menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:
geplaatst:
Of ze lezen stiekem mee. Waar blijft Mektoub, My Love: Intermezzo?

geplaatst:
Big Brother kijkt altijd.

geplaatst:
Zo te zien hebben ze die film van Dolan eruit geflikkerd voor een obscure film uit India: Paar van Goutam Ghose. Gaan we die nu twee keer krijgen? Lijkt me een foutje:

MUBI Special: Een Reis Naar De Indiase Filmwereld – MUBI

Mug
geplaatst:
Heb inmiddels ook een MUBI account. Lekker joh, ik word (gedwongen) digitaler. Er gaat een ruimere wereld open voor me. Ben wel te spreken over het aanbod. Waarom heb ik dit niet eerder gedaan, daan, daan, aan....

Was me ook opgevallen, dat die Dolan film 'verwijderd' is. WTF.

geplaatst:
Vond het opvallend dat de film tegelijk was toegevoegd in meerdere landen terwijl het geen exclusive was en ook geen onderdeel van een reeks, maar blijkbaar is de film nu ook in meerdere landen weer verwijderd.

kappeuter (crew)
geplaatst:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1125000/1125946.300.jpg?cb=1572334590

MUBI nieuwsbrief schreef:
THIS GIRL IS ON FIRE

Op 1 mei organiseren wij een exclusieve online preview van Pablo Larraíns bedwelmende Ema, in samenwerking met onze vrienden van Cinéart.

Met een gefilmde Q&A.
Slechts 24 uur live.

EMA is een bedwelmend commentaar op seks, macht en chaos in het huidige Chili, met in de hoofdrollen Mariana Di Girolamo en Gael García Bernal en met een originele score van Nicolas Jaar.

Jouw uitnodiging ontvang je in jouw inbox op de dag van het evenement.

Tot dan.

"One of the year’s most
dynamic and electrifying movies"
INDIEWIRE

kappeuter (crew)
geplaatst:
Het MUBI-overzicht op MM is weer werkend!

geplaatst:
kappeuter schreef:
(afbeelding)

Dit is echt een buitenkans (/binnenkans) voor wie MUBI nog niet heeft:

90 dagen gratis film kijken op MUBI | Eye - eyefilm.nl

(quote)

Iemand ook een idee tot wanneer dit aanbod geldt? Ik zou er graag gebruik van maken, maar heb momenteel nog flink wat films te kijken op andere platforms.

kappeuter (crew)
geplaatst:
robertinho schreef:
Iemand ook een idee tot wanneer dit aanbod geldt? Ik zou er graag gebruik van maken, maar heb momenteel nog flink wat films te kijken op andere platforms.

Weet ik niet, dat staat er helaas niet bij. Je kunt je account op MUBI ook ten allen tijde met een druk op de knop pauzeren, zodat het abonnement tijdelijk niet actief is.
Ik weet niet zeker of dit ook kan bij proefperiodes, maar het is te proberen. Dan kun je die 3 maanden nog later opgebruiken.
Verder kun je mensen uitnodigen ook een MUBI abonnement te nemen, en als ze dat doen via de link die jij geeft, verdien jij per aanmelding een gratis maand.
Wacht niet te lang is mijn advies, als je pech hebt is de actie nog maar beperkte tijd geldig.

geplaatst:
Bedankt, ik zal het binnenkort aanmaken. Kan me ook zomaar voorstellen dat maar tot het eind van de maand is. Ik moet overuren maken op deze manier..

geplaatst:
Bijzondere toevoeging weer vandaag.

geplaatst:
Iemand EMA al via de ps4 app kunnen bekijken? Kan hem ook niet bekijken via de app op de telefoon.

geplaatst:
....ik lees net alleen via ipad of iphone app.....ok dan.....

geplaatst:
MUBI heeft wel degelijk doodleuk een doublure erop gezet nu

Zie de nieuwe toevoeging en vervolgens deze

Dat kan toch niet de bedoeling zijn...

IcU
geplaatst:
Dolan's 'Laurence anyways' werd stilletjes vervangen voor 'The crossing' die er nu dus twee keer op staat (in mijn telefoon app is er vandaag niets toegevoegd, op de site en de tv app staat de film twee keer).

Gebeurt dit vaker? Vind het jammer. Had Laurance anyways graag gezien. Mijn interesse in The crossing is toch een stuk minder groot.

Raar.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Wel uitzonderlijk ja, nog niet eerder zo gezien op MUBI. Ema was in feite 'bonus' (en niet via het normale menu te zien).
Kies anders vandaag een film uit ons YouTube overzicht, of huur een film op MUBI.

geplaatst:
Inmiddels staat Guddi (1971) (nog niet op Moviemeter) erop.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Inmiddels toegevoegd: Guddi (1971)

Nieuwste MUBI film is helaas te kort voor MM.

geplaatst:
Vanaf zondag The Fall (2019), korte film van Jonathan Glazer.

kappeuter (crew)
geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=RWg04bDqJRI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

starbright boy (moderator)
geplaatst:
Heb de laatste paar dagen issues met de mubi app. Bij een deel van de films krijg ik na een paar minuten een blauw scherm met daarin de tekst ""Error occurred Networks Disconnected" . En dan kan ik niks anders doen dan weer opstarten. Dat herhaalt zich ongeveer elke drie tot vijf minuten. Er zijn films waarbij ik meteen dat scherm krijg en nog geen minuut kan zien en weer andere films lijken prima te werken. Het resultaat lijkt steeds hetzefde voor dezelfde film: Film A werkt nooit, film B steeds maar enkele minuten en film C altijd. Andere apps (youtube, netflix) hebben dat niet. Ik heb bedraad internet. En de app verwijderen en herinstalleren en de kwaliteit verlagen helpen beide helemaal niks. Als ik iets op de laptop kijk werkt het ook gewoon. Heb Mubi gemaild. Antwoord gaat wat langer duren door Corona. Misschien dat iemand hier de oplossing ondertussen weet weet ondertussen?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik wou je aanraden een andere 'streaming region selection' te kiezen bij Video Playback instellingen, maar ik zie nu dat die optie helemaal niet meer bestaat...
Voorheen hielp het bij streaming issues / haperingen altijd om de regio simpelweg te wijzigen, zodat je bijv. via de server in Duitsland of Verenigd Koninkrijk keek.
Wellicht dat wij nu door CC nu altijd op de Nederlandse server zitten die minder stabiel is.
Je modem resetten zou nog een oplossing kunnen zijn (1,5 minuut stekker eruit).

geplaatst:
Het modum resetten had ik ook al gedaan en dat van die videoplayback instellingen viel me ook al op nadat ik het teruglas in dit topic.

geplaatst:
Bij mij hapert ie veel sinds een week, ook erg vervelend. Bij Netflix, Videoland, Cineville of Amazon geen problemen mee.

geplaatst:
Ik klop even af...maar geen probleem met de app....kijk op de ps4.

geplaatst:
De MUBI NL films mogen, wat mij betreft, wel iets toegankelijker. Helemaal nu er een 3 maanden proefperiode draait. Ik verwacht niet dat iemand meteen duikt op de minst bekende van Melville, de reis naar de Indiase filmwereld maakt of iets van de Dziga Vertov Groep opzet. Ik althans niet.

Dan heb ik liever het aanbod van MUBI UK. Met de klassiekers van Kurosawa, Antonioni en Fellini, het oeuvre van Sciamma en daarnaast nog werken van Koreeda, Denis, Larrain, Kar-wai en Iñárritu. Waar ook nog genoeg obscuurder spul tussenzit.

Al zal dit natuurlijk voor iedereen anders zijn.

geplaatst:
Ik vind het juist beter zoals we het nu hebben. Van de door jou genoemde klassieke regisseurs heb ik veel gezien of nog klaarliggen (in het geval van Antonioni). Ik zit niet te wachten io Seven Samurai of 81/2. Maar juist hooguit op obscuurder spul. De bekendere Melvilles stonden hier voor een deel in de kast en heb ik gekeken in combinatie met twee van de obscuurdere die ik nog niet zag en ook niet heb.. En van de hedendaagse regisseurs die je noemt heb ik (op Sciamma na) of een grote meerderheid of zelfs alle films gezien. Ik wil vooral ontdekkingen doen en de niet voor de hand liggende films van beroemde regisseurs zien. Als we bij dat soort regisseurs komen graag een hele vroege Denis of een paar documentaires van Koreeda.

Overigens is toegankelijk niet het goede woord zou ik zeggen. De Melvilles en bijvoorbeeld een Indiase film als Ankur zijn helemaal niet ontoegankelijker, eerder nog integendeel haast, ze zijn alleen obscuurder dat wat je noemde.

Maar ik kan me goed voorstellen hoe jij er tegenaan kijkt, Het hangt vooral van je doel met Mubi af

geplaatst:
Het is ook vooral persoonlijk natuurlijk en hangt nauw samen met wat je al gezien hebt en hoe ver je bent met het ontdekken van film en filmmakers. Daarom sluit, op dit moment, het aanbod van MUBI UK meer bij mijn wensen aan. Het concept van MUBI blijft erg tof.

Daarnaast zijn er gewoon weinig aanbieders (via internet) van dit soort films waar je vanuit NL op legale wijze kan kijken.

Mug
geplaatst:
Ik kom goed aan m'n trekken, hoor. Sowieso al een brede smaak, dus ik probeer nu ook alles te kijken. Zeker datgene wat je niet meer zo snel tegen zult komen.
Opmerkelijk wel dat de nadruk gevoelsmatig bij de Franse regisseurs ligt: Godard, Becker, Melville, Malle en nu ook Resnais erbij. Ik lust dat wel en smaakt naar meer.

geplaatst:
Er was een tijd (ongeveer een jaar terug) dat er aan de lopende band gangbare arthouse via oa distributeur Cinèart werd gedropt. Denk aan Haneke, Woody Allen, iets van Loach of een Farhadi (?). Nu zie je inderdaad namen als Godard, Melville en Malle en is er het nodige uit India. Het kan verkeren en dus niet al te veel zorgen als het aanbod deze periode iets minder aanstaat; voor je het weet staan er toch weer vijf titels op je kijklijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:15 uur

geplaatst: vandaag om 09:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.