menu

Film / Video on Demand / Videoland

zoeken in:
In Overigen > Algemeen > hoe slacht kan videoland uithoorn zijn????:

Heb altijd goede service gehad bij videoland, totdat ik ging verhuizen en in mijn nieuwe woonplaats bij videoland inschreef, service is daar erg slecht kunnen geen advies geven wat een aanrader is. nu had ik 2jr geleden 5 week films gehuurd, deze heb ik netjes ingeleverd, en je kunt het bijna wel raden, viedeoland zegt dat deze niet binnen zijn gekomen en nu moet ik een bedrag betalen van 2000euro ze zeggen dat dat de prijs is om nieuwe aan te schaffen.

dat is toch te gek voor worden, nooit iets van gehoord en ineens een brief met zo'n bedrag erop. vindt het jammer dat videoland zo laag kan zinken,

2000 euro???!!! Wat een losers!

Welcome in our society, year 2007

Ik zou die heel hoge boetes allemaal niet zo serieus nemen. Hoewel het ook weer niet zo netjes is om films kwijt te raken of heel laat in te leveren

Maarja, als je films in de brievenbus van Videoland doet heb je natuurlijk nooit bewijs dat je t ingeleverd hebt. Zelfs niet als je het binnen in de dropbox doet. Dit is echter volgens mij meer een probleem dat Videoland moet zien op te lossen, in plaats van het op klanten af te schuiven

Volgens mij staat Videoland niet in hun recht om een boete van 2000 euro te geven. Gewoon negeren, ze kunnen toch niks bewijzen.

kos
Ik lach me dood. Waarschijnlijk zijn er nog idioten die daar in trappen ook.

Werk zelf ook bij Videoland, en vind dit eerlijk gezegd ook behoorlijk belachelijk....

Vooral bij dagfilms proberen we na minimaal 2 dagen al contact op te nemen met de klant om te helpen herinneren dat ze nog een film in het bezit hebben.

Dus gewoon aanvechten

Knisper schreef:
Volgens mij staat Videoland niet in hun recht om een boete van 2000 euro te geven. Gewoon negeren, ze kunnen toch niks bewijzen.

zeker de voorwaarden niet gelezen waar je voor tekende toen je lid werd? Als ik me niet vergis staat hier een bedrag in van 500 euro per dvd excl. extra kosten die gemaakt worden door Videoland.

je bent dus nog gematst bij 2000 euro

Maar goed, ik snap je best als je zegt dat 2000 euro HEEL veel geld is voor een paar dvd's, maar Videoland heeft wel degelijk het recht om dit te vragen (maar ik heb dit in de 9 jaar dat ik bij Videoland werk nog nooit in de praktijk zien gebeuren). Meestal wordt dit inderdaad opgelost met een paar tientjes....

Verder dat Videoland je niet gebeld heeft of een kaartje heeft gestuurd kun je ze best kwalijk nemen, maar ze zijn dit niet verplicht. Het is slechts een service op initiatief van de betreffende winkel om dit te doen, maar zeker geen verplichting.

En last but not least, de meeste videotheken hebben de films in een soort bruikleen van de filmstudios (feeshare). Deze maatschappijen willen ook geld zien per verhuring. In dit geval 5 films meer dan 50 dagen telaat betekend voor de filmstudio wel 250* x euro vragen aan de videotheek. Kost dus ook een flinke bom geld. En dat het hier om een boete voor te laat gaat is niet van belang, 50 dagen weg is 50 dagen betalen.

Wellicht is het verstandiger om gewoon netjes om te gaan met producten die niet van jou zijn (lees: gehuurd van een videotheek)

p.s. Om gezeik te voorkomen vraag gewoon een 'retour' stempel op je verhuurbon bij het inleveren, zoals ook in de voorwaarden staat...

kos
Ja doei, bewijs eerst maar eens dat ze te laat zijn ingeleverd.

Eerst de bedrijfsleider erbij halen, want het personeel mag misschien geen korting geven.

Bij videoland zijn ze verplicht om een retourbon te geven wanneer de dvd's of andere gehuurde spullen worden teruggebracht.
Helaas weet vaak het personeel niet hoe ze deze retourbonnen moeten geven en zijn ze vaak geirriteerd wanneer je erom vraagd.
Ik heb zelfs al eens de opmerking gebregen dat dit niet mogelijk is en dat de dvd's in "de gleuf" gedeponeerd moeten worden.

Let op!: zonder deze retourbon, heb je geen bewijs dat je gehuurde spullen zijn geretourneerd en ben je bijna vogelvrij verklaard.
Ik raad dus iedereen aan om, ondanks de weerstand, een retourbon te vragen en te bewaren. Dit staat immers ook in de voorwaarden van videoland waar je bij inschrijving voor getekend hebt.

In DVD en VHS > Algemeen > hoe oud moet je zijn om dvd's te kunnen lenen:

hoi

ik huur dvd's bij videoland alleen hoe oud moet je zijn om daar dvd's te kunnen lenen is dat 18 jaar of mag je ook vanaf 16 jaar ???

alvast bedankt.

Je huurt al dvd's bij Videoland maar je vraagt hoe oud je moet zijn om ze te kunnen lenen?

Zit geen leeftijd aan vast bij de meeste videotheken.

Maar ik geloof bij Videoland toevallig wel. Je krijgt pas een klantenkaart wanneer je 18 bent maar als je jonger bent nemen ze een kopie van je pas...

Als ik het me nog goed herinner natuurlijk

kos
Lol, nu gebeurt mij hetzelfde.

Krijg opeens een brief van een deurwaarder ( ) . op de mat dat ik 2 dvd's moet betalen die ik ook niet heb teruggebracht zogenaamd.
Bedrag is zo'n 80 euro.

Zou gaan om dvd's die 2 jaar geleden (!) teruggebracht moesten worden.

Nog nooit 1 briefje, telefoontje of wat dan ook gehad... Van Videoland niet, van een kantoor niet, nergens van.
Is toch compleet bezopen?

Die zijn wel erg optimistisch als ze denken dat ik dat ga betalen. .

Alsof het nog niet de kutste viedotheek ooit was komen ze ook nog met dit soort onzin.
Wordt tijd om ze eens gigantsisch zwart te gaan maken op alle filmsites.

Gewoon betalen, ben je er vanaf.

Ramon K
lol!

kos
Erwinner schreef:
Gewoon betalen, ben je er vanaf.

(afbeelding) .

(afbeelding)
Dan kan je daarna weer lekker met ze babbelen.

Haha, maar wanneer verdwijnen de videotheken eigenlijk voorgoed uit ons straatbeeld? dat doet toch haast niemand meer huren?

Mwa, de window tussen de releases worden steeds korter. De filmindustrie wil liever direct alles op Dvd uitbrengen, dus geen voorrang meer voor de bioscopen. Alleen die branche werkt uiteraard nog tegen, maar ze verliezen steeds terrein t.o.v. de videotheken. Daarnaast komt Blu-Ray de videotheken straks helpen.
De download wet wordt straks anders, zoals nu in Frankrijk en engeland gaande is. Dus ik zie het nog niet zo somber in voor de videotheken die ook nog steeds meer bij-artikelen verkopen.

Macmanus schreef:
Haha, maar wanneer verdwijnen de videotheken eigenlijk voorgoed uit ons straatbeeld? dat doet toch haast niemand meer huren?
Die van ons in het dorp is al verdwenen.

Ik doe het zelf ook al jaren niet meer, wellicht misschien een jaar geleden nog de cultvideotheek bezocht, maar vond er maar weinig aan. En om mij heen zie ik ook niemand meer thuis komen met gehuurde dvd's. Maar goed, videotheken mogen dan indd serieus iets gaan doen aan hun klantvriendelijkheid, mijn oude videotheek is weg, niet eens een klein briefje of mailtje om te laten weten dat ze weg zijn. Pff en dat voorbeeld van Kos, wat een prutsers...

kos schreef:
Lol, nu gebeurt mij hetzelfde.

Krijg opeens een brief van een deurwaarder ( ) . op de mat dat ik 2 dvd's moet betalen die ik ook niet heb teruggebracht zogenaamd.
Bedrag is zo'n 80 euro.

Zou gaan om dvd's die 2 jaar geleden (!) teruggebracht moesten worden.

Nog nooit 1 briefje, telefoontje of wat dan ook gehad... Van Videoland niet, van een kantoor niet, nergens van.
Is toch compleet bezopen?

Die zijn wel erg optimistisch als ze denken dat ik dat ga betalen. .

Alsof het nog niet de kutste viedotheek ooit was komen ze ook nog met dit soort onzin.
Wordt tijd om ze eens gigantsisch zwart te gaan maken op alle filmsites.
Die brieven slaan doorgaans nergens op. Moet sowieso eerst een dagvaarding zijn voor een deurwaarder komt en een gerechterlijk vonnis. Ga die maar eerst eens ophalen bij de Videoland.

Ik heb het ook eens gehad, dat ik Utrecht huurde bij een videotheek die niet meer bestaat nu. Woonde toen nog in Wageningen. Sprak altijd af dat ik ze dan twee weken hield (haalde daar allemaal titels die toen nog moeilijk te krijgen waren). Leverde ik ze een keer in, kreeg ik te horen dat ze te laat waren want ik mocht ze maar drie dagen houden. Ik moest 250 gulden boete of zoiets betalen.

Ze uitgelachen en nooit meer teruggekeerd. Ook niets meer van gehoor den ze zijn inmiddels over de kop.

Ik huurde tot twee jaar terug nog best regelmatig, maar daar zit de klad erin. Doe het nog wel bij bibliotheken. Den Haag en Rotterdam hebben fraaie collecties met alle UK import titels van Eureka, Artificial Eye en zo. Maar het aanbod in videtheken is niet mijn smaak. In Utrecht heb je nog wel Big Choice en Godzilla die beiden nog wel interessant aanbod hebben, maar zoals gezegd kom ik er zelden meer.

Toevallig net met kappeuter afgesproken zaterdga naar Godzilla tegaan. Hij komt daar nog wel heel veel en ziet volgens mij de meeste films nog als huurder.

MXO
Mochizuki Rokuro schreef:
Ik huurde tot twee jaar terug nog best regelmatig, maar daar zit de klad erin. Doe het nog wel bij bibliotheken. Den Haag en Rotterdam hebben fraaie collecties met alle UK import titels van Eureka, Artificial Eye en zo. Maar het aanbod in videtheken is niet mijn smaak. In Utrecht heb je nog wel Big Choice en Godzilla die beiden nog wel interessant aanbod hebben, maar zoals gezegd kom ik er zelden meer.

Kan ik bij bibliotheken ook huren, als ik een pasje heb vanuit een andere stad? Heeft de bibliotheek in Utrecht geen interessante import titels? Misschien dat ik in Utrecht maar eens een keer moet gaan kijken, met het oog op m'n volgende studie.

In Utrecht is het aanbod waardeloos. Althans tot voor een jaar geleden. Ik kom er sindsdien eigenlijk niet meer. Je kon altijd bij de bibliotheek in je woonplaats cd's, video's en dvd's vanuit Rotterdam bestellen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.Heb het wel gedaan, vond het nogal omslachtig en je moest lang wachten.

Toen ik Den Haag woonde ging ik vaak naar Rotterdam op en neer en was ik zelf lid. Nu ben ik alleen nog lid in Den Haag, omdat ik daar werk. Dus dat is dan nog wel handig.

MXO
Bedankt voor het antwoord, ook al ben ik er een beetje laat mee. Ik zal eens kijken bij mijn bibliotheek in hoe verre dit mogelijk is, en wat de extra kosten zijn die hier aan verbonden worden. Ik merk dat ik toch meer wil gaan huren, want hoewel het aanbod in de bibliotheek in Breda beperkt is, zitten er toch interessante titels tussen.

Was vandaag na 6 maanden weer eens de videoland binnen gelopen. En ze hadden een leuke aanpassing gemaakt

Midden in de zaak, een laptop op een mooie verhoging neergezet waarop je alleen www.moviemeter.nl kan bezoeken. Weet niet of dit veel voorkomt, maar heb zodoende wel mooi enkele flutfilms laten staan ( volgens het mm gemiddelde:) )

Zohee, is de eigenaar hier ook een user soms? Is wel heel handg, voor de mensen met mobiel internet natuurlijk overbodig

kappeuter (crew)
Materny schreef:
Was vandaag na 6 maanden weer eens de videoland binnen gelopen. En ze hadden een leuke aanpassing gemaakt

Midden in de zaak, een laptop op een mooie verhoging neergezet waarop je alleen www.moviemeter.nl kan bezoeken. Weet niet of dit veel voorkomt, maar heb zodoende wel mooi enkele flutfilms laten staan ( volgens het mm gemiddelde:) )

Cool!

Zou je eens een foto willen maken?

Gast
geplaatst: vandaag om 20:54 uur

geplaatst: vandaag om 20:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.