menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:
kappeuter (crew)
joachimt

Haha, maar jij speelt vals, zo is het concept niet bedacht.

Leuk om te lezen dat MUBI je zo goed bevalt.

joachimt (crew)
kappeuter schreef:
Haha, maar jij speelt vals, zo is het concept niet bedacht.

Ach, er staat nergens dat het niet mag.

Zojuist het aanbod van de afgelopen acht dagen bekeken. Daarvan negen films geselecteerd!
Vier daarvan staan in het Nederlandse aanbod:
Vivement dimanche!
Duvidha
Fûsen
El niño pez

Voor $1.47 per maand die ik voor mijn VPN betaal wordt Mubi idd een stuk interessanter met een wereldwijd aanbod.

Alleen jammer dat ik het dan achter mijn PC moet kijken, of heb jij daar een handigere manier voor gevonden joachimt? Waarbij je makkelijk kunt switchen? Even los van een laptop aan de tv hangen, wat ik niet zo mooi vind.

joachimt (crew)
John Milton schreef:
Voor $1.47 per maand die ik voor mijn VPN betaal wordt Mubi idd een stuk interessanter met een wereldwijd aanbod.

Alleen jammer dat ik het dan achter mijn PC moet kijken, of heb jij daar een handigere manier voor gevonden joachimt? Waarbij je makkelijk kunt switchen? Even los van een laptop aan de tv hangen, wat ik niet zo mooi vind.

Ik heb een Chromecast aan de TV hangen. Ik snap niet hoe een filmfan zonder Chromecast kan. Geeft een hoop mogelijkheden. Je kunt een tabblad van je Chromebrowser casten naar de Chromecast en fullscreen zetten. Vervolgens kun je op je PC nog gewoon verder in andere tabs/apps.
Ik heb ook PIA geïnstalleerd op mijn iPhone. Kun je met hetzelfde abonnement gebruiken, dus kun je ook in de MUBI-app op je telefoon andere landen benaderen. Ik moet wel zeggen dat het casten vanaf mijn telefoon regelmatig niet lukt. En soms lukt het wel, maar dan doet de ondertiteling het soms niet. De app in combinatie met Chromecast is dus erg buggy. Vanuit de browser op mijn laptop heb ik nooit problemen.

Oh ik heb vanaf het begin een Chromecast, en later de opvolger. Idd erg handig. Maar dat helpt toch niet geweldig hierbij? De Chromecast heeft zijn eigen Google DNS voor zover ik weet, en om VPN goed daarmee te kunnen gebruiken dient volgens mij de VPN op router niveau te zijn ingesteld. Misschien dat het daarom vaak niet lukt?

Bij mij staat de pc in de studeerkamer en de laptops zijn bij ons voor het werk en meestal uit wanneer we gaan relaxen. Ik wil mijn media wel met de LG afstandsbediening, de telefoon of iPad kunnen bedienen, alles daarbuiten valt voor mij eigenlijk af.

joachimt (crew)
VPN hoeft niet op routerniveau geïnstalleerd te worden om te werken met Chromecast. Ik heb VPN op mijn laptop en op mijn iPhone. Van daaruit zet ik een film aan en stuur hem naar Chromecast. Die doet verder niet moeilijk over landen. Jij zou dus VPN kunnen installeren op iPhone en/of iPad en van daaruit casten. Hopelijk is ie bij jou dan minder buggy. Heen en weer lopen naar de studeerkamer is wat minder praktisch inderdaad.

joachimt schreef:
VPN hoeft niet op routerniveau geïnstalleerd te worden om te werken met Chromecast.
Voor zover ik kan zien klopt dat dus niet. Ik lees overal dezelfde soort bevestiging van wat ik vermoedde:

Secondly, the Chromecast if programmed to communicate with Google´s own DNS servers: 8.8. 8.8, 8.8. 4.4. As a result, the Chromecast will communicate with the Google DNS servers even if you have set your router to use Unlocator DNS.

-How To Use a VPN with Chromecast - techjunkie.com
-Reddit - Chromecast - How to change chromecast DNS? - amp.reddit.com
-How to Set Up a VPN for Chromecast | ExpressVPN - google.com

Maar: het is een experiment waard

joachimt (crew)
Tja, ik kan niks anders zeggen dan dat het bij mij werkt. Mijn vrouw laat mij niet klooien met VPN op de router ("als je illegaal wil doen, doe dat lekker op je eigen apparaat"). Ik heb ook niks met de Chromecast gedaan.

kappeuter (crew)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48148.300.jpg?cb=1399826351

Eindelijk weer eens een interessante(re) titel geselecteerd door Nicolas Winding Refn op MUBI: Guilty Bystander (1950)

MUBI schreef:
Er zijn weinig film noir-titels van goede kwaliteit, maar deze ‘gloednieuwe’ film is gerestaureerd vanuit een enkele 35mm print. De print werd aangetroffen in het Britse Film Institute. Decennialang bestonden er enkel slechte versies, nu presenteert byNWR met trots deze parel in volle glorie.” —NWR

geplaatst:
Over minder dan een maand de eerste langspeler van Jodie Mack op MUBi.

geplaatst:
Het India programma is weer uitgebreid. Waren enkele van de beste Indiase films alter tijden al te zien (Duvidha en Mughal-e-Azam), de wat meer aparte titels komen de komende weken aan bod. Morgen Om Dar-B-Dar (1988) en later volgen nog Party (niet op MoMe), een wat onbekendere film van Ray Ghare-Baire en dan nog Ankur (1974) (!!).

geplaatst:
Om Dar-B-Dar is niet te missen.

Party wilde ik al heel graag zien en Ankur stond ook op het lijstje, mooie toevoegingen dus!

geplaatst:
En dan als klap op de vuurpijl ook nog Calcutta van Malle (L'Inde Fantome en India Matri Bumi hadden niet misstaan).

geplaatst:
Inmiddels heeft het Louis Malle retro ook weer drie titels extra. Misschien komen de hele exotische titels daar dan ook nog bij zoals Crackers en Alamo Bay.

geplaatst:
Als er iemand meeleest van MUBI: Mrs. Fang van Wang Bing graag.

Fijne toevoeging: Arsenal (1929). De film die het hoofdpersonage van Mektoub, My Love: Canto Uno (2017) zit te kijken bij klaarlichte dag Er wordt een double bill aangekondigd, dus ik neem voorzichtig aan (en hoop) dat Zemlya (1930) dan de volgende is.

tbouwh schreef:
Fijne toevoeging: Arsenal (1929). De film die het hoofdpersonage van Mektoub, My Love: Canto Uno (2017) zit te kijken bij klaarlichte dag Er wordt een double bill aangekondigd, dus ik neem voorzichtig aan (en hoop) dat Zemlya (1930) dan de volgende is.
Ben je er al achter wat de volgende is. Meestal kun je dat dan bij een andere titel zien ' Coming Soon | XX days', maar bij geen enkele Dovzhenko zie ik iets staan in die richting.. Een heel enkele keer komt het op MUBI voor dat dit soort teksten er staan, maar die over programma's alleen in een ander land gelden en het dus helemaal niet klopt voor de NL situatie. Dus ik hoop niet dat ze je blij hebben gemaakt met een dooie mus.

Gaat niet gebeuren. Hier nog zo'n raar geval:
We celebrate their commitment to all things vulgar with this 6-film series which encompasses films across the company’s lifetime, starting with their initial runaway success of The Toxic Avenger through to what is surely the most gruesome adaptation of Romeo and Juliet ever realized, the aptly titled Tromeo & Juliet. From gross-out Shakespeare adaptations to a Nazi-hunting exploitation revenge flick, we’d like to think that there’s something here for everyone.
*KLIK*

Ik citeer:

The first entry in our double bill on filmmaker Aleksandr Dovzhenko is this dazzling, cutting-edge war movie.

Ik zie inderdaad ook bij geen enkele film van Dovzhenko staan dat 'ie eraan komt, en ook een reeks-aanduiding (bv 'the new auteurs', 'a journey into Indian cinema', etc.) ontbreekt. Maar veel duidelijker dan bovenstaande quote kan het toch niet...

KINO doet trouwens 3 maanden MUBI cadeau, voor potentiële nieuwe abonnees.

klik en klik

tbouwh schreef:
Ik citeer:

The first entry in our double bill on filmmaker Aleksandr Dovzhenko is this dazzling, cutting-edge war movie.

Klopt, maar die tekst komt dus van MUBI Duitsland of MUBI Frankrijk (ik noem maar een willekeurige dwarsstraat) en wordt voor de NL-se versie niet aangepast. Slordig, maar dat is al vaker gebeurd. Er zijn al meer reeksen van 1 titel in NL beland. Het Straub-Huillet overzicht heeft in NL geloof ik 2 of 3 titels gehad. Ik was in die periode in Frankrijk met vakantie, daar bestond die serie uit meer dan 10 titels. Met dezelfde inleidende tekst.

Dus ik denk dat het gewoon een slordigheid is dat het hier om een miniserie zou gaan van twee titels. Wat Verhoeven ook bevestigt, dat is echt al vaker vertoond helaas.

Ah, dat verklaart het. Jammer. En inderdaad slordig.

Misschien valt t mee en zijn ze nog bezig met iets, maar dan had ik t wel verwacht in Coming Soon.
We gaan het zien.

Nog even over dat die programma's en thema's niet helemaal logisch zijn... Nu is dat het geval rond het geïntroduceerde thema Perfect Failures met vandaag Southland Tales en over 28 dagen Fedora.

Meestal zijn de films met een tussenpauze van (ongeveer) een week, dan weet je al dat er iets ontbreekt. Op de site van Fondazione Prada zie je alle zes de titels die binnen deze curatie vallen: Southland Tales en Fedora inderdaad, verder ook Night Moves en Showgirls die niet zijn aangekondigd (ik vermoed een rechtenkwestie). Maar ook The Countess from Hong Kong en Un Divan à New York die net afgelopen maand op MUBI stonden, maar dan zonder dit thema.

Verder geen halszaak, maar die thema aanpak is niet altijd even logisch - al heb ik dus in de keren dat ik in Duitsland, Frankrijk en Engeland MUBI gebruikte, het idee dat dit een specifieke NL situatie is. Maar laat ik niet te veel klagen over MUBI. Vind het ondanks deze tekortkomingen een heel fijne VOD-dienst, steeds weer een verrassing en heel uiteenlopend - Fedora is natuurlijk een leuke toevoeging die tot vorig jaar (met de release op Eureka echt een zeldzaamheid was). Dit jaar al bijna 20 films gezien. Echt erg de moeite en blij mee.

kappeuter (crew)
https://www.eyefilm.nl/files/styles/700_320_scale_crop/public/mibu.jpg?itok=VrmbRzqy

Dit is echt een buitenkans (/binnenkans) voor wie MUBI nog niet heeft:

90 dagen gratis film kijken op MUBI | Eye - eyefilm.nl

Eye schreef:
MUBI en Eye trekken samen op in barre coronatijden. Wie zich aanmeldt via Eye kan 3 maanden lang gratis kijken naar filmklassiekers en nieuwe films.

Ongelooflijk, maar waar: gratis naar de beste films kijken op je laptop, tv, tablet of mobiel. Videoplatform MUBI trakteert bezoekers van de Eye-webpagina op een mooi menu van klassiekers én nieuwe films, waarvan het aanbod dagelijks wordt ververst.
veelzijdig

Klik hier om lid te worden van dit kwaliteitsplatform: het aanbod van MUBI is veelzijdiger dan dat van veel andere aanbieders. Ook zijn de films in meerdere talen ondertiteld (behalve in het Nederlands), de Engelse ondertiteling is altijd beschikbaar.

Wil je na drie maanden lid betalend lid worden? Meld je aan voor € 9,99 maandelijks. Wil je niet door, zeg dan je abonnement tijdig op.

Dat is wel een hele euro goedkoper dan het al was!

Ik heb gebruik gemaakt van de 3 maanden trial. Ik kijk via ps4 maar de subtitles werken niet. Iemand daar ook last van via de ps4?

Respons van Mubi:

Hello,

Thanks for reaching out to MUBI Support! I can confirm that this subtitle issue on the PlayStation app is a known issue by our team and we have been able to reproduce it. Our developers are currently working on a fix for this, but I'm afraid we cannot provide an ETA for when it will be fixed. Our apologies for the inconvenience. I have applied 30 days to your account time now so you don't lose your subscription period during the wait.

Until there is a fix, we recommend using a different device to watch films, as this only occurs on the PlayStation. You can check other supported devices here. Thank you for your patience in the meantime!

Best,

geplaatst:
Na de Melville van vandaag komen er nog twee van hem op, in de categorie 'nauwelijks gezien' (in verhouding, maar zeker niet op MM).

geplaatst:
tbouwh schreef:

Heb toch gelijk gekregen

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.