menu

Mijn Updates +
Film / Video on Demand / Film1

zoeken in:
kappeuter (crew)
Film1 breidt uit | Totaal TV
Film1 schrapte op 1 augustus het lineaire kanaal Film1 Sundance. Als reden werd toekomstige expansie van online mogelijkheden gegeven. De online uitbreiding is vandaag voor het eerst concreet geworden. Film1 is namelijk vanaf vandaag voor bezitters van de Sony spelconsole Playstation 4 beschikbaar. Dat is een begrijpelijke uitbreiding omdat Film1 eigendom van Sony Entertainment is en dus tot hetzelfde moederbedrijf behoort.

Weer(?) een €5 per maand deal voor drie maanden. Ga ik sowieso een keer proberen.

Is me een beetje onduidelijk, maar zijn de films die ze op de kanalen laten zien allemaal ook beschikbaar via hun on-demand library? Oftewel, moet ik de kanalen in de gaten houden of kan ik ze toch allemaal later terugkijken?

kappeuter (crew)
luukve schreef:
Weer(?) een €5 per maand deal voor drie maanden. Ga ik sowieso een keer proberen.

Dat is wel een scherpe deal!

Is me een beetje onduidelijk, maar zijn de films die ze op de kanalen laten zien allemaal ook beschikbaar via hun on-demand library? Oftewel, moet ik de kanalen in de gaten houden of kan ik ze toch allemaal later terugkijken?

Nee niet alles is on-demand beschikbaar, veel wel. Ik schat wel 85 procent.
Hier vind je een overzicht van alle films. Alle titels waarbij dit icoon
(afbeelding) staat zijn on demand te zien!

Bedankt!

kappeuter (crew)
Ze gooien er nu wat oude titels bij als vulmiddel.
De titels die ik zie via Film1 daar ben ik over het algemeen erg content mee, maar ik gebruik Film1 nog maar vrij weinig, omdat het aanbod zo weinig ververst en het aanbod kwantitatief toch wel erg beperkt is.

Ook jammer dat Film1 soms de films niet in het originele formaat weergeeft.

kappeuter (crew)
Vanaf vandaag is er een handig Film1 filmoverzicht op MM: https://www.moviemeter.nl/film1

Wel handig maar ik kan niet zien wanneer en hoe laat? Ik zie het al. Duidelijk

kappeuter (crew)
Ja het betreft 'on demand'.
Ik kijk zelf nooit meer films vanaf de zender.

Hoeft niet via on demand, makkelijk tv aanzetten, opnemen of kijken, klaar is kees.
Ben al abonnee, maar ik vind Film1 veranderd, alles weg van mijn gestemd, is er niet meer.
Watch list ook, alles weg, opnieuw doen. Drama...

kappeuter schreef:
Vanaf vandaag is er een handig Film1 filmoverzicht op MM: https://www.moviemeter.nl/film1

kappeuter (crew)
Ik vond Wilson (2017) erg leuk. Sinds gisteren te zien.

kappeuter (crew)
Mooie moederdag toevoeging:

(afbeelding)

Mother! (2017)

Mensen die film1 via KPN kijken? Klopt het dat er momenteel geen ITV online on demand mogelijkheid is?

kappeuter (crew)
Door een tijdelijke storing is er tijdelijk geen Nieuw overzicht.
In de loop van de week zal dit zich weer vullen met nieuwe titels.

Jordy (admin)
Bij Film > Algemeen > Video on demand - VOD:

Film1 is vanaf donderdag beschikbaar als een streamingdienst, waardoor het aanbod bekeken kan worden zonder tussenkomst van een tv-aanbieder. De dienst kost acht euro per maand, bevat de kanalen van Film1 en losse films en series.

Bron: Tweakers

kappeuter (crew)
Beter laat dan nooit. All-in streaming maandabonnement voor 8 euro is nette prijs. Ik denk dat Film1 afgelopen jaren wel wat abonnees is kwijtgeraakt ivm de grote populariteit van Netflix, dus misschien kan dit het tij wat keren, maar ik zie het niet meteen veel populairder worden.
Film1 is eigendom van Sony dus ze hebben wel de beschikking over 'grote' titels en iets meer recentere titels dan op Netflix.
Eigenlijk zou Film1 moeten samengaan met Cinemember, om HET alternatief voor Netflix te worden.

Gek alleen dat er nog niks van terug te vinden is op hun website?

gotti schreef:
Gek alleen dat er nog niks van terug te vinden is op hun website?

Ik neem aan dat de verandering van a.s. donderdag betekent dat de contracten die ze hebben met de tv-aanbieders dan aflopen en dat een contractvoorwaarde is dat ze in hun uitingen voor abonnementen verwijzen naar de tv-aanbieders.

Vond het al opvallend dat ik al in geen tijden nog een 5 euro per maand-aanbieding voor Film1 gepresenteerd had gekregen.

skinny_tie schreef:
(quote)

Ik neem aan dat de verandering van a.s. donderdag betekent dat de contracten die ze hebben met de tv-aanbieders dan aflopen en dat een contractvoorwaarde is dat ze in hun uitingen voor abonnementen verwijzen naar de tv-aanbieders.

Vond het al opvallend dat ik al in geen tijden nog een 5 euro per maand-aanbieding voor Film1 gepresenteerd had gekregen.

Maar wat ik dus begrijp is dat er geen tussenkomst van tv aanbieder meer nodig is toch? Dat je het a la Netflix gewoon online kan bekijken.

kappeuter (crew)
Ja dat klopt. Maar bestaande samenwerkingen met tv-aanbieders blijven bestaan!

De abonnementsdienst zal volgens Kate Marsh van Sony Pictures Television Networks naast bestaande samenwerkingen met tv-aanbieders bestaan.

bron

kappeuter (crew)
Kijk nu 1 week gratis

Wel even voor het einde van de week weer opzeggen.

Ik heb zelf al 'gratis' Film1 via pakket bij mijn provider, maar ik ben wel benieuwd wat anderen van de nieuwe opzet als streamingdienst vinden.

Tot nu toe prima.

kappeuter (crew)
gotti schreef:
Tot nu toe prima.

Goed om te horen. Met welk apparaat kijk je Film1?

Laptop & iPad.

Op laptop net wat beter overzicht dan op iPad. Paar kleine functionaliteiten die bij bijvoorbeeld Netflix op dit moment beter werken. "Verder kijken" kent de app nu bijvoorbeeld nog niet volgens mij.

Confusie
Stuk reclame windt er geen doekjes om.

Knaken moeten ergens vandaan komen.

Moet zeggen dat ik het best een sympathiek verhaal vind, geen onaardige deal.

Op deze manier ga je ook best een paar zieltjes bereiken dus waarom niet.

Is dat ik ook weer niet zo enorm veel films kijk en met mijn Netflix wel toekom tot dusver.

Heb het al vaker overwogen, dat wel, vooral het idee van een paar zendertjes spreekt me aan.

Was ooit zeer tevreden met mijn HBOtje en zijn drie kanalen, voor zolang als dat mocht duren.

Ik heb meteen 2 cent overgemaakt naar Film 1. Leuk weekje zo.

Snel weer opzeggen!
Ben er nu al doorheen en tot nu toe is er nog niks nieuws bijgekomen.
Daarnaast staan er films in de lijst die je helemaal niet kunt afspelen. Die zullen nog wel komen maar wanneer dat is onbekend voor mij.
De app werkt niet goed, vooral bij films die je aan het kijken bent en even op pauze zet. Als je dan verder wil kijken gooit hij je uit de app en moet je eerst uitloggen en dan weer inloggen om verder te kunnen kijken. 1 1/2* voor film1

Dr.Strangelove schreef:
Daarnaast staan er films in de lijst die je helemaal niet kunt afspelen.

Ik ben aan het kijken of het nuttig is voor mij een tweede streaming-dienst naast Netflix te nemen. Zat me dus in te lezen in Film1, maar dit stuk is me niet geheel duidelijk. Dit punt zit ik ook mee. Begrijp ik goed dat sommige films on demand zijn (altijd te kijken wanneer je wilt) en andere alleen op vaste tijden draaien? Bijvoorbeeld Blade Runner 2049 staat in het overzicht op MM van films op Film1, maar als ik naar de pagina daarvan op Film 1 ga, heb ik het idee te zien dat hij alleen op sommige tijden draait. Klopt dat?
Als dat zo is, ga ik dit absoluut niet aanschaffen.

kappeuter (crew)
joachimt schreef:
Ik ben aan het kijken of het nuttig is voor mij een tweede streaming-dienst naast Netflix te nemen. Zat me dus in te lezen in Film1, maar dit stuk is me niet geheel duidelijk. Dit punt zit ik ook mee. Begrijp ik goed dat sommige films on demand zijn (altijd te kijken wanneer je wilt) en andere alleen op vaste tijden draaien? Bijvoorbeeld Blade Runner 2049 staat in het overzicht op MM van films op Film1, maar als ik naar de pagina daarvan op Film 1 ga, heb ik het idee te zien dat hij alleen op sommige tijden draait. Klopt dat?
Als dat zo is, ga ik dit absoluut niet aanschaffen.

Valt mee hoor. Als er een afspelen knop staat zoals bij deze titel dan kun je die gewoon on demand bekijken.
De tv-tijden worden er op de Film1 site ook nog bij vermeld voor wie nog Film1 kijkt via een van de abonneekanalen.

Alle films

De films met afspelen button kun je 'on demand' zien. Dat is wel het meerendeel van de titels dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:09 uur

geplaatst: vandaag om 14:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.