menu

Film / Video on Demand / Film1

zoeken in:
geplaatst:
Ik zie de pagina voor Film1 op MM niet meer.
Staat ook niet onder de nieuwe knop "meer diensten".

kappeuter (crew)
geplaatst:
joachimt

Dat is inderdaad een foutje waar we van op de hoogte waren. Dit wordt nog hersteld.
Excuses voor het ongemak.

De pagina is gelukkig niet verdwenen, dus je kunt deze sowieso nog bereiken via de volgende link:
https://www.moviemeter.nl/film1

geplaatst:
Dankjewel. Heb trouwens zojuist mijn abonnement beëindigd, maar hij loopt nog tot 26 september, omdat ik een jaarabonnement had afgesloten. Ben benieuwd of het dan überhaupt nog wel bestaat.

geplaatst:
De app werkt al een tijdje niet meer voor mij. Ik heb een oude versie van de app, omdat ik een oude iPad heb, waar iOS niet meer update. Ik kan nog browsen in de app, maar zodra ik een film wil openen, krijg ik een foutmelding.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Misschien kun je op je iPad inloggen op de Film1 site?
Inloggen bij Film1 - go.film1.nl

geplaatst:
Betere oplossing voor mij is casten vanaf de Chrome-browser op mijn laptop. Ik kijk de films toch nooit op mijn iPad, maar gebruik die altijd alleen maar om vanuit Netflix en Film1 te casten.

geplaatst:
Ik ben abonnee, maar heb geen bericht gehad.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik heb Ziggo gebeld. Volgens Ziggo gaat Film1 inderdaad gewoon door (na 1 augustus).

Dan zal dit juist zijn:
Film1 gaat na 1 augustus door | Totaal TV - totaaltv.nl

En dan zal FilmTotaal er toch naast zitten. Welk warhoofd dat artikel geschreven heeft...

geplaatst:
Zojuist onderstaande mail van Film1 gehad:

Beste Film1 kijker,

Hierbij informeren wij je dat Sony Pictures heeft besloten met Film1 te stoppen per 1 augustus 2019. Dat betekent dat jouw jaarabonnement automatisch beëindigd wordt. Als jouw jaarabonnement doorloopt na 1 augustus dan wordt het teveel betaalde gedeelte teruggestort. Binnenkort hopen we je meer te kunnen vertellen over de beëindiging van Film1. Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact opnemen via de klantenservice van Film1 op 0854-003400.

Met vriendelijke groet,

Film1

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hmm dus toch...
Ik heb die mail overigens niet gehad.

geplaatst:
kappeuter schreef:
Hmm dus toch...
Ik heb die mail overigens niet gehad.

Ik dus ook niet.
Al behoorlijk wat jaren abonnee, maar nog niets gehoord van zowel Film1 als van Ziggo. Dus nog behoorlijk in het ongewisse....

kappeuter (crew)
geplaatst:
Film1 gaat door met nieuwe eigenaar | Totaal TV

Totaal TV schreef:
De filmbetaalzender Film1 maakt op 1 augustus een doorstart. Dit betekent dat de betaalzender bij veel distributeurs beschikbaar blijft. Ook online gaat Film1 verder.
De nieuwe eigenaar van de merknaam Film1 is het bedrijf SPI International. In Nederland is dit bedrijf al actief met het aanbieden van het documentairekanaal DocuBox dat bij een beperkt aantal distributeurs in het zenderaanbod is opgenomen. Het is onduidelijk welke rechten SPI International vanaf 1 augustus bezit om de programmering van de vier lineaire kanalen, het video on demand-platform bij distributeurs en het eigen online platform te vullen. Het is nog onduidelijk of in de toekomst OTT-abonnementen in eigen beheer door de nieuwe eigenaar verkocht gaan worden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hier nog wat aanvullend nieuws:
Filmservice Film1 voortgezet door SPI International met lineaire filmzenders en digitale diensten - Emerce

Ik ben toch wel enorm benieuwd hoe het aanbod van het 'nieuwe' Film1 er uit zal zien (vanaf 1 augustus). Wellicht al gauw beter dan wat het was de laatste maanden onder eigendom van Sony, toen er amper nog nieuwe titels werden toegevoegd.
Het geeft wel wat vertrouwen dat het om een internationale partij gaat.

Emerce schreef:
SPI International/FilmBox is een wereldwijd opererend mediabedrijf dat 40 televisiezenders en film diensten levert op zes continenten.

geplaatst:
Ik ben benieuwd of mijn abonnement dan toch nog voortgezet wordt tot het eind van de looptijd, ook al heb ik al te horen gekregen dat het per 1 augustus stop wordt gezet.

geplaatst:
Dit ziet er wel triest uit:
Binnenkort op Film1

Jordy (admin)
geplaatst:
inderdaad zal dat linkje even weghalen

kappeuter (crew)
geplaatst:
Nog wat extra info:
Nieuw Film1 in de steigers | Totaal TV

Totaal TV schreef:
Ook met contentleveranciers moet SPI International nieuwe rechtenovereenkomsten sluiten. Aan de hand van deze overeenkomsten wordt het aanbod van films en series van betaalzender Film1 bepaald. De nieuwe eigenaar SPI International bezit al over rechten van content. Maar naar nu blijkt zijn de huidige rechten onvoldoende om vanaf 1 augustus een zelfstandige OTT-dienst direct en zonder tussenkomst van een distributeur aan Nederlanders aan te kunnen bieden. Hierdoor lijkt de mogelijkheid voor het direct afsluiten van een OTT-abonnement – dat nu €7,99 kost – vanaf 1 augustus al dan niet tijdelijk komt te vervallen.

geplaatst:
Bizar dat het twee weken voor die datum nog steeds zo onzeker is.

kappeuter (crew)
geplaatst:
joachimt schreef:
Bizar dat het twee weken voor die datum nog steeds zo onzeker is.

Jawel, aan andere kant verbaast het me ook niets, ze moeten in allerijl allemaal nieuwe licenties bemachtigen en onderhandelen met filmdistributeurs.
Wellicht werken ze ook aan een nieuwe site en een nieuw design, om een frisse nieuwe start te maken.
Maar dan zou je verwachten dat komende week wel meer bekend wordt over de nieuwe invulling / opzet.

geplaatst:
Ik kreeg deze week wel een mail als abonnee, dat ze na 1 augustus doorgaan, maar verder geen informatie over wat dat voor bestaande abonnees betekent. Ik had namelijk eerder een mail gehad, dat mij abo stopgezet zal worden per 1 augustus en het resterende deel terugbetaald zal krijgen. De mail van deze week zei daar verder niets over. Hij gaf alleen een link waarop ik kon klikken als ik meer wilde lezen. Toen ik daarop klikte kwam ik alleen maar bij een pagina om me in te schrijven voor de nieuwsbrief van de nieuwe Film1.

Ach ja, over vier dagen weet ik waarschijnlijk meer......

geplaatst:
Toch wel een dienst die ik enige tijd gebruikt heb. Helaas ben ik er weg gegaan omdat ik er vrijwel nooit meer op keek, de interessante titels kijk ik vaak al op releasedag en dan bleef er maar weinig over: ik zag het dus wel een beetje aankomen. Benieuwd wat de toekomst brengt, misschien hopelijk met wat meer interessantere titels dan nu.

geplaatst:
Gisteren heb ik een terugbetaling ontvangen over de resterende tijd van mijn abonnement. Ze beëindigen bestaande abonnementen dus inderdaad wel.

kappeuter (crew)
Het nieuwe Film1 aanbod is bekend!

De link in het menu ontbreekt nog, maar hier het overzicht van welke titels verwacht worden:
Binnenkort op Film1 - MovieMeter.nl

Ik moet hier wel erg aan wennen. Film1 heeft onder de nieuwe eigenaar niet echt meer een duidelijk profiel en mijn eerste indruk: een kwalitatief minder aanbod.
Helaas niet meer zo de focus op recente big budget titels, toen Sony nog eigenaar was. Dat was de kracht van Film1.
Wel leuk dat ze nu ook wat oudere titels aanbieden. Redelijk veel jaren 70 titels.
Bijna geen filmhuis films meer en dus vrij weinig recente titels die nog niet zo lang geleden in de bioscoop draaiden. Wel opvallend veel actiefilms...
Ik vraag me zeer af of ze het hier mee gaan redden, want het is nogal een allegaartje.
Maar goed, ze zijn net weer begonnen, over aantal maanden maar kijken hoe ze zich hebben ontwikkeld.

kappeuter schreef:

Ik moet hier wel erg aan wennen. Film1 heeft onder de nieuwe eigenaar niet echt meer een duidelijk profiel en mijn eerste indruk: een kwalitatief minder aanbod.
Helaas niet meer zo de focus op recente big budget titels, toen Sony nog eigenaar was. Dat was de kracht van Film1.
Wel leuk dat ze nu ook wat oudere titels aanbieden. Redelijk veel jaren 70 titels.
Bijna geen filmhuis films meer en dus vrij weinig recente titels die nog niet zo lang geleden in de bioscoop draaiden. Wel opvallend veel actiefilms...
Ik vraag me zeer af of ze het hier mee gaan redden, want het is nogal een allegaartje.
Maar goed, ze zijn net weer begonnen, over aantal maanden maar kijken hoe ze zich hebben ontwikkeld.

Exact hetzelfde heb ik ook.
Ben heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Wel een aantal titels die ik graag wil zien en gelukkig weer een aanbod met nieuwe films (of films die ik nog niet ken). De laatste maanden was het natuurlijk een puinhoop bij Film1 met soms maar 2-3 nieuwe films per maand.
Op dit ogenblik behoorlijk content met wat er nu is en wat gaat komen. Hopelijk blijft dit wel zo en valt het niet terug na een aantal maanden.

Precies, de reden waarom ik altijd Film1 had: nieuwe films van 2019 die altijd online kwamen.

kappeuter (crew)
Lang niet alle nieuw toegevoegde films komen op On Demand, heb ik deze week ontdekt. Dat is erg jammer.

Voorheen kon je er wel van op aan dat een nieuwe toevoeging op On Demand kwam.

Ik wil The Anderson Tapes - Film1 en The Net - Film1 zien.
Of er is met de data geschoven, dat zou ook nog kunnen.

kappeuter schreef:
Ik wil The Anderson Tapes - Film1 en The Net - Film1 zien.
Of er is met de data geschoven, dat zou ook nog kunnen.

De programmering is nog niet in orde, dat is zeker. Afgelopen weekend had ik een film opgenomen en dat bleek totaal iets anders te zijn. En vannacht zou The Anderson Tapes erop zijn, maar stond Franny ineens op de harde schijf.
Volgende week maandag in de herkansing voor Sean....
Tot nu toe nog steeds tevreden over het aanbod. Die oudere films die getoond worden zijn in mijn ogen best wel een meerwaarde.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.