ik al eerder op Mubi heb gezien. Ik neem aan, zoals Starbright Boy ook al zegt, dat het films zijn waarvoor de licentieperiode langer is dan de 30 dagen dat ze bij de 'nu vertoonde' films stonden.

geplaatst:
Heb eens zitten snuffelen door de videotheek van MUBI en kwam tot de volgende lijst. Erg blij mee.

geplaatst:
Heel tof dit!

Nog even behelpen omdat het eerst alleen nog maar op de website toegankelijk is (pas later ook via de apps). Maar met het casten naar de chromecast vanuit de browser werkt het op zich goed (zo op het eerste gezicht).

geplaatst:
Ik Doe Moeilijk schreef:
Heel tof dit!

Nog even behelpen omdat het eerst alleen nog maar op de website toegankelijk is (pas later ook via de apps). Maar met het casten naar de chromecast vanuit de browser werkt het op zich goed (zo op het eerste gezicht).

Hoe cast je vanaf je browser naar chromecast? met een browser extentie?

geplaatst:
Ja, voor Google Chrome heb je een extensie waarmee je tabbladen kunt casten, voor andere browsers wellicht ook. Maar ik doe het nog iets anders: ik kan het scherm van mijn smartphone casten, dus ik open de Mubi website met browser op mijn smartphone en cast dan de video op volledige schermgrootte. Dit klinkt misschien een beetje omslachtig, maar het werkt.

IcU
geplaatst:
Nog even wachten tot de tv app is geupdate met deze videotheek en ik ben helemaal blij. Is dit tijdelijk (corona / lockdown extraatje) of een blijvende nieuwe feature?

Dit is blijvend.

Met deze uitbreiding met de videotheek overweeg ik om mijn trial verder te zetten! Die 30 films op een maand zijn tof, maar nogal beperkt.

Erg blij met deze toevoeging. Eigenlijk kan je mijn bezwaar van het iets te obscure MUBI aanbod compleet van tafel vegen. Ik kijk er naar uit om Les Quatre Cents Coups, Il deserto rosso, Le Cercle Rouge en Pierrot le Fou eindelijk eens te gaan zien. Bovendien is de kennismaking met Louis Malle uit het '30 dagen aanbod' ook zeer goed bevallen.

kappeuter (crew)
Ik vind het erg leuk dat MUBI inmiddels bij een wat groter publiek doorgebroken is.
Vermoedelijk zullen ze dan financieel ook wat meer armslag krijgen en nog meer moois kunnen programmeren.

Ik hoop dat de Apple-app snel deze 'videotheek' zal krijgen.
Hij draait nog steeds op mijn oude iPad. Hopelijk blijft dat zo...

joachimt (crew)
Als iemand hierdoor overweegt om een abo op MUBI te nemen, klik op deze link. Dan krijg je een maand gratis:
MUBI

(hihi, ik probeer effe iemand voor te zijn......)

In de videotheek verlopen er binnenkort alweer enkele titels.

kappeuter (crew)
joachimt

Ja hoor, nu ben jij aan de beurt!
Misschien krijg jij er ook net zoveel penpals bij.

https://www.moviemeter.nl/images/uploads/Screenshot_2020-05-29%20(7)%20MUBI.png

kaketoe schreef:
In de videotheek verlopen er binnenkort alweer enkele titels.
Bij een aantal titels zie ik het staan. Er is zeker geen complete lijst te vinden?

MUBI kijken via de APP op de TV wordt je sinds begin april bijna onmogelijk gemaakt. Vaak 'blurry' beelden door het laden of naar zoveel minuten wordt je gewoon uit de film gegooid. Klik je de film opnieuw aan wordt je een paar tellen later alweer eruit gegooid. Kan ik weer de laptop aansluiten aan de TV ...

Niet voor de Nederlandse videotheek. Ik zie wel enkele lijsten op letterboxd van andere landen met enigszins overlap.

Wat betreft kijken via de MUBI App naar TV (met chromecast) loopt het voor mij wel soepel alleen werken de ondertitels niet altijd. Dit komt voornamelijk voor bij voice-overs. Wat ik nu doe is via de browser Chrome mijn tabblad streamen naar de TV.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.