menu

Mijn Updates +
Film / Video on Demand / Film1

zoeken in:
kappeuter schreef:
(quote)

Valt mee hoor. Als er een afspelen knop staat zoals bij deze titel dan kun je die gewoon on demand bekijken.
De tv-tijden worden er op de Film1 site ook nog bij vermeld voor wie nog Film1 kijkt via een van de abonneekanalen.

Alle films

De films met afspelen button kun je 'on demand' zien. Dat is wel het meerendeel van de titels dus.

Oh, BR2049 dus wel. Kon dat niet opmaken uit zijn eigen pagina. De lijst op MM bevat wel het totale aanbod of alleen on demand? Zou wel handig zijn om een lijst te hebben met alleen on demand namelijk.

kappeuter (crew)
Ik zie toch duidelijk een grote oranje afspelen knop met start watching.

Het overzicht op MM toont enkel de On demand titels.
De simpele regel is ook, wat op tv wordt uitgezonden wordt is ook On demand beschikbaar.

Oh ... ja... ben niet helemaal wakker.

Fijn dat de lijst op MM alleen on demand is. Daar kan ik wel wat mee.

Aanbod is toch beperkter dan op het eerste gezicht leek. Momenteel 262 titels beschikbaar. Dit tegenover Videoland met 772 en Netflix met iets meer dan 2000 titels. Aanbod van Film1 lijkt wel iets meer grote titels te bevatten dan Videoland en wat recenter te zijn (zeg ik op basis van snelle blik, dus geen volle analyse).

Vanaf nu is het on demand aanbod van Film1 beschikbaar als lijst op iCheckMovies:
https://www.icheckmovies.com/lists/film1+all+movies+currently+on+dutch+film1/joachimt/

Ik zal de lijst één keer per maand updaten.

Beetje late reactie joachimt
Met lijst bedoelde ik de lijst die op film 1 staat en niet die op mm. Op de de lijst van film 1 staan ook films die nog te verwachten zijn waardoor het assortiment voor mij ineens een stuk minder werd.

kappeuter (crew)
Dat zou dezelfde lijst moeten zijn.

Binnenkort op Film1

Is het niet mogelijk films op Film1 aan te vinken, dat ik ze al gezien heb? Ik vind het leuk om te bladeren door "speciaal voor jou geselecteerd", maar hij toont daar allemaal films die ik al heb gezien, zelfs films die ik op Film1 heb gezien. Dat laatste is toch het minste wat hij eruit zou moeten filteren.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Is het niet mogelijk films op Film1 aan te vinken, dat ik ze al gezien heb? Ik vind het leuk om te bladeren door "speciaal voor jou geselecteerd", maar hij toont daar allemaal films die ik al heb gezien, zelfs films die ik op Film1 heb gezien. Dat laatste is toch het minste wat hij eruit zou moeten filteren.

Dat is wel raar. Ik gebruik die app niet. Ik heb maar een karig menu via Ziggo kastje, ik krijg geen selectie op maat.
Op MM bestaat die optie wel overigens, vink aan Alleen films waarop ik niet heb gestemd

kappeuter (crew)
Nu op Film1!

(afbeelding)

Phantom Thread (2017)

Ik blijf het toch wel een mooie dienst vinden. Zeker met dit soort titels. Afgelopen weekend zag ik:

(afbeelding)

The Square (2017)

Aanrader!

kappeuter (crew)
Ik ben momenteel erg content met het aanbod van Film1.
Ik heb recentelijk veel mooie titels gezien:
Nelyubov (2017) 3,5*
The Florida Project (2017) 4*
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) 4*
Phantom Thread (2017) 3,5*
The Square (2017) 3,5*
Darkest Hour (2017) 3,5*

Deze week zijn nieuwe nog te verschijnen titels bekend geworden, deze vind je in de releaseagenda:
Binnenkort op Film1

Deze pagina is momenteel leeg. Bug?

Binnenkort op Film1

Jordy (admin)
het is een vrij representatieve weergave van de "verwacht" pagina van film1 zelf: Filmaanbod - Het overzicht van alle films op Film1

als dat zo blijft moet het tabblad maar weg

Jordy (admin)
ik zie dat deze pagina nu weer gevuld is, als het goed is moet de boel hier morgenochtend ook weer goed staan

Ah, tijdelijk bug op Film1 zelf dus. Die lijst is best handig, want er staan meestal al films aangekondigd tot wel drie maanden voordat ze daadwerkelijk komen. Handig om te weten, zodat ik de DVD in de winkel kan laten liggen.

kappeuter (crew)

(afbeelding)

Beast (2017)

Aanrader!

kappeuter (crew)
geplaatst:

(afbeelding)

Isle of Dogs (2018)

Nu op Film1!

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik kijk niet meer zo vaak Film1. Van mij mag het aantal titels wel wat worden opgevoerd.

Er zitten een aantal interessante releases aan te komen:

Only the Brave (2017) - 27 april
Mandy (2018) - 18 mei BlacKkKlansman (2018) - 25 mei
First Man (2018) - 22 juni
Overlord (2018) - 29 juni

Binnenkort op Film1

geplaatst:
kappeuter schreef:
Ik kijk niet meer zo vaak Film1. Van mij mag het aantal titels wel wat worden opgevoerd.

Eens. Ze verversen te weinig. Ik kijk maar een handjevol per maand van wat er nieuw wordt toegevoegd. Maar ja, het is nog altijd goedkoper dan dat handjevol kopen op dvd. En ze zijn met nieuwe titels meestal sneller dan Netflix, dus nog steeds een nuttig abonnement. Ik denk wel dat ik het binnenkort een keer stop zet om dan een half jaar later ofzo het abonnement weer aan te zetten. Dan kunnen we nieuwe releases eerst een beetje opgespaard worden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Film1 stopt lineair bij distributeurs en gaat online verder | Totaal TV - totaaltv.nl

Totaal TV schreef:
Film1 heeft aan distributeurs kenbaar gemaakt dat de stekker op 1 augustus uit de lineaire verspreiding van kanalen wordt getrokken, zo melden diverse bronnen onafhankelijk van elkaar aan Totaal TV.
Film1 gaat vanaf die datum als online streamingdienst verder. Al enige tijd wordt meer de nadruk op verkoop van het OTT-abonnement gelegd. Dit abonnement is rechtstreeks bij Film1 te koop en kost €7,95 per maand. Dit is ongeveer de helft goedkoper dan het Film1-abonnement bij distributeurs zoals Ziggo, KPN, Canal Digitaal, T-Mobile, Caiway en KPN. Film1 is eigendom van Sony Entertainment Europe.

Hmm, hier baal ik van. Ik heb Film1 als 'gratis' extra in mijn Ziggo-pakket. Ik denk niet dat ik er €7,95 voor over zal hebben. Er worden te weinig films toegevoegd aan het aanbod.

geplaatst:
o, goed om te weten, dat weinig films bij film1.
Balen. Ik ben al half jaar gestopt met abonnee ivm verhuisd en weinig tijd, helaas...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Jemig, daar schrik ik van...

Film1 heeft wel een onderscheidend aanbod. Erg jammer...
Nu zijn er gelukkig tegenwoordig genoeg VOD-diensten waar je uit kunt kiezen, maar toch...

geplaatst:
Ben al op zoek naar alternatieven, maar wordt er nog niet echt vrolijk van. Zojuist ook voor Videoland en Amazon Prime lijsten gemaakt op iCM:
https://www.icheckmovies.com/lists/videoland+all+movies+currently+on+dutch+videoland/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/amazon+prime+all+movies+currently+on+dutch+amazon+prime/joachimt/
(lijsten voor Netflix, Film1 en Cinemember vind je ook onder mijn account)
Bij Videoland zie ik momenteel een stuk of 16 films, die ik nog wel wil zien. Bij Amazon een stuk of 10. Daar ben ik natuurlijk zo doorheen. Wellicht dat ik maar eens twee weken gratis ga kijken bij Videoland en dan heb ik daar alles al gehad.
Cinemember is wellicht interessanter voor mij, maar dan heb ik geen geschikte bron meer voor blockbusters.
Ik ga niet beginnen aan Pathé Thuis of Moviemax. Pay per view is interessant voor mensen die twee films per maand kijken. Voor mij is dat natuurlijk bepaald niet rendabel.

Andere opties?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Mogelijk blijft Film1 toch nog als online streaming dienst bestaan. Het blijft verwarrend, tot er officiële berichtgeving is.

Onduidelijkheid over online toekomst Film1 | Totaal TV - totaaltv.nl

Maar wat na 1 augustus met het OTT-abonnement gebeurt, is onduidelijk. Nederlands Medianieuws meldt dat Film1 alle activiteiten, inclusief het eigen OTT-abonnement, in Nederland stopt. Aan Nu.nl meldt Film1 weer dat het OTT-abonnement blijft bestaan. Mogelijk is de verwarring ontstaan door het door elkaar halen van het video on demand- en het OTT-platform.

geplaatst:
Leuk als het blijft, maar ondertussen gaat het aanbod wel achteruit. De afgelopen maand zijn er slechts 8 films toegevoegd, waarvan ik er slechts 2 de moeite waard vond om te kijken. Dat is toch wel erg karig.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ja mee eens. Ze moeten wel voldoende films aanbieden, want je hebt geen Film1 voor de series ofzo.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Film1 stopt lineair en OTT, mogelijke vervangend aanbod | Totaal TV - totaaltv.nl

Totaal TV schreef:
Na expliciete vragen van Totaal TV heeft Sony Picture Entertainment bevestigd dat alle activiteiten van Film1 op1 augustus stoppen. Het gaat dus om lineaire verspreiding, het video on demand-aanbod bij distributeurs en de OTT-dienst die de betaalzender in eigen beheer direct via internet verkoopt. Vooral dit laatste is opvallend. Sony Pictures Entertainment heeft juist in de voorbijgaande maanden in betere bereikbaarheid van de eigen online streamingactiviteiten geïnvesteerd, Dit had als resultaat dat in april apps voor gebruik van de OTT-dienst op televisies van Samsung en LG zijn uitgebracht. Het is vooralsnog onduidelijk waarom Sony Pictures Entertainment deze weg heeft bewandeld. Het bedrijf wil behalve de melding dat alle Film1-activiteiten op 1 augustus stoppen, geen verdere mededelingen over de gemaakte beslissing doen.

Nog een klein lichtpuntje, over evt. doorstart:
Diverse bronnen laten Totaal TV onafhankelijk van elkaar weten dat een marktpartij een studie doet naar de haalbaarheid om een vervangend aanbod voor Film1 in de markt te plaatsen. Voor lineaire doorgifte bij distributeurs als Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile zou de vrij te komen bandbreedte na vertrek van de vier lineaire kanalen van Film1 eventueel ingezet kunnen worden. Het is onduidelijk of dit initiatief als doorstart van Film1 gezien moet worden of het plan is om een geheel nieuwe betaalzender op te zetten.

Ik krijg een beetje de indruk dat dit nieuws te vroeg is uitgelekt en dit Sony heeft overvallen. Maar ze (Film1/ Sony) mogen dan wel snel met een officieel bericht komen, dat verdienen de klanten.
Het doek lijkt definitief gevallen voor Film1. Ik vraag me af of een derde partij in dit 'oude' model wil investeren. Misschien dat Ziggo hiermee een serieuzere stap richting VOD kan maken, want tot dusver hebben ze met Movies / Series (X) L een vreemd product in de markt gezet.
Als ze de pas opgebouwde online streamingdienst (OTT) van Sony overnemen kunnen ze Games of Thrones e.d. ook echt fatsoenlijk en landelijk aanbieden, ipv alleen aan hun kabelklanten.

geplaatst:
joachimt schreef:
Bij Videoland zie ik momenteel een stuk of 16 films, die ik nog wel wil zien. Bij Amazon een stuk of 10. Daar ben ik natuurlijk zo doorheen. Wellicht dat ik maar eens twee weken gratis ga kijken bij Videoland en dan heb ik daar alles al gehad.

Vandaag de 11de dag van mijn proefabonnement bij Videoland. Al 20 films gezien.
Dit soort services zijn gewoon niet gemaakt voor grootgebruikers....... Ik zie er nog een handjevol staan, die ik eventueel nog ga kijken de komende dagen, maar langer dan een proefabonnement hoef ik dit inderdaad niet te rekken. Toch leuk voor twee weken.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Ben al op zoek naar alternatieven, maar wordt er nog niet echt vrolijk van.

Andere opties?

Ik ben bang dat die er momenteel inderdaad niet zijn. Vooral wat betreft die grotere / blockbuster titels.
Of je moet per stuk willen afrekenen, maar dat is geen optie als je veel films wil zien.
Dat Film1 nog geen officieel bericht heeft gemeld over het vermoedelijke einde van Film1 geeft nog beetje hoop.
Misschien komt er dan toch nog een doorstart, met een nieuwe eigenaar, maar ik schat de kans wel vrij klein in dat dat gebeurt.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.