menu

Film / Video on Demand / MUBI

zoeken in:
kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Sinds kort heb ik een trial-abo. Leuk aanbod. Jammer dat ik nogal eens tegen technische problemen aanloop. Ik gebruik de app in combinatie met Chromecast, maar als ik aan het casten ben, moet hij elke paar minuten weer 10 seconden laden en staat de film stil. Gisteren en eergisteren wilde de app zelfs helemaal niet casten. Nu wel weer, maar met genoemde probleem. Amazon en Disney heb ik momenteel geen problemen mee, dus aan mijn WiFi of Chromecast ligt het volgens mij niet.

Loopt het bij anderen wel lekker?

Heb ik wel eens gehad, maar de truc is dan om een andere streaming region selection te kiezen in het menu Video Playback.
Ik heb 'm momenteel op 'automatic' staan dat werkt bij mij nu goed, maar soms wil het beter lopen op 'EU Germany' of 'EU England'. 'EU Netherlands' schijnt juist soms niet zo stabiel te zijn.

Zie ook het bericht van user GATver een aantal berichten hiervoor.

GATver schreef:
Vervolgens handmatig de instelling aangepast naar EU England en jahoor alles loopt weer.

GATver schreef:
Oja, tijd voor een update:

Na bovenstaande aanpassing nooit meer problemen gehad en wij genieten nu van een jaar abbo Mubi.

joachimt (crew)
Als je die instelling aanpast, krijg je wel het Nederlandse aanbod?

kappeuter (crew)
Ja hoor, geen enkel probleem. Land kies je namelijk op deze pagina: https://mubi.com/account.
Ze detecteren ook wel waar vandaan je kijkt. Dus je krijgt sowieso wel het Nederlandse aanbod (tenzij je VPN gebruikt misschien).

Bij 'video playback' staat immers expliciet 'If you are encountering video streaming issues, manually selecting a video streaming region may help.'

joachimt (crew)
Top. Dankjewel!

joachimt (crew)
kappeuter schreef:
Heb ik wel eens gehad, maar de truc is dan om een andere streaming region selection te kiezen in het menu Video Playback.
Ik heb 'm momenteel op 'automatic' staan dat werkt bij mij nu goed, maar soms wil het beter lopen op 'EU Germany' of 'EU England'. 'EU Netherlands' schijnt juist soms niet zo stabiel te zijn.

Dit zojuist geprobeerd, maar het had geen invloed op het cast-probleem. Gisteren ging casten goed, maar vandaag wil het weer niet.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Dit zojuist geprobeerd, maar het had geen invloed op het cast-probleem. Gisteren ging casten goed, maar vandaag wil het weer niet.

Aj...

Probeer anders deze speedtest met suggestie die MUBI vervolgens geeft:
mubi.com/speedtest

Deze test kan overigens wel een minuut duren.

joachimt (crew)
Zal ik morgen proberen. Nu maar Disney+ aangezet. Minder interessante titels, maar die werkt altijd.

kappeuter (crew)
Ja, maar 1 minuut van je tijd...

Fastest connected location
EU England
What to do next?

1. Go to account settings > video playback and change your streaming region to ‘EU England’
2. Refresh your player after changing your settings

Misschien moet je dat laatste vooral ook niet vergeten.

joachimt (crew)
Duurde 4 minuten bij mij. Ik vraag me af of het nog uitmaakt voor de speedtest en de streaming region op welk land mijn VPN staat. En nu doe ik de test op mijn laptop, maar ik wil streamen en casten mbv met iPhone. Ik zal dat laatste ook eens vanaf mijn laptop proberen. Chrome kan ook casten naar Chromecast (uiteraard).

kappeuter (crew)
Ik zou voor de zekerheid VPN gewoon op Nederland zetten.
Mijn ervaring is dat als je eenmaal een streaming region instelling hebt gevonden die bij jou goed werkt, je er lang plezier van kunt hebben en de storingen vrijwel wegblijven.

joachimt schreef:
Duurde 4 minuten bij mij. Ik vraag me af of het nog uitmaakt voor de speedtest en de streaming region op welk land mijn VPN staat. En nu doe ik de test op mijn laptop, maar ik wil streamen en casten mbv met iPhone. Ik zal dat laatste ook eens vanaf mijn laptop proberen. Chrome kan ook casten naar Chromecast (uiteraard).
als ik iets voor je kan reproduceren Joachim mbt dit issue, let me know. Ik heb hier ook alle bovengenoemde apparaten, dus als ik iets voor je kan proberen of het hier ook speelt hoor ik het graag.

kappeuter (crew)
Fantastische en unieke animatie, met prachtige muziek:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21954.300.jpg?cb=1578310208

Le Roi et l'Oiseau (1980)

IMDb trivia schreef:
Japanese director Hayao Miyazaki citing it as a major influence

joachimt (crew)
Ik heb in mijn settings de kwaliteit omlaag gezet van 1080 naar 720. Ik heb toch niet zo'n grote TV, dus dat gaat prima. Bij de meeste films zal ik geen verschil zien. Nu zijn de stream/cast-problemen voorbij.

De selectie tot nu toe vind ik erg goed. Hoop films komen voorbij die ik graag wil zien. Zeker in combinatie met VPN is MUBI erg leuk, want ze doen niet moeilijk over het gebruik hiervan. Enkele grote titels worden wel geblokt, als je VPN aan hebt staan, dus ze hebben de techniek hiervoor wel op orde. Blijkbaar is het geen probleem bij andere titels. Op die manier kun je dus ook lekker MUBI uit andere landen bekijken. Er zit wel wat overlap in, maar ook een hoop andere titels. Zodoende komt er gemiddeld één film per dag bij die ik interessant vind. Dat houdt me dus wel lekker bezig.

kappeuter (crew)
joachimt

Leuk dat het je bevalt!

MUBI is samen met Netflix wel mijn favoriete VOD-dienst.

Onlangs gezien:

Charley Varrick (1973) 3,5*
Le Roi et l'Oiseau (1980) 4*
Lonely Are the Brave (1962) 3,5*
Tirez sur le Pianiste (1960) 3,5*

Van de afgelopen maand:

- Alice T. (★★★½)
- Hôtel des Amériques (★★)
- Les Roseaux Sauvages (★★)
- Noise ( - )
- Blind Mountain (★★½)
- Vulkan (★★★)
- La Telenovela Errante (★★)
- Tatarak (★★½)
- Le Roi et l'oiseau (★★)

Was eigenlijk alleen te spreken over die Roemeense film.

Dat zijn niet al te hoge waarderingen, inderdaad.

Zelf afgelopen maanden MUBI weinig gebruikt, maar misschien de tips van kapp maar eens opsnorren dan!

skinny_tie schreef:

Pfff.... dat is voor mij een verhoging van 80%.
En nu, twee jaar later, weer een aankondiging van een prijsverhoging van 33%...

kappeuter (crew)
Waar zie je die aankondiging?

Ik zie er ook niets van?

Ik heb een e-mail gekregen:

We verwachten allemaal dat de dingen waarvan we houden duurder worden. 
Dat is acceptabel, zolang die dingen nóg beter worden. 
En dat is zeker het geval bij MUBI.

Vanaf vrijdag 17 juli 2020 zal de prijs van je MUBI lidmaatschap verhogen naar €95,88. Dat is €7,99 per maand.

Dus wat wordt er nóg beter?

Nou, er zullen meer opzienbarende, geestverruimende, levensbevestigende films zijn, meer MUBI exclusives, meer Notebook verslaggeving, meer gastcurators, meer taal- en ondertitelingsopties... Eigenlijk geven we je meer van alles.

We zullen ook, zoals onze hoge standaard betaamt, doorgaan met het verzorgen van de beste filmbelevingen voor elk lid. We rekenen geen extra kosten voor meerdere streams en ook niet voor HD-inhoud. En er zullen geen advertenties zijn, maar dan ook nooit.

We kijken ernaar uit om je meer geweldige films te geven.

Veel liefs van 
MUBI

Ach als je het vergelijkt met Netflix vind ik dit heel billijk.

Wat was het daarvoor dan voor jou?

Aan die prijs valt overigens wel een mouw te passen, nu Mubi in India is gelanceerd

Mocht het je echt te duur worden.

Ik heb de afgelopen 2 jaar €71,88 betaald, tot 2018 betaalde ik 40 euro.

Ik ben op zich wel theoretisch geïnteresseerd hoe ik via India een abonnement bij Mubi zou kunnen afsluiten, maar ga dat niet echt doen. Hoogstwaarschijnlijk denk ik er niet aan en krijg ik in de loop van het jaar weer een Paypal-afrekening van de verlenging.

Ik zie dat ze in India wel een constructie hebben waarvan ik ook al eens bedacht heb dat deze zou kunnen werken. In India hebben ze MUBI INDIA, met alleen Indiase films en MUBI WORLD met internationale films. Als ze bij MUBI Nederland een kanaal zouden hebben met films die van nl distributeurs komen (met nl ondertiteling) en een kanaal met films die ze wereldwijd inkopen en die alleen engelse ondertiteling hebben, zou dat mij verheugen.

Mijne blijft nog steeds op 35 euro staan, jaarlijkse facturatie via iTunes account, zonder VPN grappen voor een goedkoper buitenlands abo uit te hebben hoeven halen.

Moeilijk is dat niet (en het kan gratis), maar het moet wel even geregeld. Maar als het het geld waard is voor je en je kunt het missen zou ik zeggen: steun ze.

kappeuter (crew)
John Milton

Hoe kan het via iTunes zoveel goedkoper zijn?

Eigenlijk is het meest vervelende voor mij dat het nu een normale overweging wordt, 40 euro was een no-brainer.

kappeuter (crew)
skinny_tie schreef:
Eigenlijk is het meest vervelende voor mij dat het nu een normale overweging wordt, 40 euro was een no-brainer.

Mijn tip: nodig wat filmliefhebbers uit om MUBI gratis een maand uit te proberen.
Voor elke door jou aangebrachte persoon krijg je zelf ook een maand gratis erbij.
Bij mij werkt dit uitstekend; mijn MUBI-account is nu tot 5 januari 2021 gratis.

30 Day Free Trial - Mubi

kappeuter schreef:
John Milton

Hoe kan het via iTunes zoveel goedkoper zijn?

Dat was toen gewoon de reguliere prijs, en Skinny_Tie is (blijkt nu) ruim na mij lid geworden in juli 2015 (ik ben zelf al in 2012 abonnee geworden). Ik heb toen een mail gekregen van Mubi dat ik de dans zou ontspringen (wellicht omdat ik Early Bird ofzo was, wellicht omdat het een automatische facturatie via Apple is...

https://i.imgur.com/z3Q49ip.jpg

Die gratis maanden gelden voor mij dan weer niet, kwam ik ook pas achter nadat ik er tientallen 'verdiend' had, maar er nergens iets van terugzag. Maar mij hoor je niet klagen

Komende maand hoop ik de laatste Zanussi, Pirotecnia en The Stranger te gaan zien. Toch titels die je anders niet zomaar opduikelt.

joachimt (crew)
MUBI in combinatie met VPN is best wel een race tegen de klok. Ik selecteer alle films die ik wil zien in het aanbod van alle landen, die in mijn VPN-client voorkomen. Dat levert redelijk wat films op (4 tot 7 per week). Ik had een voorsprong opgebouwd, maar vorige week had ik het erg druk. Gisteren en vandaag dus twee dagen op rij een film gekeken, die echt dezelfde dag af moet, omdat ie de dag erna verdwijnt. Leuk concept van MUBI, maar film kijken wordt op deze manier bijna een wedstrijd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.