menu

Mijn Updates +
Film / Video on Demand / Film1

zoeken in:
kappeuter (crew)
Hannibal schreef:
Dit weekend gratis Film 1 voor digitale abonnees.

Ik heb UPC digitaal, maar ze zijn bij mij nog geblokkeerd.

kappeuter (crew)
Niet alleen de Oscaruitreiking, maar het gehele Film1 Oscar Weekend - 25, 26 en 27 februari - is gratis voor digitale televisiekijkers van UPC, Ziggo, Caiway, Delta, Kabel Noord, Tele2 en CanalDigitaal. Dit betekent dat 4,4 miljoen huishoudens kosteloos en ongestoord kunnen genieten van de uitreiking en van recente, met Oscars® bekroonde en genomineerde speelfilms zoals The Reader, A Single Man en The Hurt Locker. Deze topfilms zijn dan voor het eerst te zien op televisie.

Oscaruitreiking en Oscarweekend exclusief en gratis bij Film1 - Oscars 2011 - Film1.nl

EDIT: Oh er staan specifieke tijden bij. Dan zou het betekenen dat het vanavond om 20.30 weer te zien is.

eppo349 schreef:
10 weken Film 1 voor 5 euro, is ook goed te doen.

Really? Bedankt voor de tip. Misschien alsnog maar aanvragen.

10 weken voor 5 euro? Tssss, en ik maar EUR 14,- per maand betalen. Ze nemen hun leden ook totaal niet serieus zo.

kappeuter (crew)
Ik vind het aanbod de laatste maanden toch wat teleurstellend.
Ik heb het idee dat sinds het verplichte afstoten van Film1 na de fusie van Ziggo en UPC met de nieuwe eigenaar (?) er minder (interessante) nieuwe titels bij komen.
Het zit bij mij gelukkig in mijn Ziggo-bundel als bonus, maar anders was ik nu niet bereid geweest er voor te betalen.
St. Vincent (2014) en Foxcatcher (2014) zijn overigens wel aanraders!
Wat ik trouwens irritant vind is dat ik geen On Demand menu meer kan vinden op hun site. Het liefst kijk ik Film1 via On Demand.

Voor wie het toch eens wil proberen, nu de eerste drie maanden 50% korting

Raffael77
Mijn vader heeft het en het is bedroevend om te zien dat ze er films uitzenden als Aliens. Vaak veel meuk en soms een toffe film idd zoals kappeuter net aangaf.
Wat ik verder jammer vind is het matige Sundance kanaal waar ze vooral complementaire films uitzenden.

Ook de herhalingen zijn vervelend. Bepaalde films komen naar verloop van tijd terug.

Ik begin er niet aan.

kappeuter (crew)
Raffael77 schreef:
Ook de herhalingen zijn vervelend. Bepaalde films komen naar verloop van tijd terug.

Daar heb je bij de On Demand mogelijkheid geen last van. De meeste nieuwe titels staan meteen op Film1 On Demand.

Als ik Film1 was zou ik helemaal op On Demand inzetten en het technisch mogelijk maken Film1 op allerlei apparaten af te spelen.
De filmliefhebber zit te wachten op de kwalitatieve aanvulling op Netflix.

Raffael77
Elke dag, om half negen sommige nieuwe films bijgekomen...
Daarom kun je beter via filmgids (website) met tekst vermeld "Premiere" bekijken,
ook TV Series.

Die On Demand heb ik geen probleem.

Raffael77
Ik vind Film1 of Netflix niet eens de moeite waard.

kappeuter (crew)
Ik ben blij met Netflix, maar ik ben de laatste tijd toch ook wel erg content met Film1. Titels die ik op Netflix mis en dus een goede aanvulling op Netflix.

Uit mijn recente filmlog:
Bob and the Trees (2015) 3,5*
Of Mice and Men (1992) 4*
The Wolfpack (2015) 3,5*
The One I Love (2014) 3,5*
Turist (2014) 3,5*
Wild (2014) 3,5*
Les Yeux Jaunes des Crocodiles (2014) 3,5*
Mandariinid (2013) 3,5*

Ik hoop dat deze stijgende lijn zich voortzet, of dat dit niveau van selectie van films behouden wordt.

Laatst aangeschaft, best tevreden. Ik maak er geen alledaags gebruik van maar wanneer je graag een film wilt zien die hun aanbieden is dat mooi mee genomen. Ook deels voor mams aangeschaft, die kijkt er redelijk vaak naar. Niet zonde van mijn geld dus!

kappeuter (crew)
Er komen weer wat interessante titels op Film1 waar ik naar uit kijk:

Schneider vs. Bax (2015) - vanaf 6 mei
Omoide no Mânî (2014) - vanaf 7 mei
Life (2015) - vanaf 12 juni

Film1 overzicht

kappeuter schreef:
Ik ben blij met Netflix, maar ik ben de laatste tijd toch ook wel erg content met Film1. Titels die ik op Netflix mis en dus een goede aanvulling op Netflix.

Ik hoop dat deze stijgende lijn zich voortzet, of dat dit niveau van selectie van films behouden wordt.

Hoe heeft zich dit de laatste maanden ontwikkeld? Is het het geld waard?

EDIT: Never mind, ik zie nu pas dat je het totale aanbod kunt inzien.

kappeuter (crew)
Zwolle84 schreef:
Hoe heeft zich dit de laatste maanden ontwikkeld? Is het het geld waard?

EDIT: Never mind, ik zie nu pas dat je het totale aanbod kunt inzien.

Het hangt er vanaf hoe regelmatig je films kijkt en in welke mate je films al in de bioscoop hebt gezien. Ik vind 15 euro voor een maand wel aan de hoge kant. Als dit 10 euro zou zijn, zou het aantrekkelijker zijn voor meerdere mensen.
Het is al gauw voordeliger dan voor elke film 5-6 euro neertellen op VOD diensten.
Bij mij is het gelukkig inbegrepen in mijn providerbundel.

kappeuter schreef:
(quote)

Ik vind 15 euro voor een maand wel aan de hoge kant. Als dit 10 euro zou zijn, zou het aantrekkelijker zijn voor meerdere mensen.

Inderdaad wel weinig aanbod voor best veel geld, afgezet tegen streamingdiensten.

kappeuter (crew)
Mysterieuze aankondiging:
http://www.film1.nl/images/2k15/teaser_banner_prelaunch.jpg

Zou me niets verbazen als Film1 samengaat met een andere partij. Wellicht Videoland.
Op eigen kracht zie ik ze niet overleven in het Netflix, HBO, VOD tijdperk.

EDIT:

Sony blijkt nu eigenaar van Film1 te zijn, maar dit klinkt niet al te positief:
Sony, sinds maart 2015 de eigenaar van Film1, lijkt nauwelijks nog te investeren in ATL-campagnes. Volgens het Telecompaper Consumer Panel daalde het aantal klanten naar 230.000, een daling van 14 procent vergeleken met de meeting van 2015 Q2 (267.000 klanten).

bron

Viel mij vandaag dus ook op, deze melding op hun site. Ben benieuwd waar ze mee komen, maar ze mogen wel snel zijn. September is volgende week al.....
Ben al vele jaren abonnee, zelfs nog toen ze zich filmnet noemden. En ook altijd erg tevreden geweest met hun aanbod, maar communiceren met hun klanten, hebben de heren/dames aldaar niet uitgevonden.

kappeuter (crew)
Hmm, het 'spannende' nieuws blijkt enkel een nieuwe huisstijl en de introductie van de zgn. MegaWeekend in te houden...

Film1 verandert jouw gewone weekend in een MegaWeekend met iedere vrijdag, zaterdag en zondag de grootste premières en belangrijkste films.

Welkom bij een groter en beter Film1 - Filmblog - Film1.nl

kappeuter (crew)
Kijk de grootste Oscarwinnaars op Film1

(afbeelding)

In aanloop naar de komende Oscaruitreiking op 26 februari vertoont Film1 iedere zondag de grootste Oscarwinnaars van het afgelopen jaar.
Geniet in februari onder meer van het drama Spotlight (winnaar Beste Film en Beste Scenario), het avontuurlijke The Revenant (winnaar Beste Regie en Beste Acteur), het spannende Bridge of Spies (winnaar Beste Mannelijke Bijrol), het indrukwekkende Son of Saul (winnaar Beste Buitenlandse Film) en nog veel meer winnaars en genomineerde films.

Een greep uit de Academy Award-hoogtepunten van het afgelopen jaar:

Zondag 5 februari

15:25 Song of the Sea (2014) Nominatie - Beste Animatiefilm
16:55 45 Years (2015) Nominatie – Beste Actrice (Charlotte Rampling)
18:30 Joy (2015) Nominatie – Beste Actrice (Jennifer Lawrence)
20:30 Creed (2015) Nominatie – Beste Mannelijke Bijrol (Sylvester Stallone)
22:40 Saul Fia (2015) Winnaar – Beste Buitenlandse Film

Zondag 12 februari

15:15 Menino (2013) (NL) Nominatie – Beste Animatiefilm
16:35 Trumbo (2015) Nominatie – Beste Acteur (Bryan Cranston)
18:35 Carol (2015) Nominatie – Beste Actrice (Cate Blanchett) Nominatie – Beste Vrouwelijke Bijrol (Rooney Mara) Nominatie – Beste Aangepaste Scenario Nominatie – Beste Camerawerk
Nominatie – Beste Kostuumontwerp Nominatie - Beste Originele Muziek
20:30 Bridge of Spies (2015) Winnaar – Beste Mannelijke Bijrol (Mark Rylance) Nominatie – Beste Film Nominatie – Beste Originele Scenario Nominatie – Beste Geluid Nominatie – Beste Originele Muziek Nominatie – Beste Productieontwerp
22:50 The Hateful Eight (2015) Winnaar – Beste Originele Muziek Nominatie – Beste Vrouwelijke Bijrol (Jennifer Jason Leigh) Nominatie – Beste Camerawerk

Zondag 19 februari

14:40 When Marnie was There (2014) Nominatie – Beste Film
16:20 Brooklyn (2015) Nominatie – Beste Film Nominatie – Beste Actrice (Saoirse Ronan) Nominatie – Beste Aangepaste Scenario
18:10 The Martian (2015) Nominatie – Beste Film Nominatie – Beste Acteur (Matt Damon) Nominatie – Beste Aangepaste Scenario Nominatie – Beste Geluid Nominatie – Beste Geluidseffecten Nominatie – Beste Visuele Effecten Nominatie – Beste Productieontwerp
20:30 The Revenant (2015) Winnaar – Beste Acteur (Leonardo DiCaprio) Winnaar - Beste Camerawerk Winnaar – Beste Regie Nominatie – Beste Film Nominatie - Beste Mannelijke Bijrol (Tom Hardy) Nominatie – Beste Kostuumontwerp Nominatie - Beste Geluid Nominatie – Beste Montage Nominatie - Beste Geluidseffecten Nominatie – Beste Visuele Effecten Nominatie – Beste Grime en Haarstijl Nominatie – Beste Productieontwerp
23:00 Sicario (2015) Nominatie – Beste Camerawerk Nominatie – Beste Geluidseffecten Nominatie – Beste Originele Muziek

Zondag 26 februari

16:45 Cinderella (2015) Nominatie – Beste Kostuumontwerp
18:30 Into the Woods (2014) Nominatie – Beste Vrouwelijke Bijrol (Meryl Streep) Nominatie – Beste Kostuumontwerp Nominatie – Beste Productieontwerp
20:30 Spotlight (2015) Winnaar – Beste Film Winnaar – Beste Originele Scenario Nominatie – Beste Mannelijke Bijrol (Mark Ruffalo) Nominatie – Beste Vrouwelijke Bijrol (Rachel McAdams) Nominatie – Beste Regie Nominatie – Beste Visuele Effecten
22:35 Interstellar (2014) Winnaar – Beste Visuele Effecten Nominatie – Beste Geluid Nominatie – Beste Geluidseffecten Nominatie – Beste Originele Muziek Nominatie – Beste Productieontwerp
01:20 Spectre (2015) Winner – Beste Originele Nummer

bron: persbericht

kappeuter (crew)

(afbeelding)

(afbeelding)

Er zit weer een stijgende lijn in het Film1-aanbod van de komende periode:

vanaf 23 maart:
En Man Som Heter Ove (2015)

vanaf 31 maart:
Suburra (2015)

vanaf 6 april:
La Tortue Rouge (2016)

vanaf 9 april:
Flaskepost fra P (2016)

vanaf 15 april:
Elle (2016)

binnenkort op Film1

kappeuter (crew)
Actie: Nu 3 maanden € 5 per maand

Let wel; aanbod kan per provider verschillen.
Ik vind Film1 mooie dienst, zeker met 'on demand' is het handig als complementaire dienst voor Netflix.
Enige nadeel vind ik dat het aantal nieuwe toevoegingen vrij beperkt is, maar voor € 5 per maand is het uiteraard wel te doen. Maandelijks opzegbaar.

binnenkort op Film1

Mijn aanraders:
Cake (2014)
Manglehorn (2014)

Ik ben al bijna acht jaar lid (abonnee) bij Film1!

Geen spijt van! Rustig, geen reclame tussendoor..

kappeuter (crew)
Film1 Sundance stopt; Film1 focust op on demand-aanbod - Mediamagazine
Film1 stopt 31 augustus aankomende met het kanaal Film1 Sundance. De premiumfilmaanbieder wil zich meer focussen op haar on demand-aanbod; volgens de zender was de animo voor het Sundance-kanaal relatief laag en wordt de content-samenwerking met Sundance beëindigd.
De focus van Film1 is vooral om een breed publiek te bereiken met mainstream en blockbusterfilms, oftewel de beste films uit de bioscoop. Film1 Sundance startte in maart 2012 en nam destijds de plek in van Film1 Festival. De niet-sundance content van het op te heffen kanaal, zal uitgezonden blijven op Film1-zenders Premiere, Family, Drama en Action.

Erg zonde dit.
Oftewel, hoe jaag je de filmliefhebber weg...
Wordt het toch meer een beetje een tweede Videoland.

Maakt niet uit, want Premiere, Family, Drama en Action loopt gewoon door. Wel ik zie wel in augustus of On-Demand Ziggo makkelijk film gids bekijken? Afwachtend

Abonnement opgezegt, stelt helemaal niets meer voor! Jammer, aantal jaren geleden was ik nog erg enthousiast. Veelal slechte films, ... en veel te weinig nieuwe films.

kappeuter (crew)
Epitaph schreef:
Abonnement opgezegt, stelt helemaal niets meer voor! Jammer, aantal jaren geleden was ik nog erg enthousiast. Veelal slechte films, ... en veel te weinig nieuwe films.

Dat begrijp ik wel.
Het is nu eigendom geworden van Sony. Ik heb het idee dat ze vooral hun eigen catalogus nog aanbieden, waar ze voorheen een wat bredere catalogus van meerdere distributeurs hadden.

Dat verklaart het één en ander, paar jaren geleden vond ik ze erg sterk in (vooral) Europese films. Ik zit als filmliefhebber niet te wachten op een NinjaTurtle film, ThreeStooges e.d. & bv. Decendents, TropicThunder ong. zes á zeven jaar geleden ook al gedraaid.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.